Nieuwe poes? Wat zal ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Nieuwe poes? Wat zal ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:02

Haha! Ja een soort van wel he ;) Nee, die horen hier te blijven. Hier op het erf, ze zijn gewend aan het leven dat ze hier hebben. Voornamelijk buiten, mijn moeder geeft ze eten. Als ik het echt zou willen zou ik ze wel mee mogen nemen denk ik :P Maar nu in de winter zitten ze af en toe binnen, maar wanneer het weer weer beter wordt lopen ze altijd buiten en zitten ze meestal in de carport van mijn ouders, waar ze ook eten krijgen enzovoorts. Het zijn ondertussen echte buitenkatten geworden.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:04

laura1987 schreef:
@luanova dat kosten opsommen heb ik bewust gedaan omdat niet iedereen hier bij nadenkt.
Veel mensen roepen iets zonder erbij na te denken, daarom leek het mij handig haar extra alert te maken.
Gelukkig is de ts niet iemand die zomaar iets roept, maar er zover ik kan lezen, goed over nagedacht heeft.

Over dat binnen laten zitten. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zijn/haar kat buiten te laten.
Zelf woon ik op een appartement in Rotterdam en geloof me, hier wil je je kat niet los naar buiten. (al is het voor mij ook niet mogelijk).
Een afgezette kattenren of afgezet balkon lijkt me ideaal, maar helaas daar zullen ze nog een paar jaartjes op moeten wachten.

Wat je zegt over dat bruine paard is een hele goede!!!
Heb je uiteindelijk toch een fries gekocht?

Heb je helemaal gelijk in. Helaas geld het voor veel dieren die aangeschaft worden, dat de mensen wel over de aanschafprijd nadenken, maar niet over het onderhoud. Mijn duitse herder is 14, en opgeteld heeft ze in haar leventje toch wel zo'n € 8000,-- gekost. Overtreft ver de aanschafprijs :D

Ik heb inderdaad geluk met het naar buiten kunnen van mijn katten. Achter mijn huis ligt een vijver, en dan pas de (grotere) weg. Ben altijd banger dat ze aangereden worden dan gestolen....
*off-topic* Ik heb inderdaad de fries gekocht... nooit een dag spijt van gehad :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:51

Rhys schreef:
Nou Assie, heus niet alle HTK-kittens zijn ziek hoor ;)
En ook een raskat kan ziek worden, dat weet je nooit van te voren.

Nee, daarom zeg ik ook 'even zwart wit gezegd'. En 'met een beetje pech'

Rhys schreef:
Zelf heb ik helemaal niets met raskatten, dus als ik een 'nieuwe' kat zocht zou ik eerst in het asiel gaan kijken. Maar dat is iets wat ieder voor zich persoonlijk moet afwegen.

Bijna al mijn beestjes komen uit een opvang, of zijn tweedehands. Ik heb ook vrijwilligerswerk gedaan in het asiel, dat is ook mijn eerste keus.
Maar... ik zou me niet door een aanschafprijs laten weerhouden om iets te kopen (een Coon dus) waar ik zo enorm gek van ben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 07:58

heb zelf een kruising maine coon/ragdoll en weet 100% zeker dat ik qua aandacht, knuffelen en mensgerichtheid nooit meer anders wil dan een maine coon. Heerlijk hoe enorm relaxt ze overal is. Of dat nu is bij de DA of tijdense en aai project, in het pension of thuis overal gaat ze gelijk op onderzoek uit en duikt daarnaa heerlijk knorrend op schoot.
Gewoon een mega geweldige kat.
Wij hebben in diverse aai projecten diverse katten. Geloof in totaal zo'n 10 en wonder boven wonder zijn het allemaal maine coons. Wij hebben ze er niet direct op uit gezocht maar iedereen die zich voor het aai project met een kat aan meld die meld zich met een coon aan.

Geeft toch wel het algemene karakter weer van deze geweldige dieren <3 <3 <3

Het wil niet zeggen dat ik nooit meer een E.K. zeg maar vuilnisbakje ga nemen. Echter voor de projecten die ik doe en voor de echte gezelligheid komt er altijd een coon. Misschien dat daarnaast nog een kat komt te lopen uit het asiel die bijv. al een jaar in het asiel zit en nodig een baasje wil hebben. Dit gewoon puur om dat dier een leuk thuis te geven en daarnaast kijken we dan wel wat we met die kat kunnen qua aanhalen of niet.
Mijn vorige vuilnisbak kat kon ik ook bijna niets mee maar heb er vele jaren vreselijk van genoten. Puur om haar te verzorgen en gelukkig te zien. Dan maar niet aaien dan doen we dan de andere kat wel.
Ongeveer 5 á 10 minuten per dag kwam ze uit zichzelf bij me en kon ik haar aaien en dat vond ze genoeg en respecteerde ik.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:02

assie schreef:
Bij een gratis HTK katje zijn de ouders niet getest op ziekten, is er niet naar karakter gekeken en moet je maar gokken dat je een gezond dier mee krijgt.
(Even heel zwart wit gezegd, want zo is het vast niet overal ;) )

Bij je Coon fokster heb je daar waarschijnlijk wat meer zekerheid over.
Kort gezegd: met een beetje pech ben je straks alsnog 500 euro kwijt aan het gratis, maar zieke HTK katje ;)

Klopt alleeen onlangs bij DA was er een nestje britse kortharen en die eigenaar zei dat de ouders getest waren maar dus toch nog 2 FIP kittens. Wat daarvan wel/niet klopte weet ik niet uiteraard maar als je niet op past kan je ras kat het dus ook heel goed hebben.

Helaas gebeurd het bij de straat katten regelmatig (en de laatste jaren steeds meer en meer en vaker en vaker) dat de kittens FIP hebben. Enorm triest!!! Gelukkig zijn er dierenasielen die ervoor open staan om in elk geval het aanschafbedrag terug te geven aan mensen die dit overkomt of een nieuwe kat te geven als die mensen willen.
Enorm rot en vreselijk dat dit soms gebeurd. Zeker als het een jong gezin betreft maar helaas is FIP niet altijd te zien op de leeftijd van 10 weken en alles testen is enorm duur en niet te betalen. Daarnaast is een test niet te vertrouwen als het kitten het al vanaf de baarmoeder bij zich heeft want dan is het een lichaams eigen stof.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:04

overigens een vuilnisbak uit asiel kan ook heel goed langharig zijn. Bijv. hier in de buurt bij het asiel betaal je voor een kort/langhaar kitten 95 euro. Eerste enting isg edaan, chip zit erin, ontwormd/ontvlooid is netejs gedaan, DA heeft gezondheid goed gecontroleerd (en dan helaas gaat het nog wel eens fout) en de castratie/sterilisatie is gratis als het kitten oud/zwaar genoeg is bij hun eigen dierenarts.

Zo goedkoop is een gratis kitten van straat dus niet. Tel alles maar bij elkaar op en eigenlijk is die 95 euro een prijs waar je ver overheen gaat als je een gratis kitten neemt en dit alles zelf nog moet laten doen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:28

FIP is niet erfelijk hoor dierenfan.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:44

Een Maine Coon is een lief kattenras (alhoewel ik vele katten lief vind.) Maar als de aanschafprijs een bezwaar is , zou ik als ik TS was toch eens op de lijst van herplaatsing raskatten van Felikat kijken. (Of een andere kattenvereniging)
Deze katten hebben een andere prijs als een kitten. Het karakter is bekent . De gezondheid ook. Ze komen veelal bij mensen vandaan die de katten als kitten aangeschaft hebben en door vervelende redenen afstand van hun dier moeten doen. Ook hebben fokkers soms ex-katers en poezen te koop , die ingezet zouden worden voor de fok, maar daarvoor toch niet geschikt bleken te zijn.
Ook is het leuk om een naar een kattenshow te gaan en visitekaartjes van fokkers te verzamelen. Nooit direct of uit medelijden een kat aanschaffen.

http://www.kattenshows.nl/

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:38

Maartenn schreef:

FIP is niet erfelijk maar wel besmettelijk en kittens kunnen in baarmoeder al besmet worden. Als pa het heeft en die dekt ma dan kan ma het ook krijgen.
Echter als kitten 1 het heeft hoeft kitten 2 het weer niet te hebben. Er is namelijk ook een niet besmettelijke variant. Dit is de variant die ontstaat door het Calicea virus. Echter elke kat/kitten die dit virus gehad heeft hoeft zeer zeker weer niet FIP te hebben.

FIP geeft nog veel duistere kanten helaas en iedereen met meer info hier over van harte welkom!! Ben namelijk bezig met allerlei informatie over deze ziekte te verzamelen. Echter het is heel moeilijk omdat een hoop informatie en een hoop dierenartsen elkaar en soms zichzelf weer tegen spreken.

FIP is een vreselijke aandoening maar het herkennen en ontdekken en het hoe ontstaan e.d. is nog best wel erg vaag op vele punten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:43

dierenfan schreef:
Maartenn schreef:

FIP is niet erfelijk maar wel besmettelijk en kittens kunnen in baarmoeder al besmet worden. Als pa het heeft en die dekt ma dan kan ma het ook krijgen.
Echter als kitten 1 het heeft hoeft kitten 2 het weer niet te hebben. Er is namelijk ook een niet besmettelijke variant. Dit is de variant die ontstaat door het Calicea virus. Echter elke kat/kitten die dit virus gehad heeft hoeft zeer zeker weer niet FIP te hebben.

FIP geeft nog veel duistere kanten helaas en iedereen met meer info hier over van harte welkom!! Ben namelijk bezig met allerlei informatie over deze ziekte te verzamelen. Echter het is heel moeilijk omdat een hoop informatie en een hoop dierenartsen elkaar en soms zichzelf weer tegen spreken.

FIP is een vreselijke aandoening maar het herkennen en ontdekken en het hoe ontstaan e.d. is nog best wel erg vaag op vele punten.

Dat FIP duistere kanten heeft, klopt! Maar die 2 kittens die zijn gestorven door FIP, is daar sectie op verricht? Want zoals de gegevens die op dit moment bekend zijn van FIP, kan een fokker daarin weinig tot niets aan voorkomen. En dan vind ik die beschuldigingen die er altijd maar geuit worden over FIP uiterst kwetsend.

En nu weer ontopic, TS, volg je gevoel hierin! Heb hier ook een zwervertje rondlopen en die is stiklief en noem maar op, maar mijn langhaar bengaal en kruising rag/noor vind ik ook geweldig ;)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:50

Je koopt een maincoon op de eigenschappen die horen bij dat ras.
en ze hebben een speciaal karakter, dat is een feit. En als je dat aanstaat (en ik ken een maincoons) dan is dat een goede reden om juist voor zo'n kat te kiezen en niet voor een ander soort kat.

Maar je moet niet kopen bij broodfokkers maar bij iemand die heel bewust fokt op de goede rastypische kenmerken en sterk let op de gezondheid van de dieren waarmee gefokt wordt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:50

Mijn ouders hebben een Coon en een Birmaan. Mijn broer en schoonzus hebben 2 Coons, alle3 hebben ze echt een totaal verschillend karakter.
Die van mijn ouders kan echt een oude chagrijn zijn, maar kan ook gezellig tegen je kletsen.
De kater van mijn broer is echt knettergek, maar dan op een goeie manier, maar toch heeft ie wel een beetje een kronkel, want dat beest spoort gewoon niet.
De poes van mijn broer is echt zo'n tutje, was eerst erg schuw, maar inmiddels niet meer.

We hadden wel met de kat van mijn ouders echt heel veel problemen met voer, hij kotst alles uit, nu staat hij al een tijd op Maine Coon brokken en dat gaat meestal goed, maar als hij te snel eet komt alles er weer net zo hard uit.
Geloof dat de poes van mijn broer er ook wat gevoelig op is, maar die eten ook alleen maar Maine Coon brokken, dus dat houden ze wel goed onder controle.
Weet niet of dat typisch Coon is trouwens.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:15

rockwitch schreef:
Mijn ouders hebben een Coon en een Birmaan. Mijn broer en schoonzus hebben 2 Coons, alle3 hebben ze echt een totaal verschillend karakter.
Die van mijn ouders kan echt een oude chagrijn zijn, maar kan ook gezellig tegen je kletsen.
De kater van mijn broer is echt knettergek, maar dan op een goeie manier, maar toch heeft ie wel een beetje een kronkel, want dat beest spoort gewoon niet.
De poes van mijn broer is echt zo'n tutje, was eerst erg schuw, maar inmiddels niet meer.

We hadden wel met de kat van mijn ouders echt heel veel problemen met voer, hij kotst alles uit, nu staat hij al een tijd op Maine Coon brokken en dat gaat meestal goed, maar als hij te snel eet komt alles er weer net zo hard uit.
Geloof dat de poes van mijn broer er ook wat gevoelig op is, maar die eten ook alleen maar Maine Coon brokken, dus dat houden ze wel goed onder controle.
Weet niet of dat typisch Coon is trouwens.

Bij Coons is het net als bij mensen. 20 coons, 20 verschillende karakters. Wel hebben ze veelal dezelfde overeenkomsten. Het is heel belangrijk dat het dier als klein kitten een goede start had. Is het kitten geboren op een zolder en weinig aandacht, dan zal het schuwe (lees verlegenheid, want Coons zijn best verlegen)heel lang blijven. Is een kitten opgegroeid in een druk gezin, zal vaak van die verlegenheid niets te merken zijn. Dat kotsten, ja dat heb ik vaker gezien bij Coons. Maar halflangharen moeten regelmatig hun haarbal uitspuwen, dus indien het dier regelmatig gekamd of geborsteld wordt, heb je daar minder last van. Voer doet ook heel veel en soms is het even uitzoeken welk voer het beste is. Overigens heb ik slechts 1 keer RC Maine Coon gekocht. Daar gingen mijn katten juist van overgeven. In totaal heb ik 10 Coons (niet allemaal tegelijk,hoor!) gehad, die op 1 na allemaal bejaard zijn geworden. En eh, fip is niet het grootste probleem bij Coons, dat is HCM.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:22

Die van mijn ouders kotst geen haarballen uit, het is echt na hij eet, maar hij kauwt bijna niet, dus de brokken komen er dan in hun geheel weer uit. Maar als hij eens natvoer krijgt komt dat er binnen 5 minuten weer uit.
Al de coons in mijn familie zijn van dezelfde fokker en hebben echt een goede start gehad, maar inmiddels is ze juist superrelaxed.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:31

Ik heb een ragdoll en een maine coon. Onze maine coon hebben we als halfjarige opgehaald en die was verwaarloosd. Echter is hij zo bijdehand als maar kan. Hij kan echt heel erg aan je kop zeuren/bleren. Ik vind de maine coon als starterskat (lees eerste eigen kat) minder geschikt. Onze ragdoll en echt een dweil. Superlief, aanhankelijk, maar minder karakter dan de maine coon. Ik ken echter geen andere maine coons, maar wel een andere ragdoll. Ragdolls zijn echt superschattig. Houd echter wel rekening met haar, door je hele huis en op je kleren. Zo draag ik zelf bijna geen zwart meer. Denk dat je daar met een kortharig ras of een htk kat minder last van hebt. Sowieso natuurlijk ook als ze naar buiten kunnen. Die van ons komen nooit buiten. Succes met de keuze. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:53

Citaat:
Dat FIP duistere kanten heeft, klopt! Maar die 2 kittens die zijn gestorven door FIP, is daar sectie op verricht? Want zoals de gegevens die op dit moment bekend zijn van FIP, kan een fokker daarin weinig tot niets aan voorkomen. En dan vind ik die beschuldigingen die er altijd maar geuit worden over FIP uiterst kwetsend.

En nu weer ontopic, TS, volg je gevoel hierin! Heb hier ook een zwervertje rondlopen en die is stiklief en noem maar op, maar mijn langhaar bengaal en kruising rag/noor vind ik ook geweldig ;)

Vind dat je helemaal gelijk heb FIP is vaak niet te wijten aan de fokker (niet aan serieuze fokkers maar mensen die hun kat zomaar op straat laten dekken vind ik wel dat het hun eigen schuld is alleen een asiel zou ik het weer niet aan rekenen die krijgen alleen maar alles van straat waar ze niet om gevraagd hebben maar wat ze wel verzorgen, onderhouden en plaatsen) maar overkomt een fokker. Echter hetgeen wat de fokker er mee doet na de melding is altijd wel fijn te weten.

On topic: ik weet momenteel bij een goede en serieuze fokker een geweldig leuk kruising nest te liggen van maine coon dus mocht TS interesse hebben dan mag ze altijd PBen. Nooit na gevraagd maar denk dat er ook wel een andere prijs aan hangt (lijkt me logisch) echter de ouder dieren zijn beiden wel op alles getest.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:22

dierenfan schreef:
On topic: ik weet momenteel bij een goede en serieuze fokker een geweldig leuk kruising nest te liggen van maine coon dus mocht TS interesse hebben dan mag ze altijd PBen. Nooit na gevraagd maar denk dat er ook wel een andere prijs aan hangt (lijkt me logisch) echter de ouder dieren zijn beiden wel op alles getest.

Sorry maar hoe kun je dat nu een goede en serieuze fokker noemen :o kruisingen horen niet als je het over goede en serieuze fokkers hebt...

Mijn Coon:

- Hele dag zeuren en beppen tegen mij, kekkeren tegen de vogels, echt de vreemdste geluiden komen eruit tot piepen aan toe.
- Is brutaal en zeer nieuwsgierig
- Heeft een plastic fetisjisme (eeta alles van plastic en plastic tasjes op als het er ligt)
- Heeft een haren tik (wast je haren)
- Gek op water, komt onder de douche meekijken, knoeit met zijn drinkbak..daar gaat ie mee aan de sleep.
- Schooikont, grist soms ook met zijn poten wat van je bord of de aanrecht
- Terrorist als het gaat om eten s'morgens, wel 10 manieren om je uit bed te krijgen en niet de fijnste
- Ligt, rolt en speelt op de meest rare manieren
- Knauwt kabels (PC en Telefoon) regelmatig door
- Eet met zijn poten, Brengt het naar zijn mond, vangt ook snoepjes in de lucht meteen in zijn bek of tussen 2 poten
- Hij is knuffelig en heeft graag altijd de aandacht.

Overigens hebben veel coons dit gedrag op het maine coon forum :j schijnt standaard te zijn!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 13-02-12 20:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:25

Super bedankt voor al jullie reacties!!
Ik had vanaf het eerste moment al een coontje op het oog. Ik heb besloten er toch te gaan kijken en als ik mijn hart definitief aan haar verlies mee naar huis te nemen. :D Als het niet klikt kan ik altijd nog verder kijken, maar ik denk dan alsnog weer voor een maine coon te gaan.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:29

listiglistje:
Wauw dat is precies onze coon, alsof ik het zelf geschreven heb! :P

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:12

listiglistje schreef:
dierenfan schreef:

Sorry maar hoe kun je dat nu een goede en serieuze fokker noemen :o kruisingen horen niet als je het over goede en serieuze fokkers hebt...

Mijn Coon:

- Hele dag zeuren en beppen tegen mij, kekkeren tegen de vogels, echt de vreemdste geluiden komen eruit tot piepen aan toe.
- Heeft een plastic fetisjisme (eeta alles van plastic en plastic tasjes op als het er ligt)
- Heeft een haren tik (wast je haren)
- Gek op water, komt onder de douche meekijken, knoeit met zijn drinkbak..daar gaat ie mee aan de sleep.
- Schooikont, grist soms ook met zijn poten wat van je bord of de aanrecht
- Terrorist als het gaat om eten s'morgens, wel 10 manieren om je uit bed te krijgen en niet de fijnste
- Knauwt kabels (PC en Telefoon) regelmatig door
- Eet met zijn poten, Brengt het naar zijn mond, vangt ook snoepjes in de lucht meteen in zijn bek of tussen 2 poten

Overigens hebben veel coons dit gedrag op het maine coon forum :j schijnt standaard te zijn!

Dat doet die van mij ook allemaal. Haren likken, schooien en je je bed uitkrijgen voor eten zijn naar mijn ervaring dominantieproblemen. De maine coon is erg brutaal en probeert je uit. Bij mij flikt hij het niet meer om mij 's ochtends wakker te mauwen oid. Haren likken mag hij niet, dat is dat hij de baas over jou is. Maar goed dat is mijn ervaring.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:16

ach ik ben toch maar personeel :+ van mij mag hij alles, ik kan ook nooit boos op hem worden :P

Zijn ochtendritueel....het begint meestal om 5 uur snachts :roll:

Het begint met piepen en prrrr prrrr prrr
vervolgens gaat hij aan de kledingkast krabben en duwen (maakt enorm veel herrie)
vrouwtje reageert niet, dus maar op bed met mun poot op haar wang/mond/neus gaan tikken.
Bij geen reactie dan maar net mijn nageltjes wat uitvouwen.
Hè ik snap niet dat ik weggeduwd wordt?
Dan maar dekens van het vrouwtje aftrekken en aan haar pyjama uit bed sleuren.
Eerst een keer aan de voorkant, dan haar van achteren besluipen....
Helaas wordt ik weer weggeduwd....dan maar op/in haar gezicht gaan liggen met mijn mijn 13 kilo.
Geen reactie, dan maar haar gezicht aflikken en haren wassen....
Wordt ik weer weggeduwd, snap je dat nu??? ik niet....
dus tijd voor andere actie: ik ga maar wat slopen op de slaapkamer, de kabel en stekker van de lamp zijn wel een goed doelwit...
Schreeuwt het vrouwtje naar mij....dan maar vrouwtje make-uptafeltje overhoop halen, alles op de grond gooien!
Vrouwtje reageert eindelijk en komt uit bed....jeuuuuhhhh terrorisatie GELUKT!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 14-02-12 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:21

@ listiglistje
Mijn coontje voldoet maar aan de helft van je lijstje haha.
De mijne is een stuk minder terror als ik jouw omschrijving zo lees hahaha.

- Gek op water, komt onder de douche meekijken, knoeit met zijn drinkbak..daar gaat ie mee aan de sleep. (het douchen doet ze niet, watertrappelen in de waterbak wel).
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 14-02-12 01:25, in het totaal 3 keer bewerkt

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:22

Tsja, ik word in de ochtend toch liever niet wakker gemauwd. :S

@ krips: Zijn dit de eerste raskatten die je ziet? Anders zou ik zeker even kijken bij bijvoorbeeld naar een nestje van ragdolls. Denk dat je zeker net zo verkocht bent en zijn een stuk makkelijker en leiper. Ik weet niet of jullie deze foto kunnen zien. Dit is een Ragdoll van een vriendin https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:24

Ik heb mijn post ge-edit..het is niet alleen mauwen :')

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:33

listiglistje schreef:
Ik heb mijn post ge-edit..het is niet alleen mauwen :')

Oh ja zie het. Dat is echt af leren. Ik zou dat toch echt niet echt chill vinden... Maar goed.

Heb een paar foto's in mijn album gezet van onze ragdoll en coon. De witte is de ragdoll en de zwarte is de coon, maar dat is wel te raden. http://www.mijnalbum.nl/Album=A8OMYFKN