Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeSa schreef:Eh.. ik zou er als honden eigenaar toch echt niet blij mee zijn als er 2 andere hond(jes) op de mijne afgevlogen zouden komen.
Heb het hier vorige week verschrikkelijk mis zien gaan, 1 hond los en de ander aangelijnd. En die waren dan nog van dezelfde eigenaar.
opisop_shop schreef:mijn hond is aan de lijn ook fel tegen andere honden, terwijl er los niets aan de hand is (en als dat wel zo is, is hij heel makkelijk te corrigeren) dus als het even kan zou ik honden ook eerder loslaten dan aan de riem. Snuffelen aan de riem houd ik ook niet vast, hier kom ik ook altijd iemand tegen die zijn hond aan die twee van mij laat snuffelen, hoewel het iedere keer op geblaf uitdraait. Als ik hem zie steek ik dus de straat maar over om hem te ontlopen...
En met sommige honden komt het niet goed, onze achterburen hebben een hond die net zo dominant is als onze grote reu, zelfs na een paar keer samen de honden te hebben uitgelaten in een losloopgebied blijft het ruzie tussen die twee. Die ontwijk ik dus ook maar... Helaas levert het soms wel geblaf op door de schutting heen als ze beide in de tuin zijn, dan corrigeer ik die van mij meteen maar helaas krijg ik dat er niet uit.
opisop_shop schreef:kun je er niet mee naar een hondenschool gaan, zodat je weet dat er mensen bijzijn die van het gedrag op de hoogte zijn en dat er ook deskundigen bij zijn om jou te helpen?