Kosten hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Kosten hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:06

elke maand ontvlooien en/of ontwormen betekend dus elke maand moedwillig gif op je hond spuiten....
Ik zou gewoon regelmatig (bijv. 2x per week) een vlooienkam door de vacht halen en controleren.
Mijn dieren gaan overal mee naartoe. Dit jaar toevallig voor het eerst sinds jaren vlooien ontdekt bij hun. Kwestie van gelijk ontvlooien en dagelijks stofzuigen en 0,0 problemen gehad daarna.

Een probleem worden vlooien pas als je ze in huis hebt en je bent een paar weken afwezig. Of als je dieren ze hebben en je ontdekt het heel laat zodat het al een hele plaag is.
Overigens met preventief ontvlooien kan je het ook goed krijgen. Immers vlooien worden makkelijk resisitent tegen een middel en dan kan je erop spuiten wat je wilt.

Overigens!!!!!!! ZEER belangrijk voor mensne die niet preventief ontwormen en ontvlooien (net als ik dus) let op houdbaarheids datum. Het is werkelijk enorm vergif voor je hond als het over de datum is en je geeft het. Een goede dierenopvang kan je ook niet blij maken dus met dit soort middelen die over de datum zijn. Die nemen ze aan en gaan de prullenbak in (zeer logisch!!!)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:55

Ik denk dat het meeste al genoemd is. Maar vergeet de hondenschool niet! Zo te lezen is het jullie eerste hond, en er zijn vast mensen die het zonder hondenschool ook hebben gered. Maar ik denk dat het erg belangrijk is om cursussen te gaan volgen met het hele gezin! Vond het zelf ook erg leuk, vandaar dat ik over een maand weer ga starten om nog meer controle over haar te krijgen en omdat ik uiteindelijk graag de sport in wil met haar.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:58

EEEEH... die 2 kalven van mij kosten denk ik net zo veel als een behoorlijk grote pony!
En dan zijn ze zelden of nooit ziek gelukkig, anders waren ze nog een heel stuk duurder in onderhoud.
Maar ik heb 2 grote honden, een kleine is natuurlijk een stuk goed koper.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:49

hondenschool jep, hier 65 euro per 10 lessen en dat al 3.5 jaar lang omdat we het samen enorm leuk vinden en het enorm leuk is om actief bezig te blijven met je hond.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:42

Hondenscholen verschillen erg veel in prijs. Onze vorige hondenschool betaalden we €195,= voor 8 lessen van 1,5 uur.
Onwijs veel geld! Ik ga aankomende week bij een andere hondenschool starten waarbij ik €55,= per halfjaar ga betalen. Een
groot verschil! Maar het gaat er natuurlijk om dat je goede instructie krijgt en jezelf fijn voelt bij de vereniging. Ook zal het
vast per hond/baas combinatie verschillen wat een goede hondenschool is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:25

In mijn geval: aanschafkosten voor de pup rond de 1000 euro, verzekering 13 euro per hond per maand, voer (vlees) 4 euro per 6 dagen (rol vlees van Carnibest). Hondencursus: 50 euro voor 10 lessen. Mand en riem e.d. kun je zo duur maken als je zelf wilt.
En dan nog het fortuin aan speeltjes en wat kleertjes :o Die ze overigens bijna nooit aanhebben hoor! :D

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:59

Ik heb ook net een pup gekocht en was redelijk goedkoop uit aan aanschaffen van spullen:P
Tip kijk of er een van cranenbroek winkel bij je in de buurt zit die hebben veel hondenspullen wat vrij goedkoop is.
Ik heb een bench gekocht voor 23.50 omdat ik een zwarte wilde anders was ie 22.50 (let wel ik heb een kleine hond :P)
het kussen voor in de bench 11,-
Voerbakjes 2 euro
riempje en halsband samen 12 euro oid
Een zak puppyvoer kost hier als ik het goed zeg 8 euro en daar zit 15-20 kilo in. Ik heb die van mij gekregen omdat de pup van mijn zus ander voer kreeg.
En natuurlijk nog wat speeltjes. Vooral kauwspeeltjes zijn belangrijk voor een jonge hond.
Ook koop ik vrij veel trainingsnoepjes die 5 euro per doos kosten omdat we veel met hem oefenen gaat er per maand ongeveer een doosje doorheen.
En een lekker bot van zo'n 3-5 euro. Een nieuwe halsband en riem omdat de andere te klein worden :P
T kost nogal wat hahah
De eerste dierenartsrekening was van mij 127 euro daar zat 2 keer enten 1 keer chippen en 1 keer ontwormen in. Ik heb bij de DA ontwormingspilletjes voor 11 euro gehaald en dat zijn er 4 dus dan kan ik er weer 4 maanden mee vooruit :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:23

Hond uit het asiel kosten: 175 euro (wel gechipt en ge-ent)
Voer ong. 40 euro per maand
Belasting 70 euro per jaar
Ontvlooien / ontwormen 10 euro per maand
Hondencursus 40 euro per half jaar + lidmaatschap voor de dierenbescherming 28 euro per jaar.
Mand/riem etc...kun je zo duur maken als je wil.

Dierenartskosten...vanaf december ben ik alweer 110 euro kwijt. Hij had eerder een darmontsteking en oorontsteking. Is genezen en nu heeft hij een gewond pootje met flinke snijwond. Moet nog verder genezen en hopelijk gebeurd dat nu ook voorspoedig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:02

Ehh veel..

Als ik niet eens alles optel kom ik wel aan de 200 euro per maand.
Zonder de aanschaf enz.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:11

Ik ben 36 euro in de maand kwijt aan voer kwijt. (versvoer van hoge kwaliteit)
Dingen als ontwormen, ontvlooien, enten en dat soort ongein doe ik niet aan.
Dierenarts heb ik eigenlijk nooit nodig.
Hondenbelasting hebben wij hier niet.
Dingen als honden cursus doe ik niet aan.

Ik heb een grote hond, hij is hartstikke gezond, hartstikke gelukkig en hij luistert ook goed.

Goed voor je hond zorgen is niet hetzelfde als veel geld uitgeven.
Om een voorbeeld te geven mijn katten kregen vroeger heel duur voer ik was zo`n 70 euro per maand kwijt voor 2 katten.
Toen ik mijn studie DA assistent begon kwam ik erachter dat het eigenlijk heel slecht voer was maar toch 1 van de duurste merken.
Nu krijgen ze versvoer dat ik zelf samenstel.
Vele malen beter maar toch een stuk goedkoper
Ik bezuinig absoluut niet op mijn dieren, maar doe wat het beste voor ze is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:22

Wat trouwens ook wel wat kost en wat ik nog niet voorbij heb zien komen als je een jonge hond koopt en je wilt niet fokken zal je deze over het algemeen waarschijnlijk gaan castreren/stereliseren. Maar de kosten daarvan zijn ook weer afhankelijk van je dierenarts, de grote en het geslacht van je hond. Maar dit is net als de aanschaf natuurlijk eenmalig en wanneer je een asiel hond koopt is de kans ook groot dat het al gedaan is.

Onze hond is trouwens ook verzekerd tot nu toe zijn we ook erg tevreden over de dekking dat kan bij een ongeluk of plotselinge ziekte echt veel geld schelen maar als je hond altijd gezond blijft is het natuurlijk wel zonde van het geld en sommige mensen vinden het dan ook fijner om gewoon te sparen/spaargeld achter de hand te houden. Volgens mij kost die verzekering ongeveer 30 euro in de maand, maar tot nu toe hebben we het er (helaas) nog wel uit gekregen ieder jaar (of scheelde het iig niet bijster veel).

Ik denk dat wij onze hond houden voor ongeveer 100 euro per maand, onze hond is middelgroot het is een golden retriever. Toen ze nog jonger was betaalde we ook 35.- per 12 weken aan de hondenschool, en dat is een van de beste investeringen die we hebben gedaan met onze hond :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:33

Hannanas schreef:
Ehh veel..

Als ik niet eens alles optel kom ik wel aan de 200 euro per maand.
Zonder de aanschaf enz.

Zo hoe dat zo?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:16

Vers vlees, trainingen enzovoort.
Ben druk bezig het minder duur te krijgen, maar op dit moment is zijn voer gewoon kneiterduur (konijn, geit, paard, dat soort diersoorten).
Training kost 75 euro per maand. Voer minimaal 100 euro, met die kou at hij zo een kilo weg. Verzekering 34 euro per maand.
Nou dan koop je nog wel eens een kluifje enzovoort.
Dan reken ik dus al over de 200 euro.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:34

Hannanas schreef:
Vers vlees, trainingen enzovoort.
Ben druk bezig het minder duur te krijgen, maar op dit moment is zijn voer gewoon kneiterduur (konijn, geit, paard, dat soort diersoorten).
Training kost 75 euro per maand. Voer minimaal 100 euro, met die kou at hij zo een kilo weg. Verzekering 34 euro per maand.
Nou dan koop je nog wel eens een kluifje enzovoort.
Dan reken ik dus al over de 200 euro.

100 euro aan voer?
Dan haal jij het zeker bij de duurdere leveranciers weg waar je 4 euro voor een kilo paard betaald enz?
Ik ben nog niet eens de helft kwijt!
Ik voer zeker 1 kilo per dag soms zelfs meer.
Hij krijgt dingen als geit, haas, kip, eend, paard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:16

Moontje1991 schreef:
100 euro aan voer?
Dan haal jij het zeker bij de duurdere leveranciers weg waar je 4 euro voor een kilo paard betaald enz?
Ik ben nog niet eens de helft kwijt!
Ik voer zeker 1 kilo per dag soms zelfs meer.
Hij krijgt dingen als geit, haas, kip, eend, paard.

als je hond bijna twee kilo per dag eet, dan kom je dus aan dat bedrag. en aangezien mijn hond minimaal 1,5 kilo per dag nodig heeft, zit ik ook tegen de 100 euro per maand aan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:17

En bij welke leverancier haal jij je vlees?
Ik moet toegeven, hij eet nu haaksbarf.
En we hebben nu geen grote vriezer. Speelt allemaal mee.

Maar, ik begrijp goed dat dit veel geld is.
Anderzijds, waarom moet je hond voor een duppie per dag eten?
Eten wij ook toch niet? Beetje kennis van voer.. en je haalt dus niet het junkfood uit de supermarkt of standaard plaatselijk merk-brokje.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
En ja, dan voer je een grote hond niet met een vijftigje per maand.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:22

ik voer carnibest. (maar koop het niet in tegen de gebruikelijk prijzen, heb gelukkig een leuke korting :) ) heb veel soorten vers geprobeerd, maar van andere merken gaat hij binnen een paar dagen kotsen.

ben nog wel op zoek naar een slager hier in de buurt waar ik vlees tegen leuke prijzen in kan kopen, maar nog niet gevonden...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:02

oo jullie voeren KVV
Ik voer barf dat scheelt zowiesoo al heel veel.
Ik haal het meestal weg bij Slagerij West, plaatselijke poelier/ visboer/ slager, VSE

@hannanass waar slaat dat nu op? Omdat ik niet veel kwijt ben geef ik gelijk rommel? Ik geef alleen goede kwaliteit voer wat ook voor menselijke consumptie geschikt is. Overgens van de laatste levering paard heb ik zelf ook wat gebruikt voor een stoofpotje. Ik geef zeker geen rommel..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:29

Ontworming: 6 euro per hond per keer, vlooienspul ongeveer 11 euro per pipet. En ja in de zomer moeten we dat helaas bijna elke maand doen, zitten hier midden in het bos, vergeven van de teken.
Tekenband verdragen ze niet (zijn border collies, en niet alles is getest op mdr1-defekt)

Voer: voor 4 redelijk grote honden versvlees tussen de 100 en 150 euro per maand ongeveer, afhankelijk van wat we net kunnen bestellen tegen welke prijs ...
(varieert van 0,60 cent per kilo, bijv. gemalen kipkarkas tot een 2 tot 3 euro per kilo voor spiervlees, paard koop ik onder de 2 euro per kilo, heb nu net lama besteld voor 2,85 per kilo. Ze hebben ook al eens kangeroevlees gehad, voor 4,95 per kilo, maar dat krijgen ze dan niet zo vaak)
Je ziet dat de prijzen voor voer nogal verschillen, hangt ervan af waar je inkoopt.
Ik koop meestal veel kilo's in een keer, samen met andere mensen, dat drukt de prijs nogal, maar is natuurlijk wel veel werk als je even 50 kilo of meer in porties moet doen en invriezen...maargoed...als de jongens daarvoor goed eten! Zul je natuurlijk wel een grote vriezer moeten hebben.

Riemen, halsbanden, dekens, mandjes, kosten voor training e.d. durf ik niet eens te rekenen.
Vooral aan training en verplaatsingskosten hebben wij hier nogal wat kosten.
En je zult een beetje geluk moeten hebben dat je hond niet ernstig ziek wordt, of een operatie moet ondergaan, dan heb je meestal flinke kosten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:35

Ik zit voor 100 - 125 totaal per maand, we hebben gratis opvang (schhonouders)

Ik reken bij de kosten alleen enten, ontwormen, ontvlooien en voer

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:40

De stafford van mn vriend is vorige maand geopereert aan een hernia
heeft bij elkaar ong 1600 gekost de onderzoeken MRI scan en opratie...

Mijn eigen hond is voor 40 pm verzekert dusja ok 40
+ voer ong 40 want ze eet geen goedkope supermarktbrokken maar biologisch voer ivm allergie
ontworming en ontvlooien eens in de tijd vd dieren arts 25 euro

Per enthing ben je meestal iets van 20-30 kwijt...

chippen is iets van 30 euro...

achja je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt :j

Niet iedereen ent zn hond elk jaar niet iedereen ontwormt en vlooit zn hond elk jaar
en niet iedereen heeft zin om duur voer aan te schaffen en niet iedereen heeft zin of vind het het waard om een dure operatie te betalen dusja iedereen verschillen daar kan je geen pijl op trekken

net als bij de paarden iedereen is iets anders kwijt ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:15

Moontje1991 schreef:
oo jullie voeren KVV
Ik voer barf dat scheelt zowiesoo al heel veel.
Ik haal het meestal weg bij Slagerij West, plaatselijke poelier/ visboer/ slager, VSE

@hannanass waar slaat dat nu op? Omdat ik niet veel kwijt ben geef ik gelijk rommel? Ik geef alleen goede kwaliteit voer wat ook voor menselijke consumptie geschikt is. Overgens van de laatste levering paard heb ik zelf ook wat gebruikt voor een stoofpotje. Ik geef zeker geen rommel..

Waarom neem je dit persoonlijk?
Het was écht geen reactie op jou.
Mijn 1e alinea sloeg op jou, maar ik begrijp nu dat het er niet duidelijk stond.

Een duppie noem ik lidl of c1000 voer.
Of intratuin of plaatselijke dierenwinkel voer.
Zijn mensen die dat voeren.

Ivm allergie kan het nu niet anders, maar ik ben zeker bezig met goedkoper vlees dan 6,50 euro de kilo.
Als ik naar de 4 euro kan, zou dat heel fijn zijn voor de portomonnee.
Gaf een tijdje deels darf, maar daar kon hij dus niet tegen.
En kip en rund (bio-industrie-bommen) vermijd ik liever.
Maar wat niet gaat dat gaat niet. Ik hoop van wel.

Ik ontworm en ontvlooi niet, tenzij aangetoond, dus dat scheelt.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 19-02-12 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:18

Hondenbelasting en plastic zakjes of schepjes om poep op te rapen, dat komt er ook nog bij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:18

Plastic zakjes kosten gelukkig iets van 35 cent voor een grote rol.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:51

Ja gelukkig wel he hahaha maar dat zijn ook dingen en kosten waar je aan moet denken.