Hopeloos word ik van de hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Re: Hopeloos word ik van de hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:00

Wij belonen hem altijd goed ! denk ik ? Als hij rustig ligt te slapen krijgt hij soms spontaan een koekie, of als hij. Op mij let als ik vraag of hij wilt zitten..

Maar als ik enthousiast hem wrijf als beloning omdat hij moet gaan zitten, wordie zo blij dattie gelijk weer staat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:39

mij lijkt het heel simpel. Als je methode die je nu hebt niet werkt is het hoog tijd voor een andere methode.

Hij heeft duidelijk een kort lontje en is enorm snel opgewonden. Eenmaal opgewonden blijft hij zich zo opwinden dat hij niet zonder hulp rustig wordt als ik eht zo lees. Dus moet je hem helpen. Gewoon streng, kort en duidelijk zijn. NEE is nee en blijft nee en je gaat gewoon op je kussen en klaar. Een 'braaf' moet al genoeg zijn. HEt hoeft niet altijd met koekjes en aaitjes.

Hier ook een enorm snel opgewonden hond (haha een boxer) heel makkelijk ik moet hem dus niet aaien als beloning tijdens training want dat werkt niet bij hem. Op het moment dat ik een leuke stem op zet dan is hij al helemaal gek dus het is gewoon een normale en kalme 'braaf' of even een koekje en we gaan gewoon door. 1x of 2x tijdens training is het even alles los gooien en spelen e.d. om de spanning eruit te halen en daarna een volg oefening om weer bij de les te komen en verder te gaan.

Denk maar zo: niet elke hond heeft dezelfde aanpak (soms wel rot) nodig.

Zo kan ik met mijn boxer uren lopen en dan is hij verzadigd, tevreden en rustig. Mijn andere hond kan dat ook maar als ik daarnaast niet zoek spelletjes of apporteer spelletjes met hem doen of andere gehoorzaamheidstrucjes dan is hij enorm vervelend. Dit hoeft voor hem geen uren per dag te zijn. Maar tijdens een wandeling een bal zoeken in hoog gras of aan de andere kant van de dijk. Een bal laten vallen en hij moet mee lopen en na een paar honderd meter hem weer op laten halen, koekjes op het gras of terras gooien thuis en laten zoeken enz. enz. enz. dan is hij helemaal tevreden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:51

Annettu_ schreef:
Nou weet iemand dan wat ik moet doen als hij iets stouts doet op 20 m afstand ?

Jep een 20 meter lijn eraan hangen ;) gedrag wat je niet wil hebben en wat je hond wel doet moet je maken dat controleerbaar gebeurd zodat je kan ingrijpen. Nu is 20 meter vreselijk lang dus 10 meter lijkt me al lang genoeg. Een longeerlijn bijv. werkt heel goed (en snijd niet) Doe het wel in combi met een tuig. Laat die lijn gewoon aan hem hangen. Gaat hij je andere hondje proberen te pakken ga dan op de lijn staan zodat hij zichzelf corrigeerd. Daar schrikt hij van want hij snapt niet waar het van komt. Zelf gewoon door lopen en rustig gedrag belonen. Gaat hij bijna verder dan 10 meter van je af dan gan je op de lijn staan zodat hij weer afgeremd wordt. Hij schrikt, stopt en jij gelijk belonen. Misschien dat een clicker hierbij een hele grote rol kan gaan spelen.

Zo al je berichten te lezen gaat er enorm veel niet goed momenteel en heb je totaal geen plezier in hem lijkt het. Je bent bezig met meer en meer beweging geven en daarnaast frustraties op te bouwen.
Mij lijkt in zo'n situatie dat proberen te herplaatsen (misschien naar boerderij waar hij los kan rond lopen?) helemaal zo slecht nog niet is. Zeker niet als je eerlijk zegt waar je tegenaan loopt.

Herplaatsen hoeft geen falen te zijn. Soms klikt het gewoon niet en is dit voor beide partijen beter :z ;)

Is herplaatsen geen oplossing dan gaat het denk ik (zo te lezen) heel veel training kosten maar daarna hoop ik voor jullie dat het dan heel goed gaat.
Zou het wel doe met goede begeleiding van iemand die de situatie weet en jou en hond in het echt kent en goed advies kan geven. De ene hond kan je namelijk beter corrigeren en de ander beter negeren en sommige moet je zacht corrigeren en anderen even iets doortastender.

Dominant gedrag zou ik dit niet noemen maar hou sowieso niet van die term. Als trekken aan de riem en vooruit lopen dominantie is dan is mijn hond alleen maar dominant als we gaan wandelen totdat hij los mag als hij dan later weer vast moet is hij onderdanig want dan trekt hij niet....

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:08

Annettu_ schreef:
Wij belonen hem altijd goed ! denk ik ? Als hij rustig ligt te slapen krijgt hij soms spontaan een koekie, of als hij. Op mij let als ik vraag of hij wilt zitten..

Maar als ik enthousiast hem wrijf als beloning omdat hij moet gaan zitten, wordie zo blij dattie gelijk weer staat.

Een hond belonen omdat hij slaapt heeft geen zin en is ook niet wat ik wilde horen.
Als je hond negatief gedrag vertoond gebruik je een lage stem, een Nee! springt het over naar wat jij voor gedrag wilt zien, meteen belonen!! Aai over de bol, een hoog stemmetje, of spelen of een koekje.

Dat hij niet wilt blijven zitten is omdat je dat moet uitbouwen. Jij bepaald wanneer dr gezitten wordt, en bouw dat steeds langer uit. Vrij! geven vlak voordat hij weer zn gang gaat en beloon dat zitten, niet al te enthousiast.

En eten geven, laat ze op een vaste plek leren wachten.

Ik vind toch echt dat dit de basis dingen zijn waar je voor op cursus moet gaan hoor...Heel lastig uit te leggen zo op een forum. En komt namelijk zoveel bij kijken.
Boeven zijn speelse honden, willen graag werken, en zijn ook erg sterk. Het si belangrijk dat je weet hoe je hiermee om moet gaan, anders kan je een hond krijgen die ongewenst gedrag gaat vertonen omdat je verkeerd straft en beloond.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:15

Mischien moet je afleiding voor hem zoeken? Door middel van dingen verstoppen zoals koekjes balletjes enz... Dat wanneer hij wakker wordt het niet zo erg is.
Mijn hond begint ook te piepen zodra hij mij hoort, vooral toen hij wat jonger was. Nu is het een stuk minder, tenzij we een keertje laat opstaan.... Afleiden en zorgen dat hij geestelijk en lichamelijk moe is voordat je naar bed gaat...

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:31

Blijf je zelf ook rustig? Dat is heeeuuull moeilijk als een hond je zo frustreerd... (kan er over mee praten)
Maar hoe drukker jij doet, hoe drukker de hond. Rustig, gecontroleerd en vooral consequent.
Wat betreft bezoek.. Misschien een idee om hem op zijn plaats te laten zitten, hij moet eerst rustig zijn VOOR dat hij het bezoek mag groeten.
Bij mij was de keyword RUST!
Hoop dat je vooruigang met hem boekt! Zelf ook altijd bouviers gehad, zijn soms donderstenen maar wel schatjes!!!! :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:39

Annettu_ schreef:
Nou weet iemand dan wat ik moet doen als hij iets stouts doet op 20 m afstand ?

Ik gooi dan met de riem. Maar dan moet je wel raak gooien. Maar als ze eenmaal bij me komen straf ik ze niet want dan komen ze de volgende keer inderdaad niet meer.

Ik vind het moeilijk om je tips te geven. De hond komt mij wat frustie over, afgaande op jouw beschrijving. Is hij gecastreerd? Misschien spelen de hormonen parten en wordt hij dan wat rustiger.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 23:09

Denk dat ik dan niks raak :') Ik vroeg in de dierenwinkel of ze zoon rolriem hebben voor zijn gewicht.. hij zij dat ze die niet hadden.. ff online zoeken

En ik hou hartstikke veel van de hond, van mij mag hij echt niet weg omdat ik weet dat hij het fijn hier heeft en lief KAN zijn.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:21

Ik heb niet het hele topic gelezen maar een hond die niet goed naar commando's luisterd moet je niet aan een flexi lijn laten lopen en zeker niet los..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:27

Ik heb alleen jou reacties gelezen.

Jou hond heeft geestelijk lekker wat energie en dat moet je weg nemen.
Want je wandeld echt genoeg!

Houd hij van kluiven? Dat werkt bij onze hond wel goed. Lekker een uur kluiven (een echt bot zijn ze mooi lang zoet mee). Je kunt van die honden spelletjes halen, ik maak die zelf want onze hond heeft een sterke kaak en die sloopt die dingen denk ik. Wij verstoppen voer in de tuin, hebben een bal kapot gemaakt en daar voer in gedaan etc. (beetje creatief na denken)

Onze hond was een weg loper. Naast ons bleef ze altijd netjes naast als ze iets zag (wild)
Maar als ze op 'veilige' afstand was dan ging ze gewoon. Want ik kon er niets tegen inbrengen. Hoe boos of lief ik deed niets hielp. Eerst getraind dat ze naar me toe moest komen. Dat deed ze allemaal super zolang er geen wild in de buurt was. We hebben het met een longeerlijn gedaan. Maar ze weet dondersgoed wanneer ze aan de lijn zit. Toen heb ik (met prof hulp) een trainingshalsband gebruikt. Daar zat een piep op, een trilling/fibratie en een stroomschok. Met het laatste hebben wij getraind want die andere twee reageerde ze niet op. We hebben er denk ik 4 maand me getraind. En sinds dien loopt ze niet meer weg. Ze komt ook niet terug ze blijft stokstijf staan en dan kan ik der pakken of der afleiden.

Ik weet dat er ontzettend veel commentaar is op een halsband met stroom. Maar soms is het een perfect red middel.

Negeren van negatief gedrag is leuk maar als het niet werkt moet je iets anders doen.
Tips tegen zeuren/piepen zou ik ook graag willen horen want onze hond kan er ook wat van. Echt om GEK van te worden.

Met naast lopen. Niet trekken, helemaal ontspannen gaat hij iets voor je lopen een goede ruk (je hebt immers een grote hond) naar je toe. Zo verliest hij zijn evenwicht en wordt hij 'gestraft'. Niet naar achteren trekken of de lijn op spanning dat werkt niet.
Nooit voor je laten lopen gewoon heel strak blijven.

Misschien is clicker training iets voor je hond? Dan wordt hij geestelijk ook moe.

Ik heb al gekeken waarvoor een bouvier gefokt was. Maar dat is waken en drijven. Geen idee wat je met hem kan doen zodat hij zijn natuurlijke gevoel kwijt kan. (herder bijvoorbeeld speurwerk ofzo ;) )

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:51

Aangezien de hond nog geen 2 jaar is lijkt het me niet verstandig om meteen naar een hulpmiddel te grijpen met stroom.. Ook denk ik dat de hond niet dominant maar erg onzeker is als ik de reacties van de TS lees..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:02

Mijn hond was net 3 toen we het gebruikte maar kende stroom van stroomdraden al wel. (daar was onze tuin mee afgezet)

mijn hond lijkt/is in sommige situaties ook onzeker. Maar met jacht was ze zeer zeker van zich zelf.
Daarnaast als je maar goede hulp hebt wordt een hond niet bang of onzeker door training met zo'n halsband

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:11

blokje schreef:
Mijn hond was net 3 toen we het gebruikte maar kende stroom van stroomdraden al wel. (daar was onze tuin mee afgezet)

mijn hond lijkt/is in sommige situaties ook onzeker. Maar met jacht was ze zeer zeker van zich zelf.
Daarnaast als je maar goede hulp hebt wordt een hond niet bang of onzeker door training met zo'n halsband

Dat weet ik (ik heb hem zelf ook in de kast liggen) maar ik vind dit geen goede oplossing voor een hond die nog geen 2 jaar oud is en in zijn pubertijd zit..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:41

trainingsband en pubertijd heb ik idd geen ervaring mee. Band is hier alweer weg. Goede hoop dat ze blijft luisteren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:48

Wat misschien ook fijn voor je hond is om te doen, is om hem meer te belonen als hij wél iets goed doet.
Natuurlijk moet hij zich gedragen, maar je hond zal er een stuk vrolijker van worden als hij het baasje trots kan maken, waarop jij hem uitgebreid beloond en je hond blijer is. Wellicht dat hij zich dan minder zal misdragen (immers, als hij zich goed gedraagt wordt hij beloond!).

Verder zou ik een leuke cursus zoeken in de buurt, denk agility of speurwerk. Misschien kan je er wel terecht voor een proefles, en dan kan je ook gelijk zien of je hond het leuk vindt of dat het inderdaad het gewenste effect heeft (minder verveeld, mentaal vermoeid)

Maar het belangrijkste is nog wel dat jullie thuis allemaal op één lijn zitten. Haal er desnoods een deskundige bij die je stiefvader uit kan leggen dat dit niet is hoe het hoort..!

Succes ermee!

Edit: wat voor trekken trouwens echt fantastisch werkt is het volgende: op het moment dat je hond trekt, loop jij achteruit. Daar stop je mee zodra de hond naar jou toe gedraaid is en met jou meeloopt (voor hem vooruit dus, jij loopt nog achteruit). Dan pas ga je weer naar voren. Het idee is dat je exact het tegengestelde doet als wat je hond wil bereiken, namelijk de andere kant op lopen. Hij zal (soms na lange tijd, soms heel snel) begrijpen dat als hij naar voren wil, hij juist niet moet trekken :) Hier moet je wel echt super consequent in zijn, pas weer naar voren als hij helemaal naar je toe is gedraaid en meeloopt en ook gelijk reageren op trekken/stoppen. Een harde ruk aan de lijn ben ik niet zo'n fan van, kan de nek serieus beschadigen en is ook een soort van 'denigerend' voor je hond (doe ik nu alwéér iets fout?)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:07

ik ga hier ook mee mee lezen.. mijn hond slaapt in een bench in mij slaapkamer en als ik overdags weg nem zit ze in de woonkamer in een ren. ik heb ook een kat en die slaapt op bed. daar kan de hond soms echt moeilijk over doen vanuit de bench maar dat is goed te corrigeren. alleen tussen 7 en 8 begint ze 's ochtens te piepen net zo lang tot ik wakker ben.. dit is iets van de laatste maand. eerder kon ze wel gewoon slapen tot 10 uur ofzo.. ik ben de afgelope 3 dagen dus al met koppijn door der wakker geworden. en moet eerlijk toegeven dat ik er erg kribbig van word.. uitlaten op dat tijdstip ga ik niet doen want als ik haar tot 9 uur laat piepen doet ze ook niks in de bench en ze is dan net voor het slapen nog uit geweest. negeren helpt niet.. een keer een duidelijke nee zeggen helpt de helft van de tijd tijdelijk.. zit nu met het idee in mijn hoofd om haar 's nachts ook in de ren in de woonkamer te zetten.. ze kan redelijk goed tot goed alleen zijn al zal je dan zien dat ze dan de hele nacht door blijft jammeren.. :? ik zit er nu ook echt mee met me handen in me haar..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:04

Honden horen niet zoveel in de bench te zitten. Net zo min als katten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:17

XxLiEsJuHhxX schreef:
ik ga hier ook mee mee lezen.. mijn hond slaapt in een bench in mij slaapkamer en als ik overdags weg nem zit ze in de woonkamer in een ren. ik heb ook een kat en die slaapt op bed. daar kan de hond soms echt moeilijk over doen vanuit de bench maar dat is goed te corrigeren. alleen tussen 7 en 8 begint ze 's ochtens te piepen net zo lang tot ik wakker ben.. dit is iets van de laatste maand. eerder kon ze wel gewoon slapen tot 10 uur ofzo.. ik ben de afgelope 3 dagen dus al met koppijn door der wakker geworden. en moet eerlijk toegeven dat ik er erg kribbig van word.. uitlaten op dat tijdstip ga ik niet doen want als ik haar tot 9 uur laat piepen doet ze ook niks in de bench en ze is dan net voor het slapen nog uit geweest. negeren helpt niet.. een keer een duidelijke nee zeggen helpt de helft van de tijd tijdelijk.. zit nu met het idee in mijn hoofd om haar 's nachts ook in de ren in de woonkamer te zetten.. ze kan redelijk goed tot goed alleen zijn al zal je dan zien dat ze dan de hele nacht door blijft jammeren.. :? ik zit er nu ook echt mee met me handen in me haar..

Maar quoten want nickname is niet na te schrijven :D

Je moet het zo zien. Een hond is op dat gebied vaak net een kind. Mag je niet vergelijken ik weet het maar doe het lekker toch :P
Hij/zij is uitgeslapen en wil actie. Uiteindelijk reageer je toch op het piepen (je gaat uit bed enz.) dus ze weet dat ze vaak uren moet piepen eerdat jij eens reageerd maar neemt het voor lief.
Piepen hoeft niet perce te zijn dat ze uit moet maar wel vaak dat ze actie willen en zich niet fijn voelen.
Honden die helemaal uitgeslapen zijn die gaan niet nog eens lekker op hun gemak liggen terwijl ze actie willen.

Mogelijk optie is misschien maken dat ze iets te doen heeft in de bench. Dus iets om lekker op te knagen bijv. Alleen moet je dat geven als hij/zij de bench in gaat, uiteraard niet als ze gaat beginnen met piepen :D

Je kan ze ook leren om idd in de kamer in die ren te liggen. Echter als ze daar overdag ook een aantal uren in moet en die ruimte is altijd hetzelfde dan krijg je daar ook de verveling in.

MOet eerlijk bekennen dat ik wel heel makkelijk ben met mijn honden en hier dus nooit dit soort problemen. Als er wat is wordt ik wakker. Vorige hond moest in het voorjaar altijd al om 5 á 6 uur 's ochtends plassen. Nou, dan doen we dat toch gewoon? Hij werd wakker want het werd lichter. Was het eenmaal zomer en altijd zo vroeg licht dan sliep hij weer langer.
Ik heb dus vele seizoenen heel erg vroeg uit mijn bed geweest om hond te laten plassen en daarna lekker los in huis te laten lopen (slaap beneden) en ook mijn slaapkamer en dan zelf gewoon verder slapen totdat het tijd was om er zelf uit te gaan.

Zelf ben ik daar dus enorm makkelijk in. Maar ja, heb ook 5 jaar lang elke nacht rond 2 á 3 uur mijn kat doro mijn slaapkamer raam naar buiten gelaten en eventueel rond 6 uur weer naar binnen gelaten 's nachts. Doe je op een gegeven moment in een soort reflex en was er nog geen 5 minuten door wakker. :D

Nu ben ik er eigenlijk in de winter altijd half 7 of 7 uur uit (ook als ik vrij ben) voor de honden en in de zomer is het vaak al 6 uur. Heerlijk om dan te gaan wandelen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 05:49

geerke schreef:
een hond die wegduikt als hij straf krijgt is geen dominante hond hoor,deze hond heeft gewoon duidelijkheid nodig,net als alle honden trouwens.

Een hond die tegen je aan en over je heen hangt en hapt als je hem aan de kant probeert te duwen is wel degelijk een dominante hond. Dat wil zeggen, hij hoeft niet dominant van karakter te zijn maar het gedrag is er wel naar. Die heeft gewoonweg geen respect voor je persoonlijke ruimte. Maar duidelijkheid is inderdaad wel wat hij nodig heeft. Alles een beetje samenvattend krijg ik een beeld van een rommelige en onrustige situatie, de gezinsleden staan niet op één lijn want hebben een verschil in opvatting over de opvoeding. De hond is op een leeftijd dat hij bij gebrek aan duidelijke grenzen dan maar zelf de touwtjes in handen probeert te nemen maar hij is er duidelijk niet zo goed in. Degene die dat zou moeten doen slaagt er niet in, zo te horen weet TS niet zo goed hoe te doseren in het corrigeren of welke houding aan te nemen en raakt in paniek. Volgens mij kun je dit soort honden prima bijsturen, maar je moet er wel wat voor doen en vooral ook je eigen fouten inzien en in dit geval zou ik dan ook echt een gedragsdeskundige bij roepen.

Dat hij je andere hond met de hernia in de rug bijt is sowieso echt een verkeerde zaak, niet alleen is het pijnlijk maar dit kan de machtsverhoudingen nog eens verder overhoop gooien; hij/zij kan zich niet goed afweren en jou lukt het niet om de 'stoorzender' te corrigeren. Ik denk trouwens wel dat die aanvoelt dat de andere hond niet in orde is en dat daar misschien het bijten ook mee te maken heeft.

Dit zijn trouwens de honden die ik veel te vaak op het werk in de kliniek zie, die in een volle wachtkamer zitten te blaffen naar alles en iedereen en die vervolgens niet gecorrigeerd worden door hun eigenaar. Ongelofelijk hinderlijk := maar wel logisch, want ze hebben het gevoel dat hun baas het heft niet in eigen handen neemt en doen dus zelf maar een poging. Echt je wilt niet weten hoeveel ongeleide projectielen ik voorbij zie komen, heel zonde.

Wat blokje zegt over het wandelen vind ik een goeie tip om zelf mee te beginnen. Ga gewoon eens met hem wandelen zonder de andere hond erbij. En dan heel goed op je houding letten en dat je rustige, ontspannen autoriteit uitstraalt. Dat begint al bij de voordeur. Hij mag niet voor jou de deur uit lopen, of dringen. Laat hem eerst rustig en afwachtend worden, gefocust op jou, in plaats van hieperdepieper van 'jeeejjj we gaan uit! Hoi Hoi! *\o/* ' etcetera. Vervolgens zet je buiten de pas erin zodat hij jouw tempo moet bijhouden en niet andersom, houd de lijn kort en zorg dat hij met zijn kop naast je been loopt en nooit voor je uit. Blijf ontspannen en richt je op het punt waar je heen wilt en niet op de hond. Zodra hij trekt corrigeer je hem met een rukje opzij, en niet afwachten tot het uit de hand loopt. Daarna direct ontspannen en niet gaan anticiperen op het volgende kattenkwaad wat hij misschien gaat uithalen ;)
Ik denk dat hierin de basis ligt, gewoon een ontspannen wandeling kunnen maken samen, die verloopt zoals jij dat wil en waarbij hij zijn aandacht op jou richt.

Ik zou de hond zeker ook mentaal veel meer uitdagen. Hij moet niet alleen lichamelijke energie verbranden, maar ook geestelijke. Een gedragstherapeut kan je helpen om leuke opdrachtjes te verzinnen voor de hond die bij hem passen en waarmee je hopelijk ook een positieve draai aan de verhoudingen kunt geven. Maar voor nu kun je vooral belonen met rust en duidelijkheid.

Tril/stroombanden zouden goed kunnen werken (ik heb geen ervaring met die dingen, heb ze alleen voorbij zien komen bij Cesar Millan) maar dan moet je wel heel goed kunnen timen en dat kan de TS zo te horen (nog) niet goed. Kan je dat niet, dan doe je er meer kwaad dan goed mee.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:07

En misschien moet je het boek 'hondentaal is lichaamstaal' van Martin gaus eens moeten lezen. Ik ben geen fan van deze man, maar hij maakt de houdingen wel super duidelijk. En je kan pas goed reageren op het moment dat je ziet wat er gaat gebeuren, dan ben je ook minder snel 'te laat'.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 21:34

Thanks voor de tips ! Uitlaten gaat veeeel beter ! en ik doe nu ook veel metale oefeningen met hem ( Zelf zoeken naar koekjes. Zelf zoeken naar zijn speeltjes. Op mij focussen op commando )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:17

Super en houden zo!!! Het is zo voor beiden veel leuker om op deze manier met elkaar bezig te zijn.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:33

super om te horen!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:51

en de energie is logisch. je gaat elke keer met hem hardlopen en daar bouwen ze conditie mee op. in het begin worden ze er moe van maar op den duur hebben ze zoveel energie opgebouwd dat je steeds verder/langer moet hardlopen voordat hij moe wordt.
dus als je een neuroot in huis hebt, mentale spelletjes/oefeningen doen om hem geestelijk moe te maken. doe je dat niet dan krijg je een neuroot met een top conditie en dat is niet zo'n fijne combinatie :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:50

Magrathea schreef:
Edit: wat voor trekken trouwens echt fantastisch werkt is het volgende: op het moment dat je hond trekt, loop jij achteruit. Daar stop je mee zodra de hond naar jou toe gedraaid is en met jou meeloopt (voor hem vooruit dus, jij loopt nog achteruit). Dan pas ga je weer naar voren. Het idee is dat je exact het tegengestelde doet als wat je hond wil bereiken, namelijk de andere kant op lopen. Hij zal (soms na lange tijd, soms heel snel) begrijpen dat als hij naar voren wil, hij juist niet moet trekken :) Hier moet je wel echt super consequent in zijn, pas weer naar voren als hij helemaal naar je toe is gedraaid en meeloopt en ook gelijk reageren op trekken/stoppen. Een harde ruk aan de lijn ben ik niet zo'n fan van, kan de nek serieus beschadigen en is ook een soort van 'denigerend' voor je hond (doe ik nu alwéér iets fout?)

Bedankt voor deze tip :D

ik heb 4 labradors

- 2 reuen van 3 jaar
- 1 teefje van 2 jaar
- 1 reu van 5 maand.

wij wonen op een boerderij en ze kunnen dus de hele dag loslopen maar zijn s avonds uiteraard niet moe.
ik wandel ook wel met ze maar moet dan 1 voor 1 doen en dat kost gewoon super veel tijd en ze trekken ook best ik ga dit eens proberen met alle honden afzonderlijk :D