Puppy’s gered van horrorhandelaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:57

De verantwoordelijkheid wordt niet alleen maar bij de kopers neergelegd, ook bij de fokkers en handelaars.

Maar de koper is ook niet onschuldig hoor......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:00

Dus het zo fokken en verhandelen mag maar zo doorgaan en alleen de kopers zijn verkeerd bezig?!?
Ze zouden eens kunnen gaan verbieden, dat soort diertransporten!
En er gebeuren helaas in eigen land ook zat van dat soort praktijken, dus daar zou ook wat aan gedaan kunnen worden!?
Ik zeg absoluut niet dat men er goed aan doet zo'n hondje te kopen (en absoluut niet als het alleen uit kostenoverweging is!) maar ze zouden ook kunnen proberen de mishandelingen en handel uit te bannen.

Anoniem

Re: Puppy’s gered van horrorhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:03

Zie mijn vorige bericht???

Is wel fijn als je even leest, dat scheelt mij typen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:05

Was niet op jouw reactie! Maar er stonden alweer 3 reacties tussen eer ik hem verstuurd had... :P

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:07

Citaat:
Dus het zo fokken en verhandelen mag maar zo doorgaan en alleen de kopers zijn verkeerd bezig?!?

Hoelang denk jij dat broodfok doorgaat, als niemand meer pups uit dergelijke fabrieken koopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:07

Oh, oké, excuus dan. Ik vind het allemaal zo fout.......

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:09

triest dat zulke dingen gebeuren,

wat mijn betreft mogen ze die mensen hard aanpakken,
en alle import van dieren uit buitenland tegenhouden,
de asiels hier puilen uit met nederlandse honden
en die blijven zitten, waarom? omdat een ''zielig'' verhaal van
een ''mishandeld'' hondje oid uit t buitenland blijkbaar meer ''aanspreekt''
en in het buitenland lachen ze zich rot om die domme buitenlanders die voor veel geld
hun hondjes kopen, zo houd je dat toch ook in stand?!

als ik hier in de regering zat mocht er niet eerder weer wat ingevoerd worden
voor de asiels hier leeg waren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:10

Yamcha, Ik vind het altijd zo vervelend lezen als er veel gequot wordt, maar in sommige gevallen is het wel handig... :P :D

randalinpony, ik zeg nogmaals dat ik niet goed vind dat deze hondjes gekocht worden, máár ze kunnen ook eens gaan werken aan de bronnen aanpakken en daar wordt naar mijn mening véél te weinig aan gedaan!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:17

Maar daar wordt toch op ingegrepen, zie beginpost? Als het tenminste mogelijk is...

Ik vrees echter dat dat dweilen met de kraan open is... En dit is ook geen Nederlands probleem, mensen willen gewoon vaak een goedkope puppy, en ze willen hem nú.

Een puppy is dus een consumptie artikel. Dat is dus iets waaraan de koper zich wel degelijk schuldig maakt. Die beseft alleen kennelijk niet dat een neppe Guccitas toch wat anders is, dan een neppe berner sennen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:21

Blegh, dit is zo gruwelijk hè. Zo'n persoon moeten ze toch opsluiten voor meewerken aan dierenmishandeling!? Hij is dan misschien niet de drijvende kracht achter zo'n handel, maar dan maak je tenminste een punt.

Ik hoor wel eens op Bokt dat iemand zo'n pupje mee heeft genomen en dan iedereen over zich heen krijgt van, zo hou je het in stand bla bla bla. Maar ik zou die mensen wel eens willen zien als ze zo'n beestje zien zitten en dan keihard zeggen 'nee ga maar dood'. ;(

Van mij mogen daar wel even een paar anarchistische dierenactivisten langs..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:23

Ik las het in de krant
echt walgelijk

ben wel benieuwt wat er nu met de puppen gaat gebeuren

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:23

Vreselijk dat mensen zulke dingen doen.
Helaas is dit er maar 1 van de vele.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:38

Hier mag idd wel een filmpje van op tv :j

Ik ga eens een berichtje sturen aan de DB.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:40

Ik wil niet met een vingertje wijzen want in eigen land is ook veel mis, maar als je nu de beelden ziet van "fokkerijen" in het Oostblok waar onlangs half weggevreten (want andere hongerige honden) honden in allerlei hokken gevonden zijn; echt..ik word er letterlijk misselijk van. Het enige wat je nog kon zien was een stuk vacht, daardoor leek het of het nog echt een hond was, uitgemergelde honden erbij, zonder eten of drinken in de metershoge stront..te gruwelijk voor je eigen besef.
En toch..dat is waar de opkopers pups vandaan halen die hier weer via de achterdeur aan oa. dierenwinkels en handelaren verkocht worden.
Maar ga dan als gezinnetje de dierenwinkel in? We willen een pup en we willen hem NU, niet over een week, niet over een maand..en daar zit dan zo'n mooi bolletje wol, we kopen niet alleen de pup maar ook alle benodigheden: mand, kussen, voer, riem..dat is leuk kassa voor de winkel.
Advies tot de deur en veel plezier ermee..totdat de pup ziek wordt en in sommige gevallen doodgaat. Dan worden mensen wakker en gaan eens nadenken..en kopen dan vaak meteen weer zo'n ander leuk bolletje..makkelijk toch? :+ Zo werkt het helaas in de praktijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:42

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:44

in dierenwinkels worden geen pups of kittens meer verkocht !
als niemand meer koopt (of "red "), houd de handel vanzelf op.
maar voor een goede raspup betaal je veel geld , en er is een wachtlijst.
de mensen, die er nu (en dan wel nu)1 willen, en geen 800 of 1000 willen betalen, werken hier aan mee.
uiteindelijk ben je of je pup kwijt door overlijden, of alsnog honderden euros aan de DA kwijt. goedkoop is hier zeker duurkoop.
dus de broodfokker is zeker fout,en degene die ze kopen houden het in stand

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:46

spicegirl schreef:
in dierenwinkels worden geen pups of kittens meer verkocht !
als niemand meer koopt (of "red "), houd de handel vanzelf op.
maar voor een goede raspup betaal je veel geld , en er is een wachtlijst.
de mensen, die er nu (en dan wel nu)1 willen, en geen 800 of 1000 willen betalen, werken hier aan mee.
uiteindelijk ben je of je pup kwijt door overlijden, of alsnog honderden euros aan de DA kwijt. goedkoop is hier zeker duurkoop.
dus de broodfokker is zeker fout,en degene die ze kopen houden het in stand

Ik kan je zo een winkel noemen waar dat helaas nog wel gebeurt..je ziet het alleen niet meer want ze zitten niet meer in de etalage maar achterin of in een bijgebouwtje, geinteresseerden moeten dan meelopen om bij de hondjes te komen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:54

Suggestie naar SIRE is verstuurd. :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:03

het mag officieel niet meer. maar tegen dat soort trucjes kan je niets doen (behalve niet kopen ntl.)
dus" het pupje zien in "de etalage, en dan aanschaffen is er niet meer bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:06

Ik heb een jaar gewacht op Raphi, en er de nodige centjes voor betaald, maar ik heb het er met liefde voor over....... hij heeft iig nooit die ellende meegemaakt en zijn mama ook niet.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:20

Wij hebben een wachtlijst; gemiddeld moet een geinteresseerde koper een jaar wachten op een pup maar we fokken ook niet veel.
Het is maar net wat iemand er voor over heeft en of diegene bereid is te wachten. De meeste mensen zijn dat helaas niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:22

Tosadog schreef:
Wij hebben een wachtlijst; gemiddeld moet een geinteresseerde koper een jaar wachten op een pup maar we fokken ook niet veel.
Het is maar net wat iemand er voor over heeft en of diegene bereid is te wachten. De meeste mensen zijn dat helaas niet.

Ik moet zeggen dat ik een jaar ook wel lang zou vinden. Maar als het niet eerder kan is het niet anders helaas.. Wel zou ik eventueel kijken voor een fokker die misschien eerder een nestje heeft.
Maar ach, ik wil eigenlijk toch eerst een (enigzins volwassen) asielhond en dan pas een Spaanse waterhond <3 kan de eerste de pup een beetje onder de duim houden. Dus mijn hondenwens is dan al enigzins gestild, misschien dat ik er dan wel op kan wachten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:23

Ik weer het, helaas.

En toch, als je dan bedenkt dat je daarvoor een gezonde vrolijke puppewup krijgt met blije papa en mama vind ik dat de moeite wel waard hoor :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:24

Ach, en als je dan als bokker je eigen hondje wilt laten dekken en goede adresjes voor de pups zoekt, dan wordt je hoofd er zowat afgebeten.... terwijl dergelijke zielige pups als het verhaal uit de OP ook massaal verkocht wordt.. wat is dan erger?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:27

Ja, dat snap ik. Maar als ik 2 fokkers weet, die allebei goed zijn (want ik trek ze natuurlijk wel even een keer na bij defensie :+ ) waarvan de ene een nestje heeft over een jaar en hier in de buurt zit, en de ander in Groningen woont maar over een halfjaar een nestje heeft.. tja

O wacht, ik wil misschien wel rijden, maar je hebt dan wel een pup in de kofferbak 8)7

Ach het duurt nog even.. Tijd zat om na te denken :)

Ja ik heb hier ook wel eens zoiets gelezen, iemand fokte borders en vroeg als prijs eigenlijk alleen kostgeld (inentingen, voer enzo) en die kreeg ook regelmatig te horen of het niet wat goedkoper kon 8)7 Zij zat tegen de 200 euro ofzo?