al ziet het voor je zelf niet beter uit dat realiseer ik me Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Natasja__ schreef:Alles is ok gegaan, abces is 'leeggehaald'. Achgut wat zag zijn koppie er zielig uit..Gebitje zag er helaas niet al te best uit... Over 10 dagen terug voor controle, 3 maal daags CAF oogzalf op het sneetje en 2 maal per dag een Baytril 2,5% oplossing in zijn bekkie doen. En om de 6 weken kiezen bij laten vijlen om te verkomen dat het weer in zijn wang groeit.

Natasja__ schreef:Ik wil er nog wel even bij zeggen dat het toch geen sneetje is, maar wel een 'gat' waar de zalf in moet. Volgens mij is niet het hele abces verwijderd maar alleen de 'inhoud'.
Ik heb je link doorgenomen @Faniek, morgen kijk ik er verder naar.. zal anders wel weer de DA bellen
Mijn dierenarts staat gelukkig overal voor open. 
Faniek schreef:Het is de afkorting van duplocilline. Alle informatie erover is hier te vinden:
http://www.dierengebit.nl/konijn-abces/ ... ticum.html

Langcara schreef:Je pakt gewoon een spuitje (kun je halen bij de apotheek). Naald heb je niet nodig.
Dan maak je een betadine oplossing met warm water. Daar vul je het spuitje mee, en dat spuitje zachtjes in de wond. Daarmee maak je dat "cement" los, want dat moet uit die wond.