Dat meen je toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ik zou het voor mijn hond bestellen

Ja
49 (58%)
Nee
35 (41%)

Totaal aantal stemmen: 84

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:06

Ielll!! Ga jij hem voor me opeten dan?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:07

Ik geef mijn reu met regelmaat een stuk luchtpijp of een strot ofzo. Is wel rund, maar maakt imo niet uit of het rund of paard is, een beest is een beest en zo wordt slachtafval nog eens nuttig gebruikt :)

Ik ben het trouwens met Yamcha eens wbt dat paard (rund) niet normaliter op het menu staat van een hond, maar helaas ben ik hier al blij dat ik uberhaupt KVV en gedroogde snacks (ipv van die witte rawhide kluiven) kan krijgen :+ Varken doe ik sowieso niet aan, maar een runderstrotje op z'n tijd, vind ie lekker :P

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:07

Yamcha, maar even voor de goede orde, zou een hond (wolf) in het wild niet een rundachtige of zwijnachtige pakken dan?
En natuurlijke prooidieren voor een hond, daar kan ik niet zo goed bij. Een hond is gedomesticeerd, dus eet meestal wat wij ze voorschotelen :Y) en gaat niet zelf jagen. En als ze dat wel doen, pakken ze alles wat ze pakken kunnen om te overleven.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:08

Haha, runderstrotje....:P

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:08

_Apple_ schreef:
Ielll!! Ga jij hem voor me opeten dan?

wat opeten??
Wij zijn toch geen honden?
Dus eten wij het toch ook niet..??

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:08

Dan moeten ze alle knaagdieren ook gaan serveren + wild + alle speeltjes

_Apple_

Re: Dat meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:09

Was bedoeld naar de bokker die zij van 'zullen ze ook paardenstaartsoep maken?' iets in die strekking

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:10

geerke schreef:
Paardenstaartensoep?

Je hebt tenslotte ook ossenstaartsoep!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:10

setteke schreef:
geerke schreef:
Paardenstaartensoep?

Je hebt tenslotte ook ossenstaartsoep!

Haha ja en haaienvinnesoep :Y)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:11

Oh bah, vind dit er echt griezelig uit zien. Ik zou het zelf niet aan de hond geven, maar vind het ook geen drama dat anderen het doen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:15

Van mij mogen ze de tekst toch wel ietwat veranderen 'Paardenrepen - de caloriearme snack als tussendoortje is perfect geschikt voor gevoelige en allergische honden- onweerstaanbaar voor alle viervoeters' Ik ken zo al een aantal soorten viervoeters die niet helemaal zitten te wachten op reepjes paard. :P

En of het al dan niet natuurlijk is voor de hond...ik moet het eerste versvlees, of überhaupt voer voor katten met muis, insecten of stukjes merel nog tegenkomen...Denk dat paard eigenlijk nog niet eens zo ver weg staat voor de hond, zouden wolven zich niet ook weleens vergrijpen aan een wild paardebeest als ze de kans kregen?

Verder, ik kan me wel voorstellen dat het misschien een naar idee is om, als je net uitgebreid de staart van je eigen paard hebt vertroetelt, bij thuiskomst zo'n zelfde onderdeel aan je hond te geven. Aan de andere kant, een koe of varken zou dan eigenlijk net zo sneu moeten wezen...net als met consumentenvlees (producten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:24

Vind het prima kunnen, varkens oren kunnen ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:44

_Apple_ schreef:
Beetje raar dat als je net hebt gereden en je hond dan een paardenstaart geeft?! Ik vind het een raar idee.....

Beetje raar als je net langs de wei de koeien hebt geaaid of bekeken en daarna een hamburger op je bord heb, of niet?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:52

Onze honden krijgen vlees rechtstreeks van de slachter. En ja, daar kunnen ook paardenlongen, paardenhart of een luchtpijp bij zitten. Vinden ze heerlijk hoor.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:55

Ik vind het vooral raar hoe het er is neergezet: paardenluchtpijpjes, paardenlongen :') sorry misschien is het niet raar maar ik vind gewoon hoe ze het neergezet hebben raar, verder alleen maar goed dat ze het slachtafval hiervoor gebruiken toch?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:57

Tja beter dan weggegooid te worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:00

setteke schreef:
Yamcha, maar even voor de goede orde, zou een hond (wolf) in het wild niet een rundachtige of zwijnachtige pakken dan?
En natuurlijke prooidieren voor een hond, daar kan ik niet zo goed bij. Een hond is gedomesticeerd, dus eet meestal wat wij ze voorschotelen :Y) en gaat niet zelf jagen. En als ze dat wel doen, pakken ze alles wat ze pakken kunnen om te overleven.

klopt, en dat zijn dan geen grote dieren, dat zijn hazen, konijnen, gevogelte :)

Nee, het schijnt dat ze daar niet zo happig op zijn, bovendien kan een zwijn nogal gevaarlijk zijn, dus dat doen ze alleen als er niks anders is. Dan komen rund en paard ook wel in beeld, btw.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:10

hier ook hoor net als bij diablo,rechtstreeks van de slager,hart,longen luchpijp van paard,rund,schaap...

ik droog bepaalde dingen zelf,maar haal net zo makkelijk gedroogd lekkertjes voor de honden in de winkel,dus ja ik zou een paarden staart wel bestellen :j ,gister nog de hele dag longen gedroogd in de oven en vorige week levers...

tis toch mooi dat een dier niet voor niets dood gaat,en dat deze dan helemaal gebruikt wordt,al is het als hondenvoer...mijn paarden gaan als het mogelijk is naar de slager zonodig...maak daar niet zo'n probleem van.

overigens zouden mijn honden hier zonder probleem het varken afslachten als ze de kans zouden krijgen,ze mogen het niet,dat weten ze,maar reken maar dat die het loodje zou leggen als de honden hem wel te grazen zouden nemen...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:01

Mooie business is dat, spul wat een gemiddeld mens niet wil vreten verkopen voor een prijs hoger dan biefstuk :+
Overigens vind ik er niet veel mis mee, zou me er prettiger bij voelen dan die rubberachtige snacks :D :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:09

Bij de slachter is het heel goedkoop. Ben ik ook wel blij om, want 7 honden eten véél.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:15

Vind het ook niets geks hoor! Vind jouw reactie dan wel weer verrassend :)), moest echt even twee keer lezen of je serieus zo dacht haha.

Diablo en kimmie261: Hoe kom je dan in beeld bij die slachterij.... http://www.telefoongids.nl zoeken en dan bellen "heeft u nog restafval?" ???
Wij voeren nu van die die Tinlo worsten en halen zo nu en dan eens wat te 'knagen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:34

Orchid schreef:
Mooie business is dat, spul wat een gemiddeld mens niet wil vreten verkopen voor een prijs hoger dan biefstuk :+
Overigens vind ik er niet veel mis mee, zou me er prettiger bij voelen dan die rubberachtige snacks :D :)

Is wel slim :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:35

mijn hond eet ook wel schapenlong en al die dingen. Waarom geen paard? Ja het idee is raar, maar dat vind ik ook als hij soms een poot krijgt waar je het hoefje nog aan ziet (schaap was het volgens mij)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:36

kimmie261 schreef:
hier ook hoor net als bij diablo,rechtstreeks van de slager,hart,longen luchpijp van paard,rund,schaap...

ik droog bepaalde dingen zelf,maar haal net zo makkelijk gedroogd lekkertjes voor de honden in de winkel,dus ja ik zou een paarden staart wel bestellen :j ,gister nog de hele dag longen gedroogd in de oven en vorige week levers...

tis toch mooi dat een dier niet voor niets dood gaat,en dat deze dan helemaal gebruikt wordt,al is het als hondenvoer...mijn paarden gaan als het mogelijk is naar de slager zonodig...maak daar niet zo'n probleem van.

overigens zouden mijn honden hier zonder probleem het varken afslachten als ze de kans zouden krijgen,ze mogen het niet,dat weten ze,maar reken maar dat die het loodje zou leggen als de honden hem wel te grazen zouden nemen...

Jep, wij ook. Laten bijvoorbeeld de long zelf drogen ed. Ideaal.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:40

Het klinkt inderdaad niet echt lekker hoe ze het genoemd hebben.
Ik zou het ook niet snel kopen denk ik, maar zo gek vind ik het niet. Van zoveel dingen hebben ze kauw spul. Alleen is onze Welsh er niet zo dol op, die is gek op hazen rug :P