Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LADPR schreef:Hier is de ervaring dat als je de bench goed introduceert en het goed opbouwt het juist heel goed gaat met verlatingsangst.
Bassenqua schreef:Ik denk niet dat het een kwestie is van wel of niet weten op te bouwen maar feit is dat mensen té snel willen en het daardoor fout gaat, je kunt een volwassen hond nou éénmaal niet in een paar dagen laten wennen. Mijn ervaring is ook dat dat probleemloos kan maar neem er de tijd voor en pak het goed aan.
Bassenqua schreef:Jammer dat je niet wil begrijpen TS dat een hond niet zo denkt zoals jij benoemt, hier zit in mijn ogen dus al een stuk fout in de communicatie tussen jullie en de hond.
Citaat:Het lastige is dat hij dondersgoed weet dat hij fout zit of heeft gezeten. Als wij 's ochtends beneden komen en hij heeft iets uitgehaald, dan kruipt hij al over de grond naar zijn kleed en durft je dan niet aan te kijken. Maar toch doet hij het dus. Hoe vertel je nou een hond dat hij het beter gewoon niet kan doen dan?
Citaat:Ik ben het niet met je eens, hij is echt niet gek. Als wij beneden komen, hebben wij 9 van de 10 x nog niet eens gezien dat hij bijv. geplast heeft. Maar hij duikt wel in elkaar. Wij weten dán pas dat er wat loos is en gaan dan zoeken naar de plek waar mogelijk iets ligt
Zo werkt het niet in dierenwereld, je hebt hier te maken met een stuk zelfbelonend gedrag, ook het moeilijkste gedrag om te doorbreken maar je zal het toch ook bij jezelf moeten zoeken en het niet alleen bij de hond neer moeten leggen.
Angeliquee18 schreef:En straffen heeft geen zin.. ook negatiefe aandacht is aandacht..
Je woont vlakbij, of zal ik hem anders ff langs brengen? (nee hoor, kan hem niet missen) Maar of wij hebben de verkeerde "deskundige" in huis gehad of mijn hond is echt een hopeloos geval! Heb jij een goed adresje hier in de buurt van een deskundige? Onze hond zit nu aan de antidepressiva omdat ie anders gek word alleen. Angeliquee18 schreef:Ik zou ook als eerst een gedragstherapie doen, die weten er ontzettend goed mee om te gaan, en kunnen jullie tips geven,
Ik vind medicijnen echt het alleruiterste..
Ik heb een hele tijd bij de dierenbescherming gewerkt, en genoeg van dit soort type honden gezien..
Ook heb ik herplaatsers gehad, die dan weer door gingen,
Maar een bench valt echt wel aan te leren, want elke asiel hond zit in een kennel,
En een hond denkt niet aan het verleden, dus die zou echt niet denken van ow ik heb in een kennel gezeten dus wil niet in een bench..
Een bench moet je leuk maken, niet er in zetten en deurtje dicht..
Eerst af en toe een snoepje geven in ze bench, zijn eten geven in de bench,
Een kong leggen in ze bench, maak een feest van de bench..
Ik heb nog een hele lijst liggen met allemaal bench spelletjes, die kan ik hier ook wel even neerzetten als je wilt,
En geloof mij, het helpt echt, elke hond die ik hier kreeg, was na een week helemaal verliefd op ze bench!