ik wist het ook niet van de druiven... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Misschien erg simpel maar mijn katten eten kattenvoer en verder niet. Dus wat brok en vlees, that's it.NienkeNiels schreef:Hond van een vriendin van mij heeft eens een enorme reep chocola opgegeten. Reep was 30 cm lang..
wij in paniek de dierenarts gebeld. en die zei alleen; Oh dat loopt wel los zal misschien even gaan overgeven.. verder niets. En dat was ook zo.
XoNo schreef:wendy1987 schreef:Ik moet eerlijk bekennen, geen idee. Ik ben zelf niet zo van de verse voeding, dus daar ga ik me echt niet in mengenDaar weet ik gewoon niets van, ik ben echt van de a merken droge brok
Ook al weet ik dat ze dat in het "wild " niet eten.
Misschien een idee om je er iets verder in te verdiepen dan voor je het op Bokt zetNu doe jij hetzelfde als wat jij over andere bokkers zegt.
Kippenbotten kunnen dus heel goed gegeven worden, mits ze rauw zijn. Overigens zou ik het niet aanraden aan mensen die honden hebben die geen vers vlees gewend zijn.
Maar botten kunnen erg gaan splinteren, vandaar dat ze "eng" zijn. Nou moet ik gewoon toegeven, dat ik nooit vers geef aan mijn dieren, dus ook niet weet of ze gekookt of ongekookt beter of slechter zijn.
Sonja schreef:Ik zou heel eerlijk gezegd niet weten waarom ik genoemde produkten aan m'n katten zou gevenMisschien erg simpel maar mijn katten eten kattenvoer en verder niet. Dus wat brok en vlees, that's it.
Rauwe kip (met bot) krijgen ze trouwens ook gewoon.
en knoflook, ik dacht dat dat juist goed was voor honden? (Of ben ik nu in de war met iets anders..)

Nou krijgt die van hun het al sinds kitten, dus die is nooit lactoseintolerant geworden denk ik, maar toch. wendy1987 schreef:Knoflook en uien: Zowel vers, gekookt of in poedervorm zijn knoflook en uien vaak benodigdheden bij het voorbereiden van maaltijden, ook bij babyvoedsel. Knoflook en uien zijn giftig voor honden en katten omdat ze sulfoxide en disulfide bevatten. Deze stoffen zorgen ervoor dat rode bloedcellen worden beschadigd, wat weer kan leiden tot anemie. Uien zijn gevaarlijker dan knoflook, maar beiden moeten worden gemeden. Wanneer je een maaltijd voor jezelf aan het klaarmaken bent die knoflook en uien bevat, maak dan nog een aparte portie voor je dier zonder deze ingrediënten.
Berdien schreef:Nope, ze krijgen bovenstaande geen van allen. Gitta (onze Kooiker) heeft één keer een reep extra pure chocola te pakken gekregen. Was niet bestHond doodziek, met spoed naar de DA waar ze een braakmiddel kreeg. "Nou, dat is eruit. Doettie het vast niet nog een keer." aldus de assistente. En hop, daar ging de uitgebraakte chocola zo weer naar binnen
![]()
Ze is er best heel beroerd van geweest, ook toen de chocola eruit was. Sindsdien ligt dus alles achter slot en grendel.
Enige wat de katten hier wel eens krijgen en wat niet onder 'standaard' valt zijn Lu-crackers want die zijn zóó lekker aldus onze Franse vondeling. Minoes is dol op krentenbollen en bakjes waar zuivel in heeft gezeten zijn ook niet veilig. Verder krijgen ze niks.

Berdien schreef:Nope, ze krijgen bovenstaande geen van allen. Gitta (onze Kooiker) heeft één keer een reep extra pure chocola te pakken gekregen. Was niet bestHond doodziek, met spoed naar de DA waar ze een braakmiddel kreeg. "Nou, dat is eruit. Doettie het vast niet nog een keer." aldus de assistente. En hop, daar ging de uitgebraakte chocola zo weer naar binnen
![]()
Ze is er best heel beroerd van geweest, ook toen de chocola eruit was. Sindsdien ligt dus alles achter slot en grendel.
dat waren de grote kwijlwangen van de dog .