Onze Skinny cavia's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:30

Skinny cavia's zijn hartstikke leuk. Ze zijn super aaibaar (hoezo zou alleen iets met haren aaibaar zijn? :+ ) en voelen hartstikke warm aan.

Ik heb zelf ook cavia's. Fok af en toe een nestje. Hier zitten bij mij 2 beren bij elkaar en in het hok daarboven zitten 3 dames. Dit gaat super. Ze reageren niet op elkaar terwijl allebei de beren al eens gedekt hebben.
1 van die beren is al 3 vriendjes verloren en ik heb hem steeds weer opnieuw met succes kunnen koppelen. Als je goed rekening houdt met de karakters en behoeftes van je cavia's kun je zonder moeilijkheden cavia's goed aan elkaar koppelen.
Ik heb meer moeite gehad met 1 van mijn zeugen. :+

Leuke caafjes TS!

Laura_x_

Re: Onze Skinny cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:34

Daarom, er is geen standaard regel over het koppelen van beren. Soms zijn zeugen moeilijker te koppelen. ;)
Ik zeg niet dat iets zonder haren niet aaibaar is, maar ik ben gewoon geen fan van skinny dieren..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:37

Wat een ontzettend mooi project! Goed dat jullie fokken met een doel, en wat een grappige diertjes!
Ik snap nu de engelse benaming een stuk beter haha ;)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 19:43

Met de cavia's gaat het goed!
Ze zouden eigenlijk vrijdag op school komen, maar het meisje waar ze bij staan was ziek, nu komen ze morgen :)
Ben echt benieuwd hoe dat gaat verlopen, maar ze zijn allebei heel vriendelijk van karakter dus zal wel goed komen.

Ze zitten trouwens in een behoorlijk hok waar we het proberen contant 19 graden te houden.
Iets erboven of eronder maakt niet zoveel uit, maar uitschieters zijn natuurlijk niet goed.
Ze staan ook niet op de tocht maar in een aparte kamer waar alleen de verzorgers en leraren bij kunnen komen.

Sommige dagen zijn we niet op school door stage en dan moeten we de verantwoording van de monsters afgeven aan andere leerlingen of leraren.
Dat is nog niet zo makkelijk, haha.
Het zijn toch een soort van jouw dieren en dan wil ik het liefste ook alles zelf doen :P
Maargoed, dat gaat natuurlijk niet.

Ik zal morgen even foto's maken! :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:20

Maar zonder dat project zouden jullie toch helemaal niet zijn gaan fokken, dus ben je met als enige reden 'voor het project' aan het fokken..?

Maargoed, jullie doen in elk geval goed onderzoek van te voren, dus dat is dan wel weer heel goed van jullie :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:05

waar komen skinnys vandaan? Zijn dat doorgefokte cavia's? Die moet je dus houden in een soort terrarium begrijp ik? Of zijn er in het wild ook kale cavia's? Ik snap niet helemaal het doel van de kale cavia.. Zijn deze net zo sterk als gewone cavia's?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:06

moet je deze ook iedere dag borstelen? <3

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:09

Skinny's komen niet voor in het wild het is erin gefokt.
Hoeven niet in een terrarium, maar je moet wel opletten met de temperaturen in de kamer waar je ze hebt staan. Bijv. in een woonkamer hoef je niet zo heel veel op te letten, maar als je ze in de veranda of een schuur hebt zullen ze warmer gehouden moeten worden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:14

maar de gewone cavia heeft het al snel koud, en mag je niet op de tocht zetten, ik snap dat niet de leuk van een skinny? Is dat weer een grapje van de mens? Voor de mooi? Ik snap het niet helemaal, een cavia heeft zijn vacht nodig. Begrijp me niet verkeerd hoor, ben benieuwd wat ts hierover leert op school.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:20

Skinny's zijn inderdaad ontstaan door het fokken van de mens. Ooit werd er eens een cavia zonder haar geboren (genetisch foutje) en wij vonden het leuk om daarmee door te fokken en zo dus een nieuw ras te creëren. Zoals ik al zei komen skinny's niet in het wild voor. Als er een naakte cavia/marmot geboren wordt is deze te zwak voor het buitenleven en eventuele roofdieren dat deze niet oud zal worden. Wij kunnen ze daarom alleen thuis houden. En voor in de huiskamer heeft een cavia geen vacht nodig.
Je moet niet zomaar een skinny aanschaffen als je er geen verstand van hebt. Sowieso geen diertjes aanschaffen als je er niet genoeg informatie over hebt opgedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:27

Cavia's kunnen prima tegen kou hoor, zolang ze maar niet op de tocht zitten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:50

stef schreef:

Dat moet je ook langzaam opbouwen, niet alleen cavia's hebben meteen een goede weerstand ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:30

stef schreef:

Skinny's kunnen niet tegen de kou hoor :n Op shows hoor je voor skinny's ook dichte bakken (Wel met luchtgaten natuurlijk) te hebben, met een dekentje erin omdat ze heel slecht tegen kou kunnen.