Kalf overleden na 'bevalling' met heftruck

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Kalf overleden na 'bevalling' met heftruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:21

En koe die per vliegtuig vervoerd wordt zal geen gewoon koetje zijn maar een prijzig kampioensdier. Ik gok dat deze mensen bepaald niet lichtzinnig de heftruck hebben gepakt. En dat ze nu balen als een stekker, banketstaaf voor alle partijen.

sass79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:21

zeer waarschijnlijk heeft deze koe of vaars te vroeg gekalfd. Koeien die mogen ongeveer een maand voor de verwachte kalfdatum het erf niet meer verlaten.
en daarbij zijn vaarzen die naar het buitenland gaan minimaal 4 maand en maximaal 7 maand drachtig. Een koe heeft een draagtijd van 9 maand voor de genen die het niet weten.

Ik vind het wel erg dom dat de zo'n koe met een heftruck gaan verlossen, dat er op dat moment geen VA bij word gehaald. 8)7

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:07

Ik las het vanmorgen in de krant. Wat een walgelijke mensen, dat ze met zulke oplossingen komen. Ik mag toch hopen dat de eigenaar van de koe iedereen is goed de waarheid gaat vertellen en dat de personen die tot deze keuze kwamen ontslagen worden. Zulke mensen zouen nooit meer in de buurt van een dier mogen komen :n

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:37

Marijkjuh schreef:
Ik las het vanmorgen in de krant. Wat een walgelijke mensen, dat ze met zulke oplossingen komen. Ik mag toch hopen dat de eigenaar van de koe iedereen is goed de waarheid gaat vertellen en dat de personen die tot deze keuze kwamen ontslagen worden. Zulke mensen zouen nooit meer in de buurt van een dier mogen komen :n

Ze hadden ook niets kunnen doen, zodat het helemaal verkeerd ging.
Ik denk dat deze mensen geen verstand van zaken hadden en uit onkunde gehandeld hebben.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:20

Mjetterd schreef:
Marijkjuh schreef:

Ze hadden ook niets kunnen doen, zodat het helemaal verkeerd ging.
Ik denk dat deze mensen geen verstand van zaken hadden en uit onkunde gehandeld hebben.

Een veearts bellen lijkt mij niet heel lastig. En daarnaast, hoe kom je op het belachelijke idee om een kalf uit een koe te trekken met een heftruck. Sorry hoor, maar dan is er gewoon echt iets goed mis met je!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:38

troi schreef:
En koe die per vliegtuig vervoerd wordt zal geen gewoon koetje zijn maar een prijzig kampioensdier. Ik gok dat deze mensen bepaald niet lichtzinnig de heftruck hebben gepakt. En dat ze nu balen als een stekker, banketstaaf voor alle partijen.

Een export koe hoeft nie veel bijzonders te zijn hoor ;) In het buitenland zijn ze vaak al blij met koeien die wij hier in nederland matig vinden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:49

arme beesten :(:)

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:31

nee! vreselijk ;( hopelijk krijgen de 'helpers' hier hun welverdiende gevolgen van.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:38

Sorry ik wordt er hier enorm kwaad om, want hoe kunnen ze die nou met een heftruck gaan werken, dan vraag je erom dat beide dieren kapot gaan, zoiets doe je gewoon niet.

Bah ik walg van die mensen. Waar zitten ze met hun verstand. Dan bel je toch een veearts?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:41

colette_007 schreef:
Gebeurd veel vaker met tractor ook.
Alleen de onwetendheid icm groot materieel gaat helaas vaak niet goed.
Toch mooi dat koe het overleefd heeft, zou je niet erwachten

maar dan wel doordacht...trekken bij een wee.
Zou het personeel van Schiphol weten hoe een wee bij een koe eruit ziet?
Ze hadden de koe ook uit elkaar kunnen trekken....stelletje Beun de hazen :(
Had de dierenarts gebelt :(

Langcara

Re: Kalf overleden na 'bevalling' met heftruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:52

Dierenarts is ook gebeld en ook gekomen. Ik snap alleen niet dat ze zelf aan het klooien zijn gegaan, en niet gewacht hebben.
Deze koe maakte deel uit van een groep drachtige koeien die op transport gingen. Ze worden waarschijnlijk ingezet voor de fokkerij. Het zal dus wel een verliespost zijn en het is nog maar de vraag of de koe nu niet beschadigd is van binnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:35

ELpatcho schreef:
ondeskundig handelen? Ze hebben gewoon totaaaaal niet nagedacht! Waar is de rol van de dierenpolitie hierin?

De dierenpolitie zal vast niet ter plaatste geweest zijn op dat moment. HOewel ik me af vraag of die werkelijk wel weten wat ze zouden moeten/kunnen doen op zo'n moment.