Eetprobleem Jack russel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Eetprobleem Jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:13

je kan wel 100% compleet voeren uit een winkel en een jack is neit groot in elk geva. Bijv. rundergehakt, konijnenbouten en kippenorganen (worden ook gewoon gegeten), lever van de koe enz. groente en fruit mix kan je een kinderpotje voor pakken of zelf pureren en elke dag een halve beker yoghurt of karnemelk en je zit al wel compleet als je de goede verhoudingen pakt ;)

Dwingen te eten door uithongeren doet hier in dit topic niemand volgens mij. Er zijn ook mensen die vers voeren en hun honden 2 á 3x per week maar voeren en die honden doen het daar uitstekend op (dan dus wel behoorlijk grote porties per keer). zolang de hond niet (vreselijk) mager is dan zit je wel goed.

Dat ze niet geholpen is kan overigens heel goed mee spelen. Let er zo wel op als ze geholpen is dat ze minder nodig heeft dan nu en miosschien wel veel meer wil eten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:33

barfen en daarbij een vastendag houden is heel wat anders als een hondje wat wel wil eten maar geen brokken wil eten, dagen lang geen eten geven tot ie van de honger dus wel gaat eten.

wil echt barfen en vasten niet hiermee associeren eigenlijk :n

en voor goed te barfen moet je ip 6 verschillende diersoorten voeren en meestal kom je in een supermarkt daar niet aan,je kan dus wel dagen barfen maar voer dan minimaal een dag of 3 compleetvoer. ( doen ze hier ook,ik geef dagen kvv en ze barfen hier een paar dagen per week)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:37

kimmie261 schreef:
barfen en daarbij een vastendag houden is heel wat anders als een hondje wat wel wil eten maar geen brokken wil eten, dagen lang geen eten geven tot ie van de honger dus wel gaat eten.

Het hondje eet wel degelijk brokken als hij bij een ander is. Hetligt dus niet aan het 'niet eten van zijn brokken', probleem ligt dus kennelijk ergens anders.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:46

dan nog zou ik als het mijn hond was niet willen laten eten thuis dmv zo lang geen eten geven dat de hond gaat eten van de honger.

maar dat doe ik met geen enkel dier hier,en ja ik heb echt een vreselijk moeilijke eter gehad dus weet wel hoe frustrerend een niet etende hond kan zijn.

hondje eet wel blikvoer,nou laat er nu een blikvoer op de markt zijn met 100% vlees erin,wie weet eet hondje dat wel,voer je gelijk nog beter als die brokken ook..2 vliegen in 1 klap :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:59

Maar dat doet TS toch ook niet kimmie261. Zij bied de hond 3x per dag eten maar dat wil de hond niet.

Ik ben het trouwens wel eens met het feit dat je er waarschijnlijk teveel poeha omheen maakt en dat de hond daarom niet eet.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de brokken lag. Maar als hij die brokken bij een ander wel eet is dat het natuurlijk niet.

Het eten maken op de aanrscht naast jou bord is een hele goeie.
Hoop dat je wat aan de tips hebt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:05

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ook met een Jack Russell.
Ik heb ook echt vanalles geprobeerd; andere voerbakjes (diep, niet zo diep, steen, plastic, metaal, van de grond, etc.), andere plek om te eten (niet langs een looppad) en tig verschillende soorten voer, tanden na laten kijken, hem verder door laten lichten...
Hij at ook echt dagenlang niet, hij werd in- en in mager! Verschrikkelijk, echt horror!
Nu, eindelijk heb ik iets gevonden wat hij erg graag eet: Beneful Kleine Genieter! (ja, serieus!).
Dat moet ik dan met warm water aanmaken en dan is dat een soort jus, nog anders dan diner. Wellicht staan er nog tips voor je tussen?
Heel veel succes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:33

die brokken eet ie bij een ander omdat daar andere honden rondlopen,dus meer een voedselnijd heeft als dat ie ws eet van de trek :)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:05

Creatas schreef:
Ik heb er geen verstand van (Dat als eerste), maar het eerste wat in mij opkomt; andere bak/andere hoogte/andere plek.
En dan negeren en niet al te moeilijk erover doen :)

Dit is bij mijn hond het probleem niet. Als ik nl kip voor haar maak dan is ze heeeeeeeeeeeel blij met haar voerbak en ook de plek ;)
Maar bedankt voor het meedenken!

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:07

Magrathea schreef:
Op een gegeven moment krijgt ze echt wel honger hoor en gaat ze gewoon eten :j
Maak je maar niet te druk in elk geval. De meeste goede tips zijn wel gegeven.

Hoe laat je trouwens uit? Voor of na het eten? Either way, kan het misschien een goeie zijn om dat er standaard voor of na te doen. Zo van, na het uitlaten is het tijd om te eten. Is fijner en duidelijker voor je hond :)
Veel van brok veranderen is ook geen goed plan denk ik. Als je hond de oude brok dan zat is weet ze dat ze het gewoon niet meer moet eten om iets anders te krijgen :)

Succes in elk geval!

Ik kom meestal rond 8 uur terug van mijn werk, van de manege en dan geef ik haar gelijk eten! Je zou denken dat ze dan ook honger heeft want ze heeft dan uren lopen rennen en spelen met andere honden van de manege!

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:15

kimmie261 schreef:
moet eerlijk zeggen dat ik no way een hond zou dwingen te eten door uithongering,maar goed,zeker niet jonge honden die hun voeding zo hard nog nodig hebben :n ..

je woont in italie zei je?

je kan bij zooplus blikvoer bestellen wat 100% vlees bevat,mss vind je hondje dit wel lekker,en gaat ze zo wel eten, http://www.zooplus.it/shop/cani/cibo_um ... i/animonda

voor tandsteenvorming hoef je niet bang te zijn dat krijgen ze voornamelijk van brokvoer,maar om te kauwen kan je zowiezo kauwkluiven geven :)

en als je wil zou je best wat vers kunnen voeren met gewoon vlees wat je in de winkels kan kopen,alleen dan moet je wel je een beetje inlezen hoe of wat,maar kip,rund ,konijn is meestal wel te koop en daar zijn vele onderdelen van te voeren ,alleen zal je niet 100% compleet kunnen voeren dus dan is het wel belangrijk dat je een paar dagen per week wel compleet voert.

Ik honger haar zeker niet uit. Ik bied haar haar eten 3 x per dag aan, dus zij is degene die ervoor kiest om niet te eten!

Ik heb gekeken op de site en dat vlees is idd wel een goede kwaliteit lijkt me ja!
Vers in de winkel kopen zie ik niet zitten, teveel gedoe. En verder ben ik zelf geen grote fan van vlees dus dat zie ik mezelf ook niet voor haar klaar maken!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:15

Ze krijgt vanzelf honger. Onze hond was als jonge hond ook een erg slechte eter. Na de castratie veranderde dit :+.

Laat het eten gewoon staan. Medisch gezien kan een hond wel 3 week zonder eten ( niet zonder water). Tuurlijk moet een jonge hond eten, maar denk erom dat de hond jou niet gaat trainen! Ze zijn erg slim!
Als jij elke keer vlees of blikvoer gaat geven als zij al 2 dagen niet de brokken eet, dan gaan ze dat blijven doen. Als je zeker weet dat ze medisch in orde is, dan zeg ik: volhouden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:19

Onze jonge hond heeft hetzelfde probleem gehad. Alleen wij hebben op aanraden van de dierenarts niks met voer gewisseld en gewoon weggepakt als hij niet meer wilde. Hij is nu 8 maanden en eet eindelijk zoals het hoort. Wel zet ik hem met etenstijd in zijn bench ook op aanraden van de dierenarts, laat hem 5 minuten zitten en haal hem er dan weer uit, ongeacht of hij het op heeft of niet. Zo heeft hij wel de rust om te gaan eten.

Zoalng ze niet te mager worde is het niet direct iets waar je je zorgen over moet maken. Zo vaak van voer wisselen is wel heel slecht voor de ontwikkeling, zou dat dus ook niet meer doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:50

An1985 schreef:
Ik honger haar zeker niet uit. Ik bied haar haar eten 3 x per dag aan, dus zij is degene die ervoor kiest om niet te eten!

Ik heb gekeken op de site en dat vlees is idd wel een goede kwaliteit lijkt me ja!
Vers in de winkel kopen zie ik niet zitten, teveel gedoe. En verder ben ik zelf geen grote fan van vlees dus dat zie ik mezelf ook niet voor haar klaar maken!

maar je schrijft wel dat ze blikvoer wel lekker vind,maw ze vind de brok echt niet iets om warm voor te lopen,nou dan zet je haar toch op blikvoer :)

tegenwoordig is er goede kwaliteit blikvoer te koop dus waarom niet,denk dat ze met die gran carno meer voedingsstoffen binnen krijgt als met brokken,plus je hebt ws een goed etend hondje,nou probleem opgelost lijkt mij.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:01

LADPR schreef:
Onze jonge hond heeft hetzelfde probleem gehad. Alleen wij hebben op aanraden van de dierenarts niks met voer gewisseld en gewoon weggepakt als hij niet meer wilde. Hij is nu 8 maanden en eet eindelijk zoals het hoort. Wel zet ik hem met etenstijd in zijn bench ook op aanraden van de dierenarts, laat hem 5 minuten zitten en haal hem er dan weer uit, ongeacht of hij het op heeft of niet. Zo heeft hij wel de rust om te gaan eten.

Zoalng ze niet te mager worde is het niet direct iets waar je je zorgen over moet maken. Zo vaak van voer wisselen is wel heel slecht voor de ontwikkeling, zou dat dus ook niet meer doen.

Ok ik ga het nu ook maar zo doen zonder er teveel over na te denken of zorgen om te maken! Ik heb alleen geen bench, maar zorg er voor dat ze in alle rust kan eten!

@ kimmie261

Je bedoeld dat voer van die link op de vorige pagina? Dat merk is animonda toch? gran carno die zie ik niet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:03

ja animonda gran carno heten die blikken ( hier althans :D ) maar die animonda blikken zijn 100% vlees.. :j ( en ze vinden het heerlijk,ik geef het hier vaak voor de lekker bij de honden en ze vreten je vingers er net nog niet af )

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:00

Mijn advies:

Ik heb twee Jack Russels van 12 jaar waarvan er een veel maag/darmproblemen heeft gekregen van brokvoer.
Helaas wist ik toen niet beter. Brokvoer is troep is en bevat voornamelijk graanafval en antioxidanten.
Zoek maar eens op internet.
Mijn hondjes krijgen nu smuldier (kvv) en het gaat veel beter, erg lekker vind ze het alleen niet. Als beloning krijgen
ze Ziwipeak. Goed voer maar erg kostbaar om dit alleen te voeren.

Als het mogelijk is zou ik dus als ik jou was overstappen op een kvv zeker omdat je hond nog zo jong is.

En anders een blikvoer van een goed merk met een hoog vleespercentage.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 18:56

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken en de goede adviezen.. het is nog niet eens 2 weken geleden dat ik dit topic maakte en het probleem is zo goed als over!! *\o/*
S ochtends geef ik haar haar eten, ze kijkt er dan naar maar eet er niets van. Ik haal het na een half uur weg en dan ga ik naar mn werk op de manege en ze gaat dan mee. Rond 1 uur dan komen we thuis en dan geef ik haar de brokjes van de ochtend. Meestal gaat ze dan even ruiken, dan loopt ze ff rond in huis en dan gaat ze eten. S avonds doet ze precies hetzelfde..

Aangezien ze s ochtends 9 van de 10 keer niet eet, zal ik dan vanaf nu haar gewoon alleen met lunch en s avonds geven? Ik weet dat 2 x per dag voldoende is maar ik had eigenlijk liever dat ze s ochtends en s avonds at. Maar blijkbaar heeft ze s ochtends vroeg gewoon geen honger nog.
Gewoon niet meer aanbieden s ochtends?

En als ik haar een keer wil verwennen en haar iets anders te eten wil geven? Kan ik dat gewoon doen of beter niet nu ze eindelijk normaal haar brokjes opeet??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:06

super! Blij dat we hebben kunnen helpen. Mijn hond eet ook 's middags en 's avonds want die wil 's morgens ook niet eten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:51

onze moeilijke eter (de enige van de drie die moeilijk eet) hebben we op de Cesar Millan methode aangepakt. Hij gaf in een aflevering aan dat je de natuur moet nabootsen door het voer meteen na het wandelen te geven (aangezien het dan lijkt op zelf jagen en dan eten). Nu eet ze veel beter. Wel is ze nog steeds best slank.