Reu druppelt veel, oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:36

Trennie schreef:
Het inspuiten van een zelfgemaakte zoutoplossing met gekookt water kan ook.
Idd met een spuitje de schacht opvullen en dan dicht houden.
Paar keer goed heen -en weer bewegen van de schacht zodat de vloeistof binnenin goed spoelt en dan eruit laten lopen.
Evt herhalen.
Ik doe dat altijd buiten in de tuin en daarna emmertje water erover heen.
Castreren is voor mijn reu ook geen optie.

En jou reu laat dit toe?!

Bij borstelen doet hij al of hij geslagen wordt.. de dramaqueen.
Toen hij ontstoken ogen had begon hij al te jammeren, weg te kruipen als hij het tubetje zalf zag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:37

zodiacje schreef:
MyWishMax schreef:
Kamille thee af laten koelen en daarmee schoonmaken. Dat verzacht en kan goed helpen.

Met dat schoonmaken, kan je er dan ook een beetje in, zoals bij paarden of doe je alleen de voorkant deppen?

Een spuit als een injectiespuit zonder naald gebruiken, daarmee zuig je een oplossing van 1 deel Dettol en zeven delen water op, je spuit dat in de koker (dus NIET in de penis, even goed opletten) koker dichthouden met één hand en een beetje 'schudden' zeg maar :') dat je sop sop sop hoort, emmer eronder zetten en het spul eruit laten lopen, werkt als een trein.
Op die manier maak ik de penis van mijn reu schoon als ie vies is, of voor een dekking. Castreren is echt niet nodig.

Oh, en de reu heeft er geen enkel probleem mee, hij vindt het geweldig :') het is echt wel wat anders dan borstelen of ogen schoonmaken _O-

geerke

Re: Reu druppelt veel, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:42

even een beetje pus op kweek laten zetten en gericht ab geven,en schoonhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:47

Ethelate schreef:
Blanket schreef:
Dat gedrag hoeft helemaal niet in verband te staan met de castratie hoor. Waarom wil je hem niet laten castreren?

Omdat dit gedrag wel heel kenmerkend is bij castreren.

Maar pas op dat je het niet per ongeluk verward met het gedrag van een verzwakte, zieke hond met een ontsteking...
Het gedrag hoeft inderdaad echt niet in verband te staan met die chemische castratie. Ook al is dat gedrag wel kenmerkend voor castreren, het is óók kenmerkend voor een hond die zich niet lekker voelt.
Dus hou zijn symptomen ontzettend goed in de gaten :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:34

Ethelate schreef:
Trennie schreef:
Paar keer goed heen -en weer bewegen van de schacht zodat de vloeistof binnenin goed spoelt en dan eruit laten lopen.
Evt herhalen.

Toen hij ontstoken ogen had begon hij al te jammeren, weg te kruipen als hij het tubetje zalf zag..

Ja, die is heel erg makkelijk.
Van pup af aan al alles met hem gedaan en aan gezeten.

Op dit moment heeft hij een open wond aan zijn kin.
Die moet ik verzorgen en op commando gaat hij er voor op zijn zij liggen zodat ik er gemakkelijk bij kan.

Het enige wat echt een drama is en waarvoor ik met mn volle gewicht boven op hem moet liggen is met nagels knippen. Nooit iets gebeurd, maar toch heel moeilijk over doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:36

Je bent er zelf bij hoor hoe ze veranderen in hun activiteiten.
Ik castreer ze altijd en heb geen last van dikke, slome, luie honden.
Die spetters is ook geen pretje om te hebben en als je dat op een simpele manier kunt oplossen...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:41

Sommige honden hebben nu eenmaal aanleg om sneller lui en dik te worden.

Ik wil de mijne beslist niet gecastreerd hebben omdat het belangrijk is spiermassa te behouden.
Door niet te castreren blijft de hormoonhuishouding goed op peil, wat goed is voor die spiermassa.
Hij is vrij zwaar en zo op wat latere leeftijd is spiermassa goed om evt artrose op te vangen.
Daar hebben de zware honden nu eenmaal meer kans op.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:49

Ik lees ook even mee, mijn Weimaraner heeft hier ook last van en ik vind het zo ontzettend vies, moet iedere dag de vloer dweilen want mijn dochtertje loopt hier ook rond. Heb hem 2 keer chemisch laten castreren, eerste keer werkte het perfect, tweede keer helaas geen resultaat.. Aangezien hij een echte Weim is en dus ontzettend klein zerig, is spoelen geen doen, hij duikt al in elkaar als ik hem wil ontwormen of ontvlooien of zijn oren wil druppelen. Het is echt een held op sokken, maar hij is ontzettend lief en niet vervelend tegen andere honden dus om hem nou "voor het echie" te laten castreren hik ik om een of andere reden ook nog wel tegen aan.. Dus ben benieuwd of er nog iets anders te proberen valt!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:54

Die vitamine C, las ik, zou ook helpen.
Er zou alleen nog gepost worden welke vit C, omdat er 2 soorten zouden zijn?
Anders google ik zelf wel even, want dat zou voor mijn reu ook een mooie oplossing zijn.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Trennie op 08-02-12 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:54

Probeer de Roosvicee is. Gezonde aanvullig en baadt het niet dan schaadt het niet. Heb hier al een half jaar zeker niet meer gespoeld en hij druppelt niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:55

Raphi lust die niet :') al geprobeerd.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:55

Wilawander schreef:
Probeer de Roosvicee is. Gezonde aanvullig en baadt het niet dan schaadt het niet. Heb hier al een half jaar zeker niet meer gespoeld en hij druppelt niet meer.

De kindersiroop bedoel je?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:57

Ja die is er in verschillende smaakjes. Wij gaven het altijd aan pups. Als extra aanvulling. (oude tip van een fokker) en ben het mijn volwassen honden gaan geven omdat beide wel eens last hadden van blaasonsteking. Sinds een jaar geen blaasonsteking meer en spoelen bij de reu al minsten een half jaar niet meer. Daarvoor was het ook al beter maar hield ik het spoelen bij.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:58

Yamcha schreef:
Raphi lust die niet :') al geprobeerd.

Wat een verwend ding :+

Hier vinden ze het alle 3 lekker. Heb je alle smaakjes al geprobeerd? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:00

Raphi is een kat. Hij ziet er alleen maar uit als een hond, wist je dat niet? :')

Nope, voor alle 3 haalt hij zijn neus op, en zo een pil wilt hij ook niet :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:30

Mijn Beagle is ook héél kieskeurig (bakje smuldier door zijn brokken roeren, na een half uur heeft hij alle brokken schoongelikt in zijn bak liggen en alleen het vlees op, de brokken gaan daarna (over de dag verspreid) ook op kleur op, groen is het minst favoriet :+ )
Maar Roosvicee is dus wel het proberen waard!
Ik weet nu al de reactie van mijn moeder :')

Wardie, zo is mijn beagle dus ook, super kleinzerig en held op sokken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:33

Ethelate schreef:
Trennie schreef:
Evt herhalen.

Zelfde handeling alleen met lauw warm water met baby shampoo, wel goed naspoelen anders gaat het jeuken :+
Als je dit regelmatig doet en het netjes bij houdt zou het schoon moeten blijven.

En ahum, in principe hoort je hond dit gewoon toe te laten, doet geen pijn.
(mits je geen kokend water, of ijskoud water pakt)
Alleen als je het buiten doet, doe het dan wel achter een schutting }> ,
anders kunnen de buren allemaal rare dingen gaan denken ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:39

Als ik tegen mijn reu zeg pielie wassen dan gaat hij op de rug liggen :') hahaha en als ik zeg klaar dan staat hij op en wacht hij tot alles is weggelekt ahum. :z
Ik vindt ook dat elke hond dat gewoon moet toestaan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 17:58

Mijn hond laat het ook wel toe, maar alsof hij zwaar mishandeld wordt.
Als hij ziet dat ik met de borstel naar buiten kom, rent hij onder de tafel en zijn kop afgedraaid, alsof ik hem dan niet zie. En als ik hem dan roep met een zo groot mogelijke omweg half in elkaar gedoken naar mij toe kruipen. En bij elke kans 'wegglippen' en weer braaf naar mij toe komen.
En onder het borstelen staat hij stiekum wel te genieten :+
Maar voor de buren ziet dit er echt uit alsof ik hem in elkaar sla, gezien zijn reactie, terwijl hij nog nooit een tik heeft gehad, al vanaf pup was stem verheffen genoeg.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:38

Trennie schreef:
Die vitamine C, las ik, zou ook helpen.
Er zou alleen nog gepost worden welke vit C, omdat er 2 soorten zouden zijn?
Anders google ik zelf wel even, want dat zou voor mijn reu ook een mooie oplossing zijn.

Edit: typo

Ik slik zelf ook vit. C Ivo krijgt gewoon een tabelletje,

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:45

Onze reu heeft dit ook gehad, we hebben ook alles geprobeerd van kamille thee tot antibiotica, helaas heeft het allemaal niet geholpen. Shiro was toen anderhalf, nog niet de goed volgroeid dus wilde hem nog niet laten castereren. We hebben toen een chip die de hormonen stilt in laten zetten, dit heeft anderhalf jaar gewerkt en hebben nergens druppels meer gevonden. Nu hebben we hem toch laten castreren omdat hij dominant begon te worden en is het idd ook over.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:49

Afbeelding
Jean Peau

VOORHUID CLEANER - Ter voorkoming van voorhuidontsteking bij de hond.

De penis van de reu ligt in een slijmvliesplooi van de voorhuid. Deze diepe, warme en vochtige plooi biedt goede mogelijkheden voor de groei van bacteriën en schimmels die van buitenaf kunnen binnendringen. Ook kunnen de zaad- en urineresten in deze plooi, in combinatie met de bacteriën en de schimmels, tot problemen leiden. Een ontsteking of irritatie van de voorhuid geeft verhoogde slijmafscheiding, waardoor die onhygiënisch en hinderlijk is voor zowel hond als de baas. (Likken en vlekken op kleding, meubels, enz.). Door regelmatig voorhuid cleaner te gebruiken, voorkomt en herstelt u dit probleem. Jean Peau voorhuid cleaner is samengesteld uit diervriendelijke producten en extra aangevuld met kruidenextracten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:09

Voorhuid cleaner is leuk, maar babyshampoo doet hetzelfde en is stuk goedkoper ;) .
Overigens bestaan er tig merken voorhuidcleaner.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:13

Als je Vitamien C wilt gaan geven, dan alleen iom met een arts die weet wat ie doet.
Als je namelijk een niet natuurlijk Vitamine C gaat supplementeren stopt de hond met aanmaak daarvan, en dat wil je echt niet meemaken :j

Druppelende reuen, ja daar heb ik ook een broertje dood aan (Smerig) maar daar gaat toch echt het mes is, en dat werkt altijd prima :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:20

Zonde dat je voor de kortetermijn (spuit, 4-6 weken) hebt gekozen en niet voor een chip (4-6 maanden). Dan zie je echt effect wat het doet met lichaam en geest van de hond, met zo'n schot hormonen wat 'ie nu heeft gehad zal het effect ook heel heftig en kort zijn.