hondenjasjes. Wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:41

P3TR4 schreef:
:j , ook mijn hondje heeft een dekentje op. Maar ook alleen maar omdat hij anders rilt en de staart die hij normaal opkrult (mops ;) ) strak tussen de benen heeft. Hij draagt hem alleen maar buiten :).

Ben overigens nog wel opzoek naar een nieuw dekentje voor mijn hond, weet niet of iemand een goede winkel weet en waar je zoiets voor een mops kunt kopen. Veel dekentjes passen hem namelijk niet. Hij heeft namelijk lengte 32, maar breedte 50 :'). Iets wat kwa verhouding niet echt klopt, bij de standaard dekentjes

Misschien kan je hier wat vinden het is ook niet alteduur: http://shop.doggiecloset.nl/index.php?page=Homepage Ook erg goeie levering!! en snel!! en geen verzendkosten
Laatst bijgewerkt door nikkialex op 05-02-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:42

annepaardoes schreef:
Sorry TS, maar de jasjes die jij hebt doe je ook omdat jij het mooi vind en gaat niet alleen meer om het praktische. Ik vind zulke jasjes walgelijk.

Tsja, waarom mag iets praktisch niet iets zijn wat iemand ook mooi vind :? ? Ik doe ook geen jasje aan bij mijn hond die ik te lelijk vind om aan te zien hoor :+ .

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:43

Ik heb dit jasje
Afbeelding

Geen bontkraagjes of steentjes of onzin. Gewoon een simpel, nuttig jasje.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:43

annepaardoes schreef:
Ik vind een dekentje alleen geoorloofd als de hond het echt nodig heeft. En dan alleen de simpele dekentjes zonder poespas. (zoals het dekje van mika11)

Sorry TS, maar de jasjes die jij hebt doe je ook omdat jij het mooi vind en gaat niet alleen meer om het praktische. Ik vind zulke jasjes walgelijk.

1. ja ik vind ze mooi
2. anders heeft ze het koud,
Ik ga tog niet omdat ze het nodig heeft een oerlelijk jasje kopen? :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:44

Mijn oude hond (inmiddels overleden) ging altijd mee op de brommer. En in de winter zo stil zitten in de wind tussen mijn benen was het echt te koud voor hem. Hij had dus altijd een jas aan. En had zelfs zo'n hele 'hippe' gele regenjas voor als het regend. Die was echt gepikeerd als hij zijn jas niet aan kreeg hoor.

Mijn jack russel ging altijd mee naar mijn werk op stal. En liep dan de hele dag buiten. Hij had het dan op een gegeven moment echt koud. Dus had ik een jas gekocht voor hem. Maar hij vindt het helemaal niets. Loopt niet meer als hij zijn jas aan heeft. Dus dat is geen succes.

Mijn podenco zou met dit weer eigenlijk een jas aan moeten. Die kunnen echt slecht tegen de kou. Maar als ik haar een jas aan doe is die binnen 5 minuten tot flarden verscheurd.

Dus als het nodig is mag het best. Maar die aangekleden hondjes die voor de lol in jurkjes lopen nee niet mijn ding.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:44

Maritje: In zo'n geval snap ik het ook hoor. Ik doelde meer op een situatie die ik overlaatst tegenkwam. Een jack russel in zo'n hondenwandelwagen. Hondje wou er overduidelijk uit en had veel energie. In zo'n geval snap ik dat niet.

Hondenjasjes/truitjes voor binnen vind ik toch ook wel net te ver. Maar goed zoals ik al zei dat is een persoonlijke keuze en zo lang het dier zelf er geen hinder van onder vind ;)

Dit is trouwens de mijne met haar jasje. We hebben eigenlijk express gewoon een simpel jasje genomen dat echt gewoon voor de koude was aangezien andere jasjes al gauw zo bekakt overkwamen vond ik :o Overlaatst zag ik wel een leuk winterjasje zo wat vliegeniersachtig met zo'n schapenbontje vanbinnen. Maar ik heb het niet gekocht, ik kon niet geld geven aan gewoon een mooi jasje terwijl mijn hond er gewoon nog een praktisch jasje had.

(achterste hond heeft haar en vetlaag genoeg om zichzelf warm te houden :D )
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:45

Maritje1991 schreef:
Waarom hondenwandelwagens.

Voor een uitlaatservice is dat wel handig hoor, soprano.
Een pup van 18 weken mag niet het volle uur mee lopen/rennen enzo.
BIJVOORBEELD

.

Inoterry schreef:
1 van mijn honden had een blessure aan de kniebanden, en mocht daarom niet langer dan 10 minuten lopen. Lastig als ze gewend zijn om minimaal 1 uur te lopen. Ik had ze in 2 keer uit kunnen laten, maar heb er voor gekozen om de gebleseerde hond na de eerste 5 minuten, en voor de laatste 5 minuten in de wandelwagen te doen. Dan kon hij toch gezellig mee, het bespaarde mij een half uur tijd en de honden stress :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:47

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:49

Zowel aan TS als aan Inoterry: Mogen jullie mij vertellen wat er praktisch is aan die capuchon op dat jasje en die mouwtjes aan de voorkant.
Het gaat er toch niet om dat je een lelijk jasje hoeft te kopen, er zijn genoeg leuke dekjes voor honden, maar de jasjes die de TS heeft zijn net mini-mensenjassen.

Een capuchon heeft geen enkele meerwaarde aan het pratische van het jasje.
En die mouwtjes aan de voorkant beperken alleen maar de bewegingsvrijheid van de hond plus dat het doel van een dekje is om de romd van de hond warm te houden en niet de poten.

Mouwtjes, capuchons, bling bling, extra riempjes, glimmende stofjes, bont kraagjes enz. zijn er alleen maar omdat het baasje dit mooi vind en niet als meerwaarde voor een nuttig hondenjasje. Daar heeft de hond niets aan.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 05-02-12 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:51

Mijn honden hebben ook allebei een dekentje op buiten met slecht weer. De kleine omdat hij het altijd verschikkelijk koud heeft en met zijn buik door de sneeuw gaat en heel ruw en niet zulk warm haar heeft ( kruising chihuahua x jack russel ). Mijn bordercollie heeft ook een deken om, hij is heel erg mager en komt gewoon niet aan en als hij naar buiten moet heeft hij het ook erg snel koud en als hij nat wordt duurt het zo lang voor hij weer droog en warm is dat ik hem een dekje op heb.

Afbeelding
Deze deken heb ik voor mijn honden
Laatst bijgewerkt door Melvern op 05-02-12 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:52

annepaardoes schreef:
Zowel aan TS als aan Inoterry: Mogen jullie mij vertellen wat er praktisch is aan die capuchon op dat jasje en die mouwtjes aan de voorkant.
Het gaat er toch niet om dat je een lelijk jasje hoeft te kopen, er zijn genoeg leuke dekjes voor honden, maar de jasjes die de TS heeft zijn net mini-mensenjassen.

Daisy is best blij met haar capuchonnetje als het hard regent :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:53

Ik kan er maar niet aan wennen dat honden tegenwoordig aangekleed lopen.
Volgens mij is het ook niet echt nodig als ze gezond zijn.
Uiteraard misschien deze extreme temperaturen weggelaten.
Mijn mening honden hoeven geen jas aan en vind het geen gezicht :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:55

Vind het ook niet nodig zo lang ze het niet koud hebben.Is alleen maar kassa voor de verkopers.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:56

annepaardoes schreef:

Ik moet zeggen ik ben ook absoluut niet voor die mouwtjes en die capuchon en zou zo'n dingen ook nooit voor de mijne kopen (ben ook meer voor de praktische jasjes :D ) Maar ik denk nu wel niet dat het dier zelf veel hinder van zo'n capuchon ondervind?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:56

annepaardoes schreef:

Mijn hondje heeft dat ook. Een babyblauwe, die heeft hij alleen maar omdat we eerst een dek hadden gekocht en deze helemaal niet goed paste en de hond daardoor omviel :=

En dit jasje sluit ook over de buik waardoor zijn buik warm blijft, dat is het doel van het jasje voor mijn hond. Eigenlijk heeft hij hem dit jaar voor het eerst aan.

@blensink. Mijn hond is gezond. Alleen heeft deze niet zoals andere een dubbele vacht, mijn hond verhaart ook niet en kou komt direct op zijn huid. Daarbij loopt hij zeer dicht bij de grond en zijn buik komt constant door de sneeuw, daar heeft hij ook amper haar zitten.

Ik snap eigenlijk nog minder goed dat paarden dekens op hebben! Maar tegenwoordig ben je slecht voor je dier als je het niet doet :S

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:57

Inoterry schreef:
annepaardoes schreef:

Kom nou, het is een hond, geen mens.
Je hond is niet van suiker en kan best tegen wat regen.

Ga je je paard ook een deken met capuchon geven omdat dat zo lekker is voor als hij in de regen buiten staat?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:58

Mijn hond heeft een echte Eskadron-hondendeken:

Afbeelding

Hij heeft hem alleen maar aan bij temperaturen onder de nul, want hij heeft een erg dunne vacht.
Als hij 'm niet aan heeft loopt hij gigantisch te rillen en weigert hij mee naar buiten te gaan (terwijl hij het normaal echt fantastisch vind). Met dekentje op is er geen enkel probleem. :)
Voor de rest heb ik het niet op hondenkleding.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:58

Soprano schreef:
annepaardoes schreef:

Ik moet zeggen ik ben ook absoluut niet voor die mouwtjes en die capuchon en zou zo'n dingen ook nooit voor de mijne kopen (ben ook meer voor de praktische jasjes :D ) Maar ik denk nu wel niet dat het dier zelf veel hinder van zo'n capuchon ondervind?

Dat hoor je mij ook niet zeggen.
Het gaat erom dat in mijn ogen de capuchon aan dat jasje zit omdat het baasje het zo mooi vind en niet omdat het een meerwaarde is aan het jasje voor de hond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:00

Wat ki al zei, kassa voor de dierenwinkel.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:02

marleen_usar schreef:
Wat ki al zei, kassa voor de dierenwinkel.

Precies ;)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:02

blensink schreef:
Ik kan er maar niet aan wennen dat honden tegenwoordig aangekleed lopen.
Volgens mij is het ook niet echt nodig als ze gezond zijn.
Uiteraard misschien deze extreme temperaturen weggelaten.
Mijn mening honden hoeven geen jas aan en vind het geen gezicht :o

Mijn mening was vroeger ook altijd zo tot ik zelf nu een kruising chihuahua heb en mijn mening heb moeten bijstellen. Als het weer zoals nu is en het vriest dat het kraakt krijgt de mijne een jasje (foto staat hier wat verder boven). Waarom? Nou als we gaan wandelen is zo'n koud weer is er de eerst paar minuten nog niet aan het handje, de adrenaline en euforie dat ze mee gaat wandelen zitten er dan nog in denk ik :D Tot we al wat verder zijn en ze het koud begint te krijgen. Ok, honden rillen om zichzelf warm te houden. De mijne begint ook te rillen, staart tussen haar poten en wil niet meer verder omdat ze het koud heeft. Terwijl als we met zo'n weer haar jasje aan doen blijft ze even vrolijk verder lopen als ze anders ook loopt. Ze ondervindt geen last van het jasje en zo kan ze lekker mee lang gaan wandelen. Ze draagt het ook enkel maar als het zo'n weer als nu is, dan verdraagt ze het ook. Ik denk dat als ik haar gewoon een jasje zou aandoen omdat ik het mooi zou vinden maar zij het niet koud of dergelijks heeft dat het jasje niet lang blijft leven :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:04

Ik zie veel honden in mijn directe omgeving met jasjes en truitjes en jurkjes en weet ik wat voor onzin.
Dàt het onzin is weet ik wel, want die honden mankeert niks aan; goed onder en dekvacht, gezonde veel bewegende honden.
Die hebben echt geen jasje nodig.

Zelf heb ik dat bij mijn vorige hond ook nooit gedaan (kruising Stabij korthaar).
Mijn Chihuahua had ik het liever ook niet gedaan, maar hij is een beetje een miskleun (voormalig broodfok en heeft een aantal afwijkingen waaronder weinig haar, kale plekken en een enkele vacht) waardoor ik wel moet.
Hij heeft een zelfgemaakte trui van dikke fleece met voering (van een ronde kruikwarmer gemaakt), en daarover een fleecejas van doxtacy oid.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:05

annepaardoes schreef:
Inoterry schreef:

Kom nou, het is een hond, geen mens.
Je hond is niet van suiker en kan best tegen wat regen.

Ga je je paard ook een deken met capuchon geven omdat dat zo lekker is voor als hij in de regen buiten staat?

Als het echt hard regent weigert ze ook buiten te plassen en te poepen, al loop ik er een uur mee. En aangezien ik diegene ben die de zooi op moet ruimen, kies ik er bij harde regen voor om een capuchon op te doen. dat scheelt mij opruimwerk :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:05

ik vind die capuchons aan de jasjes vreselijk irritant, maar kon er geen een vinden zonder voor mijn hondje (niet in mijn prijsklasse iig, ik weiger 50 euro te geven voor zo'n klein stukje stof) dus dan maar met.
ik naai ze wel vast want anders vallen ze elke keer naar voren en dat vind mijn hondje irritant (dan blijft ze staan met dr koppie omlaag)

overigens wil mijn hond niet eens naar buiten de laatste dagen, krijg haar niet te pakken. dus gaat ze hier op de bak. handig zo'n chihuahua :P

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:07

Voor oudere honden of die wat mankeren, kleine "blote" hondjes, dus voor praktische zeg ik prima (mijn vorige oudje had er ook één de laatste twee jaar)
voor de sier of zoals die roze op de vorige pagina :r (er zijn ook praktische jassen die leuk zijn, koop anders een barbiepop als je wilt aankleden....)