massaal dumpen van honden en katten in 2012???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: massaal dumpen van honden en katten in 2012???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:11

Beter naar het asiel dan dat ze gewoon ergens uit de auto gekieperd worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:13

Ik heb best begrip voor mensen die hun dier "dumpen" bij het asiel. Ik begrijp best dat door die crisis je die extra 60 euro per maand niet kan missen om je eigen mond te voeden, en dan word een hond gewoon te duur...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:15

Tja..... ik ging gewoon schoonmaken twee ochtenden in de week om wat extra geld te hebben en ik het ergens vandaan moest halen. Heb gelukkig een goede baan nu, maar mijn dieren horen bij mijn dochter en mij. Wat voor voorbeeld zou ik mijn kind gegeven hebben door ze weg te doen? Ik leer haar juist dat je voor ze moet zorgen en er ook niet zomaar aan moet beginnen. Zouden meer mensen eens over na moeten denken. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:18

Is ook wel Twiggy, daar ben ik het helemaal mee eens hoor. :)
Maar niet iedereen heeft die instelling helaas. En als mensen er dan wel voor kiezen om hun dier naar het asiel te brengen in plaats van het óf te laten verpieteren óf ergens los te laten, dan heb ik dat wel liever. Want wat is beter? Dier geen medicatie geven, slecht voer geven, te weinig uitlaten, want geen tijd geld zin mogelijkheden, of het dier naar het asiel brengen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:21

Charlot schreef:
dank je saskia9 en margrathea voor de steun. Ik voelde me er echt niet goed bij. Normaal moest er hier een kat binnen raken kan ik ze terug buiten zetten. Maar dit arme diertje kan niet eens meer op iets springen ofzo. Ik heb mijn best gedaan dus meer kon ik niet doen..

Je hebt gedaan wat het beste was :(:) Hopelijk kan het diertje weer een goed huis vinden! Hij is nu in elk geval warm met een bak brokjes voor zijn neus :j

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:21

mijn ervaring is totaal anders als ts schetst van een asiel... afstand van een hond doen kan absoluut NIET altijd... ook niet al betaal je er 200 euro voor...
ik heb namelijk een groot probleem gehad met mijn twee honden, elke dag ruzie, vechten, onze jack werd uiterst aggressief naar ons. zodra de twee honden uit elkaar waren was er helemaal niet aan de hand.. er was dus dominantie tussen beide honden.. na maanden gedragstherapie en proberen proberen proberen, zag ik absoluut geen uitweg meer.. de jack moest weg! ik wilde graag dat het hondje een goed tehuis kreeg, maar er was echt haast mee, voor er gewonden zouden vallen... uiteindelijk besloten dat een asiel het beste zou zijn. plaatselijk asiel gebeld, geen plek. ik zou op een wachtlijst komen, dat duurde zeker een half jaar voor er plek zou zijn... ik voorgesteld om de hond thuis te houden, maar tegen betaling op de site te laten plaatsen van het asiel, nee dat kon niet.. ik moest het er maar mee doen...
uiteindelijk allerlei asiels gebeld, maar je kunt je hond niet naar een ander asiel brengen dan die bij jouw regio hoort...

ik had er dus alles voor over om ons hondje een goed tehuis te bieden, en weet ook zeker dat hij binnen een maand weg zou zijn geweest... ik had er al het geld voor over, ik zou er vanaf brabant naar groningen gereden zijn, maakte mij niet uit...
dus ik kan wel begrijpen dat mensen die absoluut geen geld meer hebben hun hond aan het hek knopen bij het asiel! niet snachts in de kou in het bos, maar wel zeker bij het asiel, dan nemen ze hem tenminste wel op...
ik denk dat het asiel nog heel wat hervormingen nodig heeft... wij zijn namelijk twee verdieners, met genoeg tijd ruimte en geld, en konden in twee asiels niet eens een klein hondje adopteren toen wij voor een eerste hondje gingen, omdat het hondje dan 4 uurtjes!!!! per dag alleen zou zijn, daar was een hondje niet voor!
maar twee mensen die geen geld hebben, en allebei in een uitkering zitten, die kunnen daar wel een hondje adopteren... dat vind ik nogal de omgekeerde wereld! tuurlijk zijn er mensen die er het geld voor vrij kunnen maken met een uitkering... maar mensen afschrijven omdat ze 4 uurtjes de hond alleen laten?!?! beetje vreemd niet?

nee ik ben niet meer zo weg van het asiel, als ze zouden willen komen ze gemakkelijker van hun dieren af, op de juiste manier, alleen moet de selectie niet meer zo strikt zijn..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:27

keshia schreef:
mijn ervaring is totaal anders als ts schetst van een asiel... afstand van een hond doen kan absoluut NIET altijd... ook niet al betaal je er 200 euro voor...
ik heb namelijk een groot probleem gehad met mijn twee honden, elke dag ruzie, vechten, onze jack werd uiterst aggressief naar ons. zodra de twee honden uit elkaar waren was er helemaal niet aan de hand.. er was dus dominantie tussen beide honden.. na maanden gedragstherapie en proberen proberen proberen, zag ik absoluut geen uitweg meer.. de jack moest weg! ik wilde graag dat het hondje een goed tehuis kreeg, maar er was echt haast mee, voor er gewonden zouden vallen... uiteindelijk besloten dat een asiel het beste zou zijn. plaatselijk asiel gebeld, geen plek. ik zou op een wachtlijst komen, dat duurde zeker een half jaar voor er plek zou zijn... ik voorgesteld om de hond thuis te houden, maar tegen betaling op de site te laten plaatsen van het asiel, nee dat kon niet.. ik moest het er maar mee doen...
uiteindelijk allerlei asiels gebeld, maar je kunt je hond niet naar een ander asiel brengen dan die bij jouw regio hoort...

ik had er dus alles voor over om ons hondje een goed tehuis te bieden, en weet ook zeker dat hij binnen een maand weg zou zijn geweest... ik had er al het geld voor over, ik zou er vanaf brabant naar groningen gereden zijn, maakte mij niet uit...
dus ik kan wel begrijpen dat mensen die absoluut geen geld meer hebben hun hond aan het hek knopen bij het asiel! niet snachts in de kou in het bos, maar wel zeker bij het asiel, dan nemen ze hem tenminste wel op...
ik denk dat het asiel nog heel wat hervormingen nodig heeft... wij zijn namelijk twee verdieners, met genoeg tijd ruimte en geld, en konden in twee asiels niet eens een klein hondje adopteren toen wij voor een eerste hondje gingen, omdat het hondje dan 4 uurtjes!!!! per dag alleen zou zijn, daar was een hondje niet voor!
maar twee mensen die geen geld hebben, en allebei in een uitkering zitten, die kunnen daar wel een hondje adopteren... dat vind ik nogal de omgekeerde wereld! tuurlijk zijn er mensen die er het geld voor vrij kunnen maken met een uitkering... maar mensen afschrijven omdat ze 4 uurtjes de hond alleen laten?!?! beetje vreemd niet?

nee ik ben niet meer zo weg van het asiel, als ze zouden willen komen ze gemakkelijker van hun dieren af, op de juiste manier, alleen moet de selectie niet meer zo strikt zijn..

Tja, zoals jij het schrijft snap ik dat je baalt inderdaad. Maar vergeet niet dat er ook genoeg mensen zijn die zeggen '.. jaa 4 uurtjes alleen is echt de max hoor..!' En ondertussen gewoon de hond de hele dag alleen laten. Daarnaast moet het wel opgebouwd worden, het alleen zijn, misschien dat ze er niet van overtuigd waren dat jullie dat zouden doen. Wil absoluut niet zeggen dat jullie niet een goed baasje zouden kunnen zijn voor de hond, maar je moet voorzichtig zijn als asiel natuurlijk, dat begrijp je vast zelf ook wel.

Heb je uiteindelijk een baasje kunnen vinden voor de hond? Ik weet bijna zeker dat je hem bij ons wel had kunnen afstaan hoor (Gouda)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 12:45

Ik ga even op iedereen proberen te reageren..

@ pascal, dat kan inderdaad bij ons zit het nu ook vol, dadelijk in het voorjaar komen er weer een heleboel kittens en die moeten we ook kwijt kunnen.
honden hebben we eigenlijk altijd plek voor omdat we best veel kennels hebben en meestal zijn er 4gangen leeg, deze gebruiken we voor het pension maar als het nodig is dan vangen we daar de asieldieren op, pension is meestal niet zo super druk.

@ femke en tita. Ik snap inderdaad dat 120euro best veel geld is, maar dump het dier dan ergens waar het gevonden kan worden, desnoods over het hek heen.

@ slimmerik afstandsdieren word niet betaald, alleen wat we bij de afstandsname van de eigenaar krijgen.

@blensink welke provincie is dat?

@ dierenfan dat heb je goed verwoord, dus jij hebt dat idee ook dat er meer word gedumpt?
wij krijgen inderdaad ook een vergoeding voor de eerste 14dagen dat een dier bij ons verblijft, verder krijgen we nergens subsidie voor!!
Moederpoezen en kittens brengen we vaak naar gastgezinnen maar dan nog moeten we natuurlijk voer, kattengrit en de dierenarts betalen.
Bij ons worden vooral dogachtige gevonden en herders en windhonden, jrt en boerenfoxen zitten er eigenlijk altijd wel.

@ charlot dat is niet echt netjes maar ik heb dat eerlijk gezegd ook weleens ooit bij mensen, gewoon een beetje verdacht ooit. Maar ben dan wel gewoon vriendelijk en ook wel blij dat ze het dier niet gewoon op straat dumpen maar naar het asiel brengen.

@magrathea nee de dieren blijven gewoon bij ons, het is niet erg dat we ze op moeten vangen genoeg plek voor honden.
Het ging me alleen om het feit dat er nu ineens zoveel gedumpt worden, daar gaat het topic over. Kittens en puppy's gaan bij ons ook snel, die zijn natuurlijk heel schattig.
Wij hebben ook honden uitlaters, ons asiel zit langs een bos met een grote vijver, ideaal dus.
De honden gaan bijna elke dag mee naar de bossen en als we een hele energieke hond hebben dan gaan ze ermee fietsen als dat lukt.
Als het weer het toelaat dan mogen de honden de gehele dag buiten zijn, op de veldjes is ook beschutting.
Stagaire's laat ik ook vaak met de honden wandelen, spelen met de honden op de veldjes en natuurlijk de katten extra aandacht geven.

@ kohtje ons asiel is niet met subsidie betaald wij krijgen alleen de eerste 14dgn subsidie.

@kehsia dat is niet overal, als je er afstand van doet dan maakt het toch niet uit waar je hem naar toe brengt?
wij krijgen afstands honden uit allerlei regio's. De selectie is zo streng omdat dieren al gedumpt zijn en wij niet willen dat het nog een keer gebeurd!! Dieren hebben al genoeg meegemaakt. 4uur op een dag alleen vind ik niet veel dan had je er best een mee gekregen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:53

helaas, de crisis treft ook de huisdieren. als je ziet wat een zakkie kattenvoer van b.v. hills kost ( (73 euro, toen ik er jaren geleden mee begon waren ze 35 GULDEN-dus omgerekend nu ruim 160 gulden!!!) en de DA ook met een vork de rekening schrijft, kan ik me voorstellen, dat voor veel mensen, die echt krap zitten, of hun baan verliezen, dat ze dat niet meer kunnen op brengen.
en ja, je kunt kiezen voor goedkoper voer.gaan ze meer poepen, en meer kattenbaksteentjes gebruiken. maar op de DA kan je niet bezuinigen, als er wat is. hier in de wijde omgeving zit 1 maatschap.dus men kan ook niet kiezen voor een ander. met deze benzineprijzen ga je ook geen 25 km. rijden.
zowel de DA en de voederfabrikanten mogen eens de hand in eigen boezem steken.
lijkt me verschrikkelijk :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:31

Tja.... ik geloof niet dat huisdieren alleen maar worden gedumpt vanwege de crisis. :n
Ik geloof meer dat we in een wegwerp maatschappij leven. Komt het even niet meer uit zo'n huisdier, wordt 'ie weggedaan. Zie maar wat er gebeurt voor de zomervakantie bijvoorbeeld. Jaar in jaar uit. En ik zie het ook om me heen. Ouders die een konijntje kopen voor hun kind, maar kindlief kijkt er niet naar om en nijntje wordt anoniem gedumpt op de kinderboerderij of in het ergste geval, in de natuur. Ik ken genoeg mensen die met weinig moeten leven, maar er niet aan denken hun beestjes weg te doen. En ik ken ook mensen met geld zat, die er gewoon geen zin meer in hebben om ervoor te zorgen. Mag je niet zeggen, maar ik heb het om me heen gezien, helaas vaker dan me lief is. Ik geef trouwens geen 73 euro uit voor een zak kattenvoer. Ik geloof dat die van mij van Purina van de AH ruim 8 euro kost en daar doe ik twee weken mee ofzo. Doe ik nou mijn kat nou weer te kort met slecht voer? Hou toch op...... Ze heeft twee zware hartafwijkingen en zou de twee jaar niet halen. Ze ziet er prachtig uit, is dolgelukkig en wordt dit jaar alweer 8. :)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 06-02-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:31

Hoe vaak gaan ze dan naar de dierenarts? Ik heb hier honden van 15 jaar die echt nooit naar de dierenarts gaan. 73 euro voor een zak voer! Ik betaal nog geen 10 euro voor 10 kilo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:35

Mijn katten zijn bij elkaar 3 x geopereerd aan gescheurde kruisbandjes (1 poes heeft 3 gescheurde kruisbandjes waarvan 2 geopereerd en de kat 1 gescheurd kruisbandje dat is geopereerd) en ze hebben best vaak de DA gezien helaas :+ Maar nu is het even rustig. Puk, de poes, heeft 9 maanden geleden haar laatste kruisbandje gescheurd en de DA heeft besloten niet te operenen omdat het teveel impact heeft. Is een hele zware operatie.. En daarbij ook nog eens duur :+ Verder gaat het nu gelukkig weer goed, maar jeetje... Ze krijgen verder goedkoop voer, denk in totaal 20/30 euro per maand ofzo. Maar als de katten van mijn oma waren geweest dan was de poes ingeslapen. Zij zou geen 300 euro per operatie er voor over hebben :n ... het verschild gewoon per persoon...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:37

Citaat:
@magrathea nee de dieren blijven gewoon bij ons, het is niet erg dat we ze op moeten vangen genoeg plek voor honden.
Het ging me alleen om het feit dat er nu ineens zoveel gedumpt worden, daar gaat het topic over. Kittens en puppy's gaan bij ons ook snel, die zijn natuurlijk heel schattig.
Wij hebben ook honden uitlaters, ons asiel zit langs een bos met een grote vijver, ideaal dus.
De honden gaan bijna elke dag mee naar de bossen en als we een hele energieke hond hebben dan gaan ze ermee fietsen als dat lukt.
Als het weer het toelaat dan mogen de honden de gehele dag buiten zijn, op de veldjes is ook beschutting.
Stagaire's laat ik ook vaak met de honden wandelen, spelen met de honden op de veldjes en natuurlijk de katten extra aandacht geven.

Haha okee :+ Nee ik kreeg het idee dat jullie ongeveer uit je voegen barsten.
Ben zelf uitlater en fietsen lijkt me leuk maar durf het alleen niet zo goed := Bij een grote hond dat ze me omver trekken en bij een kleine hond dat ie onder de fiets rent. Dus ik hou het bij gewoon wandelen. We laten ze wel zwemmen als het kan :D met een longeerlijn ofzo.
Katten hebben wij mensen voor :+ Het kattenknuffelaarteam. Zit er ook aan te denken om dat te gaan doen. Is eigenlijk je schoot in bruikleen zetten in een kattenkennel en knuffelen maar <3

DA is duur ja.. Was laatst voor mijn ene gerbilventje 50 euri kwijt voor een consult en een spuitje pijnstiller (staart lag eraf, lang verhaal := ). Had geluk dat mijn ouders het wel wilde betalen, zelf was het me niet zo 123 gelukt (maar ik ga er dan ook niet vanuit dat hun staart eraf valt)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:37

En daar moet je dus aan denken VOORDAT je aan zo'n beestje begint. Dat ze oud kunnen worden, ziek kunnen worden en dat jij dan de kosten mag opbrengen. Het gekke is dat al die mensen wel voor tig euro vuurwerk kunnen kopen in NL. Of voor tig euro Kerst- en Sinterklaasinkopen kunnen doen. Dat dan weer wel. :?
Ik bedoel, niet iedereen leeft onder bijstandsniveau, hoor.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:08

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reacties moeten verwijderen omdat deze offtopic waren of een reactie op een offtopic bericht waren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:19

Hmm mijn zus en ik gingen naar het asiel en kregen zo een hondje mee zonder vragen wat wij de hond konden bieden. Zelf vond/vind ik dit vreemd. Maar het verschilt dus per asiel of je zonder vragen een dier kan adopteren of dat er een (te) strenge selectieprocedure is...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:46

slimmerik schreef:
@Dierenfan: lijkt me inderdaad een duur beleid wat asiels er op na houden: moederpoezen met kittens 12 weken houden..... En wat gebeurt er daarna? Lijkt me sterk dat er dan ineens wel opvang is voor alle dieren. En wat wordt er met die overactieve werkhonden gedaan en hoe lang worden aan die onderdak verleend?
En is toch niet meer dan normaal dat mensen betalen voor hun eigen verantwoording?

Ik neem tenminste aan dat je in een asiel werkt? Als je dat niet mag/wilt vertellen heb ik daar begrip voor hoor.

En als jullie "vol" zitten, hoe is de samenwerking onderling tussen asiels dan. Kunnen jullie de overflew niet doorzetten naar asiels die nog wel ruimte hebben?

Wij zitten absoluut niet vol (nog niet half vol momenteel) en ik gaf alleen voorbeelden van alle asielen waar ik weleens verhalen van hoor en langs ga e.d. (kijk verder dan mijn neus lang is zeg maar ;) )
Onze actieve honden krijgen zoveel mogelijk beweging als dat we kunnen geven in het asiel en dat is rond deze tijd minimaal 2 uur per dag spelen, trainen en/of uitgelaten worden dus die zitten zo slecht niet. In de zomer is dit weleens wat moeilijker want in hoogseizoen heb je de meeste asiel dieren en de meeste pension dieren. Zonder pension kan het asiel ook niet blijven bestaan (zoals bij vele asielen) dus dat is niet af te schaffen. Echter hebben wij wel aparte afdelingen voor pension en asiel zodat het altidj gescheiden is en asiel gedeelte is niet kleiner in hoogseizoen omdat er dan veel vraag is naar pension. Bij het pension geldt altijd vol is vol en er komen geen pension dieren in asielafdelingen.

Wij hebben totaal geen termijn van hoe lang dieren bij ons blijven. Ze blijven bij ons totdat ze geplaatst zijn tenzij in asielen waar we mee samen werken er wel vraag is naar een bepaald soort hond/karakter wat bij ons lang zit. Dan wordt er voor het dier zijn/haar welzijn uitgewisseld.
Ook als er dieren in het asiel zitten die mogelijk geschikt zijn voor bijv. KNGF en dergelijke stichtingen dan brengen wij zo'n stichting op de hoogte. Daardoor zijn er vorig jaar weer een paar honden uit het asiel begonnen aan een opleiding voor blindegeleidehond.

Kittens worden vrij makkelijk geplaatst. Bij ons zitten ze t/m minimaal 10 weken leeftijd in pleeg gezinnen en daarna komen ze terug naar het asiel. MEt 8 á 9 weken worden er al foto's gemaakt voor op internet en een groot deel van de kittens wordt dus bij binnenkomst uit pleeg gezin gelijk geplaatst omdat ze dan al def. gereserveerd zijn en we een datum en tijd met die mensen afspreken zodat ze als ze gezond uit pleeg komen gelijk door kunnen niet de asielstress nog eens mee moeten maken. Wij vinden het onverantwoord om ze eerder bij broers/zussen en moeder weg te halen dan 10 weken. We zouden dat wel kunnen doen maar dan krijg je een groot deel wegens gedragsproblemen en niet zindelijk zijn weer terug en juist dat voorkom je zo.
Als asiel kijk je altijd eerst naar het welzijn vna het dier voordat je over gaat tot plaatsing. ;)

Eigenlijk is er voor elk dier altijd wel een huis ergens beschikbaar alleen soms duurt het wat langer en in die tijd zijn wij er om ze goed te verzorgen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:51

Twiggy2008 schreef:
Tja.... ik geloof niet dat huisdieren alleen maar worden gedumpt vanwege de crisis. :n
Ik geloof meer dat we in een wegwerp maatschappij leven. Komt het even niet meer uit zo'n huisdier, wordt 'ie weggedaan. Zie maar wat er gebeurt voor de zomervakantie bijvoorbeeld. Jaar in jaar uit. En ik zie het ook om me heen. Ouders die een konijntje kopen voor hun kind, maar kindlief kijkt er niet naar om en nijntje wordt anoniem gedumpt op de kinderboerderij of in het ergste geval, in de natuur. Ik ken genoeg mensen die met weinig moeten leven, maar er niet aan denken hun beestjes weg te doen. En ik ken ook mensen met geld zat, die er gewoon geen zin meer in hebben om ervoor te zorgen. Mag je niet zeggen, maar ik heb het om me heen gezien, helaas vaker dan me lief is. Ik geef trouwens geen 73 euro uit voor een zak kattenvoer. Ik geloof dat die van mij van Purina van de AH ruim 8 euro kost en daar doe ik twee weken mee ofzo. Doe ik nou mijn kat nou weer te kort met slecht voer? Hou toch op...... Ze heeft twee zware hartafwijkingen en zou de twee jaar niet halen. Ze ziet er prachtig uit, is dolgelukkig en wordt dit jaar alweer 8. :)

Dit gevoel heb ik dus ook. Wegwerpmaatschappij. Mensen gaan onderling ook met elkaar zo om hoor. Ze laten elkaar ook gemakkelijk vallen.
En de manier waarop er vaak met personeel omgesprongen wordt, idem dito. "voor jou 10 anderen die zich wél laten uitknijpen".

En inderdaad, je ziet ook konijnen lopen die onmogelijk in het wild geboren kunnen zijn. Er zijn veel te veel katten omdat mensen hun dieren niet laten steriliseren of castreren. Zijn ze gewoon te gierig voor! En de asiels krijgen amper voldoende subsidie maar moeten ze wel opvangen. En dan zijn nog tienduizenden katten die op jaarbasis door jagers neergeschoten worden. Omdat mensen niet willen castreren uit vrekkigheid. Begin er dan niet aan!

En inderdaad, als je duur voer niet kunt betalen, ga je over op voer dat je wél kunt betalen. Maar mensen geven gewoon nergens iets om, ook niet om hun huisdier.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:52

Twiggy2008 schreef:
En daar moet je dus aan denken VOORDAT je aan zo'n beestje begint. Dat ze oud kunnen worden, ziek kunnen worden en dat jij dan de kosten mag opbrengen. Het gekke is dat al die mensen wel voor tig euro vuurwerk kunnen kopen in NL. Of voor tig euro Kerst- en Sinterklaasinkopen kunnen doen. Dat dan weer wel. :?
Ik bedoel, niet iedereen leeft onder bijstandsniveau, hoor.

Precies! Al dat geld dat versmeten is aan dat vervuilende vuurwerk! Daar hadden ze wel geld voor! Crisis of geen crisis. Maar dierne worden massaal gedumpt! Waar een wil is, is een weg. Maar er is geen wil. Men anticipeert niet, denkt niet aan de gevolgen van wat er bij komt kijken. Mensen zijn gewoon onmenselijk!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:23

princesmax schreef:
@blensink welke provincie is dat?

Provincie Alicante heb begrepen dat er vaak verschillende honden richting Nederland gaan.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:29

ik zit dit topic met verbazing en tranen te lezen
mijn schatje (poes tara) wordt sinds 28 januari vermist
ik heb gezocht, groepen, geflyerd, marktplaats, zelf een advertentie in de krant (110 euro), alle mogelijke sites die je je maar kan bedenken
en nog steeds is ze weg, ik ben er kapot van |(
en dan dumpen andere mensen hun beest zomaar :(
ik sta der echt versteld van

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:30

Ik vind het verschrikkelijk en kan me het niet voorstellen dat je je dier zomaar op straat zet waar jij als eigenaar 100% verantwoordelijk voor bent!

Ik zou als ik amper geld had nog liever zelf droog brood eten als mijn dier dumpen :j

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:34

statistieken van "mijn" asiel van vorig jaar:

katten:Afbeelding

honden:
Afbeelding

los van andere dieren, reptielen, geiten, konijnen cavia's is de stand van gedumpte ponies (dus aan het hek geknoopt snachts of gewoon in de wei gezet: 5 in 2011

Wij slapen alleen ernstig zieke (=niet meer te opereren) of psychisch zwaar gestoorde dieren in. Ook al duurt het 2 jaar voordat een hond of kat geplaatst wordt, dit is voor ons geen reden tot inslapen. Het gaat hier om een belgisch asiel die van de gemeente 138euro per jaar krijgt aan subsidie. Wel goede donoren en een hoop vrijwilligers die kerststukjes maken, we doen "wandeldagen" en rommelmarkten ...alles om geld binnen te schrapen.

De NL dierenbescherming, die over de NL asielen gaat, zou een veel grotere rol kunnen spelen en de aangesloten asiels veel beter kunnen (financieel) ondersteunen dan nu het geval is. Ik heb bijna 10 jaar in de PR commmissie gezeten van DB regio Breda en ik ben gestopt omdat ik er kotsmisselijk van werd.

Hier even een link naar de financieen van de NL DB, (zorg wel dat je er even voor gaat zitten!)

http://www.cbf.nl/Instelling-financien- ... an-Dieren-

bijna 70mln euro in kas. Ik ben er voor om alle pensioenfondsen door de DB te laten beheren :D ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:55

Ahh die tabel is interessant mist! :j Dankjewel!
Ik ga m even uitprinten en bestuderen! Morgen ook maar eens in de archiefkasten duiken van het asiel kijken of ik ook een tabel kan maken!
Het asiel waar ik werk zit niet bij de dierenbescherming.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:18

Mar_Nimbus schreef:
ik zit dit topic met verbazing en tranen te lezen
mijn schatje (poes tara) wordt sinds 28 januari vermist
ik heb gezocht, groepen, geflyerd, marktplaats, zelf een advertentie in de krant (110 euro), alle mogelijke sites die je je maar kan bedenken
en nog steeds is ze weg, ik ben er kapot van |(
en dan dumpen andere mensen hun beest zomaar :(
ik sta der echt versteld van

Dat is verschrikkelijk!! Ik ken je gevoel (mijn kat is gelukkig weer terecht gekomen na 16 dagen rondzwerven op balkons zonder eten, drinken en warmte). Ik snap die mensen ook echt niet!!! Ik kan alleen maar walging voelen voor mensen die hun dier zomaar in de steek laten. :(

Ik wens jou heel veel sterkte en hoop dat Tara toch weer gevonden wordt!!! :(:)