Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Charlot schreef:dank je saskia9 en margrathea voor de steun. Ik voelde me er echt niet goed bij. Normaal moest er hier een kat binnen raken kan ik ze terug buiten zetten. Maar dit arme diertje kan niet eens meer op iets springen ofzo. Ik heb mijn best gedaan dus meer kon ik niet doen..
Hopelijk kan het diertje weer een goed huis vinden! Hij is nu in elk geval warm met een bak brokjes voor zijn neus
keshia schreef:mijn ervaring is totaal anders als ts schetst van een asiel... afstand van een hond doen kan absoluut NIET altijd... ook niet al betaal je er 200 euro voor...
ik heb namelijk een groot probleem gehad met mijn twee honden, elke dag ruzie, vechten, onze jack werd uiterst aggressief naar ons. zodra de twee honden uit elkaar waren was er helemaal niet aan de hand.. er was dus dominantie tussen beide honden.. na maanden gedragstherapie en proberen proberen proberen, zag ik absoluut geen uitweg meer.. de jack moest weg! ik wilde graag dat het hondje een goed tehuis kreeg, maar er was echt haast mee, voor er gewonden zouden vallen... uiteindelijk besloten dat een asiel het beste zou zijn. plaatselijk asiel gebeld, geen plek. ik zou op een wachtlijst komen, dat duurde zeker een half jaar voor er plek zou zijn... ik voorgesteld om de hond thuis te houden, maar tegen betaling op de site te laten plaatsen van het asiel, nee dat kon niet.. ik moest het er maar mee doen...
uiteindelijk allerlei asiels gebeld, maar je kunt je hond niet naar een ander asiel brengen dan die bij jouw regio hoort...
ik had er dus alles voor over om ons hondje een goed tehuis te bieden, en weet ook zeker dat hij binnen een maand weg zou zijn geweest... ik had er al het geld voor over, ik zou er vanaf brabant naar groningen gereden zijn, maakte mij niet uit...
dus ik kan wel begrijpen dat mensen die absoluut geen geld meer hebben hun hond aan het hek knopen bij het asiel! niet snachts in de kou in het bos, maar wel zeker bij het asiel, dan nemen ze hem tenminste wel op...
ik denk dat het asiel nog heel wat hervormingen nodig heeft... wij zijn namelijk twee verdieners, met genoeg tijd ruimte en geld, en konden in twee asiels niet eens een klein hondje adopteren toen wij voor een eerste hondje gingen, omdat het hondje dan 4 uurtjes!!!! per dag alleen zou zijn, daar was een hondje niet voor!
maar twee mensen die geen geld hebben, en allebei in een uitkering zitten, die kunnen daar wel een hondje adopteren... dat vind ik nogal de omgekeerde wereld! tuurlijk zijn er mensen die er het geld voor vrij kunnen maken met een uitkering... maar mensen afschrijven omdat ze 4 uurtjes de hond alleen laten?!?! beetje vreemd niet?
nee ik ben niet meer zo weg van het asiel, als ze zouden willen komen ze gemakkelijker van hun dieren af, op de juiste manier, alleen moet de selectie niet meer zo strikt zijn..
Maar nu is het even rustig. Puk, de poes, heeft 9 maanden geleden haar laatste kruisbandje gescheurd en de DA heeft besloten niet te operenen omdat het teveel impact heeft. Is een hele zware operatie.. En daarbij ook nog eens duur
Verder gaat het nu gelukkig weer goed, maar jeetje... Ze krijgen verder goedkoop voer, denk in totaal 20/30 euro per maand ofzo. Maar als de katten van mijn oma waren geweest dan was de poes ingeslapen. Zij zou geen 300 euro per operatie er voor over hebben
... het verschild gewoon per persoon... Citaat:@magrathea nee de dieren blijven gewoon bij ons, het is niet erg dat we ze op moeten vangen genoeg plek voor honden.
Het ging me alleen om het feit dat er nu ineens zoveel gedumpt worden, daar gaat het topic over. Kittens en puppy's gaan bij ons ook snel, die zijn natuurlijk heel schattig.
Wij hebben ook honden uitlaters, ons asiel zit langs een bos met een grote vijver, ideaal dus.
De honden gaan bijna elke dag mee naar de bossen en als we een hele energieke hond hebben dan gaan ze ermee fietsen als dat lukt.
Als het weer het toelaat dan mogen de honden de gehele dag buiten zijn, op de veldjes is ook beschutting.
Stagaire's laat ik ook vaak met de honden wandelen, spelen met de honden op de veldjes en natuurlijk de katten extra aandacht geven.
Nee ik kreeg het idee dat jullie ongeveer uit je voegen barsten.
Bij een grote hond dat ze me omver trekken en bij een kleine hond dat ie onder de fiets rent. Dus ik hou het bij gewoon wandelen. We laten ze wel zwemmen als het kan
met een longeerlijn ofzo.
Het kattenknuffelaarteam. Zit er ook aan te denken om dat te gaan doen. Is eigenlijk je schoot in bruikleen zetten in een kattenkennel en knuffelen maar 
). Had geluk dat mijn ouders het wel wilde betalen, zelf was het me niet zo 123 gelukt (maar ik ga er dan ook niet vanuit dat hun staart eraf valt)
slimmerik schreef:@Dierenfan: lijkt me inderdaad een duur beleid wat asiels er op na houden: moederpoezen met kittens 12 weken houden..... En wat gebeurt er daarna? Lijkt me sterk dat er dan ineens wel opvang is voor alle dieren. En wat wordt er met die overactieve werkhonden gedaan en hoe lang worden aan die onderdak verleend?
En is toch niet meer dan normaal dat mensen betalen voor hun eigen verantwoording?
Ik neem tenminste aan dat je in een asiel werkt? Als je dat niet mag/wilt vertellen heb ik daar begrip voor hoor.
En als jullie "vol" zitten, hoe is de samenwerking onderling tussen asiels dan. Kunnen jullie de overflew niet doorzetten naar asiels die nog wel ruimte hebben?
)
Twiggy2008 schreef:Tja.... ik geloof niet dat huisdieren alleen maar worden gedumpt vanwege de crisis.![]()
Ik geloof meer dat we in een wegwerp maatschappij leven. Komt het even niet meer uit zo'n huisdier, wordt 'ie weggedaan. Zie maar wat er gebeurt voor de zomervakantie bijvoorbeeld. Jaar in jaar uit. En ik zie het ook om me heen. Ouders die een konijntje kopen voor hun kind, maar kindlief kijkt er niet naar om en nijntje wordt anoniem gedumpt op de kinderboerderij of in het ergste geval, in de natuur. Ik ken genoeg mensen die met weinig moeten leven, maar er niet aan denken hun beestjes weg te doen. En ik ken ook mensen met geld zat, die er gewoon geen zin meer in hebben om ervoor te zorgen. Mag je niet zeggen, maar ik heb het om me heen gezien, helaas vaker dan me lief is. Ik geef trouwens geen 73 euro uit voor een zak kattenvoer. Ik geloof dat die van mij van Purina van de AH ruim 8 euro kost en daar doe ik twee weken mee ofzo. Doe ik nou mijn kat nou weer te kort met slecht voer? Hou toch op...... Ze heeft twee zware hartafwijkingen en zou de twee jaar niet halen. Ze ziet er prachtig uit, is dolgelukkig en wordt dit jaar alweer 8.
Twiggy2008 schreef:En daar moet je dus aan denken VOORDAT je aan zo'n beestje begint. Dat ze oud kunnen worden, ziek kunnen worden en dat jij dan de kosten mag opbrengen. Het gekke is dat al die mensen wel voor tig euro vuurwerk kunnen kopen in NL. Of voor tig euro Kerst- en Sinterklaasinkopen kunnen doen. Dat dan weer wel.![]()
Ik bedoel, niet iedereen leeft onder bijstandsniveau, hoor.

Mar_Nimbus schreef:ik zit dit topic met verbazing en tranen te lezen
mijn schatje (poes tara) wordt sinds 28 januari vermist
ik heb gezocht, groepen, geflyerd, marktplaats, zelf een advertentie in de krant (110 euro), alle mogelijke sites die je je maar kan bedenken
en nog steeds is ze weg, ik ben er kapot van![]()
en dan dumpen andere mensen hun beest zomaar![]()
ik sta der echt versteld van