Als je het goed afsluit, steriele spuiten gebruikt voor het optrekken en donker wegzetten dan is het gerust tot einde houdbaarheidsdatum goed. Dat is niet met alle met AB zo overigens.
Btw toch maar op zoek gaan naar een dierenarts die wél verstand heeft van (kleine) knagers, dat scheelt zoveel! Toen mijn hamster z'n poot er half aflag zei de dierenarts waar ik eerst heenging dat ze er niets aan konden doen behalve met een schaartje het eraf knippen zonder verdoving. "Dat zou je bij een mens niet doen maargoed, het is maar een hamstertje he..". De tweede DA heeft AB voorgeschreven en de hamster is zelfs nog geopereerd later, is toch meer mogelijk dan je denkt Succes met hammie!
De eerste DA nam me achteraf niet echt serieus. Mijn eigen DA doet dit gelukkig wel. Wie raadt er nou aan om een pootje af te knippen? Bah! Hamster leeft ondertussen nog en is nog redelijk wakker.
pootje afknippen?! wut?! zijn helaas veel DA's die echt niks snappen van knaagdieren.
Ik ga duimen dat je hammie er goed doorheen komt! Geef je nu AB? Wellicht is pijnstiller ook geen overbodige luxe!
gipsyboy
Geplaatst: 04-02-12 13:38
goed dat je met de antibiotica bent begonnen. ik had die ook voor me rat toen die een ontstoken pootje had en hij is helemaal genezen.
wat je mischien op de wond kan smeren is honingwondzalf. dit helpt erg goed met de genezing
Anoniem
Geplaatst: 04-02-12 13:40
Heb je honingzalf in huis, dan zou je dat er al vast op kunnen doen.
spatter
Geplaatst: 04-02-12 13:42
sterkte met de hamster je zou oogzalf op de wond kunnen smeren, zit antibiotica in en irriteert niet ik gebruik het zelf heel vaak bij wonden
Simbaa
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-12 13:44
Honingzalf heb ik niet helaas. Kan ik dat gewoon bij de drogist halen? Het is een wond ter grootte van een 2 euro stuk, dus er iets op smeren lijkt me geen overbodige luxe inderdaad!
Ok! Dan ga ik zo even naar de apotheek om dat te halen. Ontsmet dat ook?
spatter
Geplaatst: 04-02-12 13:51
met honingzalf loop je het risico dat ze het eraf likken bij oogzalf niet, ook te krijgen bij de apotheek en inderdaad gewoon voor de mens maar even zeggen dat het voor je hamster is
bosmonster
Geplaatst: 04-02-12 13:58
Even off-topic.. Er gebeuren soms wel meer rare 'oplossingen' door dierenartsen. Paar jaar geleden meegemaakt dat bij een konijn met een bijna afgestorven oor, het restant zonder verdoving werd afgeknipt... en mijn hamster werd bij een weekend-dienst-dierenarts met een restantje rommel ingeslapen... Ging dus mis.. en moest ze 2e keer prikken.. Hamster gaf nog even goede beet
Hoop dat je hamstertje het overleeft. Als wondje beetje dicht is, kan je het ook smeren met oogzalf Oftal van Beaphar. Dat is echt een wondermiddeltje.
Groene leem werkt ook echt heel goed! Kan je bij de DA of een welkoop of agri shop krijgen, heb dat zelf op een grote wond van mijn paard moeten smeren en destijds als een tube in huis. Maar honingzalf schijnt ook goed te helpen idd.