Kater snapt niet dat hij poes moet dekken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:40

ruitje schreef:
Is een nestje willen van je eigen kat tegenwoordig ook al dierenmishandeling? Werkelijk, wat een moraalridders weer... Geen tips, misschien wat kaarsjes voor de sfeer haha:+

Haha, en het huis straks in de fik :+
Er werd al gezegd, dat het hem voorgedaan moet worden:p

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:41

is er niet een manier te vinden waarop je ze bij elkaar kan laten??
Meestal vind de eerste dekking in de nacht plaats gezien het wel nacht dieren zijn.
Dat wij mensen er dagdieren van maken wil nog niets veranderen aan het instinct
Zeker die eerste keer zal de kater pas in actie komen als hij zeker weet dat hij niet gestoord word.

verder stel ik voor on topic te blijven......TS stelt een vraag......en die vraag is niet of jullie het er mee eens zijn of niet ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:43

ellenlouise schreef:
Lekker vergeten. Er zijn al vele duizenden katten die op een baasje wachten! En ja, daar zijn ook veel raskatten bij.

+:)+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:45

quartel schreef:
Meestal vind de eerste dekking in de nacht plaats gezien het wel nacht dieren zijn.
Zeker die eerste keer zal de kater pas in actie komen als hij zeker weet dat hij niet gestoord word.

verder stel ik voor on topic te blijven......TS stelt een vraag......en die vraag is niet of jullie het er mee eens zijn of niet ;)

Dat is zo..
Maar hoe meer er gefokt word, hoe meer er gedumpt wordt en hoemeer dit deze zomer weer in mijn portomenee terecht komt.
Ik vind dat ik daar best wat van mag zeggen.
Want wie draaid er straks voor op als er weer een kitten als impuls aankoop gedaan wordt?
Een asiel, of de vinder van een kitten...

Ik wil gewoon een vraag stellen, en ik zou het fijn vinden als daar gewoon op geantwoord kan worden?

Waarom een nestje fokken als je hele nestjes gratis van het internet kunt vinden..
help dan die zielige beestjes zonder warm huisje en goede verzorging.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:46

We hebben (toen we nog thuis woonden) al bij mn vriend zn ouders, een verwaarloosde aangereden kat met verlamde staart opgevangen, een een gevonden hondje (doodsbang)... Die hebben ze nu al jaren, dus dat soort dieren vangen we ook op. Mn ouders werden weleens gek van me dat k alles mee naar huis neem. Dus is het zo'n drama als k nu graag van mn eigen katbeen nestje wil?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:46

suuzepuus schreef:
Wilawander schreef:
Niemand valt over een nestje maar over het feit van jongen zonder stamboom dus ook zonder controle wat betreft ziektes.

Nu zeg je dat beestjes met een stamboom altijd gecontroleerd worden op ziektes... dat is niet zo....

Stambomen krijg je bij raskatten niet zomaar. Net als bij honden moet je aan bepaalde eisen voldoen. Lijkt me zekerder als zomar wat bij elkaar zetten ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:48

Sabientjeuh schreef:
We hebben (toen we nog thuis woonden) al bij mn vriend zn ouders, een verwaarloosde aangereden kat met verlamde staart opgevangen, een een gevonden hondje (doodsbang)... Die hebben ze nu al jaren, dus dat soort dieren vangen we ook op. Mn ouders werden weleens gek van me dat k alles mee naar huis neem. Dus is het zo'n drama als k nu graag van mn eigen katbeen nestje wil?

Ja.. want ik weet nog niet waarom je dat zou willen?

Ik zou het echt niet kunnen, ik zou niet kittens kunnen fokken met de wetenschap dat er nog 100derden zoniet 1000enden zonder baasje in de kou zitten.
Als ik in de ogen van z'n zielig diertje kijk, kan ik hem niet in de steek laten.

Ik wil ook heel graag een nestje van mijn jack, maar ik doe het ook niet.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:49

Mensen als je alleen commentaar hebt, Reageer dan NIET!

En omdat anderen jonge katten hebben, mag ik daarom niet met mn eigen fokken?!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:49

!!HO STOP WACHT!!

Als je kittens wilt moet je niet zelf gaan fokken, maar mij gewoon even een PB sturen!
Hierachter zit een aantal katten (méér dan 'een aantal') die wij voeren en die gráág een warme plek hebben, kom die maar halen en laat je eigen poes lekker castreren en genieten van haar vrijgezelle leventje en strakke lijf!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:50

Sabientjeuh schreef:
Mensen als je alleen commentaar hebt, Reageer dan NIET!

En omdat anderen jonge katten hebben, mag ik daarom niet met mn eigen fokken?!

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Waarom wil je dat zo graag?

Ik wil ook het liefste elke dag taart eten, maar dat betekend ook niet dat ik dat moet doen..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:50

daantjuhhh schreef:
quartel schreef:

Dat is zo..
Maar hoe meer er gefokt word, hoe meer er gedumpt wordt en hoemeer dit deze zomer weer in mijn portomenee terecht komt.
Want wie draaid er straks voor op als er weer een kitten als impuls aankoop gedaan wordt?

Ik wil gewoon een vraag stellen, en ik zou het fijn vinden als daar gewoon op geantwoord kan worden?

Waarom een nestje fokken als je hele nestjes gratis van het internet kunt vinden..

even voor de goede orde.......ik heb slechts opgevangen katten die geholpen zijn en dat zijn niet eens meer ras katten.
maar vind het wel laf om met zijn allen lekker op 1 TS te duiken met alleen maar negatief commentaar.
Jullie bepalen niet voor anderen hoe ze moeten leven.
Niet eens? dat mag maar houd het respectabel en negeer de vraag van TS niet zo.

Dat het in jouw portomonee terecht komt is een keus die je zelf maakt toch?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:51

Quellian schreef:
!!HO STOP WACHT!!

Als je kittens wilt moet je niet zelf gaan fokken, maar mij gewoon even een PB sturen!
Hierachter zit een aantal katten (méér dan 'een aantal') die wij voeren en die gráág een warme plek hebben, kom die maar halen en laat je eigen poes lekker castreren en genieten van haar vrijgezelle leventje en strakke lijf!

+:)+ +:)+ +:)+

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:53

daantjuhhh schreef:
quartel schreef:

Dat is zo..

Omdat ik graag een nestje van mijn eigen kat wil...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:54

quartel schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat is zo..

even voor de goede orde.......ik heb slechts opgevangen katten die geholpen zijn en dat zijn niet eens meer ras katten.
maar vind het wel laf om met zijn allen lekker op 1 TS te duiken met alleen maar negatief commentaar.
Jullie bepalen niet voor anderen hoe ze moeten leven.
Niet eens? dat mag maar houd het respectabel en negeer de vraag van TS niet zo.

Dat het in jouw portomonee terecht komt is een keus die je zelf maakt toch?

Dat klopt, ik ben zo zwak dat ik het beestje wel moet verzorgen, eigen keuze.
En misschien heb je gelijk, met z'n allen op TS is niet erg netjes.
Maar het is gewoon erg frustrerend dat je met de kraan open aan het dweilen bent.
Misschien is het fout, mijn frustratie zal het wel zijn.
Mijn excuus.

Maar ik heb al 4 x gevraagt aan TS:
Waarom wil je zo graag een eigen nestje?

En verder dan omdat ik dat graag wil komt ze niet..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:55

Sabientjeuh schreef:
Dreamybol schreef:
Dat de poes bij een fokker vandaan komt zegt nog niet dat ze vrij is van gebreken. Alleen al dat ze een ongelukje is met een niet-raskat zegt volgens mij al dat de vader van jouw kat hoogstwaarschijnlijk niet getest is..

Ik zeg niet dat fokken per definitie slecht is, heb zelf een raskat en met een reden. Maar vind wel dat er doordacht gefokt dient te worden en 'schattig' en 'er zijn al baasjes' vind ik niet doordacht (alleen al omdat je niet kunt weten hoeveel kittens er al dan niet zullen komen).

Ik zie nergens staan, dat ze daarom vrij is van gebreken...
Ik dacht ik vraag wat info, maar krijg gewoon echt het typische bokt gezeur! Is het zo moeilijk een keer gewoon antwoord op een vraag te geven?!

Tuttut, let op je toon wil je? Volgens mij gaf ik je ook gewoon antwoord op je vraag, door namelijk tegen je te zeggen dat er katers zijn die simpelweg niet dekken.

En tsja, daarnaast wil ik je graag behoeden voor de fout die veel hobbyisten maken met het fokken met halfbloeden. Moet je eens zien hoeveel van die beestjes alsnog voor geld aangeboden worden omdat er 'echt rasbloed' inzit.
En ook al denk je nu baasjes voor toekomstige kittens te hebben, katten worden vaak oud en blijven dikwijls niet hun hele leven bij hun eerste baas. Ook bewust gefokte raskatten worden te kust en te keur aangeboden als herplaatser..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:56

omdat ze een nestje van haar eigen kat wil.......?

dweilen met de kraan open doen we allemaal op onze eigen manier.....mens eigen denk ik.
Maar het afreageren op een ander vind ik weer een heel ander verhaal

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:56

daantjuhhh schreef:
Maar het is gewoon erg frustrerend dat je met de kraan open aan het dweilen bent.

Klopt, 0 respect voor mensen zoals TS, nog minder dan 0 zelfs :)
Dierenliefhebbens gaan niet zo met dieren om. My humble opinion, verry humble ;)

Kom op voor dieren en steek je poot uit naar dieren die hulp nodig hebben ipv je poot uitsteken naar je eigen portemonnee.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:56

Quellian schreef:
!!HO STOP WACHT!!

Zo te zien, heb je veel katten.
Hoe kom je daaraan?

Allemaal weetjes? En aan komen lopen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:58

Sabientjeuh schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat is zo..

Omdat ik graag een nestje van mijn eigen kat wil...

Waarom wil je zo graag een nestje van je eigen kat?

Ik wil ook elke dag taart, maar ik wil zo graag is nog geen reden om het te doen.
Heb je geen duidelijkere beredenering?

Misschien ligt het aan mij.
Het zal ongetwijfelt een beetje mijn eigen frustratie zijn.
Maar elk jaar komen ze hier weer uit de sloot gekropen, uit het land, zelfs al in de dakgoot gevonden.
Ondervoed, oogjes vol troep, onder de vlooien..

Ik snap het gewoon echt niet.
Iets willen betekend nog niet dat het verstandig is of dat je het moet doen.
Soms moet je gewoon bij dingen neerleggen.
Ik hoop alleen maar dat ik het uit je kan praten.
Ik wil je niet aanvallen ofzo, ik snap dat dat wel zo overkomt helaas.
Maar ik vind het gewoon zo ontzettend zielig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:59

Sabientjeuh schreef:
Zo te zien, heb je veel katten.
Hoe kom je daaraan?

Allemaal weetjes? En aan komen lopen?

Allemaal van de straat, precies... van mensen die zo nodig een nestje wilden 'omdat het zo leuk is'. En wie kan de rommel opruimen? ;)

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:02

Quellian schreef:
daantjuhhh schreef:

Klopt, 0 respect voor mensen zoals TS, nog minder dan 0 zelfs :)
Dierenliefhebbens gaan niet zo met dieren om. My humble opinion, verry humble ;)

Kom op voor dieren en steek je poot uit naar dieren die hulp nodig hebben ipv je poot uitsteken naar je eigen portemonnee.

PARDON?! Geef mij maar een ban, maar moet even wat kwijt! Wat ben jij een dom achterlijke schijtwijf! Als dr 1 goed is voor dieren ben ik het wel! misschien wil k wel net zoveel katten als jij! K ga nog met een kraai naar de da! Omdat het dier er niet om vraagt om aangereden te worden! Maar ik heb geen goed woord over voor jou! Idioot!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:03

Sabientjeuh schreef:
PARDON?! Geef mij maar een ban, maar moet even wat kwijt! Wat ben jij een dom achterlijke schijtwijf! Als dr 1 goed is voor dieren ben ik het wel! misschien wil k wel net zoveel katten als jij! K ga nog met een kraai naar de da! Omdat het dier er niet om vraagt om aangereden te worden! Maar ik heb geen goed woord over voor jou! Idioot!

Het is toch altijd weer hetzelfde soort aso volk wat aan de portemonnee denkt, wat laat jij je kennen meisje, héérlijk _O-

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:03

Slotje!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 01:05

Quellian schreef:
Sabientjeuh schreef:

Het is toch altijd weer hetzelfde soort aso volk wat aan de portemonnee denkt, wat laat jij je kennen meisje, héérlijk _O-

Wat zou ik jou graag op je bek rammen!
Je weet niet eens over wat of wie je het hebt! Jij laat je kennen! Oordelen over mensen die je niet eens kent! Kansloze!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:06

Slotje omdat mensen je hier wakker proberen te schudden en jij vervolgens finaal onbeschoft uit je panty gaat? Sjongejonge en dat allemaal om een kater die niet wil/kan dekken.