Drinkflesjes weghalen vannacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Drinkflesjes weghalen vannacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:20

Daar is een toppic over.
De diren buiten hebben de mogelijheidijs te likken of sneeuw te eten.
Maar ik ga voor we naar bed gaan nieuw water en smorgensvroeg meteen als ik opsta en door de dag ook een paar keer.
Iedere keer is het ijs niet zo heel dik, alleen na de nacht,maar je ziet in het ijs vaak wel een gaatje zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:31

's Nachts haal ik de waterflesjes van de konijnen en cavia's wel eens weg :)
Vanacht heb ik het laten hangen, maar zoveel hebben ze er toch niet aan.. :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:35

Wat een omschakeling zal dat geweest zijn voor je caaf's niet heel slim maar goed dat is een eigen keuze. Neem aan dat je nu z'n plastic drinkflesje hebt? Er zijn in dierenwinkels ook andere die een stuk minder herrie maken wij hebben vierkanten oranje en die hoor je niet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:26

Ik vind het weghalen van water echt niet kunnen.... Een cavia (Elk dier beter gezegd) moet 24/7 water tot z'n beschikking hebben. Dat ze best een paar uur zonder kunnen, betekend niet dat je het water weg kunt halen en een paar uur later weer terug kunt zetten.

Ik kan ook een paar uur zonder, maar toch voel ik me fijner als ik om het uur een glas drinken kan pakken. En soms neem ik een 3 uur niks en soms 3 glazen in een uur.

Als je echt veel last hebt van het geluid, zet dan gewoon een bakje neer. Het maakt niet uit of er zaagsel in ligt, als er maar water is, zodat ze kunnen drinken als ze dat willen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:33

Op zich slapen ze ook wel 's nachts hè. Niet de hele nacht maar toch wel een groot deel. Dan drinken ze ook niet :)

Waterbakje in het vulsel moet je idd niet doen := Wat je wel kan doen is een verhoginkje maken. Een schoenendoos bijv. (weet niet hoe groot je hok is), om maar iets te noemen (je kan wel beter iets van hout nemen maar als tijdelijke oplossing). Daar zet je het dan op (in het midden), en verder geen vulsel op die doos leggen. Oh en wel zorgen dat het een zwaar bakje is, niet iets dat ze om kunnen gooien :') Af en toe heb je toch ook zoiets van, hoor eens, ik ben wel degene die jullie eten geeft :')

Bij mijn ratten had ik een mok met het oor aan de tralies vast gemaakt. Werkte ook prima. Gelukkig drinken mijn gerbils niet zoveel.. (maar ze graven/knagen wel. en altijd als het licht uit gaat is dat voor hen het teken.. party time!! *\o/* :\ )

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:20

's nachts even zonder drinken kan echt geen kwaad.. Hier krijgen twee logeerkonijnen die ik nu heb zitten 's aovnds rond 12 uur nog vers drinkwater en dan pas de volgende ochtend weer. Ze weten dat ze met deze kou gelijk moeten gaan drinken als ik het geef en kunnen daarna wel even zonder.

Maar wat gelijk door mijn hoofd schoot bij het lezen van dit topic was dat deze caven wel naar binnen zijn gehaald, wat een enorme temperatuurovergang is. Zal me niets verbazen als ze hierdoor extra dorst krijgen dus dan het water bewust weghalen is misschien niet zo'n hele slimme oplossing.. :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:23

Zijn er geen geruisloze drinkflesjes voor knaagdieren?