konijnen flesjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:04

Wij hebben ook hoesjes! 1 van iets van 320 ml en ons andere flesje is iets van 750 en daar hebben we er ook 1 voor :j

__Astrid

Re: konijnen flesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:05

Bubbeltjesplastiek wil ook nog eens helpen!
Maar niet bij temperaturen van -10° etc... beetje onder nul houden die t water wel nog goed :)
En hok zuidgericht zetten, dooien je flesjes meteen als er beetje zon is...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:06

Ik doe altijd bakken water, die verschoon ik 2x per dag, gewoon heet water opgooien dat de ijsklont los komt, eruit halen en nieuw water, gaat ook veel sneller dan flesjes, naast dat konijnen flesjes niet fijn vinden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:12

Ik heb buiten zowiezo geen flesjes.
Ik heb het in een bakje en loop zo vaak ik kan even met de waterkoker naar buiten en geef nieuwe water.
Dit doe ik als ik wakker wordt en voor ik naar bed ga en nu ook een paar keer door de dag.
Alleen als ik moet werken kan het zijn dat het vast vriest.
De konijnen lopen hier los en ik heb tegen het huis ook een waterbakje die ik vrij hou en die bevriest minder hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:13

appiesjappie schreef:
elke keer de flesjes omwisselen een sok om er heen heeft geen zin et tuitje bevriesd alsnog

Heeft voor mij altijd prima gewerkt hoor. Zolang je natuurlijk het tuitje ook ontdooit (en niet alleen de fles). Zo kan je ze meerdere keren per dag de kans geven om te drinken.

saskiakefie; waarom vinden ze flesjes niet fijn? Het is niet helemaal natuurlijk nee, maar mijn konijnen doen het daar goed mee.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:15

Ze zullen wel moeten haha. Sommige konijnen drinken er gewoon uit, maar waarschijnlijk als je ze de keuze zou geven zouden ze voor de bak kiezen. Sommige konijnen worden gek ervan dat er steeds maar 1 druppel uitkomt en dan slaan ze met de poten ertegen aan of ze trekken/bijten aan het tuutje. Beetje verschillend per konijn :) Maar de meeste vinden een bak fijner want kan niet over alle konijnen oordelen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:16

Creatas schreef:
Dan heeft wisselen dus wel degelijk nut, je geeft ze nl de kans om op dat moment even te drinken....
;)

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:21

wij maakte er altijd hele slappe limonade van.
lees net dat het slecht zou zijn voor de nieren... ze zijn toch echt allebei redelijk oud geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:22

saskiakefie schreef:
Ze zullen wel moeten haha. Sommige konijnen drinken er gewoon uit, maar waarschijnlijk als je ze de keuze zou geven zouden ze voor de bak kiezen. Sommige konijnen worden gek ervan dat er steeds maar 1 druppel uitkomt en dan slaan ze met de poten ertegen aan of ze trekken/bijten aan het tuutje. Beetje verschillend per konijn :) Maar de meeste vinden een bak fijner want kan niet over alle konijnen oordelen.

Bij mij ligt het dan door het hele hok :D een tijdje gedaan, omdat ik te weinig flesjes had, was geen succes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:22

Esmeevtb schreef:
wij maakte er altijd hele slappe limonade van.
lees net dat het slecht zou zijn voor de nieren... ze zijn toch echt allebei redelijk oud geworden.

Dat betekent niet altijd dat het bijvoorbeeld 'goed' voor ze is geweest. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:37

passieAppel schreef:
saskiakefie schreef:

Bij mij ligt het dan door het hele hok :D een tijdje gedaan, omdat ik te weinig flesjes had, was geen succes :=

Daar ben ik ook bang voor :+ Maar fijn dat ze het bij jou wel goed doen met bakjes saskiakefie :j

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:41

Ik had vandaag met de felle wind het deurtje dicht geduwd, normaal gesproken ramt de voedster er overdag wel eens tegenaan om buiten te hupsen, vandaag dus moooooi niet he :') (Gisteren ook niet volgens mij :') )

Dat tuutje met vilt, zilverfolie= klinkt prachtig, maar kunnen ze er nog bij? :=
Laat je even weten of het gewerkt heeft? (Ivm met het bolletje wat er inzit.)

Ik ga straks voor het slapen nog een keer wisselen, en dan morgenvroeg weer. Ik ga voor dooiweer volgende week *\o/*
:')

Edit: Bakjes in de kooi begin ik hier ook niet aan, zit heel die watertjoelie straks ín de kooi. Als ze de buitenbakken al niet gebruiken..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:44

Ik zet de bak water ook niet midden in het hok :+ Maar in een hoekje en ze hebben genoeg loopruimte dus zullen hem niet omgooien. En ik heb niet mini bakjes, wel gewoon redelijk grote.
De ene bak staat op de tegels en de andere bak op het gras, dus als het een keer omvalt is er nog niks aan de hand :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:47

Mijn kooi is 2m. Had m gisteren volgemikt met stro,hooi,kranten... Zaten ze nog voor het gaas/deurtje. Wat dan gelijk de enige hoek is (gelijk de achterste hoek bij het ingangetje) waar ik dan een tegel kan leggen met een grote zware bak.. Maar ik voorzie grote lompigheid..
Nah, ik bouw het hok wel iedere keer in en uit (windplanken,deken,kranten :')) om ze even dat baggerbakske voor te houden _O- Ze komen vooralsnog niet op de waterfles afgerent bij het wisselen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:47

Ik geef mijn konijnen ook 3x daags nieuw water.
Mijn ene konijn eet ijs als zij dorst heeft (lekker makkelijk ;)), alleen doet mijn andere konijn dit niet.

Vorig jaar had ik ook een verwarmingselement in het flesje, het water bleef netjes dooi, maar helaas bevroor alsnog het balletje vast in het tuitje en konden ze niet drinken (en ik dacht dat ze wel water hadden stom, stom). Het is een kleine moeite om even de bakjes te verwisselen, ik moet toch al lopen met water voor de paarden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:52

Hier wisselen we de flesjes zo'n 3/4 x per dag...

Konijnen komen dan aangerend om aan de fles te lurken want ze weten gewoon dat er dan vers water is...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:31

Als het hard vriest dan bevriest alles dus hier 2 keer per dag de fles vullen
Waterbakje heeft geen zin die gooien ze om en die werkt ook prima

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:43

GEEN FLESJES!!!!

Ik heb konijnen gezien die er met hun tong aan vastzaten (metaal wordt véél kouder dan water) en 't losgetrokken hebben... afschuwelijk!! En ja, stukje van de huid van 't tongetje nog áán 't flesje!

Echt géén flesje gebruiken... dit wil je niet meemaken, zeker met dit weer, doe een bakje water! Of tijdelijk je konijn binnen zetten? Sowieso onder een tempratuur van -10 (geloof ik) moet je je konijn binnen halen.

Vriend van me heeft zo eens konijntje dood gevonden in z'n hok.... beestje was gewoon doodgevroren.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 02-02-12 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:44

Daar heb je wel weer iets Maartje!!
Misschien maar een zwaar bakje kopen dan die ze niet omgooien

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 07:58

Tijdelijk binnen zetten betekent dan dus tot de nachttemperaturen weer boven de 15 graden zijn.....

Dood vriezen gebeurt echt niet zomaar bij een gezond konijn die de beschikking heeft over een maatje om zich aan te warmen en een goed hok

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:00

Het hok van ons staat tegen de muur aan, uit de wind, zit een gordijn voor, dikke laag hooi en stro, en ik ga ze toch echt niet binnen zetten. Of het moet -20 worden.....
Ze zijn het gewend en konijnen kunnen echt wel ergens tegen, zeker als ze altijd al buiten zitten en gewoon goed voer krijgen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:04

Zelfs met-20 moet het lukken om ze buiten te houden. Uit de wind is inderdaad erg belangrijk

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:04

Ja daarom...ik ga ze echt niet zomaar binnen zetten....Ze staan uit de wind en ze hebben altijd buiten gestaan

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:34

Hier wordt het flesje ook zo 3 tot 4x ververst nu, zit wel een fleecekleedje omheen en het water bevriest niet maar wel het water in het tuitje! Vind het overigens wel een eng verhaal dat van die tongetjes die vast kunnen vriezen, heb het nog nooit gehad in al die jaren dat ik konijnen heb maar ga misschien nu toch ook maar een bakje neerzetten en dan hopen dat ze die laten staan.
Overigens haal ik ze ook echt niet naar binnen hoor, ze hebben een hele dikke vacht, zitten met zijn tweetjes kunnen hoog van de vloer af droog en beschut zitten (overigens lopen ze nog net zo vrolijk in de ren maar goed) en het hok staat beschut en uit de wind. Ook ik doe er lekker veel hooi en stro in en misschien een beetje vies verhaal, ik verschoon nu minder snel ik pot zeg maar een soort op met die kou, dat is veel warmer, isoleert goed, uiteraard gaat er wel steeds schoon stro op. Zodra de temperaturen weer omhoog gaan doe ik dit uiteraard niet meer, maar nu hebben we toch geen last van vliegen o.i.d.

Dana01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:51

ik haalde een doos vol komkommers, elke dag ' smorgens en 's avonds een halve in het hok en ik heb heel de vorst periode geen water gegeven, ze hebben het er super op gedaan.
nu wegens omstandigheden binnen maar zodra het kan gaan ze weer lekker naar buiten :j