Konijntje in garage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:02

jamiroquai schreef:
Probleem is dat ik het hok niet kan afsluiten en ze dus altijd op een koudere plek kunnen gaan zitten. Ik heb wel een flap voor de opening, veel stro in het hok en een wintersjabrak tegen de wind. En ik heb de vuilnisbak er tegenaan gezet. Binnenin ook nog lekkere fleece in het hok. Moet toch goed zijn?

Denk het wel hoor, voel anders even met je hand of het tocht, zolang als ze uit de wind zitten is het goed.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:38

Ja, maar dan moeten ze wel zo slim zijn om erin te kruipen.... :')

mltex

Re: Konijntje in garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:56

Als ze maar uit wind en nattigheid staan, is het in principe al goed. Ik heb hier ook 4 scharrelcavia´s die doen het ook prima met deze temperaturen, heb een hooibaal in schuur en daar hebben ze holletjes ingevreten maar zelfs hun komen nog buitenspelen. Het is nu wel koud maar niet guurweer.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:04

Mijn konijnen zijn best wel sukkels. Ik heb een hok met nachthok en een ren er aan vast en ze kunnen zelf kiezen waar ze zitten en zitten de hele tijd buiten in de ren. Alleen als ik het water en eten kom brengen gaan ze even het hok in om te eten en drinken. Daarnet met aaien waren ze lekker warm en ze hebben elkaar, dus ze moeten het lekker zelf weten.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:07

Die van mij huppelen hele tijd rond in de ren. En zit volgens mij nauwlijks in het nachthok :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:59

Ik maakte me ook een ebeetje zorgen met de konijnen, Maar ze zitten echt veel in de ren, net ff gekeken maar ze zaten gewoon in de sneeuw, nu wordt het wel heel veel dus weet niet of ze nog in de ren zitten. ze kunnen in ieder gval in hun binnen hok springen die ong. 30? cm van de grond staat. Flink zaagsel, hooi en stro. Het deurtje is eruit zodat ze zelf in en uit het hok kunnen maar ik heb een stuk gaas met plastic vuilniszak afgedekt. Een thermohoes om de waterfles. Ik las ook op internet dat sneeuw juist ook warmte vast houdt dus heb de sneeuw maar mooi laten liggen bovenop het hok. Ze zitten met zijn tweetjes dus zal wel goedkomen zo. Zat wel te twijfelen om ze toc maar in des chuur te zetten, maar dan hebben ze weinig bewegingsruimte en zolang ze zlf nog ervoor kiezen om ook buiten te zitten zal het wel goed zijn :) .

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:10

Bij mij zijn ze acief en nderzoekens en nu gaat het hier een beetje sneeuwen. Volgens mij vinden ze het allebei prachtig.

Ik moet alleen wel 6 keer per dag water verversen, anders is het bvroren....

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:15

Het konijn van mij dat buiten zit had het vanmorgen toch best koud... Beetje zielig. Voor vannacht maar wat aanpassingen gedaan, ze heeft nu een holletje. Het konijn in de schuur was topfit.
Het is ook wel heel erg koud...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:17

Waarom heb je je nijnen niet samen dan ? Kunnen ze lekker tegne elkaar aan liggen

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:45

Als ik ze samen zet dan vliegen de ogen en oren rond...
Ze zaten samen, maar het oude konijn is 2 dagen bij de dierenarts geweest en sindsdien vermoorden ze elkaar. We hebben alles al geprobeerd. Echt balen.. samen is zoveel leuker.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:56

Welke geslachten zijn het dan ?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:58

Ik heb mijn konijnen buiten gelaten. Maar ik heb wel het hok hier en daar afgedekt met een dik paardendeken. ze kunnen helemaal wegkruipen als ze willen en een hoop stro erin gedaan. Een hok zo laten staan in de open, dat gaat niet. Konijnen kunnen namelijk wel doodvriezen. Dit is onlangs ook gebeurd bij de collega van een vriendin van mij (man, wat was ze pissig toen ze dat hoorde, zoveel achteloosheid!).

En dan is er nog een verschil: grote konijnen kunnen beter tegen de kou dan kleine. Ik heb maar een klein konijntje, de rest is allemaal veel groter. Ze moeten wel echt helemaal uit de wind kunnen zitten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:00

Een konijn kan prima overleven in deze kou als ze maar goed gezond zijn
Dan was het konijn van jou collega waarschijnlijk niet gezond

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:05

WinSel schreef:
Een konijn kan prima overleven in deze kou als ze maar goed gezond zijn
Dan was het konijn van jou collega waarschijnlijk niet gezond

Het waren twee konijnen, en ze waren van de collega van een vriendin.

Als je je een beetje hebt laten voorlichten over konijnen, dan zorg je wel voor extra beschutting tijdens vrieskou, want dan weet je dat ze dat toch wel nodig hebben.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:06

Natuurlijk is extra beschutting nodig met deze kooi, dikke laag stro en hooi en eventueel een deken
Maar dat zou iedereen toch wel begrijpen denk ik zo...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:09

WinSel schreef:
Natuurlijk is extra beschutting nodig met deze kooi, dikke laag stro en hooi en eventueel een deken
Maar dat zou iedereen toch wel begrijpen denk ik zo...

Die collega van mijn vriendin dus niet..... dat bleek wel.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:10

WinSel schreef:
Welke geslachten zijn het dan ?

Tja, het zijn 2 vrouwtjes. Het was al een gok in het begin, maar met wat geduld ging het goed. Ze konden samen, 2 jaar lang. Het is nooit zo dik aan geworden als met mijn vorige konijn, een gecastreerd mannetje. Die waren echt heel lief samen. Maar goed de dames zaten wel altijd samen. Nu dus niet meer helaas...

Ik moet zeggen dat ik me ook wel schuldig voelde, ik had ook niet genoeg gedaan voor het buitenkonijn. Nu heb ik het gat naar de benedenren dicht gedaan. Nachthok elemaal vol met vlas en stro en een deken erover. Hopelijk heeft ze het nu minder koud.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:26

Mijn konijn heeft deze winter helaas haar vriendinnetje niet meer om tegenaan te kruipen. Dus heb haar gisteravond wel in de garage gezet. Ze is ook al 10, dus voor de zekerheid toch maar in de garage.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:43

Dus jullie buitennijnen die met sneeuw in -15 zitten voelen warm aan? Mijn binnennijnen voelen een beetje koud aan nu en hebben ook hun haartjes omhoog staan. Ze hebben hun eigen kamer waar niet in gestookt wordt. Leek mij juist wel goed, in de woonkamer hadden ze veel meer temperatuurwisselingen als we het overdag 19 graden stoken en 's nachts de verwarming uitzetten.
Ze hebben wel een binnenhok want ze zitten in een hok voor buiten met een ren eromheen, maar hebben geen stro. in de ren ligt laminaat met groef. Hebben wel hooi in de kattenbak (omdat ze dat uit de hooiruif trekken die er boven hangt). Misschien toch maar een dekentje erin leggen de komende week.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:48

Ik heb ze buiten, goed beschut, deken erover, uit de wind, tegen het huis, maar ik maak me toch zorgen. Als er eentje doodvriest zal ik me dat zelf nooit vergeven.............