Rare gewoontes/rituelen van je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Rare gewoontes/rituelen van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:19

Onze hond poept lopend. :oo
Ze neemt gewoon niet de moeite om te blijven zitten en gaat dan weer verder snuffelen terwijl ze wijdbeens loopt. Het ziet er echt zo beschamend uit. :o

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:23

Onze hond (Duitse Herder van 1,5 jaar) krijgt zijn voer in zo'n grote metalen bak, wat overdag d'r drinkbak is. (Geen aparte drinkbak en eten tegelijkertijd omdat het anders een waterballet wordt :+ ) Als ze dan d'r eten naar binnen heeft geschrokt, pakt ze de bak op bij de rand en gaat er net zo lang rondjes mee lopen en naar mensen brengen totdat je er weer water in doet :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 14:24

Iris82 schreef:
Ze neemt gewoon niet de moeite om te blijven zitten en gaat dan weer verder snuffelen terwijl ze wijdbeens loopt. Het ziet er echt zo beschamend uit. :o

:') Dat is echt raar.

Mijn hond gaat soms op z'n achterpoten staan, als we buiten wandelen.
Bijvoorbeeld als hij iemand ziet lopen.
Hij is klein en wit, dus ik krijg heel vaak opmerkingen: ha ha, net een stokstaartje jouw hond!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:28

Onze grote hond neemt als we thuiskomen vaak een speeltje vast om ons klein honde te lokken, dan laat hij het vallen voor het kleine ding en heeft hij ons eventjes voor hem alleen :D

Verder moeten we het kleintje 's avonds echt instoppen in haar bench, met kusje knuffel enzo, doen we dit niet dan huilt ze 15 min lang. Ze kan dan ook zo getraumatiseerd kijken als je haar zonder ritueel de bench inkegelt :+

De grote komt iedere avond steevast een knuffel vragen, krijgt hij die niet dan gaat hij voor de tv zitten zodat je het beeld niet kunt zien. Staat hij daar dan zo banketstaaf voor je neus

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:38

nala gaat altijd na het eten op de rug liggen enorm lopen rollen,
ik zou het een keer proberen te filmen :Y)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:08

Onze teckel is dol op haren... hij mag er graag in rollen. :D
Als je op de grond gaat liggen schuurt hij met z'n schouder en kop langs je hoofd en gaat daarna uitgebreid in je haren rollen. :=

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:49

Die van ons heeft trouwens ook 1 liedje waar hij mee gaat "zingen". Van Duck Sauce met Barbra Streisand.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:29

Die van mij kijkt ons altijd aan als ze zit te poepen... En dan blijft ze ons strak aankijken... Echt zo melig!

En ze neemt altijd een "bekje" brokjes mee naar de woonkamer of soms helemaal naar de mat bij de voordeur en eet daar haar brokjes op. Ze eet nooit haar brokjes op bij haar voerbak... Ze is echt druk bezig met heen en weer lopen en eten...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 16:38

Nu al een paar keer gelezen, dat honden hun brokjes meenemen naar een andere plek en het daar opeten :').
Waarom zouden ze dat doen eigenlijk?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:42

mika11 schreef:
Nu al een paar keer gelezen, dat honden hun brokjes meenemen naar een andere plek en het daar opeten :').

Joost mag het weten... Ik heb weleens geprobeerd om het te doorbreken, maar ze at gewoon niet...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:46

Onze hond heeft meerdere rare gewoontes
- Dijken/ hellingen/ heuvels 6x op en af sjezen
- Altijd precies op het midden van een helling poepen
- Vervolgens na het poepen keihard weg sjezen en tegen het baasje aanspringen
- Al haar speeltjes en botten moeten op een vaste plek verspreid door de woonkamer liggen. Ruim ik ze op en leg ik ze bij haar kussen neer pakt ze alle speeltjes en legt ze 1 voor 1 weer op precies dezelfde plek als waar deze lagen.
- Als de paarden voordroog krijgen gaat zij ook voordroog eten
- Elke avond standaard om 6 uur achter de katten aan rennen
- Als je haar aait maakt ze van die typische kreun en steun geluiden alsof je een erotische film zit te kijken

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:51

Ohja... Ze gaat ook vaak op het eerste hapje brokjes liggen rollen...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:02

Zooo wat hadden wij een normale hond ! Die heeft niet zo een gekke rituelen als ik hier allemaal voorbij hoor komen.. of ik heb ze nooit ontdekt. De chihuahua's van mijn zus echter wel, die gaan ook altijd brokjes halen en ergens (kussen of bank) opeten. Die kunnen ook niet zonder elkaar, als je er 1 meeneemt, blijft die ander zoeken en piepen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:28

Dus jullie honden blijven allemaal wel zitten tijdens het poepen? ^)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:30

De mijne gaat poepen, en als die klaar is en ik het opruim, gaat ie iets er van af staan schuiven met zijn achterpootjes :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:09

mika11 schreef:

Mijn hondje doet dat ook soms. Wij denken dat dat een beetje te maken is met hoe ze 'opgevoed' is. Wij hebben haar uit het asiel en daarvoor woonde ze op een boot met heel veel andere honden en katten en werd ze nogal verwaarloosd. Ze is nogal onderdanig dus ik denk dat ze blij mocht zijn als ze een beetje eten te pakken kon krijgen, dat ze er maar snel mee weg rende als ze eindelijk wat had.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:15

Chris schreef:
mika11 schreef:

Mijn hondje doet dat ook soms. Wij denken dat dat een beetje te maken is met hoe ze 'opgevoed' is. Wij hebben haar uit het asiel en daarvoor woonde ze op een boot met heel veel andere honden en katten en werd ze nogal verwaarloosd. Ze is nogal onderdanig dus ik denk dat ze blij mocht zijn als ze een beetje eten te pakken kon krijgen, dat ze er maar snel mee weg rende als ze eindelijk wat had.

Oh door jouw avatar heb ik zin in een broodje kroket... Aaaargh!!!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:19

Door jouw boktnaam heb ik zin in een broodje kroket :+

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:20

Wat ons hondje doet is ook niet helemaal normaal. Hij gaat staan alsof hij moet plassen dus met z'n been omhoog, tegen bijv een boom. En gaat met z'n pootje om hoog poepen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:20

Iris82 schreef:
Dus jullie honden blijven allemaal wel zitten tijdens het poepen? ^)

Mijne zit wel gewoon, maar die moet er daarna gras over gooien (zoals een kat zijn gat dichtgraaft..)

Voor de rest gaat mijn hond in de winter altijd tegen de kachel aanzitten met haar rug, pakt ze eerst 1 brokje, eet ze alleen als we thuis zijn, probeert ze soms haar staart op te eten, en eigenlijk spoort ze van geen kant <3

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:26

mika11 schreef:

Mijn hond doet dat ook :P

Die van ons blijft ook net zolang slapen tot er iemand beneden komt, of het nou
om 10 uur s'ochtends is of 1 uur smiddags :D
Verder geen rare dingen
Sommige dingen zijn echt onbegrijpelijk

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:29

Chris schreef:
Door jouw boktnaam heb ik zin in een broodje kroket :+

Oh nee!! Ik kan nog net stiekem een broodje kroket halen zonder dat mijn vriend het merkt! Zullen we het doen?? :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:30

Mijn kleinste, Luna, is er DOL op als ik haar op de foto zet.
Sinds we in dit huis een studio hebben, gaat ze wel eens voor de deur van de studio zitten, net zo lang tot ik de deur open doe... Dan rent ze naar het krukje bij de flitsers en gaat keurig zitten zodat ik een foto kan maken.

Sinds we er een 2e hondje bij hebben (die wat groter/zwaarder is), gaat ze vaak bij de studio zitten en haalt ze Leila erbij, omdat Leila de deur open kan maken.
Heel grappig gezicht... hoe ze d'r "zusje" voor haar karretje spant om de studio deur open te maken.

Vervolgens lopen ze dan allebei naar binnen, omdat ze op de foto willen _O-

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:40

Mijn hond leeft op gekke gewoontes :') maf beest..

Smorgens als ze wakker wordt, staat ze als Bambi langs ons bed te srpingen. Dan zie je om de 2 seconde een hoofd voorbij vliegen :') En dat net zo lang tot we op staan.

Als ze geplast heeft, begraaft ze het wel, maar niet als ze gepoept heeft :')

Als het gevroren heeft buiten, loopt ze niet over het gras, maar springt ze met 4 benen tegelijk de lucht in, om zichzelf vervolgens wéér als Bambi te verplaatsen. :')

Als ze een scheet laat, kijkt ze onschuldig om zich heen, altijd. :+

Er is 1 flos, en die wil ze alleen hebben als ze op dr rug ligt. Dan blijft ze vervolgens een minuut of 5 met dat ding tussen dr voorpoten, boven dr hoofd liggen _O-

Alle speeltjes meteen weer uit de bench halen, 1 voor 1, als ik ze er net ingelegd heb >;)

Ik heb echt een gestoorde hond :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:43

Mijn hond wil dus helemaal niet dat ik haar op de foto zet.
Ze draait haar hoofd weg en legt haar oren in haar nek. Als ze de kans krijgt rent ze weg.

Enkel als iemand anders de foto's maakt terwijl ik met haar aan het werk ben vind ze het oké.