Help, mijn hond heeft ongelijke pupillen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:42

Dat is schrikken, en nu afwachten tot morgenochtend, lijkt me verschrikkelijk, hopelijk kunnen jullie nog wat slapen.

Succes morgen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 00:43

Nee, geen haal van een kat gehad. We hebben er wel 3. Maar die halen nooit uit naar de hond. Want de hond laat ze met rust. En zij hem.
Denk wel dat ie pijn heeft. Hij piept. Ik dacht eerst dat ie gewoon aan het zeuren was. Want daar is hij ook wel goed in.

timokyana

Re: Help, mijn hond heeft ongelijke pupillen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:44

Hopelijk valt het mee.dacht de dierenarts ergens aan? Was hij op de hoogte van het piepen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:44

Chase! Heel veel sterkte! Ik had zo gehoopt te lezen dat je zo terecht kon, maar helaas. De DA weet ws wel dat het niet zoveel haast heeft, anders had hij je meteen laten komen.
Ik had er nog nooit van gehoord.
Houd je ons op de hoogte?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 00:45

Hij kon het niet plaatsen zo aan de telefoon. Daarom wil hij hem ook zien. Morgen vroeg zijn we aan de beurt. Tenzij er vannacht iets gebeurd natuurlijk...

edit: Ik houd jullie op de hoogte.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:48

Ik hoop dat we morgen horen dat het niets is en dat het allemaal goed is gekomen... :j
:(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 00:49

Ja dat hoop ik ook!
Hij zit nu te spelen met een bot, dus dat is een goed teken. Toch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:50

Ja, zo te horen heeft ze nergens last van! Beter hoor!! Ik denk altijd dat als een hond pijn heeft, of zich ongemakkelijk voelt, ze niet vrolijk zijn.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:52

Dat is echt naar zeg!
Ik zou even in de gaten houden hoe hij is met eten en drinken (drinkt hij nog? Eet hij nog? Moet hij spugen? Diarree? Ontlasting of plassen in huis?)
Trilt hij? Hoe erg is het piepen? Mag je hem overal aanraken waar dat normaal ook mag?
Kan hij nog (op)staan? Lopen? Zitten? Een simpel trucje doen (pootje geven, opzitten, omrollen, net wat hij geleerd heeft)?

Gewoon kleine checklist voor jezelf om te kijken hoe hij is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 00:53

Nee, dan had die wel stil gelegen in een hoekje denk ik.
Nu is hij zo gek als een deur aan het spelen met een botje. Dus ik hoop dat het gewoon iets... tja iets kleins is.
Hij liep net wel met z'n kop tegen de onderkant van de tafel aan... %) Misschien heeft ie dat wel vaker gedaan, maar dan iets harder? Dat ie daarom een beetje... 8)7 is?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:53

Hij is met een bot aan het spelen, Rebel... Dat zit wel goed, lijkt me!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:55

Chasey schreef:
Hij liep net wel met z'n kop tegen de onderkant van de tafel aan... %) Misschien heeft ie dat wel vaker gedaan, maar dan iets harder? Dat ie daarom een beetje... 8)7 is?

Nee hoor, dat is gewoon een eigenschap van de Duitse Herder... _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:57

Persoonlijk zou ik zo niet de nacht ingaan liever de hond nu een keer voor niets checken dan morgen te laat als er evt hersendruk is kan er in korte tijd ook een beschadiging optreden.
Dat een pupil niet reageerd op lichts is nooit normaal en dat zou ik direct gecheck willen zien, dieren laten liever niet zien dat ze pijn hebben of andere tekens van zwakte. Zo hadden wij een hond die het ene moment met zn vriendje speelde het andere moment in shock was door een maagbloeding.
Dieren zijn veel harden dan mensen en zullen niet snel laten zien dat ze werkeljk veel pijn hebben.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 01:00

Seven, ja dat is zo. -O-

Checklist van Rebel_Jits

Drinkt hij nog? JA
Eet hij nog? Beetje,
Moet hij spugen? Heeft ie gisteren wel 2 keer gedaan.
Diarree? Al een paar dagen.
Ontlasting of plassen in huis? Nee
Trilt hij? Nee
Hoe erg is het piepen? Niet meer dan anders :=
Mag je hem overal aanraken waar dat normaal ook mag? Ja
Kan hij nog (op)staan? Ja,
Lopen? Zitten? Een simpel trucje doen (pootje geven, opzitten, omrollen, net wat hij geleerd heeft) Ja :j

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:01

hopen dat het niks ernstig is

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:03

hm nou wens je sterkte ik lees mee

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:08

Seven schreef:
Persoonlijk zou ik zo niet de nacht ingaan liever de hond nu een keer voor niets checken dan morgen te laat als er evt hersendruk is kan er in korte tijd ook een beschadiging optreden.
Dat een pupil niet reageerd op lichts is nooit normaal en dat zou ik direct gecheck willen zien, dieren laten liever niet zien dat ze pijn hebben of andere tekens van zwakte. Zo hadden wij een hond die het ene moment met zn vriendje speelde het andere moment in shock was door een maagbloeding.
Dieren zijn veel harden dan mensen en zullen niet snel laten zien dat ze werkeljk veel pijn hebben.

Helemaal mee eens.
Daarbij bedoelde ik mijn post als een checklist die je gewoon voor jezelf kunt bijhouden altijd. Als je weet hoe hij normaal is (neem aan dat je dat weet ;) ), is het veel makkelijker herkennen als hij eens iets heeft. Vaak 'verraden' ze toch wel dat ze iets hebben, ook al blijven ze stoer spelen. Dus bijv net een uurtje langer slapen op een dag, iets vaker drinken, net wat vloeibaardere ontlasting..
Mijn kittens spelen ook nog druk en zeuren continue om eten, ookal zijn ze flink ziek van hun ontwormingspil. Wil maar zeggen..

Edit: zie dat je de checklist hebt doorgenomen. Ga 'm morgenochtend nog eens langs en kijk of er verschillend zijn tov nu. Kan je dat direct doorgeven aan je DA.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:09

Kan van alles zijn maar ook dat hij wat in het oog heeft gekregen en beshcadigd heeft. Heb dit zelf onlangs gehad. Mijn pupil bleef ook klein. Goed dat je morgenvroeg gelijk gaat.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:10

Goed dat je de dierenarts gebeld hebt! Succes morgen, ik hoop dat het niks ernstigs is :)

Als je toch bij de DA bent, meld dan even dat ie al een paar dagen aan de diarree is en dat ie gister heeft overgegeven. Voor hetzelfde geldt houdt het verband.. Denk het niet hoor, waarschijnlijk staat het hier ook wel los van, maar dan kan de DA je alsnog een kuurtje finidiar voor de diarree meegeven :)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:25

Succes morgen, hopelijk valt het mee!

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:31

Pff wat een schrik. Ik denk wel dat jij als baasje weet wanneer het spoed wordt. Ik heb dit ook eens gehad met mijn hond (toen 1,5 nu 8). Ook de DA gebeld, gaf hetzelfde aan. Hond was al die tijd alert (zijn gewone doen; spelen, aandacht vragen, als een idioot liggen te slapen), tot hij midden in de nacht opeens begon te ijlen. Echt piepen en janken alsof ie doodging. Toen temperatuur gemeten en het bleek dat hij 40,4 graden koorts had. We konden meteen bij de DA terecht en het bleek dat hij heroïne binnen gekregen had :oo
Dus mijn advies is, houd je hond in de gaten. Zodra hij afwijkend gedrag vertoont, neem zijn temperatuur op. Als het dan niet goed is meteen richting DA gaan!

Heel veel succes!!!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 10:07

_Mas, Heroïne?? Hoe krijgt ie dat voor elkaar. :oo

Oscar is de nacht goed doorgekomen. Mijn man is op dit moment met hem naar de DA. Ik wacht af...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 10:41

Mijn man heeft met net even snel gebeld. Er is gelukkig niets om zorgen over te maken!
De ogen waren inmiddels weer normaal. DA kon er niets merkwaardigs aan zien.
Wel hebben we pilletjes voor de diarree gekregen en 2 kilo andere brokken om zijn maag- darmgestel weer op orde te krijgen. Verder is er niets mis met de hond.
Gelukkig heb ik mij druk gemaakt om niets. Pfff....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:47

Gelukkig maar!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:50

Bah, toch raar.. Wel fijn dat het nu weg is :) !
Wel in de gaten houden of het niet vaker gebeurt. Het hoort niet natuurlijk..