Welk dier is leuk op kamers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Welk dier is leuk op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:10

Ja ratten! Super leuk zijn ze!
Ik heb er best veel gehad.. Toen ik nog thuis woonde wilde ik ze perse op m'n kamer. Heel gezellig.. behalve als je rad (zo'n ronddraaiding dus) piept. Het zijn nl wel nachtdieren dus ze zouden je zomaar wakker kunnen houden.
En wel geregeld schoonmaken. Anders stinken ze behoorlijk. Maar ik vind het de leukste knaagdieren die er zijn!
Nu je nog thuis woont kun je het mooi oefenen, kijken of je het echt wel zo leuk vindt en je er echt goed voor zorgt. Als je in het weekend of tijdens vakanties naar huis gaat moet je wel iets voor je dieren bedenken natuurlijk!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:19

Ik heb 2 aquariums en goudvissen, die ga ik lekker meenemen op kamers. als ik jou was zou ik nu vast een huisdier nemen die je dan mee kunt nemen zodat je nu vast kunt wennen aan het onderhoud dat ie nodig heeft.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:28

Een hamster is erg leuk! Heb zelf ook al jaren hamsters op mijn kamer. Wel de kooi goed schoonhouden, handigste is een zandbakje met chinchilla zand waar ze in plassen. Scheelt een hoop stank. Verder zijn er genoeg radjes te vinden die geluidloos zijn zodat je nachtrust ook in orde blijft. Let wel op de kooigrootte van een hamster!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:10

Ik heb zelf 2 cavia's, konijnen worden hier ook veel gehouden maar ik vond ze te lawaaiig, 's nachts uitgebreid gaan rondrennen, tralieknagen en graven in het hok. (ik ving er twee tijdelijk op om ze meer mogelijkheden tot herplaatsen te geven. Ze zaten op 4m2). Maar ook hamsters, gerbrils, reptielen en ratten worden veel gehouden op de kamers hier (= Wageningen). Vogels en honden ook wel, maar dan is lawaai vaak een probleem. Overigens zitten mijn cavia's nu op ruim 5 m2, en ze zijn echt het leukst als ze veel ruimte hebben (die van mij zijn niet echt tam) en ze blijven als ze al (i.i.g. als ze al wat ouder zijn) achter 25cm hekwerk. Waardoor als je zeil hebt, je een flink stuk van de kamer kunt afzetten zonder dat je er zelf echt last van hebt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:14

Ik heb het topic even doorgelezen. Ik heb zelf even een vraagje, zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben om het dier op en neer mee te nemen. Ik heb zelf altijd huisdieren gehad, en zou dit volgend jaar ook graag willen, maar het plan is tot nu toe nog wel om 's weekends thuis te komen, is dit te doen, of is dit te stressvol voor het dier (lees: klein(e) diertje(s), chinchilla/hamster/cavia/ratje o.i.d.)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:31

De cavia's laat ik maximaal 4 dagen alleen. Dus die neem ik niet altijd mee. Des te tammer je dieren zijn, des te beter ze tegen het reizen kunnen over het algemeen. Dus dat hangt er vanaf wat je er mee doet.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:38

Ah okee, en hoe doe je dat dan met voeren en verschonen? Of doet een van je kamergenoten dat?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:40

Ik heb altijd ratjes gehad. erg leuke beestjes!!! Als ik weer op kamers zou gaan zou ik het zo weer doen.... (gaat niet geberuen hoor... heb nu paarden...)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:42

Ze hebben bij mij onbeperkt hooi en krijgen dan voor 2 dagen brokjes (ze zijn dik zat, ook als ik er wel ben krijgen ze niet elke dag brokjes) en het verschonen doe ik eens per week. Met een volle waterfles en een ½ to 1 kg hooi komen ze een heel eind. Het is eigenlijk nooit op als ik thuis kom.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:47

Dankje (: Da's zeker info waar ik wat aan heb. Ik zou me sowieso nog moeten verdiepen voor ik zo'n diertje aanschaf, maar dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk is.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:49

ik zat net een beetje te denken voor als ik op kamers ga.
ik zou een cavia wel leuk vinden zo te lezen, alleen jammer dat ik er allergies voor ben :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:53

Hoeveel ruimte hebben twee dwergkonijntjes eigenlijk nodig, als ze ook los mogen lopen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:04

Ik had een grasparkietje, die maakte heel weinig geluid totdat ik een vriendje bij hem deed, dat was een echte krijser. Dat ging niet goed, dus 2e parkietje weg gehaald, maar mijn 1e parkietje had geleerd te krijsen, en nooit meer afgeleerd. Ik zou zeker weer voor een parkietje gaan, het zijn zulke leuke beestjes, en ik hoefde niet bang te zijn dat ik met mijn bureaustoel er overheen zou rijden (moest met mijn hamster altijd uitkijken). Maar mijn hamsters waren trouwens overdag wel actief, 's avonds 1uurtje in het rad rennen en daarna ging ze ook slapen. Ratjes zijn ook erg leuk, een vriendin van me had ze. Die gingen overal mee naartoe (in onze nek of een tasje) en tussendoor water en eten geven.