pup kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:55

misschien dat je kunt kijken op dierenasiels.com?

daar kun je zelf zoekopdrachten invullen zoals, leeftijd en grootte
Vaak zetten ze er ook een karakter omschrijving bij.

Dan help je misschien wel een hele lieve asielhond uit de brand :)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:59

zie trouwens dat er een sheltie pup op de site staat, die zijn echt heerlijk te trainen/trouw en licht.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:16

setteke schreef:
el1986 schreef:
als die wat groter is met de paarden mee kan als we een bosrit gaan maken enz.

Ligt eraan hoe lang de buitenrit is. Een klein hondje kan natuurlijk geen mega-rit volhouden. Niet voor niets is de Jack Russell steeds kleiner gefokt, zodat hij mee kon in een zadeltas tijdens jachten.

Dat denken nu heel veel mensen. Zelf denk ik daar heel anders over. Een goed gebouwd klein hondje kan vele malen makkelijker zich voort bewegen en dus ook langer. Die pootjes slijten niet hoor die worden niet kleiner. Een grote hond moet veel meer gewicht mee sjouwen en heeft een veel grotere belasting van de gewrichten.
Ruim voldoende ervaring met grote en kleine hondjes om te weten dat kleine hondjes absoluut niet korter of minder kunnen/moeten lopen dan grote honden!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:18

el1986 schreef:
@ dierenfan: ik ben niet zo van de knip en scheer hondjes zeg maar ;) bij mijn vriend, waar we nu dus ook gaan wonen hebben ze een teckel en daar is qua onderhoudt mbt scheren etc erg weinig werk aan, dat bevalt me wel. bedoel ik vindt het echt niet erg om mn hond iedere dag te borstelen, maar ik ben niet iemand die met de hond naar een kapper gaat of hem zelf gaat trimmen :)

haha ik zou ook niet kiezen voor 'wit en klit" (zo vat ik ze samen) gezien het feit dat veel moeten trimmen om de vacht goed te houden niet de bedoeling is lijkt me. Echter toen ik las 'bouvier' ging ik wat twijfelen :D

Overigens een schipperke heeft geen door groei vacht en geen klit vacht in vele gevallen dus wel ideaal. En de kleinere herder honden lijkt me dan ook wel passen dus sheltie, welsh corgi, vastgotaspetz, pyrenees herdershondje e.d. niet die zelfstandige jagers en wel de baasgerichte honden en vaak ook wakers (soms een beetje te waaks of te blafferig misschien).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:25

Een teckel is de grootste hond onder de kleintjes.
Trouw, moedig,energiek en vrolijk!

Wij hebben een kruising pup (7 maand), maar het karakter van de teckel zit er al echt goed in, en god wat een heerlijk beest.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:31

_CS_ schreef:
Een teckel is de grootste hond onder de kleintjes.
Trouw, moedig,energiek en vrolijk!

Wij hebben een kruising pup (7 maand), maar het karakter van de teckel zit er al echt goed in, en god wat een heerlijk beest.

Je zit weer wel met de rug die behoorlijk kwetsbaar is. Daar moet je weer wel bij nadenken bij de hondjes die langer in de rug zijn ivm misschien veel tillen en eens erover struikelen als ze buiten weer net voor je voeten rennen. kan ver gezocht zijn misschien maar dus wel rekening houden met de zwakke plekken van de rassen.

setteke

Re: pup kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:49

Allrighty, dierenfan, jij vertelt de TS wat voor hondje ze moet nemen?
En het is voor niets gefokt, een klein hondje wat mee kan in de zadeltas en de guts om een diep gat te graven en een prooi te overmeesteren.
Succes!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:04

dierenfan schreef:
Ken jullie situatie niet. Wat bedoel je met overdag buiten zijn? IS dat in een hondenkennel van 3 bij 3 meter of is dat los op een enorm terrein waar van alles te doen is? Kan er uiteraard ook tussen zitten.
In elk geval als de bedoeling is dat ze overdag buiten alleen in een ren zitten zonder aandacht en 's avonds binnen dan raad ik het ten zeerste af een hond te nemen.
Waarom?
Als deze overdag in een ren alleen moet zitten en 's avonds binnen dan is er in de winter een enorm temperatuurs verschil en daar kunnen ze heel veel last van gaan krijgen.
Echter kan de hond overdag overal en nergens buiten en in de schuren bijv. rennen/lopen/vliegen dan wordt het al anders zeker als ze ook genoeg aandacht krijgen. Ze kunnen dan lekker binnen rond scharrelen en qua temperatuur wisseling kan het dan zeker goed.

haha net alsof het in een schuur veel warmer is als buiten? :')
@ts: wij hebben ook een hondje hij gaat als wij gaan werken naar buiten en zit voor de rest binnen. Wel hebben wij een warmtelamp in zijn binnenhok hangen deze gaat aan als het echt koud word.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:10

setteke

Re: pup kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:13

Princesmax, wat voor hondje hebben jullie?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:15

setteke schreef:
Princesmax, wat voor hondje hebben jullie?

Wij hebben een kruising stafford x teckel. Ik moet ook zeggen dat ik het alleen buiten zijn de hele dag niet echt optimaal vind maar helaas is er geen andere oplossing voor deze hond. ( het is trouwens maar voor 3 1/2 dag ) ( is erg bang niemand kan hem pakken dus kan helaas geen oppas oid voor hem vinden )
Laatst bijgewerkt door princesmax op 28-01-12 02:16, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:16

Ik heb een kruising Teckel x Jack Russell; súper! Luistert perfect en loopt altijd in mijn schaduw, is goed te vertrouwen op stal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:46

el1986 schreef:
ik weet dat een pup opvoeden veel tijd en geduld kost, maar juist daarom wil ik een pup :) hebben thuis 2 dalmatiers gehad dus weet opzich wel wat dat inhoud.
maar wil eerst rustig rondkijken vandaar dat ik het nu al vraag omdat ik niet alle minuur een pup wil kopen.
en tja asiel gaan kijken, kijken is kopen ;)

@setteke: jack is niet zo mijn soort hond. en idd dat oost indisch doof dat herken ik wel haha

Ehm, hoe kom je hier nu weer bij? Of bedoel je dat je ze allemaal mee wilt nemen al zou je naar het asiel gaan? ;)

We krijgen ook regelmatig pups in het asiel hoor (+5 maanden). Dat het niet gaat met de andere hond ofzo. Daar kan je genoeg van je opvoeding in steken en ze hebben hun plek hard nodig :j Pups uit een gefokt nest krijgen over het algemeen altijd wel een baasje...

Ik zou zeggen, ga gewoon eens kijken. Je kunt daarna altijd nog voor een pup kiezen.
http://www.ikzoekbaas.nl
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 28-01-12 02:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:54

el1986 schreef:
@ dierenfan: ik ben niet zo van de knip en scheer hondjes zeg maar ;) bij mijn vriend, waar we nu dus ook gaan wonen hebben ze een teckel en daar is qua onderhoudt mbt scheren etc erg weinig werk aan, dat bevalt me wel. bedoel ik vindt het echt niet erg om mn hond iedere dag te borstelen, maar ik ben niet iemand die met de hond naar een kapper gaat of hem zelf gaat trimmen :)

Een Schipperke is echt geen knip of scheerhond. Althans die dat wij hadden niet. Die was als een grote herder in een klein formaat, had je niks werk aan en liep zo los naast de fiets op drukke straten met mijn moeder naar de bakker.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:28

setteke schreef:
Allrighty, dierenfan, jij vertelt de TS wat voor hondje ze moet nemen?
En het is voor niets gefokt, een klein hondje wat mee kan in de zadeltas en de guts om een diep gat te graven en een prooi te overmeesteren.
Succes!

Ik ga niets vertellen. Geef alleen de sterke en zwakke punten weer. Dat die misschien niet in je straatje passen oke ;) als ik ze echt wat aan zou raden dan is dat iets anders dan een klein hondje. Maar gezien ze klein hondje zoekt wat ook kan waken kom je eerder bij de kleine herder achtigen uit dan bij tekkels. Immers waken of jagen is iets totaal anders :D

Maakt mij totaal niet uit wat ze neemt. Mijn smaak is het sowieso niet :+ en gelukkig heeft iedereen een andere smaak want anders zou er niet zoveel variatie zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:30

Tosca2 schreef:
el1986 schreef:

Een Schipperke is echt geen knip of scheerhond. Althans die dat wij hadden niet. Die was als een grote herder in een klein formaat, had je niks werk aan en liep zo los naast de fiets op drukke straten met mijn moeder naar de bakker.

uhm weet ik hoor en TS ook, had dat hier boven al vermeld dacht ik zo ;) Vind het zelf enorm leuke hondjes voor bij paarden. Hier in de buurt een aantal mensen met paarden en schipperkes en dat is helemaal geweldig om te zien!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:31

princesmax schreef:
dierenfan schreef:
Ken jullie situatie niet. Wat bedoel je met overdag buiten zijn? IS dat in een hondenkennel van 3 bij 3 meter of is dat los op een enorm terrein waar van alles te doen is? Kan er uiteraard ook tussen zitten.
In elk geval als de bedoeling is dat ze overdag buiten alleen in een ren zitten zonder aandacht en 's avonds binnen dan raad ik het ten zeerste af een hond te nemen.
Waarom?
Als deze overdag in een ren alleen moet zitten en 's avonds binnen dan is er in de winter een enorm temperatuurs verschil en daar kunnen ze heel veel last van gaan krijgen.
Echter kan de hond overdag overal en nergens buiten en in de schuren bijv. rennen/lopen/vliegen dan wordt het al anders zeker als ze ook genoeg aandacht krijgen. Ze kunnen dan lekker binnen rond scharrelen en qua temperatuur wisseling kan het dan zeker goed.

haha net alsof het in een schuur veel warmer is als buiten? :')
@ts: wij hebben ook een hondje hij gaat als wij gaan werken naar buiten en zit voor de rest binnen. Wel hebben wij een warmtelamp in zijn binnenhok hangen deze gaat aan als het echt koud word.

Jep want in de schuur si vaak wel ergens een hoekje in stro uit de wind aanwezig. Buiten is dat al wat moeilijker te vinden. Onze schuren zijn sowieso warmer dan buiten omdat het er niet tocht want maar aan 1 kant is het open. Dit kan idd bij iedereen weer anders zijn.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:51

Is er een schuilmogelijkheid of hokje/afdak oid als hij/zij de hele dag buiten moet?
Ik zou in jouw situatie toch kiezen voor een 1 a 2 jarige.. Een pup die meteen overdag al hele dag buiten moet.. heb ik mijn twijfels over. (of ik moet iets verkeerd begrepen hebben?)

Kan me jullie situatie niet zo voorstellen, is die buitenplaats de tuin van de onderburen?
Over een ras kan ik je geen tips geven, hou zelf van grote honden :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:42