Hond in de auto laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:08

meerhofh schreef:
Hij vind er niks aan om alleen thuis te zijn en vaak zit hij al in de auto voor ik erg in heb :D.

Hier ook.. Als je de achterbak opendoet en ze ziet het, staat ze gelijk voor je neus smekend te kijken van 'magikmagikmagikmagikmagikmagikennudan???' :')

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:09

Vrienden van mij nemen ook vaak hun hond mee en die blijft dan ook gewoon in de auto. Hun hebben een bus, en de hond zit dan achterin. Ook als ze op bezoek gaan bij iemand blijft de hond in de auto. Hij heeft daar een kleedje, speeltjes, brokken en water. En tussendoor komt hij dan ook nog een paar keer uit de auto voor een wandeling. Uiteraard doen ze dit niet als het super warm is, dan blijft hij lekker thuis of gaat hij mee als hun ook uit de auto gaan. Ik zie het probleem niet, hond vind het leuk.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:10

Magrathea schreef:
Buffelo schreef:
Mijn hond(je_ zit ook onwijs veel in de auto, maar NOOIT langer dan 30 min. Mocht het wel langer duren neem ik hem gewoon niet mee, woon op een boerderij dus waarom zou ik hem dat dan aandoen!

Dit vind ik een groot woord hoor. Zoals je kan lezen vinden veel honden het juist leuk om in de auto te zitten (want leuke associaties). Toen wij het weekend weggingen zat de hond ook 1,5 uur achterin, maar niet in een bench (dat past niet eens :Y) ), ze kon lekker naar buiten kijken, raampje open voor de frisse lucht, hond helemaal blij. Niks op tegen toch?

Edit: dan waren we wel aan het rijden. Maar imo maakt het niet echt uit of je nou je hond *zeg* een halfuur alleen laat zitten en je een kwartier heen en kwartier uur terug moet rijden dan wanneer je een uur alleen maar rondrijdt.

Nou omdat ik dat gewoon niet wil. Ik weet dat honden eigenlijk (bijna geen tijdsbesef hebben) Tuurlijk zit hij wel eens langer in de auto maar hij vind minder leuk als hij alleen moet blijven! Alleen als ik weet dat hij langer moet zitten laat ik hem liever thuis zodat hij lekker kan ronddartelen. Toen mijn vriend en ik nog een eigen bedrijf hadden en veel op pad waren naar leveranchiers zat hij ook wel eens langer, dan deed ik gewoon raampje op een kier en klaar. Daarbij komt dat mijn hond nogal verlatingangst heb daarom wil ik het hem niet aandoen omdat hij in de stress raakt (blaffen, soms zelfs erger zoals de urine laten lopen en ik weet dat hij dit echt niet express doet en spugen) (dit doet hij overigens ook thuis hoor) Had mijn bericht even beter moeten formuleren, daar heb je gelijk in :) Ben hard aan het oefenen met hem alleen hij is al 6 heb een één jaar hij heeft hele traumatische dingen meegemaakt daarom is het zo moeilijk om dat eruit te krijgen
Laatst bijgewerkt door Buffelo op 27-01-12 12:14, in het totaal 2 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:11

hier als ik me omkleed dan worden ze al gek...dan weten ze dat ze dat ik wegga met de auto,als ze niet mee mogen is het echt een moeite om ze nog binnen te houden,nee wat die 2 betreft ,100x liever mee als thuis blijven.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 12:14

Equimotion schreef:
Als jullie vrienden langskomen, waarom kan de hond dan niet bij jullie mee naar binnen?

De hond kan prima bij ons binnen hoor, geen probleem. Morgen gaan we echter vanuit ons huis naar een etentje en daarna rijden ze weer door naar huis.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:21

Hier nog een hond die vaak een paar uur (2 à 3) in de auto zit. Ik neem hem altijd mee naar de paarden en als ik met mijn paard ga trainen gaat hij in de auto. Hij heeft daar een kussen en vindt het geen probleem om daar lekker een tukje op te doen. Dit heb ik van pup af aan gedaan en hij wordt zelfs nijdig als hij niet mee mag, dan sloopt hij thuis de kussens op de bank. Verder is het zo dat hij los loopt bij de paarden, dus beweging krijgt hij genoeg, en als hij het zat is gaat hij bij de auto zitten piepen dat hij erin wil.
Ik zie het probleem van een paar uurtjes in de auto niet. Hij zit overigens niet in een bench, dat zou ik dan weer niet zo snel doen. Bewegingsvrijheid vind ik wel belangrijk.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:27

Mag hopen dat het kiertje toch zeker meer dan een handbreedte is en zelfs dat is nog krap. Ik heb bij de D.Ambu tot 2 x toe dode honden uit de auto moeten halen die gestikt waren en waarvan het raam open stond,maar gewoon een te klein kiertje. Dit was niet in de zomer,maar vroege voorjaar en het was zeker niet warm. Ik zal de details besparen,maar de honden waren in beide geval een gruwelijke dood gestorven.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:29

Faruba schreef:
Mag hopen dat het kiertje toch zeker meer dan een handbreedte is en zelfs dat is nog krap. Ik heb bij de D.Ambu tot 2 x toe dode honden uit de auto moeten halen die gestikt waren en waarvan het raam open stond,maar gewoon een te klein kiertje. Dit was niet in de zomer,maar vroege voorjaar en het was zeker niet warm. Ik zal de details besparen,maar de honden waren in beide geval een gruwelijke dood gestorven.

Dat lijkt mij uiteraard ook, een handbreede ertussen vind ik genoeg openstaan voor mijn hondje, ben ook veelste bang dat hij anders stikt, het is dat jij het nu zelf heb meegemaakt, want had er nog niks echt verder over gehoord van andere mensen :o

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:30

ik heb een peugeot partner en mijn honden zijn DOL op mn auto. Als die op het hof staat met de deur open, dan liggen ze het liefste een hele dag in mn auto. Ik heb een deken voor de in de laadruimte, dus kunnen helemaal uitgestrekt knorren.
Ik heb er totaal geen problemen mee om mn honden een hele dag mee te nemen in mn auto. Misschien omdat ik altijd nachtkoerier ben geweest en ze gewend waren om meer dan 6 uur achter elkaar in mn auto mee te rijden, met een plaspauze als ze die nodig hadden.
Zo neem ik ze net zo makkelijk mee als ik bij vrienden langs ga en dan blijven ze ook lekker achter in de auto. Hebben hun waterbak en een lekkere deken om op te liggen, zijn perfect gelukkig dan. Kom zeker wel een aantal keren bij ze checken of ze moeten plassen en parkeer dan ook altijd zo de auto dat ik kan zien wat ze doen in mn auto.
Moet wel zeggen dat als het warm is, ik dit geheel niet doe. Dus in de zomer doe ik dit nooit, of als ik ze dan toch meeneem, dan liggen ze in de auto vast aan een lange ketting en laat ik de achterdeuren open staan. Maar dan houd ik wel een streng oogje op ze.
Ik vind als die je gewoon je gezond verstand gebruikt, dat hier niets mis mee is. Maar een hele dag in een bench is gewoon niet eerlijk voor een hond. Hij moet wel de mogelijkheid hebben om op te staan en van plaats te gaan verliggen als ze lang ergens moeten wachten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:32

Onze hond gaat ook altijd mee in de auto, we gaan zelfs naar spanje met de auto en hond en dat is ruim 1500 kilometer maar dan zitten we zelf ook in de auto, gaan we eruit gaat hij er ook uit. Gaan we even snel een boodschap doen en het duurt een uurtje of iets langer dan kan hij in de auto blijven maar gaan we uit eten vind ik het echt niet nodig om hem zolang in de auto te laten zitten, je laat je kind ook niet in de auto en ik zie de hond niet als een kind maar hij staat toch echt wel erg ver boven aan het lijstje! bah ik ben altijd als de dood dat hij zal stikken....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:46

Mijn honden gingen ook altijd mee boodschappen en dan bleven ze wachten in de auto. Maar ze vonden het gewoon leuk om mee te gaan, onderweg uit het raampje te kijken. Als ik weg was, lagen ze meestal te slapen op de zitting van de stoelen.

Maar in de zomer, als het te warm was, dan kon ik ze niet mee nemen, ook al liet ik beide raampjes tegen elkaar open. Dan was het nog te warm. Dus ik zou het niet altijd aanraden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:22

kimmie261 schreef:
mijn honden zitten ook weleens uren in een auto,alleen niet opgesloten in een kooi...

en ze gaan 100x liever mee als dat ze thuis moeten blijven,ze zijn echt gek op mee gaan in de auto,dus ja,van de 6 gaan er altijd 2 mee en blijven dan in de auto wachten tot we terug zijn.. :)

een hond in een kooitje opsluiten is voor mij helemaal een no-go niet in huis en niet in de auto,dus ja 5 uur in een kooi in de auto of indezelfde kooi in een huis zal voor het beest verder weinig uitmaken waar die kooi zich dan bevindt.

Dan is er ooknog verschil tussen een kooitje en kooien
Mijn mooien waren de afmeting van mijn achterbak (grijs kenteken) en de kooi was ter bescherming dat het interieur niet opgevreten zou worden
Maar de hond kon er gewoon normaal in staan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:39

kimmie261 schreef:
hier als ik me omkleed dan worden ze al gek...dan weten ze dat ze dat ik wegga met de auto,als ze niet mee mogen is het echt een moeite om ze nog binnen te houden,nee wat die 2 betreft ,100x liever mee als thuis blijven.

ik kan de boodschappen niet eens uit de kofferbak halen als de hond op het erf is,die springt er met haar dikke hol gewoon bovenop en is er ook echt niet meer uit te krijgen :')

Wij hebben vorige herfst zelfs een lange wandeling gemaakt met de club en zijn erna gaan eten, helaas niet in het hele gebouw honden welkom dus de meesten hebben de honden in de kofferbak gelaten.
Ik vind 5 uur dan wel weer erg lang maar ik neem aan dat ze tussendoor echt wel even gaan kijken en de pup wat laten lopen (anders is de auto vast ook volgepiest :+ ) Als het alternatief de bench thuis is, maakt het imo weinig verschil (afgezien van 's zomers natuurlijk, maar ik bedoel deze tijd van het jaar).

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:56

Onze hond gaat alleen mee als hij niet langer dan max 10 min alleen in de auto hoeft te wachten.
Tenzij ik met hem en mijn paard ga wandelen. Soms kan hij niet mee mijn paard halen. Dan wacht hij geduldig in de auto.
Op de voorbank wat niet mag maar hij stiekem doet zodra ik uit zicht ben }> .
Zodra ik weer in het zicht kom, schiet hij weer naar achteren de grapjas.

Of het nu winter is of zomer; ik zet altijd het raam op een kier, er ligt altijd een deken en heb altijd een flesje water mee.
Onze auto (Renault Kangoo) is redelijk koel in de zomer maar laat ik hem niet alleen in de auto.
Ik wil het absoluut niet riskeren dat hij in de auto stikt!

Het is misschien een oplossing voor mensen die weinig thuis zijn of honden hebben die thuis alles slopen.
Zolang ze het welzijn van de hond goed in de gaten houden en dat voorop stellen moet het kunnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:58

Je tikt een ruit in en je hondje is weg, moet er niet aan denken.Het gebeurd helaas wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:07

marleen_usar schreef:
Je tikt een ruit in en je hondje is weg, moet er niet aan denken.Het gebeurd helaas wel.

Tja heb jij een hond die dat toelaat? En dan bestaat er altijd nog de chip enzo.

@Yvette haha ja dat wil die van mijn vriend ook nog wel eens doen :+ Beest weet donders goed dat het niet mag maar zolang we haar niet betrappen kan je er ook niks van zeggen. Ach ja. Ze weet dat het niet mag hè, da;s het belangrijkste :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:15

Onze honden gaan 3 tot 4 keer per week mee naar het hondenveld en zitten dan tussendoor 4 tot 5 uur in de auto of box op het veld. Geen probleem en aangepast aan het weer uiterraard. Ze staat te jodelen voor de deur hoor de auto dat is hun alles.

Oh ja stelen ben ik niet bang voor. Mijn reu verdedigd de auto met alles wat hij heeft :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:17

marleen_usar schreef:

mwa....denk niet dat ze mijn hondjes willen pikken,laat ik zo zeggen dat mijn auto nogal beschadigd is van binnen van het waken wat ze erin doen :D

dappere dodo die de auto in wil gaan bij mij ,overigens zet ik meestal een raam of 3 vrij ruim open als de honden erin zitten,ze blaffen nogal ( waken) en met dichte ramen kan ik eerst mijn auto gaan zemen als ik te weinig luchtgaten heb :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 27-01-12 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:17

Bij een herder en de hond'jes' van Kimmie zullen ze het niet zo gauw in hun hoofd halen om aan de auto te komen :D
Maar het prachtige witte keeshondje van m'n opa en oma hebben ze zo meegenomen!! (en dan heb je aan een chip ook helemaal niets :P )

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:24

Ok, blijkbaar ben ik er niet zo "makkelijk" in en lees ik hier dat het dus niet zo heel erg is. Met warm weer doen ze dit absoluut niet hebben ze mij verzekerd. Ik zal net zoals met het houden van paarden en hebben van kinderen moeten accepteren dat iedereen z'n eigen manier van honden houden heeft.

LecyTinker

Re: Hond in de auto laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:12

Bij mijn duitse herder van 70cm gaan ze zeker geen raampje intikken hoor. Die ziet er zo al extreem gvaarlijk uit. Mn beagle misschien wel, die is gewoon über schatig.
Maar ze gaan altijd samen mee, voorheen had ik nog een mechelaar ook, maar nu niet meer.
Mjn honden gaan gewoon graag mee met mij en zijn net zo gewend om in de auto te dutten als thuis. Het enigste voordeel is dat als ze mee gaan, dat ze me op een dag veel meer zien dan wanneer ze van smorgens tot savonds alleen thuis moeten blijven.
Ik vind wel dat het eraan ligtwat ik ga doen. Als ik weet dat ze 6 uur alleen in de auto moeten blijven, dan laat ik ze toch echt wel thuis met de tv aan. Maar als ik weet dat ik in die 6 uur zeker een aantal keren naar ze toe kan en af en toe wat kan wandelen, dan gaan ze lekker mee hoor.
Je hebt haken die je op je autodeur kan vastzetten voor de klep of de deur. Dus is een soort buisje die je in je slot vastzet. Dan kan je auto gewoon veilig op slot, maar blijft de deur op een goede kier staan.
Op die manier komt er genoeg frisse lucht in je auto. Hoewel ik zelf zo een ding niet heb ( vond ze nog edelijk prijzig) is het wel een oplossin voor veel gevallen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:16

Onze hond lag ook altijd met de anderen voor langere tijd in de auto als we wedstrijd hadden. Zolang ze frisse lucht hebben, water en zo af en toe een plasje kunnen doen vonden ze het helemaal prima. :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:24

Mijn beagle gaat ook graag mee. Heeft netjes zijn honden gordel om en zit mooi op de passagierstoel mee te kijken (al probeert hij altijd of hij niet achter het stuur mag zitten :+ )
Als ik meerdere paarden op verschillende locaties rij, is het ideaal dat hij lekker mee kan, daar met de andere honden kan spelen en als ik geen toezicht kan houden of het erf af ga kan hij knock out in de auto bijtanken ;)

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:41

Ik vind 20 weken wel erg jong om uberhaupt zo lang alleen te zijn.

Neemt niet weg dat mijn hond ook dagen in de auto doorbrengt. Die gaat mee naar het werk en blijft dan meestal achterin de auto (grote auto dus ruimte zat). Bak water en een bot erbij en iedereen die langs komt zegt hem gedag, ik kan die hond geen groter plezier doen.

Het ligt wel aan de hond of het kan of niet (en aan het weer!!!, boven de 15 graden met zon gaat ie ook niet mee), die van mij is helemaal knetter van auto's, je krijgt hem er bijna niet uit :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:46

Wij laten de hond nooit in de auto eigenlijk.. met boodschappen blijft er altijd een van ons inzitten.
Ik zou meer bang zijn voor stelen inderdaad of jennen door mensen van de hond die in de auto geen kant op kan. Op de ramen bonken, dingen naar binnen steken enz. Nou kan dat bij sommige auto's natuurlijk niet, maar bij heel veel wel. En als dat niet door t raampje kan, vind ik dat je je raampje niet ver genoeg open hebt.
Ook inbraak van de auto gaat veel makkelijker met een raampje een beetje open.
Nee ik vind het niets..