ElinaSK schreef:hijs zo gezond als een vis, maar hij is niet geent en als er een ander bij komt dan zal dat wel moeten , aangezien ik dan niet weet wat ze meedragen etc. Maar castratie is te overwegen , maar vaccineren begin ik niet aan...
wat voor dieren zitten er nog meer bij jou konijn?
vaccineren raad ik je ook zeker af,.
ík had een voedster van nog geen jaar oud.
om goed te doen voor mijn voedster heb ik een gecastreerde ram uit de opvang gehaald.
voedster meegenomen en koppelen met de ram om te kijken of het klikte
de ram kreeg een enting (VHS) toen hij met mij mee ging en heb toen meteen mijn konijn ook laten enten.
echter 2 weken later lag mijn voedster met onverklaarbare reden dood in het hok. 2 dagen later was de ram ook dood!
ik heb al meerdere konijnen gehad nog nooit laten enten en nu voor het eerst geent, en allebei met 2 weken dood.
ik ent nooit meer. ik ben trouwens even konijnen klaar nu. heb er zo verdriet van gehad.
als je de ram laat castreren zal de DA eerst naar hart en longen luisteren. als dit goed is kan hij gewoon onder narcose.
mocht hij een hartruis hebben kan je hem onder plaatselijke verdoving castreren.
en dat je jou konijn moet enten omdat je niet weer wat voor ziekte''s de nieuwe draagt is onzin.
of je ent ze allebei of allebei niet.
de 1 wel enten en de ander niet heeft totaal geen zin.
het is net als de griep prik. als je die heb gehad kan je minder snel griep krijgen.
maar betekend niet dat je het helemaal niet kan krijgen.
en oh ja, als je een konijn uit de opvang haalt heb je ook wel de tijd om te koppelen en mocht het niet goed gaan dat het konijn dan terug gaat. maar trek daar wel minstens 2 weken voor uit.
het kan lang duren voor konijnen elkaar accepteren
succes verder met je nijntje