Mijn hondje moet weg :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:58

lifaya schreef:
in wat voor wijk woon je als ik vragen mag? :P ik woon in de randstad maar ik doe gerust nog een rondje hardlopen rond een uur of 10 of 11 :P

Nee joh, denk dat ze er wel mee kan leven, zolang je maar haar belangrijkste speeltjes enzo meeneemt, waar ze aan gehecht is

In haar profiel staat marsdijk in assen ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:58

Buffelo schreef:
HorseTopShop schreef:

Idem hier. Naar het werk, boodschappen doen (blijft dan wel in de auto zitten), mee op visite. Ik ben eigenlijk nooit zonder mijn hond.

Haha inderdaad, en als mijn hond ergens niet welkom is, dan toch niet, hihi. Gelukkig hebben de meesten in ijn vriendenkring ook honden en daar kan hij heerlijk mee spelen.
Boodschappen doen gaat hij ook altijd mee, zelfs als ik in de stad ga shoppen voor kleding. Vorige week moest ik nbaar uwv, en toen had ik hem ook mee. Haha had hij gelijk fans gemaakt!

Precies ;)
Onze honden zijn onze kinderen toch? Dan mogen ze ook mee op visite :P
En inderdaad, als mijn hond niet welkom is, zal je mij ook niet zien.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:59

Dess schreef:
lifaya schreef:
in wat voor wijk woon je als ik vragen mag? :P ik woon in de randstad maar ik doe gerust nog een rondje hardlopen rond een uur of 10 of 11 :P

Nee joh, denk dat ze er wel mee kan leven, zolang je maar haar belangrijkste speeltjes enzo meeneemt, waar ze aan gehecht is

Marsdijk, ik woon er nog niet zo heel lang.. maar heb gehoord dat er veel hangjongeren enzo zitten

Hangjongeren hoef je toch niet bang voor te zijn? Die doen vaak geen vlieg kwaad. Maken alleen een hoop geluidsoverlast.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:01

Onze honden gaan ook als het nog licht is voor de derde keer uit hoor, dat is dus rond vijf uur a half zes. 's Avonds laat nog even een plasje in de tuin, en daar heb je geen grote tuin voor nodig.. en zeker geen gras (gras gaat kapot van hondenplasjes zelfs). Tegels dagelijks bijhouden met schoonmaakmiddel zodat het niet gaat stinken, dan kan je moeder er niets op tegen hebben.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:03

[/quote]

Hangjongeren hoef je toch niet bang voor te zijn? Die doen vaak geen vlieg kwaad. Maken alleen een hoop geluidsoverlast.[/quote]

Ik weet niet er nog meer rondloopt, ben gewend aan een dorp..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:04

Dess schreef:
lifaya schreef:

Marsdijk, ik woon er nog niet zo heel lang.. maar heb gehoord dat er veel hangjongeren enzo zitten

Als je het voor elkaar krijgt je hondje mee te nemen zal ik dan de eerste keren met je mee lopen ???
Kun je wennen aan de omgeving ;)

Neem ik mijn pupje ook wel mee mocht je het niet aan durven :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:06

haha, ja dan nsap ik dat je het niet gewend ben.
Ik heb in een voormalige achterstandwijk gewoond in hoorn kersenboogerd en ik kon s'avond gewoon de hond uitlaten.
Hangjongeren zal je over het algemeen niet zoveel last van hebben. Die zitten daar alleen maar om te hangen en te ''chillen'' :) en ze zitten vaak op vaste plekken. Als je het dan niet prettig vind om er langs te lopen dan neem je toch een andere route? en anders goed je mobieltje bij je houden en als dat nog niet werkt laat je hondje dan op de fiets uit. Kan je lekker snel weg hihi zolang hij/haar maar even geplast heeft toch?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:06

In dorpen gebeuren juist vaak de meest bizarre dingen. Gezinsmoorden en dat soort dingen.
Ik woon ook in een dorp. Mijn vriend heeft op Rotterdam Zuid gewoond voordat we samen een huis kochten. Absoluut geen prettige buurt. Maar juist daar gebeurde veel minder dan in het dorp waar ik woon.

Maar er zijn geloof ik genoeg oplossingen gegeven in het topic. Je zou niet speciaal 's avonds laat naar buiten hoeven.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:12

[/quote]

Marsdijk, ik woon er nog niet zo heel lang.. maar heb gehoord dat er veel hangjongeren enzo zitten[/quote]

Als je het voor elkaar krijgt je hondje mee te nemen zal ik dan de eerste keren met je mee lopen ???
Kun je wennen aan de omgeving ;)

Neem ik mijn pupje ook wel mee mocht je het niet aan durven :D[/quote]

Haha, woon jij ook in Marsdijk dan hihi..

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:12

HorseTopShop schreef:
In dorpen gebeuren juist vaak de meest bizarre dingen. Gezinsmoorden en dat soort dingen.
Ik woon ook in een dorp. Mijn vriend heeft op Rotterdam Zuid gewoond voordat we samen een huis kochten. Absoluut geen prettige buurt. Maar juist daar gebeurde veel minder dan in het dorp waar ik woon.

Maar er zijn geloof ik genoeg oplossingen gegeven in het topic. Je zou niet speciaal 's avonds laat naar buiten hoeven.

hmm oke, dat wist ik niet. Heb nog nooit iets ergs meegemaakt in Smilde..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:15

HorseTopShop schreef:
Ik heb ook een kleine tuin zonder gras en ik heb 4 grote honden. Dat moet geen excuus zijn om een hond niet te kunnen houden. Je zal dan wat meer uit moeten met de hond.
Tja, als je niet naar buiten wilt/kan/durft met de hond, zal je haar toch weg moeten doen.

Ook hier en 5 grotre honden.
Ik denk dat je moeder het niet wil want waar een wil is is een weg.
Heel erg voor jou, maar je kan je ook inzetten en meer voor het hondje zorgen. Als je bij je moeder bent neem je haar mee (als dat mag) en naar je vader ook.
Wel uitlaten uiteraard.
En anders...is het eerlijker om een goed!! huis te zoeken.
T is maar wat je er voor over hebt (en wat je mag van je ouders uiteraard)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:17

Nee ik woon in oost (achter het spoor) daar waar de echte sores gebeurt :+
auto's afgebrand, schuurtjes die aangestoken worden, ruiten in gegooid, containers in de fik, ruzie's ed maw de rotte appel van assen :+
Marsdijk is voor mij nog geen 5 min rijden ;)

Edit : in smilde gebeurt ook wel genoeg ;)
Maar daar is het de laatste jaren ook wat rustiger geworden (kom uit hoogersmilde ;) )

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:22

rommulus schreef:
Nee ik woon in oost (achter het spoor) daar waar de echte sores gebeurt :+
auto's afgebrand, schuurtjes die aangestoken worden, ruiten in gegooid, containers in de fik, ruzie's ed maw de rotte appel van assen :+
Marsdijk is voor mij nog geen 5 min rijden ;)

Edit : in smilde gebeurt ook wel genoeg ;)
Maar daar is het de laatste jaren ook wat rustiger geworden (kom uit hoogersmilde ;) )

ooh nooit wat van gemerkt :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:22

Als je echt wilt zijn er heus manieren om je hondje te houden. Idd om haar mee te nemen als jij naar je vader gaat.
Als je moeder 's morgens vroeg naar haar werk gaat kan ze haar mss even laten plassen in de tuin, en dat jij haar later uit gaat laten.
Er valt heus een mouw aan te passen.
En Marsdijk is geen criminele buurt ofzo. En je hoeft toch geen uren lopen, een klein rondje 's avonds is genoeg.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

Lekker de hond in de tuin laten poepen savonds als je je niet veilig voelt
schep je zo weer weg :j

En ik heb ook geen grote tuin hoor zowel bij mn vriend als bij mn moeder niet maar bij beide honden :)

zou hem gewoon houden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:48

rommulus schreef:
lifaya schreef:

In haar profiel staat marsdijk in assen ;)

Ik vroeg niet waar maar wat voor wijk :P zag idd dat ze in Marsdijk woont maar ik als leek weet echt niet wat ik me daar bij moet voorstellen :) Ken heel Drenthe niet :P

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 12:52

[/quote]
In haar profiel staat marsdijk in assen ;)[/quote]
Ik vroeg niet waar maar wat voor wijk :P zag idd dat ze in Marsdijk woont maar ik als leek weet echt niet wat ik me daar bij moet voorstellen :) Ken heel Drenthe niet :P[/quote]

weet het zelf ook niet zo goed, woon daar nog maar net.. maar voel me er gewoon (nog) niet veilig

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:57

Ik neem mijn hond ook bijna overal mee naar toe. Wanneer ik bij vrienden logeer en haar een keertje bij mijn man thuis laat, vragen ze eerst wanneer ik binnen kom waar de hond is. Zeker die kleintjes zijn makkelijk mee te nemen. Ik heb zo'n grote boodschappen mand die je in allerlei kleuren hebt, en wanneer we op de trein stappen moet ze erin, wanneer we aankomen hupt ze er weer uit. Je kan ze dit goed aanleren.

Verder zou ik 's avonds met je moeder samen de hond uitlaten, is nog gezond ook samen zo'n wandeling na het eten. En laat in de avond even een klein plasje in jullie tuintje of op het dichtstbijzijnde grasveldje.

zonnebloem18

Re: Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:57

Haha vergeten bij Smilde is Marsdijk ongelofelijk veilig.
Ik denk zelfs dat Marsdijk de beste wijk van Assen is, als je moeder bang is voor hangjongeren moet je gewoon uit de buurt blijven van het winkelcentrum en eventueel de eerste paar keren even verschillende routes proberen.
Die jongeren hebben een vaste plek en zitten echt niet elke avond ergens anders.
En als je ze al zou zien in de verte draai je je om en ga je een andere kant op.
Als je nou in Vredeveld zou wonen zou ik je ook niet op straat willen hebben maar Marsdijk is echt de beste wijk van Assen.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:02

zonnebloem18 schreef:
Ik denk zelfs dat Marsdijk de beste wijk van Assen is, als je moeder bang is voor hangjongeren moet je gewoon uit de buurt blijven van het winkelcentrum en eventueel de eerste paar keren even verschillende routes proberen.
Die jongeren hebben een vaste plek en zitten echt niet elke avond ergens anders.
En als je ze al zou zien in de verte draai je je om en ga je een andere kant op.
Als je nou in Vredeveld zou wonen zou ik je ook niet op straat willen hebben maar Marsdijk is echt de beste wijk van Assen.

Oke dat wist ik niet, naja niet echt om de hangjongeren maar mijn moeder vind het gewoon niet fijn dat ik daar alleen savonds nog loop, maar wat is er dan onveilig aan smilde?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:03

Nou ik mag ook niet van mijn moeder rond een uur of 10 nog een rondje lopen met de hond hoor. En ik woon in een boerendorp in Groningen := Ik kan het wel begrijpen.
Maar meereizen zou een optie kunnen zijn toch? Zal het er goed over hebben met je ouders!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:04

als je het echt wilt komt er echt wel een oplossing, succes!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:06

Dess schreef:
zonnebloem18 schreef:

Oke dat wist ik niet, naja niet echt om de hangjongeren maar mijn moeder vind het gewoon niet fijn dat ik daar alleen savonds nog loop, maar wat is er dan onveilig aan smilde?

Dus dan laat je haar óf eerder uit óf in de tuin.

Sorry, maar je zit zelf de problemen te maken.

Dess

Re: Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 14:10

@horsetopshop hoezo maak ik een probleem? ik wil haar niet wegdoen hoor

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:11

Eerst is de tuin te klein, geen gras, dan is het vervoer, dan is het hangjongeren en dan is het 's avonds uitlaten. Allemaal problemen om niks.