Cavia ingeslapen, nieuwe cavia erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:03

Gelukkig hebben we hier een kleinschalige Welkoop die gebruik maakt van de lokale fokkers dus ik denk dat het meevalt. Het gaat op zich wel goed alleen heeft vooral de oudste nog een hoop lawaai hoor. Die moet nog regelmatig "brommend" en op hoge poten er achter aan om duidelijk te maken dat hij de baas is..... Maar het is alweer rustiger dan gisteren.
Kleine Kuifje kijkt een hoop af van de oudste, hij is nog schuw voor aanraking maar toen ie zag dat de oudste gewoon bleef zitten en niet vermoord werd ging ie in precies dezelfde stand een stukje verderop zitten en liet zich aaien.
Ik zal hem vanmiddag eens uit de kooi pakken dan kunnen de kids hem ook even op schoot, ze zijn helemaal weg van hem natuurlijk ( net als ik :D ).........

WinSel

Re: Cavia ingeslapen, nieuwe cavia erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:06

Wat jou oudere beer doet is puur beren gedrag, niks mis mee :)
Dit kan zo opeens weg zijn, maar ook zo weer terug komen :)

Heb je al foto's ? :D

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 13:50

Ik neem aan dat zolang er niet gebeten wordt het wel goed komt, oudste beertje wil gewoon domineren. Ik ga er van uit dat het elke dag een stukje beter gaat. Heb nu een klein huisje erbij gezet waar kleine kuifje in past maar die oudste niet meer ( speklap :Y)) dan kan hij zich ook even rustig terugtrekken....

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 14:08

Ondertussen is het rustig in de kooi en zijn beide meneertjes aan het bijkomen van al hun drukte, ze liggen languit te slapen.
Kuifje is een snoesje en leert heel snel, laat zich al vrij rustig pakken en zit ook al af en toe gezellig op schoot. Volgens mij een geslaagde match dus.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:36

tsja.. ik had ook zon topic een tijd geleden gemaakt.. Had precies hetzelfde. hier werd gezegd dat ik er zeker een jong beertje bij moest nemen, want 1 cavia alleen is zielig! Dus ik heb gezocht naar een fokker, en een klein beertje erbij gekocht. dat ging idd goed, niks aan de hand, nooit vechten. Ik had hetzelfde ras gekozen omdat bijv. borstel cavias wat dominanter zijn was dat geen goede keuze. Een teddy dus. Na ruim een maand/ 2 maand ging het mis. De kleine was helemaal gewend en ik was al een beetje aan hem gehecht. Hij was groot geworden en ineens.. van de ene dag op de andere ging hij in de aanval op mijn oudere cavia. Mijn oudere cavia was bang en vocht weinig terug. De kleine beer bleef doorgaan tot bloedens aan toe. Toen heb ik de kleine toch weer terug kunnen brengen aan de fokker, ( na 2 maand.. ) En gelukkig.. wou ze hem terug. Nu zit mijn oude beer weer alleen, castreren doe ik hem niet aan, want daarna weer met een zeugje proberen heeft ook geen zekerheid. Dus wees gewaarschuwd. Dat het nu goed gaat betekend niet dat het goed zal blijven gaan.. hoop dat je hem ook na zon lange tijd nog terug mag brengen als het nodig zal zijn

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 21:16

Ik weet dat het mis kan gaan, dat kan zelfs als je ze al van kleins af aan bij elkaar hebt. Mocht het zover komen dan schaf ik zo'n kooi van twee verdiepingen aan en haal ik ze dus uit elkaar.....