Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rebeccaa schreef:Sommige mensen zijn ZO zielig.. bij ons in de buurt is er zo'n poedersuiker herder en wij hebben een kleine beagle. En die van ons zat vast aan de riem en die herder loopt los en ineens valt die zo onze hond aan! En dat was ook de schuld van onze hond 'want zijn hond deed nooit zo iets'.
Gelukkig had onze hond vrijwel niks want m'n vader/vriendin van m'n vader die hebben het been er tussen gezet en dat beest weggeschopt of zo maar mijn god, als je zo'n poedersuiker hond hebt hou hem dan gewoon aan de lijn!
Ik bedoel, ik zal heel eerlijk zijn, mijn hond is ook geen schatje. Ze heeft een hekel aan jack russels en ander heel klein spul (zal ze vast van mij hebben) en die kan ze ook zonder reden ineens aanvliegen. Maar ik heb mijn hond dus ook nooit los.. omdat ik het gewoon weet! Alleen op de hei, maar dan laat ik haar pas los achteraf op een stuk waar nauwelijks honden lopen EN dan zorg ik voor extra bescherming, denta stick haha, die vind ze zo lekker dat ze gelijk terugkomt. Vind 't echt bizar dat jouw hond wordt aangevallen omdat één of andere *%()#&%)Q@(&^ te dom is om z'n hond een riempje om te doen.
Kyar schreef:Ik heb n hondagressieve hond gehad , wat ze aan andere honden voor haar neus kreeg maakte ze letterlijk af.
Die liep dan ook gemuilkorft , zeer kort aangelijnt en alleen maar op straat.
Los liep ze nooit , behalve op de hondenclub als iedereen klaar was met trainen.
Ik nam mijn verantwoordelijkheid , maar er waren veel mensen die die muilkorf als vrijbrief zagen om hun hond midden op straat maar los te gooien en te laten buurten bij ons.
Stond ik weer met 28 kg herder in de lucht getild om maar te voorkomen dat er wat gebeurde.
Ondertussen probeerde ik de andere hond weg te brullen.
Lukte dat niet dan kreeg hij toch echt n trap.
T was dat of opgegeten worden door Elena.
Elena leeft inmiddels niet meer , dus heb ik die situaties niet meer.
Maar zit ik zoals gisteren op m'n fietsje met m'n reu van 45 kg naast me op n fietspad ( hond aan de springer) en er komt er eentje buurten . Los natturlijk want waarom zou je je hond bijhouden op n druk fietspad ....
Dan heb ik echt geen zin om op m'n plaat te gaan, krijgt de andere hond ook n trap onder z'n hol.
En pech voor hen , ik draag stale neuzen ....
In de bebouwde kom heb je gewoon je hond aan de lijn te houden , zeker als t geen lieverdje is.
@ts , volgende x gewoon wegbrullen of n trap verkopen.
T is met dat type hond uit jouw verhaal vaak dat of je gaat zonder hond naar huis.
Dat zijn echt geen lieverdjes naar andere honden ( beetje zoals mijn Elena was)
keona schreef:met een muilkorf zal hij juist niet veel meer kunnen aan richten.en ik ervaar juist dat als een staff/pitbull een muilkorf draagt mensen meteen bang zijn hond aanlijnen en bij zich houden,maar ik muilkorf mijn hond nog niet.aanlijnen oke,maar stel je voor je hond word gepakt en heeft een muilkorf leuk voor het beestje maar kan zich nooit verweren.ben geen voorstander van muilkorf.maar soms kan het even niet andersKyar schreef:Ik heb n hondagressieve hond gehad , wat ze aan andere honden voor haar neus kreeg maakte ze letterlijk af.
Die liep dan ook gemuilkorft , zeer kort aangelijnt en alleen maar op straat.
Los liep ze nooit , behalve op de hondenclub als iedereen klaar was met trainen.
Ik nam mijn verantwoordelijkheid , maar er waren veel mensen die die muilkorf als vrijbrief zagen om hun hond midden op straat maar los te gooien en te laten buurten bij ons.
Stond ik weer met 28 kg herder in de lucht getild om maar te voorkomen dat er wat gebeurde.
Ondertussen probeerde ik de andere hond weg te brullen.
Lukte dat niet dan kreeg hij toch echt n trap.
T was dat of opgegeten worden door Elena.
Elena leeft inmiddels niet meer , dus heb ik die situaties niet meer.
Maar zit ik zoals gisteren op m'n fietsje met m'n reu van 45 kg naast me op n fietspad ( hond aan de springer) en er komt er eentje buurten . Los natturlijk want waarom zou je je hond bijhouden op n druk fietspad ....
Dan heb ik echt geen zin om op m'n plaat te gaan, krijgt de andere hond ook n trap onder z'n hol.
En pech voor hen , ik draag stale neuzen ....
In de bebouwde kom heb je gewoon je hond aan de lijn te houden , zeker als t geen lieverdje is.
@ts , volgende x gewoon wegbrullen of n trap verkopen.
T is met dat type hond uit jouw verhaal vaak dat of je gaat zonder hond naar huis.
Dat zijn echt geen lieverdjes naar andere honden ( beetje zoals mijn Elena was)
keona schreef:goed dat je je verantwoording neemt,maar eigenlijk hoef jij niet te gaan muilkorven,als andere mensen ook hun verantwoording nemen.maar dat kost toch veel moeite bij mensen.
kiwi1990 schreef:bij de 2e ontmoeting had ik zijn hond een gigantische rotschop in de onderbuik gegeven.
moet ie maar niet gaan lopen dreigen, en leert die hond het ook wel af om het iig bij jou te doen.
Nou zul je zien dat die hond straks ingeslapen moet worden omdat mensen gaan bellen en meneer hem niet bij zich kan houden
Sassol schreef:TS is het misschien niet verstandig om je toch 'weg te laten jagen' zodat je hond niet meerdere keren belaagd wordt?
Verder vind ik dit weer heel jammer. Mannetje wilt stoer doen en koopt daar een stoere hond voorNou zul je zien dat die hond straks ingeslapen moet worden omdat mensen gaan bellen en meneer hem niet bij zich kan houden
Langcara schreef:kiwi1990 schreef:bij de 2e ontmoeting had ik zijn hond een gigantische rotschop in de onderbuik gegeven.
moet ie maar niet gaan lopen dreigen, en leert die hond het ook wel af om het iig bij jou te doen.
Dan betaalt de hond voor het gedrag van zijn baas. En die hond is al niet in orde, ook als gevolg door baas. Die zou helemaal geen hond moeten hebben want die geeft nergens iets om.
kiwi1990 schreef:Dus wat je eigenlijk zegt (wat ik ervan begrijp) moet je die hond zn gang maar laten gaan, en je eigen hond maar aan laten vallen want oh hij is zo sielugh?
Ik ben het er iig wel mee eens dat dat soort mensen geen honden moeten hebben, maar helaas is daar niet veel tegen te doen.
Als hij gewoon te vreten en te drinken krijgt komt de DB er niet bij, en politie zal ook niet veel doen. Dat doen ze pas als die hond gevaarlijk richting mensen is.
Blijkbaar herkende hij mij nog. Nog terug gelopen om de andere hond op te halen en ze gaan zo naar het ziekenhuis voor een tetanusprik. Vrouw was ook gebeten. De man die de hond opgetild heeft en ik zitten alleen onder het bloed van de hond.
. Gelukkig kwam mijn pup er ongeschonden vanaf en is nu een prachtige 1,5 jaar oude border collie.