DM degeneratieve myelophatie Duitse herder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: DM degeneratieve myelophatie Duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:50

Wij gaan met 4 honden van de club Donderdag naar NL om bloed af te nemen. Ik wil die zekerheid naar toekomstige pupeigenaren graag meegeven ook al is het niet verplicht.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:37

Wilawander schreef:
Wij gaan met 4 honden van de club Donderdag naar NL om bloed af te nemen. Ik wil die zekerheid naar toekomstige pupeigenaren graag meegeven ook al is het niet verplicht.

*\o/* super dat jullie dat doen!!! Ik ga voor jullie hard duimen dat jullie ook 4 vrije honden hebben

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:57

dierenfan schreef:
Wilawander schreef:

*\o/* super dat jullie dat doen!!! Ik ga voor jullie hard duimen dat jullie ook 4 vrije honden hebben

Ik ook!
Ook ik heb besloten om mijn teefje, als ze fokgeschikt is (wordt komende maand geröntgend) ook te laten testen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:45

Zo wij hebben besloten Aylah te laten testen op Degeneratieve Myelopathie en ook haar moeder, zus en dekreu waarmee de moeder gedekt gaat worden, worden getest. We willen deze zekerheid aan de eventuele pupkopers mee kunnen geven.

Maar dat is nog niet zo makkelijk. Gisteren een afspraak bij een dierenkliniek in Enschede. Wij vanuit Duitsland met 4 honden erheen. Komen we daar waar wilt u dan op testen? Oh dat kunnen we niet hoor. Die test bestaat alleen voor labradors. >;)

Ik"eeeeeh ik heb het extra nagevraagt toen ik de afspraak maakte? nee het kan wel maar dan moet u zelf de testkits bestellen en kunt u eventueel ook zelf bloed afnemen. Ja dan kan ik ja bloed van elke hond die ik wil nemen.............. 8)7

Dus weer naar huis. Nu al 3 klinieken gebeld, de één kan het niet want heeft er nooit van gehoord, de andere wil de officiele uitslagen niet mee geven enz. :?

Wat kan er hier nu zo moeilijk aan zijn? :')

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:29

Even contact opnemen met het Dr van Haeringen lab in Wageningen? Zij doen de DNA testen en zij kunnen vast meer vertellen over hoe en wat je naar ze moet opsturen.

Mystylove

Re: DM degeneratieve myelophatie Duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 20:46

@ wilawander ik heb je even een pb gestuurd