Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Diaz schreef:Alleen al duitsland en de US
Citaat:To control the pattern in the breed, these countries (and/or kennel clubs) so far have taken action:
Australia (banned registration of merles)
New Zealand (banned registration of merles)
Canada (Merle is now a DQ in the Chihuahua standard)
Great Britain (Merle is now a DQ in the Chihuahua standard and merles are also banned)
Germany (Merles can not be shown/bred)
Updated July 27, 2009
ALL FCI countries (83 countries) have now made merle Chihuahuas a DQ, and in several countries, this means puppies from merle parent(s) can not be registered.
See full list of applicable member countries here: http://www.fci.be/membres.aspx

ironic__ schreef:hij is mij verkocht als zilver merle
en ook via google staat er veel info over
maar al was hij groen merle
daar gaat het me ook niet om
ik ga nog ff verder op onderzoek uit
ironic__ schreef:keona schreef:
dat wist ik over merle met merle fokken
maar het ging er mij om om mijn merle met een niet merle te fokken
en daar meer info over te krijgen
Kuggur schreef:Precies, de witte waar je zo nodig mee wil fokken kán drager van het merle gen zijn. Omdat je andere hond zéker drager is van dit gen is dat reden genoeg dit te laten.
Maar van je posts krijg ik sterk het gevoel dat je niet wil luisteren naar raad die je niet bevalt TS...
Nomanji schreef:Niet doen! Gezondheid van pups gaan altijd voor! Zelfs al zouden ze je 1000 euro willen betalen voor een dekking. Je hond komt sowieso bij een verdachte fokker weg, en ik denk dat jij echt niet gaat betalen voor de benodigde testen.
Als je trouwens nu toch zegt; ja maar ik heb toch gezegd dat ik het niet doe? Waarom zoek je dan in hemelsnaam meer info over fokken met Merle's? Je hebt een doodgewone Merle Chihuahua zonder stamboom met onbekende achtergrond die niet getest is. NIET DEKKEN. Doe je het wel dan ben je niets anders dan een doodgewone broodfokker, wat de fokker van jou Chi waarschijnlijk ook was.