Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thirty schreef:Nuage schreef:Maar andere mensen mogen ook tips geven ThirtyHet is duidelijk dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet eindeloos op door te gaan denk ik.
Dat doe ik ook niet. Maar het is niet nodig om een pup zo te laten schreeuwen terwijl dat heel makkelijk voorkomen kan worden.
Als jij dat 'erop doorgaan' vindt, prima. Ik vind van niet. Ik vind het sneu voor de pup.

)Nuage schreef:Je doet de bench dan na 10 minuutjes weer open, maar alleen als ze niet piept of blaft op dat moment. Want anders beloon je dat gedrag.
, daar is het een forum voor.
kimmie261 schreef:maar een hond en vooral een puppie voelt zich helemaal niet veilig in een kooi(tje)...
een hond voelt zich veilig bij zijn roedel,niet alleen opgesloten in een kooi ( die meestal kwa formaat nog te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden)
dat willen wij mensen allemaal graag geloven omdat ze er uiteindelijk na conditionering "graag" erin gaan..
maar echt,als een kooi zo "veilig en fijn" zou zijn,zouden alle honden er zonder enig probleem graag in gaan liggen,waarom zou je het anders langzaam moeten aanleren dat zo'n ding leuk is??
een hond wil gewoon niet alleen zitten in een kooi...daarom janken ze,uiteindelijk als je ze laat janken leren ze dat het janken niet oplevert dat je dan bij je roedel terecht komt en berusten ze zich in hun eenzame lot..

Mijn hond piepte ook een klein beetje in het begin, maar dat is wel een groot verschil met in paniek zijn. Dat laatste vind ik niet goed.
kimmie261 schreef:maar echt,als een kooi zo "veilig en fijn" zou zijn,zouden alle honden er zonder enig probleem graag in gaan liggen,waarom zou je het anders langzaam moeten aanleren dat zo'n ding leuk is??
Die moest dat ook leren 
dus weet wat werken en honden hebben inhoudt 

Thirty schreef:Ik heb niets tegen (correct) benchgebruik, dus niet te lang en het liefste open...
Maar Onley waarom heb je eigenlijk een hond?Komt op mij over alsof de hond constant bij het gezin wordt weggehouden.

Citaat:Bench vind ik echt ondingen hoor, bah.
Onze pup gaat in 10 min wel tig keer anders liggen, en ligt het liefst op de koude vloer, i.pv. in zo'n warme bench.
mijn pup gaat nu al vanzelf de bench in als we hier alles gaan afsluiten om naar bed te gaan 
Af en toe waren we Taro kwijt en waar was hij?? In Kazuo zijn bench............. Nu zoeken ze heel vaak zelf de bench op.