Hoe pup laten wennen aan alleen thuis zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:54

is ze dan ook in paniek of niet?
want dan zou ik het zaakje gewoon negeren als ze joenkt als jullie naar bed gaan of weg gaan.
Valt me net wat in heb je een open bench? of een gesloten kennel?

Sommige honden voelen zich niet veilig als ze een open bench hebben mischien eens proberen als
je de bench dicht maakt aan de zijkanten met planken/meubelplaat/ of een doek of zoiets
mischien voelt ze zich dan wel wat veiliger

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:04

Thirty schreef:
Nuage schreef:
Maar andere mensen mogen ook tips geven Thirty ;) Het is duidelijk dat jij er anders over denkt, maar je hoeft er niet eindeloos op door te gaan denk ik.

Dat doe ik ook niet. Maar het is niet nodig om een pup zo te laten schreeuwen terwijl dat heel makkelijk voorkomen kan worden.
Als jij dat 'erop doorgaan' vindt, prima. Ik vind van niet. Ik vind het sneu voor de pup.

Maar er wordt gevraagd om de mening van meerdere mensen. Die geven we. Jij gaat daarna mijn bericht quoten en wederom jouw mening herhalen. Daar schieten we niks mee op.

Overigens vind ik een hond die overstuur is laten blaffen ook geen goed idee. Daarom heb ik het dus anders aangepakt, en dat stond ook in mijn eerdere verhaal. TS geeft ook al aan dat ze dat juist niet wilt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:07

maar een hond en vooral een puppie voelt zich helemaal niet veilig in een kooi(tje)... :n

een hond voelt zich veilig bij zijn roedel,niet alleen opgesloten in een kooi ( die meestal kwa formaat nog te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden :x )

dat willen wij mensen allemaal graag geloven omdat ze er uiteindelijk na conditionering "graag" erin gaan..

maar echt,als een kooi zo "veilig en fijn" zou zijn,zouden alle honden er zonder enig probleem graag in gaan liggen,waarom zou je het anders langzaam moeten aanleren dat zo'n ding leuk is??

een hond wil gewoon niet alleen zitten in een kooi...daarom janken ze,uiteindelijk als je ze laat janken leren ze dat het janken niet oplevert dat je dan bij je roedel terecht komt en berusten ze zich in hun eenzame lot..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:10

Nuage schreef:
Je doet de bench dan na 10 minuutjes weer open, maar alleen als ze niet piept of blaft op dat moment. Want anders beloon je dat gedrag.

Dit is de zin waar ik over val.
Je begint a) niet met 10 minuten, en b) als de hond piept of blaft ga je al te snel.

Als ik het niet eens ben met een advies in een topic, dan zeg ik dat.
En dat mag :)* , daar is het een forum voor.

Straks zegt er iemand in een topic dat ie best een slof heul strak mag trekken, want daar zijn ze voor. En dan mag zeker niemand daar iets over zeggen. Fijn forum is het dan ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:14

kimmie261 schreef:
maar een hond en vooral een puppie voelt zich helemaal niet veilig in een kooi(tje)... :n

een hond voelt zich veilig bij zijn roedel,niet alleen opgesloten in een kooi ( die meestal kwa formaat nog te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden :x )

dat willen wij mensen allemaal graag geloven omdat ze er uiteindelijk na conditionering "graag" erin gaan..

maar echt,als een kooi zo "veilig en fijn" zou zijn,zouden alle honden er zonder enig probleem graag in gaan liggen,waarom zou je het anders langzaam moeten aanleren dat zo'n ding leuk is??

een hond wil gewoon niet alleen zitten in een kooi...daarom janken ze,uiteindelijk als je ze laat janken leren ze dat het janken niet oplevert dat je dan bij je roedel terecht komt en berusten ze zich in hun eenzame lot..

en helaas zijn er ook mensen die gewoon werken en niet hun brak gesloopt willen hebben door hun hond :+
en ja ook onze hond mag niet bij ons in bed liggen of op de bank en overdag als de kids hier rondrennen
mag de hond nog niet eens in de woonkamer komen voor de hond een gewoonte geworden ze loopt overdag nog niet eens meer de woonkamer in, als het tussenhekje open staat....

Dat jij je honden in bed hebt liggen en ze overal mee naar toen neemt wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen omdat het roedeldieren zijn.
goh wat voelt mijn hond zich toch slecht in haar bench he

Afbeelding

Ze heeft nu trouwens een grotere bench hoor ;)

Nuage

Re: Hoe pup laten wennen aan alleen thuis zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:16

Als je pertinent tegen het gebruik van een bench bent dan kunnen we nog lang discusseren natuurlijk :) Mijn hond piepte ook een klein beetje in het begin, maar dat is wel een groot verschil met in paniek zijn. Dat laatste vind ik niet goed.

Mijn hond vind de bench oprecht een fijne plek, ze gaat er graag in :j

kimmie261 schreef:

Maar mijn paard vond het ook niet meteen leuk toen we erop gingen zitten :o Die moest dat ook leren ;)

En dat doe je dan zonder dwang, paniek, etc. natuurlijk. Op dat punt ben ik het uiteraard compleet eens.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:21

en wat kan ze verder doen als die hond wakker wordt?? weer zo gaan liggen?

uren achtereen??is toch veel te klein zo'n ding om een hond voor uren in te stoppen??

en ik heb echt een ras echte sloper gehad,kan nog wel wat foto's plaatsen hoor hoe ik mijn huis terug vond,maar no way dat ik ook maar 1 dag gedacht heb,dan stop ik hem maar in een kooitje waar ie uren lang niets anders kan doen als liggen rondje draaien en liggen...

zeg het,voor een konijn is het schandalig klein waar wij ( volwassen en ook grote rassen)honden in stoppen tegenwoordig...

en overigens heb ik vroeger ook gewoon gewerkt en had ik 5 honden :) dus weet wat werken en honden hebben inhoudt :j

alleen ik vind ( en dat is persoonlijk) de ontwikkeling van de kooi voor honden echt afschuwelijk...

als ik zie in de zomer hoe vaak de honden hier verliggen om een verkoelende plek op te zoeken,moet ik er niet aan denken wat je die beesten aandoet ze op te sluiten in een kooi waar ze altijd warm moeten liggen en waar amper een verkoelende plek in te vinden is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:29

Als die van ons niet in hun bench liggen (waar ze al lang niet meer 'dicht' in zitten!!), liggen ze úren op de bank of in hun mand, dus waarschijnlijk hebben ze niet zo'n moeite met wat langer op dezelfde plek liggen :P
Onze benches staan juist op de koelste plek (geen trek o.i.d.) in het huis en dat hebben we ook speciaal gedaan.
Als een hond er niet halve dagen in hoeft en uiteraard ook niet wanneer de bench te klein is, zie ik er geen probleem in en kan het een super hulpmiddel zijn. Ook is het voor de honden echt hun rust plekje! Als er bijvoorbeeld visite is, gaan ze er ook graag in liggen.

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben ook voor de gesloten benches gekozen, omdat we die veel prettiger vinden dan zo'n ijzeren kooi.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:41

overigens ligt onze hond ook niet uren in haar bench dat vind ik namelijk ook note done kimmie

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:43

Ik heb niets tegen (correct) benchgebruik, dus niet te lang en het liefste open...

Maar Onley waarom heb je eigenlijk een hond? :? Komt op mij over alsof de hond constant bij het gezin wordt weggehouden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:48

Thirty schreef:
Ik heb niets tegen (correct) benchgebruik, dus niet te lang en het liefste open...

Maar Onley waarom heb je eigenlijk een hond? :? Komt op mij over alsof de hond constant bij het gezin wordt weggehouden.

nee hoor aangezien wij en de hond constant in de voorkamer zijn
waar de kachel staat en brand dus de hond is vrijwel heel de dag bij ons en de kinderen..
Als ze te druk worden met mekaar dan gaan de kids of ik stuur de kids dan naar de woonkamer en de hond blijft
in de voorkamer bij mij aangezien ik hier wel de hele dag zit (eten maak enz de laptop staat hier namelijk ook) ;)

sávonds als de kids in bed liggen mag ze gewoon overal komen hoor
dit is dus gewoon omdat mijn jongste zoon de hond behoorlijk gek kan opdraaien
en mijn dochter met Adhd er dan eens bij komt :+
dus dan krijgen ze en de hond ook een time out

gezellig zo toch
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W7Y87OEP.jpg
<3

maar goed we gaan offtopic hoor dit is niet mijn topic maar van iemand anders
dus bij verdere problemen met mijn opvoeding mag je me een pb sturen :j
Laatst bijgewerkt door onley op 18-01-12 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:48

Een rustige plek in het huis opzoeken.
Daar de bench.
Gaan wandelen/spelen iig dat ze moe word.
Bij het in de bench doen altijd koekje geven (en dan gewoon dichtdoen) , ze moet wel voor ze naar bench gaat even geplast ed hebben en het liefste nog wat moe zijn van spelen en daarna gewoon weggaan hoor ;)
Janken stopt vanzelf en ze slapen zo snel :)

Een hond kan prima in een bench ,kan daar prima in slapen ,en die kan prima dicht.
Als het dier daar maar niet meer doorbrengt dan buiten de bench en niet noodgedwongen daarin zijn behoeftes moet doen.

Gebruik je bench niet als strafplek! Meer als een plek voor rust en slapen ed.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:53

Only nee ze is stil en zit wat op haar bot te sabbelen. Wij hebben wel zo`n ijzeren bench maar het is inderdaad wel een idee om er wat over heel te doen. Een deken of zo zodat het meer haar nestje word.

Wat doen jullie met kleine kinderen dan die in bed moeten slapen maar de hele nacht krijzen omdat ze het liefst bij hun moeder ( roedel) willen zijn? Als goed is leg je je kind uit van lekker slapen in bedje mooie dromen blabla hun lievelings knuffel er naast. Maar toch huilt het kind omdat het niet naar bed wil maar het lieft bij mama op schoot zit. Dan haal je je kind er toch ook niet uit bij de eerste huil?...

Bedankt voor de verschillende adviesen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:54

Zeker wel als ze nog klein zijn! En dat geld voor pups ook. Want babies en pups kun je niets uitleggen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:15

mijn zoon staat indd ook iedere nacht aan de deur dat hij bij ons wil slapen
maar helaas voor het kleine mannetje moet hij toch echt terug in zijn eigen bedje :)
maar inmiddels snapt hij het wel en klein beetje wat we vertellen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:18

Een hond zal er wel redelijk mee kunnen leren leven om een poos alleen te zijn,maar het is een roedeldier die zich niet prettig voelt alleen..Dat is ook een reden voor mij om in elk geval 2 honden te hebben..Het is eigenlijk net als bij paarden,die voelen zich alleen ook alles behalve prettig..Mijn pup liet ik de eerste nachten in de bench in de slaapkamer slapen en dat ging erg goed..Hij voelde zich ook niet niet prettig opgesloten en al gauw sliep hij gewoon in de mand bij mijn andere hond zonder al te veel ongelukjes en slopen..Volgens mij is negeren al wel een beetje achterhaald..

Het is niet bedoeld om je het idee te geven dat je er nu een hond bij moet bij moet nemen en dat je helemaal verkeerd bezig bent,maar verplaats je eens in zijn gevoel..

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:56

Pleiada, ik snap dat 2 altijd beter is dan 1. Op den duur willen we er ook een tweede bij. Maar het is onze eerste hond van mij en mijn vriend. En dus willen we eerst deze goed opvoeden en doet het super.
Vanuit huis hebben we altijd honden gehad.

Ze komt wel heel veel in contact met honden. Bij mijn schoonouders, stage, buiten.

Valt me nu al op dat het iets beter gaat. Vanmiddag na de tips hier gelezen te hebben heb ik haar gevraagd in de bench te gaan, en dan moest ze gaan liggen dit kent ze ook sins paar dagen en dan krijgt ze wat lekkers. Dan vraag ik haar daar te blijven en loop ik naar andere kant van de kamer waar ze me wel kan zien. De ene keer moet ze blijven tot dat ik weer bij haar ben en de andere keer vraag ik of ze bij me komt. Zodat ze ook leert bij je te komen op commando. verder ga ik om het hoekje staan als zij in de bench ligt en ik haar gevraagd heb daar te blijven liggen. Tel 5 sec en beloon haar dan als ze nog in de bench ligt. En straks weer wat langer. Net heeft mijn vriend het ook een paar keer gedaan en nu gaat ze zelf in de bench kijken naar wat lekkers ( haar kauw bot ligt er en teddybeer) en gaat er mee zitten spelen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:57

Dat is inderdaad de goede manier. En van 5 seconden ga je naar 10, en dan naar 30 ;)
Fijn dat het al iets beter gaat. Gewoon 'dom' door oefenen en dan komt het goed.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:00

Fijn dat het al wat beter gaat!

Ik snap het hoor dat je niet direct een hond er bij kan nemen,maar leuk dat het in de toekomst een mogelijkheid is en zowiezo goed dat ze veel in contact komt met andere honden..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:30

Citaat:
Bench vind ik echt ondingen hoor, bah.
Onze pup gaat in 10 min wel tig keer anders liggen, en ligt het liefst op de koude vloer, i.pv. in zo'n warme bench.

Mijn pup vond de bench geweldig. Bench ging mee naar slaapkamer, naar de kamer, naar de bijkeuken, overal mee naartoe, naar het werk, in de auto. En helemaal geen echt kleine bench (87cm lang) hij kon er warm in liggen (fleeze kleed) koel in liggen (nylon kleed) en stukje ijzeren bodem. Er lag een knuffel in, speelgoed en wat te knagen en een fles eraan dat er altijd water was. Een bench is best groot voor een mini pupje en je kan er een compleet paradijs van maken. Doordat de bench overal was waar hij was en waar wij waren was de bench heel snel normaal. En dan ging ik even als hij in de bench zat (overdag oefenen) de krant halen om het hoekje van de deur, wat te drinken pakken, koekje halen enz. en maar belonen als hij rustig en stil was. Ging enorm vlot en na 7 maanden leeftijd was de bench de deur uit en hij is nog niet terug gekeerd. Hij heeft nooit de tijd gekregen wat te slopen en toen die sloopperiode eenmaal voorbij was en hij nooit de neiging/tijd gekregen had vond ik het wel oke.

Oftewel: een bench hoeft niet slecht te zijn en ook niet klein te zijn :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:32

ik zou er geen hond bij nemen voordat deze 1.5 á 2 jaar is. Dus al redelijk opgevoed, goed zindelijk en weet wat wel/niet hoort. Kan deze mooi helpen met opvoeden van de andere hond. Wil je al eerder een andere hond erbij neem dan een hond met in elk geval 2 jaar leeftijds verschil met huidige hond (heb bij mijn toen 1 jaar en 3 maanden jonge hond een hond van 3.5 jaar gezet die goed stabiel was).

Zo hebben ze zeker nog wat aan elkaar qua spelen en bezig zijn maar heb jij geen twee niet opgevoedde of half opgevoedde honden.
Daarnaast moet je ze toch leren dat ze zelf op 4 poten staan en dus regelmatig 1 thuis laten en 1 mee nemen. Wel zo handig als 1 van de 2 wat overkomt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:10

En, hoe ging het vandaag??

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 22:24

goed, ze gaat vaker zelf in de bench kijken naar wat lekkers en als ze daar zelf gaat zitten krijgt ze weer wat lekkers. Of ik vraag haar in de bench te gaat liggen en dan moet ze daar even 2 min liggen terweil ik gewoon in de kamer ben en dan krijgt ze weer wat lekkers.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:40

fijn dat het nu in ieder geval een stuk beter gaat alsje zelf ook maar consequent erbij blijft om te 'oefenen'
:) mijn pup gaat nu al vanzelf de bench in als we hier alles gaan afsluiten om naar bed te gaan
ze krijgt dan altijd wat brokjes aangezien ze net doet alsof ze uitgehongerd word hier gaat ze graag uit haar eigen snel naar binnen :D
want stel je voor ik mis die brokjes he :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:43

Fijn dat het goed gaat!!
Bij de een gaat het toch sneller dan bij de ander!
Onze Taro ging in het begin nooit heel graag in de bench. Kazuo juist wel. Op een gegeven moment gingen we Taro zijn bench een beetje als opslag gebruiken :P Af en toe waren we Taro kwijt en waar was hij?? In Kazuo zijn bench............. Nu zoeken ze heel vaak zelf de bench op.