Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 20:08

De fokker wíl de pup ook wel komen brengen, graag zelfs, zodat ze kunnen zien in welke omgeving hij komt. Maar dan probleem nummer 2, de fokker heeft geen auto (meer)...

Maarja een hondentaxi ofzo is er dus niet?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:09

Lees mijn post nog even:) nogmaals..
klik is zo belanrijk!
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 17-01-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:09

X_Sam_X schreef:
De fokker wíl de pup ook wel komen brengen, graag zelfs, zodat ze kunnen zien in welke omgeving hij komt. Maar dan probleem nummer 2, de fokker heeft geen auto (meer)...

Maarja een hondentaxi ofzo is er dus niet?

Er is een gewone taxi... Desnoods ga je er met de trein naartoe en neem je alleen een taxi terug?
(ben wel benieuwd wat voor idee jij hebt bij een hondentaxi)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:10

Kan je niet je moeder als verrassing op de dag zelf (of de dag ervoor) meenemen? gewoon zeggen dat ze in de auto moet stappen en naar adres X moet rijden (of je stelt het in op de tomtom als jullie dat hebben) en dan is het daar terplekke ook een verrassing voor haar.

Een pup cadeau doen op die manier kan ik me wat bij voorstellen maar gewoon thuis komen opdagen met een puppy kan gewoon niet. Jij kan niet in de portemonnee van je ouders kijken en weet niet of ze financieel nog wel een extra dier willen en kunnen dragen, en of ze die verantwoordelijkheid erbij willen. En zo zijn er wel meer dingen. Dieren cadeau is in ieder geval een nogo in de zin van iemand een dier gewoon in de maag splitsen. Wat ik hierboven aan geef, of de optie een cadeaubon te geven, lijkt me een hele goede optie!
Ivm vermoedelijk ander bezoek lijkt me het ook niet verstandig dat de puppy op de dag van de verjaardag ook daadwerkelijk al komt.

Ik lees dat de fokker geen auto heeft, dus die optie valt dan helaas af. Dan had je moeder ook nog even kunnen nadenken of ze dit wel echt daadwerkelijk wil of dat ze het alleen leuk zou vinden.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:10

Mareng schreef:
Dieren horen niet als cadeau gegeven te worden... Niet voor Kerst en ook niet voor een verjaardag.... Gewoon samen met je moeder gaan en van te voren alles goed regelen!

hier ben ik het niet mee eens :) Ik snap het idee maar het mag wel iets genuanceerder.
wanneer iemand een puppy voor zijn verjaardag wil, waarom zou je dat dan niet kunnen geven? Ik heb zelf ratjes voor mijn verjaardag 'gekregen', ging via een advertentie hier op bokt en ik heb het zelf geregeld, maar ik krijg ze namens mijn vriendin. Mijn moeder heeft een hond voor haar verjaardag gekregen, die hier nu ook alweer een jaar of 6 is.

Wanneer je maar niet zomaar met huisdieren aan komt zetten en die aan iemand geeft "omdat het kan", maar omdat het een weloverwogen keus is van degene die ze vraagt, kun je prima dieren cadeau doen.

wat het vervoer betreft: dat wordt erg lastig. Als je een specifiek ras zoekt, zijn er dan geen fokkers dichterbij? En anders zou je misschien kennissen moeten vragen of ze (tegen een kleine vergoeding) heen en weer zouden willen rijden met jou.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:13

Elin_ schreef:
Lees mijn post nog even:) nogmaals..
klik is zo belanrijk!

zal hem nog even quoten....misschien komt hij dan over ;)
Ik heb het idee dat we tegen een muur aan staan te schrijven :D

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:13

Superleuk idee van hierboven ergens!

Neem je moeder mee op een verrassingsuitje..

Ga lekker bijvoorbeeld ergens met haar lunchen & rij dan door naar de fokker!
Kan ze er zelf eentje uitkiezen, je hebt een volwassene bij je, en je hebt vervoer, beter kan niet toch?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:14

@peacehorses: mareng bedoeld (net als anderen hier in het topic, ik ook) denk ik iets anders. Namelijk niet dat je het zelf regelt en een vriendin het betaald maar dat een vriendin gewoon spontaan jou ratjes had gegeven... Kijk, als de moeder zelf de pup mee uitzoekt (wat neem ik aan samen met de fokker gebeurd) en beslist dat ze graag een wil, dat de TS hem dan betaald, daar heeft hier volgens mij niemand iets op tegen ;) Gewoon met een pup thuiskomen terwilj ze alleen weet "dat moeder het vast wel leuk vind" is iets heel anders!

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 20:15

Een taxi was dus ook al mijn idee, maarja die heb ik gebeld en er mogen geen honden in een taxi, wat ik eigenlijk ook wel logisch vind...
De beste vriendin van mijn moeder vond het ook een heel goed idee, en zij wilt dus wel mee de pup ophalen, maar dan wordt het met de trein, het is dan niet anders...
Wat sommige van jullie begrijpen is dat de pup òp m'n moeders verjaardag komt, dat is niet zo, de pup komt een week later.
De klik is inderdaad ook belangrijk, dat weet ik wel, maar ik weet dan ook wel wat voor soort karakter bij m'n moeder zou passen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:16

ilsemarie: klopt, daarom zeg ik ook dat ik het idee snap maar dat het wel iets genuanceerder verteld mag worden dan "dieren horen niet cadeau gedaan te worden". Maar inderdaad, zelf uit laten kiezen en bepalen of er een klik is, is heel belangrijk. Dat wil echter niet zeggen dat het dan geen 'cadeau' meer is

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:30

Als hij een week later komt kan je toch gezellig met je moeder? maak je er een leuk uitstapje van! Je hoeft haar ja niet te vertellen waar jullie heen gaan... als je zegt dat ze je moet vertrouwen en erheen moet rijden dan zal ze dat vast wel doen. Misschien wil die vriendin van je moeder ook wel mee, alleen maar leuk.
Hoe oud is de pup dan als je hem ophaalt? Want 4 uur met een jonge pup in de trein? dat doe je zo'n klein ding toch niet aan? nieuwe mensen, zonder broertjes/zusjes, niet zindelijk en dan zolang met de trein? Sorry maar dat vind ik echt niet kunnen! (bovendien, zoveel bacteriën in een keer... beestje heeft tweede enting nog niet gehad... heel veel lawaai/onrust) Onze pup moest 250 km met de auto, dat vond ik al niet zo tof maar dat is gelukkig goed gegaan (wij waren ookal erg vertrouwd met pupje, ze had krant in de auto dus kon haar behoefte doen (bij de fokker is ze krantzindelijk gemaakt). Ze heeft ook veel geslapen tijdens de reis maar ik ben blij dat we gewoon rustig met de auto waren, de eerste 50 km vond ze het toch niet helemaal tof, daarna 180 km geslapen en toen nog 20 km gespeeld en rondgekeken). Wat doe je als ze veel jankt/blaft? wat doe je als ze moet plassen/poepen? Ze kan geen kant op in de trein, je kan niet eventueel stoppen en even eruit of anders wat.

Ik vind het echt heel erg leuk dat je je moeder een pup cadeau wilt doen maar je kan het ook een grote verrassing maken zonder je moeder helemaal geen beslissingsrecht heeft (wat als ze het nu niet wil? Dan moet hij weer 4 uur met de trein terug? arm ding) en zonder dat de pup onnodig stress heeft. Ik zou er echt nog een goed over nadenken, een leuke bon of tegen haar zeggen dat ze de tomtom naar haar cadeau moet volgen lijkt me echt veel verstandiger (en ook veel volwassener en verantwoordingsvoller).

eline10

Re: Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:32

Misschien heb je een oom of tante met vervoer??
En anders zo als eerder genoemd werd, ''een bon geven voor een puppy''.
Misschien kun je dan bij die bon speeltjes geven enz.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:35

X_Sam_X schreef:
Een taxi was dus ook al mijn idee, maarja die heb ik gebeld en er mogen geen honden in een taxi, wat ik eigenlijk ook wel logisch vind...
De beste vriendin van mijn moeder vond het ook een heel goed idee, en zij wilt dus wel mee de pup ophalen, maar dan wordt het met de trein, het is dan niet anders...
Wat sommige van jullie begrijpen is dat de pup òp m'n moeders verjaardag komt, dat is niet zo, de pup komt een week later.
De klik is inderdaad ook belangrijk, dat weet ik wel, maar ik weet dan ook wel wat voor soort karakter bij m'n moeder zou passen.

en jij hebt zoveel ervaring met pups dat je het karakter kunt inschatten?
Weet je waarom ik ongerust ben om dit soort zaken?
Omdat ik zelf 6 honden heb....allemaal zwervers ook van mensen die ze ooit leuk vonden als pup.
En dat viel toch tegen....ik raad je geen hond af,absoluut niet...maar laat je moeder hem zelf uitzoeken.
Om teleurstelling van je moeder en leed voor de pup te voorkomen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:36

In tegenstelling tot de andere vind ik het juist een erg leuk cadeau die haar moeder vast niet verwacht :) Om wat voor pup gaat het ts? en waar moet het beestje vandaan gehaald worden? Ik wil wel rijden tegen benzinekosten voor je, rotterdam is vanaf hier +- 3 kwartier rijden.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:36

Ik zou er persoonlijk heel erg niet blij mee zijn als wie dan ook om wat voor reden dan ook 'zomaar' met een hond voor mij komt aanzetten. Ook al heb ik ervaring met honden en zou een pup hier meer dan welkom zijn, ik wil mijn hond zélf uitzoeken. Van een echte klik kun je nog niet echt spreken als je de pups 1 keer gezien hebt, ze zijn namelijk allemaal schattig haha :P Maar ik wil wel graag even met eigen ogen zien hoe de pups erbij zitten, of ze een beetje goed in elkaar zitten, en in overleg met de fokker er zélf eentje uitzoeken.

Maargoed, dit wil je niet horen.. en ik zie dat je blijkbaar al een oplossing gevonden hebt, veel plezier met de pup dan maar :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:37

geerke schreef:
X_Sam_X schreef:

en jij hebt zoveel ervaring met pups dat je het karakter kunt inschatten?
Weet je waarom ik ongerust ben om dit soort zaken?
Omdat ik zelf 6 honden heb....allemaal zwervers ook van mensen die ze ooit leuk vonden als pup.
En dat viel toch tegen....ik raad je geen hond af,absoluut niet...maar laat je moeder hem zelf uitzoeken.
Om teleurstelling van je moeder en leed voor de pup te voorkomen.

En nogmaals! Lees dit goed inderdaad!

Karakter van pups zien is vrijwel onmogelijk ,dit word nog ontwikkeld + dat karakter niets met keuze te maken heeft!
Ik heb een klik met een pony die qua karakter hetzelfde als ik is (dus koppig + koppig = werkt niet) ,maar toch heb ik de klik)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:40

DeSa schreef:
In tegenstelling tot de andere vind ik het juist een erg leuk cadeau die haar moeder vast niet verwacht :) Om wat voor pup gaat het ts? en waar moet het beestje vandaan gehaald worden? Ik wil wel rijden tegen benzinekosten voor je, rotterdam is vanaf hier +- 3 kwartier rijden.

Het gaat hier imo niet om het feit dat ze een pup voor haar moeder wil kopen, ik vind dat namelijk een HARTSTIKKE leuk kado, alleen vind ik wel dat haar moeder hier wel een zeg in heeft.. dus :) een bon geven of idd een verrassingsuitje plannen vindk een veeeel leuker idee en is imo ook veel verstandiger :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:27

ik vind die van het uitje tot nu toe het leukste idee, dan kun je misschien een (paar) vriendin(nen) van je moeder strikken om te rijden, dan zoek je ergens in de buurt van de pup een leuk plekje om uit te gaan, of een restaurantje, en ga je daarna als verrassing met een omweg naar huis langs de pup :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:32

Ik weet niet of ik een pup cadeau wil krijgen zonder zelf eerst gezien te hebben? Ik zou je moder mee nemen naar de pup.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:39

Een goede fokker verkoopt geen pups aan minderjarigen zonder dat een volwasene deze uitzoekt of erbij is en verkoopt ook geen pups die als cadeau dienen. Vaak landen deze namelijk vroeg of laat in een asiel. Zeg niet dat jij dat doet maar dat weet de fokker ook niet. Hie zou het niet gebeuren in elk geval. Ik verkoop ook parkieten en als mensen die willen als cadeau kunnen ze ergens anders heen gaan of een cadeubon krijgen zodat diegene zelf kan komen uitzoeken.

Je kan nog zoveel ervaring hebben met honden. Het is en blijft iets persoonlijks. Mijn man en ik doen beide aan hondensport maar geen van ons zal het in het hoofd halen een hond voor de ander te halen.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:52

Wilawander schreef:
Een goede fokker verkoopt geen pups aan minderjarigen zonder dat een volwasene deze uitzoekt of erbij is en verkoopt ook geen pups die als cadeau dienen. Vaak landen deze namelijk vroeg of laat in een asiel. Zeg niet dat jij dat doet maar dat weet de fokker ook niet. Hie zou het niet gebeuren in elk geval. Ik verkoop ook parkieten en als mensen die willen als cadeau kunnen ze ergens anders heen gaan of een cadeubon krijgen zodat diegene zelf kan komen uitzoeken.

Je kan nog zoveel ervaring hebben met honden. Het is en blijft iets persoonlijks. Mijn man en ik doen beide aan hondensport maar geen van ons zal het in het hoofd halen een hond voor de ander te halen.

Precies!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:54

TS: Je hebt een asielhond gehad, die beviel niet, een hond uit Spanje en die was het ook niet....... Daarom zou ik alleen al adviseren je moeder mee te nemen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:04

Mareng schreef:
TS: Je hebt een asielhond gehad, die beviel niet, een hond uit Spanje en die was het ook niet....... Daarom zou ik alleen al adviseren je moeder mee te nemen!

dit soort dingen bevestigen mijn voorgevoel.... :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:48

geerke schreef:
Mareng schreef:

dit soort dingen bevestigen mijn voorgevoel.... :(

Ja mijne ook. Een niet overdachte beslissing. Wat helaas zo vaak gebeurt. Je zoekt een hond/maatje uit voor minstens 10-15 jaar. Dat is iets wat niet zo maar als cadeautje genomen wordt.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 23:54

Mareng schreef:

We hebben inderdaad een hond uit spanje gehad, waarvan gezegd werd dat die met katten kon opschieten, vervolgens komen wij 's morgens beneden en liggen er 2 van onze katten dood, en ja aangezien we toen nog 4 katten hadden was de keuze snel gemaakt, of alle katten dood of hond eruit, en die keuze was snel gemaakt, denk niet dat jullie wat anders zouden doen....:(

Maar daar gaat het nu niet over :+