Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
X_Sam_X schreef:De fokker wíl de pup ook wel komen brengen, graag zelfs, zodat ze kunnen zien in welke omgeving hij komt. Maar dan probleem nummer 2, de fokker heeft geen auto (meer)...
Maarja een hondentaxi ofzo is er dus niet?

Mareng schreef:Dieren horen niet als cadeau gegeven te worden... Niet voor Kerst en ook niet voor een verjaardag.... Gewoon samen met je moeder gaan en van te voren alles goed regelen!
Ik snap het idee maar het mag wel iets genuanceerder.
Gewoon met een pup thuiskomen terwilj ze alleen weet "dat moeder het vast wel leuk vind" is iets heel anders! 
X_Sam_X schreef:Een taxi was dus ook al mijn idee, maarja die heb ik gebeld en er mogen geen honden in een taxi, wat ik eigenlijk ook wel logisch vind...
De beste vriendin van mijn moeder vond het ook een heel goed idee, en zij wilt dus wel mee de pup ophalen, maar dan wordt het met de trein, het is dan niet anders...
Wat sommige van jullie begrijpen is dat de pup òp m'n moeders verjaardag komt, dat is niet zo, de pup komt een week later.
De klik is inderdaad ook belangrijk, dat weet ik wel, maar ik weet dan ook wel wat voor soort karakter bij m'n moeder zou passen.
Maar ik wil wel graag even met eigen ogen zien hoe de pups erbij zitten, of ze een beetje goed in elkaar zitten, en in overleg met de fokker er zélf eentje uitzoeken.

geerke schreef:X_Sam_X schreef:Een taxi was dus ook al mijn idee, maarja die heb ik gebeld en er mogen geen honden in een taxi, wat ik eigenlijk ook wel logisch vind...
De beste vriendin van mijn moeder vond het ook een heel goed idee, en zij wilt dus wel mee de pup ophalen, maar dan wordt het met de trein, het is dan niet anders...
Wat sommige van jullie begrijpen is dat de pup òp m'n moeders verjaardag komt, dat is niet zo, de pup komt een week later.
De klik is inderdaad ook belangrijk, dat weet ik wel, maar ik weet dan ook wel wat voor soort karakter bij m'n moeder zou passen.
en jij hebt zoveel ervaring met pups dat je het karakter kunt inschatten?
Weet je waarom ik ongerust ben om dit soort zaken?
Omdat ik zelf 6 honden heb....allemaal zwervers ook van mensen die ze ooit leuk vonden als pup.
En dat viel toch tegen....ik raad je geen hond af,absoluut niet...maar laat je moeder hem zelf uitzoeken.
Om teleurstelling van je moeder en leed voor de pup te voorkomen.
DeSa schreef:In tegenstelling tot de andere vind ik het juist een erg leuk cadeau die haar moeder vast niet verwachtOm wat voor pup gaat het ts? en waar moet het beestje vandaan gehaald worden? Ik wil wel rijden tegen benzinekosten voor je, rotterdam is vanaf hier +- 3 kwartier rijden.
een bon geven of idd een verrassingsuitje plannen vindk een veeeel leuker idee en is imo ook veel verstandiger
Wilawander schreef:Een goede fokker verkoopt geen pups aan minderjarigen zonder dat een volwasene deze uitzoekt of erbij is en verkoopt ook geen pups die als cadeau dienen. Vaak landen deze namelijk vroeg of laat in een asiel. Zeg niet dat jij dat doet maar dat weet de fokker ook niet. Hie zou het niet gebeuren in elk geval. Ik verkoop ook parkieten en als mensen die willen als cadeau kunnen ze ergens anders heen gaan of een cadeubon krijgen zodat diegene zelf kan komen uitzoeken.
Je kan nog zoveel ervaring hebben met honden. Het is en blijft iets persoonlijks. Mijn man en ik doen beide aan hondensport maar geen van ons zal het in het hoofd halen een hond voor de ander te halen.
geerke schreef:Mareng schreef:TS: Je hebt een asielhond gehad, die beviel niet, een hond uit Spanje en die was het ook niet....... Daarom zou ik alleen al adviseren je moeder mee te nemen!
dit soort dingen bevestigen mijn voorgevoel....
Mareng schreef:TS: Je hebt een asielhond gehad, die beviel niet, een hond uit Spanje en die was het ook niet....... Daarom zou ik alleen al adviseren je moeder mee te nemen!