Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Aprils_joke schreef:en nog een punt als je je dier weg wil brengen naar een asiel of iets dergelijks heb je ook een aardige duit nodig
je bent al gauw 170 euro kwijt om je hond weg te brengen naar het asiel.
hier in denbosch niet ieder geval wel
geen geld om weg te brengen
geen geld voor voer.
wat doet zo iemand dan ?
Foei hestejente, doe es niet zo lompAprils_joke schreef:ik zou zeggen dat die mensen een bewijsje moeten laten zijn dat het dier al langere tijd van hun is ? entingen dierenarts of door middel van de chip ?
dat zou een goed idee zijn
GamblersCup schreef:Aprils_joke schreef:ik zou zeggen dat die mensen een bewijsje moeten laten zijn dat het dier al langere tijd van hun is ? entingen dierenarts of door middel van de chip ?
dat zou een goed idee zijn
Dat bedoel ik dus. Dan word ik absoluut een vaste sponsor! Maar ik denk dat de manier die ze willen gaan handhaven teveel ondoordachte aanschaffingen van dieren gaat opleveren. En daar ben ik op tegen. Dat gun je die dieren niet die daar terechtkomen.
hestejente schreef:GC: kom op zeg... jij kent toch ook wel mensen die het niet breed hebben en die ineens per ongeluk een beetje zwanger zijn? Ik heb 2 handen met aan elke hand 5 vingers en daar kan ik er best wat van opsteken als ik zulke mensen die mij te binnen schieten ga tellen.
daantjuhhh schreef:hestejente schreef:Of juist bij het UWV/gemeente.
Ja voor de uitkering/loon specificatie.
Maar voor bewijs dat je een dier bijvoorbeeld al langer hebt bij de DA?
GamblersCup schreef:Elma, je hoeft niet royaal te verdienen om een dier te "mogen" hebben, maar wel genoeg inkomen hebben gehad bijvoorbeeld om in de basisbehoeften te kunnen voorzien. En via een DA aantonen dat je een dier al langer hebt dan sinds vorige week, toen de voedselbank z'n deuren opende (bij wijze van) moet ook mogelijk zijn. Maar ik kan niet met een kant en klaar plan komen, geen idee hoe het goed geregeld zou zijn. Maar goed, ik open dan ook geen dierenvoedselbank, dus ik ben ook niet degene die met een goed plan zou moeten komen.
) en dan zijn er nog stichtingen en mensen die lieve initiatieven willen nemen zodat er minder dieren liggen te verwaarlozen en dan word ook daar weer het negatiefste uitgehaald. Dat vind ik jammer. Elma_ schreef:Ik snap jou tegen argument wel Gamblerscup, ik zie ook niet graag mensen die om wat voor reden dan ook een dier als impuls aankoop zien. Maar NL is al zo aan het verbitteren en verbotten (is dat een woord) en dan zijn er nog stichtingen en mensen die lieve initiatieven willen nemen zodat er minder dieren liggen te verwaarlozen en dan word ook daar weer het negatiefste uitgehaald. Dat vind ik jammer.