gevonden dode kat, wat zouden jullie doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:35

Buffelo schreef:
Anoli schreef:
Even zorgen dat je (morgen bijvoorbeeld) bij een DA terecht kan om met een chipreader te kijken of het beestje een chip heeft. Zou een hoop zoeken schelen voor jou en de evt eigenaren.

Bednk wel dat je hiervoor moet betalen. In het ergste geval nog consultkosten ook.
Maargoed, ontzettend dat je zo bezig bent de eigenaars te vinden! Denk dat veel mensen die moeite niet zouden nemen namenlijk.

Succes!!

heb nog nooit gehoord dat iemand daarvoor moest betalen ;)
@sandravdb was de kat gechipt, was het een poes of kater? had hij of zij een egaal rood bandje om, of geruit?
Ik werk vlak bij erp op het asiel onze regio gaat tot handel, kan best zijn dat deze kat bij ons als vermist is opgegeven!

saskiaojan

Re: gevonden dode kat, wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:31

Ik heb afgelopen zomer ook een kat gevonden, eerste wat ik heb gedaan is rondje buurt gelopen of iemand iets wist en briefje opgehangen bij de supermarkt, nog voordat ik amevedi ed had kunnen bellen had ik de waarschijnlijke eigenaar al aan de telefoon.
Eigenaar is komen kijken en het was hun kat, mee genomen en ligt nu bij hun in de tuin begraven.
Kwam ze laatst nog tegen en toen werd ik nog eens extra bedankt, voelt goed om iets te doen voor mens en dier.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:35

Wat goed van je :)

Hier worden negatieve (dode) huisdieren ook door de dierenambu opgehaald. Als ze geen chip hebben, worden ze nog wel 2 weken in de vriezer bewaard. Ook worden ze op de site van de dierenambulance geplaatst onder 'gevonden'.

Hopelijk wordt de eigenaar nog gevonden.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:36

Ik neem ze niet mee maar haal ze wel van de weg af zodat ze herkenbaar blijven voor zoekende eigenaren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:39

Anoli schreef:
Morgen kan prima hoor, beestje loopt niet weg...

Sorry, hier moest ik wel om lachen. :')

Ben je bij de DA geweest, benieuwd of je nu wat verder gekomen bent met zoektocht naar de eigenaar.
Vind dat je goed handelt, ik zou blij zijn als mijn dier mee genomen werd, dan kun je het 'afsluiten' ipv altijd maar in onzekerheid zitten of hij nog zou leven of niet.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:47

Ik heb ook een keer een dode kat gevonden. Heb toen op amivedi gekeken maar niks gevonden. Ben toen maar in de buurt gaan rondvragen, en uiteindelijk kwam ik bij de eigenaar terecht. Die was wel blij dat ik het beestje kwam brengen ondanks het verdrietige nieuws. Ik zou als ik jou was dus nog even doorzoeken naar de eigenaar :j

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 07:04

Is niet gechipt, heeft rood bandje, witte streepjes over het bandje en hoofdje van katje en hondje op het bandje. Of het poes of kater is kan ik niet zien doordat zijn benen raar over elkaar zitten.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:50

heb de vermissingen doorgekeken maar hij zit er bij ons niet tussen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:13

Ik heb hetzelfde gedaan een paar maanden terug. Ook een grote dode kat gevonden, was net aangereden. Achter in de auto gelegd en thuis in een doos gedaan. Daarna heb ik de dierenarts gebeld en die heeft gekeken of hij gechipt was, was niet zo. Ze hebben daar nog gewogen, het was een kat van 7,5 kilo :wow: en een gecastreerde, al wat oudere, kater. Tevens zag hij dat de kat niet lang geleden had, zijn nek was gebroken en zijn schedel waarschijnlijk ook. Ik heb nog een foto van de kat gemaakt, op de site van de amivedi gezet (zonder foto) en hem daarna naar het gemeentewerf gebracht.
Een maand later! kreeg ik een emailbericht, ze hadden een kat zien staan op de site van amivedi en de beschrijving kwam overeen met hun vermiste kat. Ik heb ze nog de foto's gestuurd en het was inderdaad hun Elvis. Ze bedankte me nog voor de 'goede zorgen' voor hun kat en waren blij dat iemand zich er voor in zette de eigenaar te vinden :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:26

Hier ook al diverse dode katten op en langs de weg gevonden, ik woon alleen in landelijk gebied dus hoogstwaarschijnlijk zijn het boerderij katten. Ik raap ze altijd van de weg en leg ze zichtbaar in de berm zodat de mogelijke eigenaar ze kan terugvinden als ze gaan zoeken.

Ik raap alles van de weg want plat gereden worden is zo cru. Er rijden hier vele vrachtwagens en trekkers en in boerenland is het vaak zo dat ze er dan echt niet omheen rijden.

Ook al meerdere aangereden nog levende katten naar de DA gebracht en diverse kittens naar het asiel.

Heb ook een keer een pers gevonden midden op de weg aan de rand van een woonwijk, toen wel gelijk de amivede en dierenambu gebeld want perzen zijn niet echt boerderijkatten. Heb poes niet zelf meegenomen want was op weg naar mn werk en het was best warm buiten, stinkende dooie kat in mn auto vond ik nou niet zo'n goed idee.