Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
simone_1986 schreef:@Dierenfan: Het scheelt al een hoop dat we hier 4 katten hebben lopen waar de pup aan kan wennen![]()
Je bedoelt ook het KNGF toch?
Zag op de website dat er af en toe een trainer langskomt om te bespreken hoe het met de pup gaat. Ook fijn als er af en toe een trainingsdag is om te kijken hoe de pup ervoor staat.
dierenfan schreef:tja het is maar hoe je het bekijkt. Er zijn een hoop huishonden van wie ik 100% zeker weet dat ze nog veel liever een te hard moeten werken hulphond zijn dan een suffe 15 minuten op een dag uit te worden gelaten huishond.
Overal zitten voor en nadelen aan.
Zelf ga ik ervan uit dat de meeste mensen die afhankelijk zijn van hun hond zeker hun hond niet mishandelen dat zou toch heel stom zijn!!
Maar durf ook wel te stellen dat ze vast niet allemaal een prachtig leven krijgen en dat ze soms best wel enorm zwaar belast worden. Een goede stichting houd de honden minimaal jaarlijks in de gaten.
BraveSpots schreef:dierenfan schreef:tja het is maar hoe je het bekijkt. Er zijn een hoop huishonden van wie ik 100% zeker weet dat ze nog veel liever een te hard moeten werken hulphond zijn dan een suffe 15 minuten op een dag uit te worden gelaten huishond.
Overal zitten voor en nadelen aan.
Zelf ga ik ervan uit dat de meeste mensen die afhankelijk zijn van hun hond zeker hun hond niet mishandelen dat zou toch heel stom zijn!!
Maar durf ook wel te stellen dat ze vast niet allemaal een prachtig leven krijgen en dat ze soms best wel enorm zwaar belast worden. Een goede stichting houd de honden minimaal jaarlijks in de gaten.
Als je het zo bekijkt kan je veel dingen wat krom is rechtpraten. Altijd heeft het er wel iemand een slechter leven/omstandigheden dan...
Ik denk ook niet dat het gros hun hond mishandeld, zeker niet. Maar mijn standaarden voor een goed hondenleven liggen op andere hoogten of misschien op andere aspecten dan wat de meeste hulphonden krijgen.
Ik snap dat mensen geen graten zien in het leven als hulphond, maar voor mij is het niet 'genoeg'.
simone_1986 schreef:Ik heb vandaag het formulier ingevuld en verstuurd. Er komt eerst nog een gesprek waarin alles wordt uitgelegd en wordt gekeken of je echt geschikt bent. Ik ben heel benieuwd