kvv, recepten en bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:56

Sassol schreef:
Volgens mij houden veel honden niet zo van duif, ik zou het dus mooi bij konijn apporteren houden :D

Tja, daar heb ik tijdens een workingtest helaas geen zeggenschap over :) Maar Ol was absoluut niet de enige die 'm niet binnenbracht hoor, ook meer ervaren honden haalden hun neus er voor op :P

@Yamcha wahahahaha okee, duidelijk bevestiging van mijn vermoeden _O-

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:57

Duke apporteert toch al niet, zodra het niet meer beweegt is het niet meer interessant :+

Neej, misschien toch maar duif gaan voeren dan, apporteert ie ze misschien ook weer!

Anoniem

Re: kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:07

Ja, maar Raphi is geen hond om te apporteren hoor, een herder moet je dat echt wel leren, die doen het niet uit zichzelf. Een bal doet hij wel, en een handschoen ook, maar een stok apporteert hij ook niet, en verder kun je gooien wat je wil, hij gaat er wel achteraan, maar hij brengt het niet terug :')

Denk dat het in dit geval meer zegt over Raphi dan over hele prooidieren :')

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:56

Yamcha schreef:
Waarom groenten?

Je voert toch al pens?

De pens die ik voer is schoon en hij krijgt geen hele dieren dus krijgt geen groen binnen, schijnt wel belangrijk te zijn ivm instadhouden skelet oid

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:58

Yamcha schreef:
Ik weet wel dat Raphi dan niks meer apporteert, die eet het mooi zelf op :')

Sjors ook _O- al houd die het wel bij zelfgevangen verse muis dan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:10

cheyentic schreef:
Yamcha schreef:
Waarom groenten?

Je voert toch al pens?

en zelf gevangen verse muis ís ook heerlijk volgens Raphi :') hij geeft Sjors groot gelijk :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:13

een zelfgevangen muis gaat er hier ook in haha bah, en tegenwoordig weten ze ook al waar de beestjes zich schuil houden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:14

Hier ook :j

Maar de buren zijn er wel blij mee, en ik ook, hij houdt alles muis- en ratvrij. Hij pakt alles, de duvel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:15

ja ik ben er zelf ook wel blij mee :P heb ook nog 2 katten dus zie vrijwel nooit een muis..... ja.. in de bek van m n hond verdwijnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:16

Als je een Raphi hebt, heb je geen katten nodig 8-)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:18

groente en fruit doe ik niet veel geven vergeet het heel veel.
2 x 2 st Zalmkoppen 3,30 prijs omhoog
3x 1 kg Zalm grof gemalen 9,75
5 kg Runderborstbeen zacht 8,75
3 kg Runderstrot 5,25
5 kg Runderkopvlees fijn 10,00
2 kg Runderkopvlees grof 4,00
2 kg Runderluchtpijp 2,00
3 kg Runderorgaan pakket gemalen 4,50
3 kg Eendenrugstukken 6.75
4 kg Kippennekken 5,00
2 kg Paardenvleessnippers 5,50
1 kg Rundvlees met bot 3,00
5 kg kippenkarkas 3,95

Dat is mijn laatste lijstje wat ik besteld heb aan barf materiaal. Daar ben ik nog aan bezig. Mijn ene hond eet vrijwel alleen nog maar kvv omdat hij niet meer kan knagen. De ander eet kvv als het slechter weer is en enkelvoudig kvv dus alleen vlees in dat geval om te compenseren naast het knaag materiaal.
Pens geef ik alleen gemalen omdat hij een kg zo naar binnen zuigt en als ik groente/fruit geef dan is het vers of gekookte restjes. haha durf oo kwel potjes olvarit te geven maar of dat werkelijk zo gezond vers gemalen fruit is? Ze vinden het heerlijk zeker in de zomer als ijsje haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:20

Misschien off-topic, maar rund en paard enzo geef ik in principe eigenlijk niet, omdat dat niet hun natuurlijke prooidieren zijn :) hoe denken jullie daarover?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:23

klinkt lekker dierenfan :D
je betaald wel veel voor zalmkoppen vind ik.. (waar woon je?)

ik geef ook gewoon groenten gekookte restjes hoor :)
haha potjes olvarit.. geen idee of dat goed is :P maar ja.. wij eten ook wel is iets wat niet zo goed voor ons is ;)

yamcha, nee zo sta ik daar niet tegenover eigenlijk.. ze krijgen hier gewoon rund :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:25

Ik krijg zalmkoppen gratis, van de visboer uit Spakenburg :) kun je niet vragen aan de visboer? Ik vind het ook wel erg duur.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:26

Mijn 3 honden (aussie, bordercollie, toypoedel) krijgen sinds 2 weken KVV en vinden het erg lekker. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik ze gezondere voeding wil geven en van de hele grote hopen stinkpoep afwil. En dat laatste is zeker gelukt. Ik koop bij de dierenspeciaalzaak Degomeat en bij de super Smuldier. Ook krijgen ze kippepootjes en varkensoorsnippers omdat ik ze toch wat te kauwen wil geven. Ik ben zelf nog niet helemaal toe aan echt vers vlees maar goed misschien kunnen jullie me op weg helpen met makkelijk te hanteren (voor mij dan) kauwspul. Tips zijn welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:29

Ik doe niet aan makkelijk te hanteren (al vind ik een duif zonder veren veel viezer om aan te pakken dan een duif met veren, dat voelt gewoon als een vogel, makkelijk te hanteren :Y) ) ik voer gewoon hele dieren.

denk misschien zijn kippennekken wat voor jou.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:29

ik hoorde dat varkens oren etc heel slecht zijn maar waarom weet ik even niet meer :o
verder super dat je op de kvv bent gegaan *\o/* ze hebben er echt lol in he :D
smuldier ben ik niet zo n voorstander van. als je makkelijk wilt doen kan je gewoon op de kvv blijven maar bijv bij lotgering bestellen, is niet zo duur maar wel heel compleet, goede kwaliteit (veel beter als smuldier) en je kan er op de site ook vleesbotten bijv bestellen, heel makkelijk en heel leuk! :)

ik krijg de zalmkoppen ook gratis :) bij ... een zalmrokerij :D ze hebben tonnen vol :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:31

Veel goedkoper :j

Hele vuilniszak in één keer (moet je ze alleen nog in diepvrieszakjes doen, da's dan minder) en huppa, de vriezer in. Klaar! :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:37

ja ach ff een uurtje voor uittrekken en je bent klaar :D
als ik ze gratis kan krijgen.. :P

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:38

Ik wou dat die van mij hele prooidieren aten! Zou toch wel erg gemakkelijk zijn haha! Hier heb ik 1 JR, het enige wat die heel eet zijn kwartels, maar dan kale. De Husky eet alleen maar kale hele kip :') suf...

Laatst heb ik 8 kg eendenruggen bij iemand op kunnen halen voor €6.40, erg fijn want de Husky (Mac) is mega kieskeurig en van de afwisseling. Verder krijg ik via BP binnenkort 5 kg haaslever (hebben ze hier nog nooit gehad), 5 kg hertenrib (ook niet), 10 kg parelhoenkk, 5/10 kg kalkoennekken, 10 kg kipfile, 10 kg kippenpoten en wat eend, maar wat weet ik nog niet.

Verder heb ik nog genoeg in de vriezers; haaskk, hazenbout, kipkk en snippers, lamsnekken/vlees (wordt alleen niet meer gegeten :( ), geitennekken/vlees, konijnorgaan-kk en vlees, struisvogelvlees, rundvlees en nog orgaan van kip, lam en rund. Pens heb ik momenteel niet, Mac eet alleen vieze lamspens :( en daar kan ik niet altijd even gemakkelijk aan komen...

Zalmkoppen moet ik ook nog achteraan, daar zijn ze gek op

Edit: paard krijgt Bommie (JR) ook. Mooi mager omdat zij snel dik wordt..
Laatst bijgewerkt door Noon op 13-01-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:40

Ik geef ook gewoon rund en paard.

Lotgering is wel ontzettend vet, dus daar ben ik dan weer niet zo'n fan van. (Al geef ik het wel als ik even geen spier- en orgaanvlees heb, lekker met een karkasje erbij :D )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:45

dat klopt sassol, dat vind ik bijv met een kleine hond geen aanrader maar ik heb 2 beaucerons, de reu van ruim 40 kilo en teef van ong 35 kilo dus daar vind ik het wel fijn voor aangezien ze er niet veel van hoeven te eten :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:45

wat een leuke dingen heb jij noon :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:46

Zalmkoppen moet Ollie niet, uberhaupt rauwe zalm is niet zo'n succes. Heb 'm wel eens een blikje gegeven, dat ging er wel met smaak in, en gerookte zalm vreet ie bijna van m'n brood af als ie de kans zou krijgen, maar rauw, nee dat mot ie niet :=

Varken is gevoelig voor ehhhh.. Aujeszkybesmetting. Kans is klein in de EU maar om het zekere voor het onzekere te nemen geef ik dus ook geen vark.

Rund geef ik overigens wel. Ik snap je gedachtegang en ik zie er helemaal wat in, maar rund-kvv is hier gewoon erg makkelijk verkrijgbaar, veel makkelijker dan bv haas/knijn/ander wild. Zodra ik een giga vriezer heb ga ik serieus helemaal loos in andere diersoorten, maar tot die tijd moet ie het echt met rund, lam en tam gevogelte doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:49

Wel heel gek, Dimo krijgt een halfje lotgering per dag, en dat verdraagt hij wel, en verder wilt hij alleen vieze brokjes :( maar ik heb het opgegeven hem op rauw te krijgen, hij verdraagt het gewoon niet, en na zijn maagoperatie is het er uiteraard niet beter op geworden.

Raphi is wat dat betreft makkelijk, die eet van alles, zolang het maar niet gemalen is, en hij houdt van afwisseling. Kvv wilt hij wel, maar hij doet er super lang over, vindt het niet zo lekker, liever gewoon hele dieren.

Oké jullie dus wel, ik doe het eigenlijk omdat het niet natuurlijk is om dat te eten voor een hond, hij zal niet echt uit zichzelf een koe gaan vangen, ik geef zeg maar prooidieren die hij zelf ook zou vangen. Soort "natural" in hondestijl :')

Neej: ik snap :j Ik heb 2 vriezers :')