Wat moet ik doen? AB al 2x aangevallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meissieline

Re: Wat moet ik doen? AB al 2x aangevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:29

Er zijn al een aantal dingen voorbij gekomen waar we echt wat aan hebben :)
ThnQ alvast voor alle tips!!

Ohja, ik had de politie ook even gebeld gewoon voor info.. maar kreeg niet meer te horen dan dat als d-jay terug zou bijten en de eigenaar van de andere hond zou er een melding van maken dat we dan wel aansprakelijk gesteld konden worden maar dat er geen verschil zat tussen een teckel of een AB.
En als ik het wilde voorkomen mijn hond gewoon aangelijnd moest laten..

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:18

briitje schreef:
Ik heb een dogo canario, waarmee ik een jaar geleden, gewoon heerlijk los mee kon wandelen. Alleen bij reutjes moest ik oppassen. Sinds die een aantal keer is aangevallen, kan die elke hond wel opvreten. Als ik andere honden wil paseren, die blaffen naar hem, nou berg je dan maar! Kan je vertellen het is geen lolletje 55 kg aan een lijntje die bloedpissig word. En dankzij andere honden die aanvlogen, is hij verziekt. (ondertussen ookal gecastreerd zonder verbetering).. Nou vertel mij maar wat ik moet doen?!

Dus snap je donders goed. Want jou 'oh zo gevaarlijke AB heeft het straks gedaan'

sommige honden kun je rustig houden met een speeltje of eten, dit kun je thuis ook trainen met veel mensen die geluid maken en met alles staan te zwaaien en dat jij de aandacht van de hond bij jouw houdt, door rustig hem bevelen te geven en hem belonen. als dat goed gaat dan kun je dat ook uitproberen als er honden langskomen, laat jouw hond zitten en beloon hem dan, (liefde van een hond gaat door de maag he :+ ) dus grote kans dat je hond de andere dan met rust laat en leert dat jij belangrijker bent.