Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:overigens zou ik zeer graag meer sportiefs ondernemen dan gehoorzaamheid met mijn honden. Echter de hond waar ik gehoorzaamheid mee doe is aan beide kanten geopereerd aan de voorpoten wegens LPC en is een zwaar en grof gebouwde hond dus wil ik niet belasten daarmee (twijfel of heupen wel in orde zijn) en mijn andere hond heeft een slechte heup en spondylose en bij stress vermoedelijk epileptische aanvallen (hij krijgt aanvallen maar nog niet echt bewezen dat het epilepsie is). Gaat dus niet lekker zo....
dierenfan schreef:mijn honden werken hele dagen voor me alleen niet een werk honden sport. Hun moeten bange honden weer leren normale hond te worden (puur door contact leggen en op sleeptouw nemen en zelf normaal doen haha) en gaan regelmatig mee naar aai projecten in verzorgingstehuizen maar ook in andere instellingen. Daarnaast wordt er nog met 1 van 2 gehoorzaamheid getraind en zijn we actief bezig met lange wandelingen, trainingen tussen door, ttouch en grondwerk oefeningen.
Het zijn dus honden die veelzijdig werk doen en soms veel werk verzetten maar heel anders dan werkhonden sporten.
Wienna schreef:en waar speuren ze dan naar? of puur voorwerpen?
Seven schreef:Met mn dobermann doe ik aan de bewaking/verdediging dit jaar gaan we voor de IPO1
Wat voor hond heb je kaspar?
Toverbal schreef:Wij hebben drie herders thuis.
2 diensthonden, daarvan eentje bijna met pensioen.
En nog een teef waar ik mee getraind heb, maar daar ben ik toen mee gestopt.
Training voor zoek hond:
http://www.knpv.nl/landelijk/info/271/w ... ainen.html
Voor PH1 kan ik zo niks vinden, maar misschien in bovenstaande link een adres bij jouw in de buurt voor opl. zoek/speurhond en daar weten zij vast wel waar je PH1 kan trainen bij jouw in de buurt.
Maar ik zal je wel zeggen dat er onwijs veel tijd/werk in gaat zitten! Daar moet je wel goed over nadenken.
amy_leftover schreef:misschien kun je eens wat kringgroepen in jouw omgeving benaderen? Lang niet alle kringgroepen zijn nog zo rasgebonden. Bij ons op de kringgroep heeft bijvoorbeeld een hele poos een rottweiler mee getraind.![]()
http://www.duitseherder.nl/index.php?option=com_sobi2
amy_leftover schreef:misschien kun je eens wat kringgroepen in jouw omgeving benaderen? Lang niet alle kringgroepen zijn nog zo rasgebonden. Bij ons op de kringgroep heeft bijvoorbeeld een hele poos een rottweiler mee getraind.![]()
http://www.duitseherder.nl/index.php?option=com_sobi2
Seven schreef:Een boerboel is nou niet echt het ras wat je nog scherper wil makenMaar appel zou wel een goed idee zijn natuurlijk, VZH zou je wel met je boel kunnen doen maar jutten en manwerk zou ik niet doen of je moet kwa honden echt heel goed weten wat je doet, ook met man scherpe rassen
Speuren en VZH zou je dus wel kunnen doen met je boel, ik heb jaren geleden met een Dogo canario wel BHN/KNPV getraind maar niet om hem scherper te maken ik trainde al met mechelaars bij beide en de dogo had aanleg was een heel goede stabiele hond