amyz schreef:Het gaat mij er niet om dat ze straks wild enthousiast met een stok gaat slepen, dat zal me echt een zorg zijn.. waar het mij om gaat is dat er een nieuwe verbinding wordt gelegd in dat koppie. Als dit is wat haar nu nog blokkeert (waar ik vrij zeker van ben) is het zaak om dit probleem op te lossen. Ja, dat betekent dat ik haar nu ergens doorheen moet laten gaan en nee, dat zal voor haar niet makkelijk zijn. Maar achter dit hoofdstuk moet een dikke vette punt gezet worden willen we het af kunnen sluiten.
Ik ben voldoende capabel om in te schatten wanneer er een risico bestaat dat een hond uit zal halen en eveneens ben ik voldoende capabel om in te schatten wat Havanna mentaal kan hebben. Ik heb nog steeds een vrolijke hond zitten die me blij komt vragen voor een rondje om.
Het is eenieder goed recht om het hier niet mee eens te zijn maar ik ben van mening dat dit probleem aangepakt moet worden zodat Havanna verder kan en leert dat mensen geen rare dingen zullen doen. Ze moet hier even doorheen en er is meer dan voldoende kennis en ervaring in huis om dat in goede banen te leiden..
Prima dat je ermee aan de slag gaat.
Alleen over de manier waarop dit wordt aangepakt verschillen we dan van mening.

Ben verder overigens ook geen voorstander van dingen vermijden... Havanna ligt in de bijkeuken en daar staat de vuilnisbak ook, en ze vond het heel eng als die open en dicht gedaan werd, maar dan heeft ze ook wat
Inmiddels vindt ze het gelukkig de normaalste zaak van de wereld
Ik wil niet beweren dat haar direct met die stok aaien de allerbeste manier was, maar ik wilde óók niet de stok weggooien en het laten voor wat het was. Wellicht is dat afkomstig van het feit dat ik inmiddels al een tijdje bezig ben met jonge hengsten opvoeden, dan geldt natuurlijk dat als je iets initieert, je iets moet bereiken. (geldt natuurlijk met ieder paard maar met hengsten vind ik dat extra belangrijk, 400 kilo testosteron moet opgevoed zijn). Ik merk soms ook wel dat ik met Havanna even een knop moet omzetten, dat een bange hond een andere aanpak vereist dan een jonge hengst. Desalniettemin sta ik wel volledig achter mijn aanpak in dit geval, al sta ik zeker open voor tips en andere ideëen