Forever 'young'.. Adoptiehondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:43

Gekke vraag misschien, maar is er bij dit hondje aan dwerggroei gedacht? Dat soort hondjes ziet
er namelijk ook zo uit. Dat zou erg vervelend zijn, want dat geeft veel medisch gedoe namelijk en dat leidt meestal tot niets.

Ik weet toevallig dat het regelmatig bij duitse herders voorkomt. De universiteit in Gent doet daar onderzoek naar.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:10

De info die ik heb meegekregen is een groeiachterstand door de verwaarlozing en tekorten die hij heeft gehad.
Blijkbaar kon de kleine amper nog op z'n pootjes staan toen ze er zijn buiten gehaald.

Maar wel goed dat je het aanhaalt, dankje want daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik leg het volgende keer eens voor aan mijn DA. Ze zullen er vast wel kunnen achter komen
of het effectief een achterstand is, of dwerggroei.

Weet je welk 'medisch gedoe' er bij dwerggroei te pas zou komen? Daar heb ik namelijk geen ervaring mee,
nog nooit gezien. Of enige uiterlijke kenmerken, ... ? Ik zal alvast eens googlen :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:37

Nee, niet alleen de uiterlijke kenmerken zijn een ding, ook medisch is er meestal van alles mis.
Die honden worden meestal niet ouder dan een jaar of 2.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, totdat bleek dat in het nest van onze duitse herder
een pup met dwerggroei was. Ze zijn toen van de universiteit van Gent bij ons thuis geweest
om ook bloed van onze hond af te nemen. Dat hebben ze bij alle broers en zusjes toen gedaan.
Uiteraard heb ik toen ook eens verder gekeken en toen viel het afwijkende uiterlijk erg op.
Ze houden ook een soort puppiehaar. Vooral dat laatste als ik jouw foto bekijk dan valt mij
die beharing op.

Zal eens kijken of ik er nog wat van kan vinden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:42

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:40

Jeps dankje. Ik heb ondertussen ook een hele hoop info opgezocht.
Het puppyhaar heeft hij inderdaad wel. Ik las ook bv. een te korte onderkaak, grote gewrichten, ...
Dat zie ik niet meteen terug, maar ik ben geen DA he. Vandaar heb ik ook alvast contact opgenomen met
mijn dierenkliniek, misschien dat zij (desnoods via Gent) me kunnen verder helpen. Zou het toch graag willen
uitsluiten. Dan misschien beter een achterstand ipv de dwerggroei he, want dat lijkt me inderdaad behoorlijk...

antje_vip

Re: Forever 'young'.. Adoptiehondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:26

Wat een heerlijk koppie <3

Magrathea

Re: Forever 'young'.. Adoptiehondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:32

Stiekem is het toch ook wel schattig als je altijd zo'n klein schattepuppedupje houdt :)
Alleen jammer als hij inderdaad die ziekte blijkt te hebben..

Fijn dat het nu beter gaat! Ik hou t in de gaten, wil de foto's wel eens zien :)