Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:00

Wij hadden ook een hond met af en toe jeuk, toen wij op farmfood brokken overgingen was het bijna helemaal weg...Dus die kan ik aanraden.

Nu hebben wij onze honden alletwee op Carnibest gezet (complete diepvriesvleesmaaltijd) en daar doen ze het helemaal goed op en is
makkelijk om te geven...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:02

ja ts rund en kip zijn meestal de boosdoeners,dus je moet geit of vis kvv gaan voeren.kijk eens op natudog geen toevoegingen.varken is zo wie zo helemaal niet goed

shilady

Re: Wat is nou HET voer voor zeer gevoelige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:06

Vis voeren we al een tijd maar ook dat jeukt

Ik zal is kijken voor geit
en wat vinden jullie van het voer waar bizon in zit ?

Farmfood is dus een populaire
ga ik daar is voor kijken.
En carnibest is ook wel iets om bespreken zo te lezen ...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:08

Laat de hond eens goed controleren en vraag dan eens een duidelijk overzicht wáár de hond allergisch voor is.
Zo kom je namelijk ook niet ver.. je hebt zoveel voersoorten geprobeerd, maar elk voer heeft een periode nodig waarin de hond
moet wennen aan dit voer. In die periode kan het uiten van jeuk erger worden, maar dan betekend dat niet dat je meteen weer
moet stoppen omdat het niet werkt. Hoe oud is de hond? Hoelang is 'een tijdje' voeren?

wij voeren hier Carnibest, hebben ééntje die 70cm darm kwijt is sinds ze een half jaar is en ook heel gevoelig, alleen dan op de
darmen. Als zij brok eet heeft zij enorme diaree en geeft om de zoveel uur over. Sinds ze op Carnibest (icm Lotgerink ivm kosten)
staat is ze super fit en geeft zo goed als nooit meer over. Wij gaan dan ook nooit meer veranderen, de jongste doet het er ook perfect op.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:08

keona schreef:
ja ts rund en kip zijn meestal de boosdoeners,dus je moet geit of vis kvv gaan voeren.kijk eens op natudog geen toevoegingen.varken is zo wie zo helemaal niet goed

Ja zou ik ook doen. Overigens zijn er nog wel een paar opties, zoals Haaksbarf, Tinlo en nog een paar. Maar je moet wel oppassen, soms wordt het geit genoemd maar zitten er wel kippenbotjes in. Natudog, Haaksbarf, Tinlo en Naturis zijn safe.

Farmfood is heel erg wisselend in de verhalen. Carnibest zou niet mijn eerste keuze zijn, mocht je het doen dan de eend rijst variant.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:12

bij de dierenarts kan je hills D/D bestellen..
ik werk zelf bij Hills en dit voer is er speciaal voor.. de machines krijgen een speciale schoonmaak als we dit voer gaan maken!
is speciaal voor allergische en gevoelige honden!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:16

mijn hond heeft ook voedsel allergie.
geit werd mij door de lupa afgeraden omdat het in de eiwitten te veel op lam lijkt.
als je zelf voer wilt maken [koken] heb ik hier nog wel ergens het recept liggen.
hou er rekening mee dat je elk soort zeker 6 weken moet volhouden wil je kunnen zien of het werkt.

de mijne is uiteindelijk op eukanuba uitgekomen,dus toch een brok.
elk ander voer is bij deze hond mislukt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:16

Ja die van mij heeft nu eukanuba sensitive vis
echt heel jammer dat ze toch krabt

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:18

Ik weet niet of ik er over heen heb gelezen, of dat je het al hebt geprobeerd of niet wilt proberen, maar je kan ook hypoallergene brokken geven. Daarin zijn de eiwitten (waar ze vaak op reageren) zodanig bewerkt dat het geen allergische reactie meer geeft. Ze zijn als het ware helemaal fijngeknipt en klein gemaakt. Hills en Royal Canine hebben het sowieso, maar dan wel bij de dierenartsen te koop.

Zo kan je dan eerst dit een tijd (2 maanden ofzo) voeren, en dan zouden alle reacties op voer weg moeten zijn. Dan kan je langzaam gaan introduceren weer (en steeds maar 1 nieuwe eiwitbron tegelijk introduceren), en elke eiwitbron 2 weken uitproberen, voordat je iets nieuws weer geeft. Als je hond er allergisch op reageert dan gebeurd dat binnen die 2 weken. Het handigst is dan om te beginnen met vlees- en vissoorten die je hond nog nooit heeft gehad.

De da laten testen op wat voor voer de hond reageert is leuk, maar zegt niet zo heel veel. Mijn hond werd ook als allergisch bestempelt (kwam uit het bloed dat ze op kip en rund zou reageren), en zijn toen naar verschillende lezingen en dierenartsen geweest. En eigenlijk het enige wat je echt een goed antwoord geeft is een uitsluitingsdieet. Dierenartsen zijn het er lang niet over eens dat bloedtesten of zelfs testen op de huid een correcte uitslag geven.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:23

Ik zou eerst een uitgebreide allergie test laten doen. De hond van mijn zus had ook altijd jeuk en bleek allergische te zijn voor jawel: vlees, zijn kreeg speciale voeding via de DA.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:26

fiona1 schreef:
Ik zou eerst een uitgebreide allergie test laten doen. De hond van mijn zus had ook altijd jeuk en bleek allergische te zijn voor jawel: vlees, zijn kreeg speciale voeding via de DA.

Ja en dat vermoed ik dus ook dat ze alergisch is voor voor het vlees die de meeste merken gebruiken in hun brokken..
Daarom wil ik ook eventueel kijken om naar de vegetarische kant te gaan of bv echt wild vlees omdat ze zeggen dat dat heel anders is dan bv kip of lam

Wat voert je zus nu dan?

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:28

Laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Waarschijnlijk kun je er met een eliminatiedieet (vraagt wel veel discipline!) achter komen voor welke voedingsstoffen je hond allergisch is. Hieronder een link van de gezelschapsdierenkliniek in Utrecht, daar staat meer informatie over de mogelijkheden. Zelf gaan 'rommelen' brengt zelden het gewenste resultaat...

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... fault.aspx
Laatst bijgewerkt door Deebee op 10-01-12 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:29

idd ook mijn vraag hoe lang heb je de speciale voedingen (de dierenartsdieeten voor voedselallergie bv hills z/D royalcanin hypoallergen) geprobeerd, kan tot 8 weken duren voordat je er effect van ziet. Verder is het dan van groot belang dat ze geen snoepjes ed kan bemachten die een allergie kunnen opwekken. Dit is niet hoeveelheid gebonden en bv 1 stukje vlees dat je kind van tafel gooid en wordt opgegeten door de hond kan voldoende zijn om helemaal terug bij af te zijn. Ik snap dat dit voer duur is en het is ook niet het doel dat de hond er zijn hele leven op zit maar gewoon om te testen dat het een voedselallergie is. Werkt dit voer dan is het een kwestie an overstappen op een huishouddieet met exotisch vlees bv om het goedkoper te houden of als brokken makkelijker zijn dan is het vaak idd zo dat je soms aan dat hypoallergeen voer vast zit. Als je hond blijft allergisch reageren terwijl je wel 100% zeker bent dat je hond niks anders kan hebben gegeten in tussentijd, is het nog mogelijk dat je hond allergisch is aan de eiwitten in granen ed maar de kans is groter dat je hond dan allergisch is aan iets omgeving bijvoorbeeld huisstofmijt / pollen etc. In dit geval maakt het dit dieet weinig uit en ben je dus idd afhankelijk van dingen als cortisonespuiten, atopica etc

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:33

shilady schreef:
fiona1 schreef:

Ja en dat vermoed ik dus ook dat ze alergisch is voor voor het vlees die de meeste merken gebruiken in hun brokken..
Daarom wil ik ook eventueel kijken om naar de vegetarische kant te gaan of bv echt wild vlees omdat ze zeggen dat dat heel anders is dan bv kip of lam

Wat voert je zus nu dan?

De hond is afgelopen dec. overleden aan kanker (had niets met haar allergie te maken) maar ik zal het mijn zus even vragen ik moet dit alleen even voorzichtig doen gezien deze hond echt haar alles was.

Ik weet wel dat het voer heel prijzig was rond de 80,00 voor 15 kg. en het betreft een Bordeauxdog dus een flinke eter.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:36

ja vis brokken hebben jullie gevoerd,brok kun je niet vergelijken met vlees.ik heb ook carnibest gevoerd,zelf overgestapt op natudog waarom,omdat 1 hond aAN DE DUNNERE ONTLASTING BLEEF MET CARNIBEST.OOK BEVAT CARNIBEST RIJST,WAAR OOK VEEL HONDEN NIET GOED TEGEN KUNNEN.sorry voor de grote letters was een foutje.
ga gewoon kijken op welk vlees hij het goed doet begin of met geit/paard/konijn/vis.houd dit 2mnd aan kijk of hij het er goed op doet dan pak je een ander soort en zo ga je ze af,dan weet je welke de boosdoener is.maar zorg wel er voor dat als je geit koopt het ook alleen geit is en niet er ergens kip of rund in verwerkt is.het is heel simpel maar kost wel tijd
shilady schreef:
Vis voeren we al een tijd maar ook dat jeukt

Ik zal is kijken voor geit
en wat vinden jullie van het voer waar bizon in zit ?

Farmfood is dus een populaire
ga ik daar is voor kijken.
En carnibest is ook wel iets om bespreken zo te lezen ...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:37

bizon zit ook in orijen brok,maar toch zou ik naar vlees kijken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:40

shilady schreef:
fiona1 schreef:

Wat voert je zus nu dan?

Volgens mij had de hond van vrienden van mijn ouders ook zoiets. Ik weet niet of zij ook jeuk had maar hond bleek in elk geval wel allergisch voor bepaalde bestanddelen in 'normaal' voer, dus nu krijgt ze geloof ik voer van de dierenarts.. Ik zal haar wel even mailen als ik haar mailadres te pakken kan krijgen..

Oh en trouwens, volgens mij had TS al vers vlees geprobeerd 8)7

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:41

Voer van Trovet is vegetarisch, de Trovet NVD wordt meest gegeven aan honden met huidproblemen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:43

Margrathea idd had al vers geprobeert :)
Ik krijg per pb ook goede tips en er komen toch 2 merken het meest naar voren :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:44

Bij een gevoelige hond is het belangrijk dat je zo natuurlijk mogelijk voedt.
Ik zou dus ook voor rauw vlees gaan. Kijk eens op www.voernatuurlijk.nl

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:47

Probeer anders eens duck dynamic diepvries vlees zit in een grijze verpakking dat verkopen wij ook in de winkel en we horen er hele goeie verhalen over.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:48

Ik hoor toch veel positiefs over Cavom dus dat is denk ik wel een poging waard
maar zal het ook even met de da overleggen .

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:53

Wij hebben een boxer en wij voeren ook vers. Dat wij hem kregen zag ie er ook niet uit, stonk behoorlijk en we hebben dat nu onder controle, hij ziet er weer goed uit, vacht glanst en hij is een energie bommetje.
Hou er wel rekening mee dat ene merk het andere niet is, sommige bevatten evengoed goed rijst of granen waar je een reactie op kan krijgen. Ook voegen sommige merken nog andere dingen toe waar je hond op kan reageren.
Op het moment voeren wij 3 soorten door elkaar heen met verschillende smaken, te weten: naturis, carnivoer en alaska. Ook krijgt hij af en toe en een lekker rauw visje of een stuk lamsbout of geitenribben.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:55

Mijn hond (E.B.) heeft dezelfde klachten, DA raadde allergietesten af. Ze kunnen overal allergisch voor zijn, was een eindeloze en dure zoektocht zonder gegarantie op resultaat. Als je hem nu gewoon voer geeft zonder al die troep erin dan komt het vanzelf goed. Had bij mijn hond ook speciala shampoo en wasmiddel voor haar spullen, maar die maakte geen/onvoldoende verschil.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:03

fiona1 schreef:

mijn hond idem.
vandaar nu de eukenuba dermatosis