hondenbelasting? kattenbelasting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:12

8nnemiek schreef:
Gaan we weer.. In tekenfilms zijn het de honden en katten die elkaar telkens in de haren vliegen, op bokt zijn het de baasjes :+

Ten eerste; hondenbelasting is er zodat de gemeente prullenbakken kan neerzetten en speelveldjes kan aanleggen.. als dat niet wordt gedaan dan kun je beter een petitie starten en bij de gemeente aankloppen dan op bokt..
Ten tweede; katten begraven over het algemeen hun poep. Ik ben nog nooit een kattendrol op de stoep tegengekomen. In de tuinen zal het eerder de egelpoep en marterpoep enzo zijn die je tegen komt. Die ook maar meteen allemaal uitroeien?

Helemaal mee eens, je moet es weten hoevaak ik stront tegen kom op de stoep, maar dat is dan echt van een hond
Nog nooit heb ik een kattendrol ergens gezien, katten zijn hele nette dieren

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:12

Ik ben het er mee eens. Heb nu een kat, voorheen altijd honden. Het verschil is niet correct.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:13

WinSel schreef:
Dat gaat je niet lukken, hondenbelasting kan ik nog begrijpen, al hoeven wij dat niet te betalen, maar kattenbelasting, nee dat gaat me te ver...
Katten leven nou eenmaal buiten

Waarom hoeven jullie dat niet te betalen?

Onze honden komen nooit van het erf af en worden ook altijd op onze eigen grond uitgelaten, maar alsnog moeten wij hondenbelasting betalen :+

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 12:13

8nnemiek schreef:
Gaan we weer.. In tekenfilms zijn het de honden en katten die elkaar telkens in de haren vliegen, op bokt zijn het de baasjes :+

Ten eerste; hondenbelasting is er zodat de gemeente prullenbakken kan neerzetten en speelveldjes kan aanleggen.. als dat niet wordt gedaan dan kun je beter een petitie starten en bij de gemeente aankloppen dan op bokt..
Ten tweede; katten begraven over het algemeen hun poep. Ik ben nog nooit een kattendrol op de stoep tegengekomen. In de tuinen zal het eerder de egelpoep en marterpoep enzo zijn die je tegen komt. Die ook maar meteen allemaal uitroeien?

Zoals ik zeg, ik ZIE het gebeuren. Dus het is van de katten, niet van een egel of marter. Dat begraven van hun uitwerpselen, gebeurt hier dus niet

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:13

Dispar_Vulgo schreef:
WinSel schreef:
Dat gaat je niet lukken, hondenbelasting kan ik nog begrijpen, al hoeven wij dat niet te betalen, maar kattenbelasting, nee dat gaat me te ver...
Katten leven nou eenmaal buiten

Waarom hoeven jullie dat niet te betalen?

Onze honden komen nooit van het erf af en worden ook altijd op onze eigen grond uitgelaten, maar alsnog moeten wij hondenbelasting betalen :+

dat is per gemeente verschillend

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:14

En WAT gaan ze dan precies met die kattenbelasting doen, aangezien katten altijd in iemands tuin schijten... Voor honden heb je uitlaatplaatsen die van dit geld aangelegd en schoongemaakt worden... Dus dat geld gaat naar mensen die geen katten bezitten ofzo?! :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:14

Hebben jullie allemaal wel een idee hoe groot egelstront is en hoezeer dat pas stinkt.

Wie zegt dat die poep die open en bloot in de tuin ligt van een kat afkomstig is, zoals 8nnemiek al zegt de meeste katten begraven hun poep

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:15

Tja, voor katten worden nu eenmaal geen hondenuitlaat gebieden gemaakt, speel velden en extra prullenbakken.

WinSel

Idd verschilt per gemeente :)

Loetie, ik denk dat ze alle katten gaan vertellen dat ze alleen op een uitlaat plek mogen schijten :')

Loetie84

tita schreef:
Wie zegt dat die poep die open en bloot in de tuin ligt van een kat afkomstig is, zoals 8nnemiek al zegt de meeste katten begraven hun poep

Dat maakt het niet minder goor als jij lekker aan het tuinieren slaat. :r
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 09-01-12 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:16

Ik heb twee katten binnen en ik denk niet dat die ongelukkig zijn, ze weten niet beter.
Echter heb ik ook twee stalkatten, die nu nog binnen zitten zodat ze zeker terugkomen straks, maar over een tijd ook los mogen. Die stalkatten hebben een duidelijk nut: door het kippen- en paardenvoer is het bij ons vergeven van de ratten en de muizen. Ik zou er dan ook niet van gediend zijn om kattenbelasting te betalen, deze katten zijn geen knuffelhuisdieren die ik voor mijn eigen pleziertje heb, en ik denk niet dat de gemeente er op zit te wachten dat de hele buurt straks tjokvol grijs ongedierte zit. Het is hier zelfs voorschrift om ratten te bestrijden zodra je er signaleert dus ik bedoel maar, wat kun je beter hebben dan katten in dat geval?
Overigens betaal ik geen hondenbelasting, ik zou hier ook geen enkel uitlaatveld weten en loslopen is in het hele land verboden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:16

Ik heb een echte binnenkat (= raskat) dus die komt nooit buiten, hoogstens in de zomer en dan aangelijnd in mijn eigen tuintje....

net zoals zoveel duizenden (ras)katten binnenhuis of in eigen afgezette tuin leven,
dus nee voor mij hoeft kattenbelasting niet, ik ga niet voor andermans dieren betalen :roll: moet niet gekker worden...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:17

23468953556e topic over katten die overlast bezorgen bij anderen. :Z

8nnemiek

Dan heb jij net die uitzondering die de regel bevestigd, pepert. Ik ken zo veel katten.. in onze vorige buurt (midden in de stad zelfs) zaten minstens 10 katten, en nooit een drol tegengekomen.. en ook hier op het platteland. Onze eigen katten hebben ook altijd alles netjes begraven, of dat nu op de kattenbak is of buiten.

Loetie84

WinSel schreef:
Loetie, ik denk dat ze alle katten gaan vertellen dat ze alleen op een uitlaat plek mogen schijten :')

O, hahaha, ja dat denk ik ook, had ik nog niet aan gedacht. Gelukkig zijn katten niet eigenwijs _O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:18

listiglistje schreef:
Ik heb een echte binnenkat (= raskat) dus die komt nooit buiten, hoogstens in de zomer en dan aangelijnd in mijn eigen tuintje....

net zoals zoveel duizenden (ras)katten binnenhuis of in eigen afgezette tuin leven,
dus nee voor mij hoeft kattenbelasting niet, ik ga niet voor andermans dieren betalen :roll: moet niet gekker worden...

Precies... onze katten komen enkel in de tuin, ga écht niet betalen voor andermans katten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:18

Ik heb meer last van die verrekte meeuwen die alles onderschijten (en dat is lastig schoon te maken) dan andermans katten die het netjes begraven.

Ach ja, onze kat blijft keurig in onze tuin en de andere katten die ook op visite komen? Ach... Ze begraven de boel netjes. T vergaat vrij snel.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-01-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:19

Dat hebben hondeneigenaren die de poep opruimen toch ook?
Ik ben het er wel mee eens, of allen belasting betalen of niemand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:20

Nee, hier mogen ze het in de goot laten liggen. Dus betekend schoonmaakkosten gemeente, die met de bezemwagen langskomt.
En ik kom ook veel poep tegen op straat, niet iedereen is zo braaf met een zakje in de weer...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-01-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 12:20

tita schreef:
Hebben jullie allemaal wel een idee hoe groot egelstront is en hoezeer dat pas stinkt.

Lezen!!! voor de 3e x, ik ZIE het gebeuren! Dus ja, ik weet ZEKER dat het kattenstront is, en niet van een egel of marter. Begraven van uitwerpselen gaat hier dus niet op

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:21

F_Orumster schreef:
Dat hebben hondeneigenaren die de poep opruimen toch ook?
Ik ben het er wel mee eens, of allen belasting betalen of niemand.

Nee, sorry, ik ben dan echt van mening dat je appels met peren vergelijkt...

En of katten hun poep nou wel of niet begraven. Het is allebei VIES!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:21

Captain schreef:
23468953556e topic over katten die overlast bezorgen bij anderen. :Z

:j
Tijd dat daar eens een einde aan komt dan. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:22

Ik wil best kattenbelasting betalen :j vind hondenbelasting ook belachelijk, in Gouda moet mijn vriend HB betalen én zelf de poep opruimen. Hallo waar betaal je dan eigenlijk voor? 8)7

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:23

Magrathea schreef:
Hallo waar betaal je dan eigenlijk voor? 8)7

Niet alleen voor het opruimen van de poep, maar ook voor de gelegenheden waar je je hond (veilig) los kunt laten lopen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:23

Het nemen van een dier is een bewuste keuze, bij een hond weet je dat er belasting aan vast kan zitten. Dus als je een hond neemt, moet je niet mauwen ( :D ) dat de katten eigenaar niets hoeft te betalen. Je had ook voor een kat kunnen kiezen.
T is nou geen verrassing die belasting.