Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:12

't Is ook allemaal haat en nijd in hondenland, geloof ik :D Nog erger dan met de paarden :D

Misschien, maar ze zei dat het was omdat de mijne beet, en daar geloof ik echt helemaal niks van, want Dimo is in de eerste plaats geen hond die bijt (voilà, die kan ook wel lopen rellen, hoor, dat weet ik ook wel hij is heus niet heilig, maar bijten doet hij niet) en ten tweede heb ik die andere hond niet gehoord, als ie gebeten was had hij heus wel een gil gegeven lijkt me zo.
Caira schreef:
Ach schei uit, even snuffelen is geen vrijbrief om een dier een schop te verkopen.

Dat is hetzelfde als een kind een dreun geven omdat hij belletje trek doet, volkomen buiten proportie dus.

Juist, en dat is ook de reden dat ik nogal pissed ben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:13

Doet me denken aan toen ik nog een hond had en we gingen ermee naar het strand. Hondje was toen net bij ons dus was een week of 13. En liep keurig naast ons. Dus wij over dat strand wandelen begint er een man ineens hysterisch te gillen dat mijn hond levens gevaarlijk. En dat tie m een rotschop zou verkopen

Het gaat hier om een franse bulldog..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:14

Caira schreef:
Ach schei uit, even snuffelen is geen vrijbrief om een dier een schop te verkopen.

Dat is hetzelfde als een kind een dreun geven omdat hij belletje trek doet, volkomen buiten proportie dus.

Klopt, maar dat neemt niet weg dat je moet voorkomen dat jouw hond die kant opgaat. Zeker als je al weet dat de honden elkaar niet liggen. Risico dat ze op elkaar klappen wordt dan toch groter.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:15

Als je elkaar passeert ontkom je daar niet altijd aan. Ik kwam van de week een hele kwaaie uitvallende ridgeback tegen die Berre wel even ging pakken maar we moesten wel heel dicht langs elkaar passeren, had ik dan die hond nog een rotschop moeten verkopen? Das aan zijn baas, niet aan mij. ;)

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:17

Ik heb vaker meegemaakt dat er loslopende honden op mijn hond afkomen, ik loop gewoon door, vaak verzoek ik ook vriendelijk aan de eigenaar om zijn/haar hond bij zich te houden en als ze dan niet doen dan verzoek ik het met een wat doordringende toon, ze roepen dan vaak hun hond terug. Er zijn idd veel honden die helaas niet luisteren en soms wordt er wel eens gesnauwd tussen de honden.
Nog NOOIT heb ik overwogen om een hond van een ander te schoppen. Ik zou ook nooit mijn eigen hond schoppen. Als ik zie dat het echt niet gaat loop ik gewoon de andere kant op en komt mijn hond vaak mee. Dan los ik het zelf wel op, als een honden eigenaar zo aso is dat ze hun hond niet opvoeden/niet bij zich kunnen houden (nadat ik het gevraagd heb) heb ik niet de recht om dat te corrigeren en zoek ik een vriendelijke oplossing. Ook vind ik het zielig voor de hond aangezien die er niets van snapt want er wordt niet consequent gecorrigeerd door de eigenaar, maar wel een keer door jou? Heeft toch geen zin..

Maar ik denk toch dat het grootste probleem is de communicatie tussen de eigenaren. Wil jij niet dat een hond op jouw hond afkomt – Verzoek het dan vriendelijk dat ze hun hond bij zich houden. Sommige mensen zien het probleem niet en dan moet je het zelf even aangeven.

Als iemand mijn hond zou schoppen zou ik echt zo boos worden, geen idee wat ik zou doen maar ben dan wel bang voor mijn eigen reactie.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:18

Caira schreef:
Als je elkaar passeert ontkom je daar niet altijd aan. Ik kwam van de week een hele kwaaie uitvallende ridgeback tegen die Berre wel even ging pakken maar we moesten wel heel dicht langs elkaar passeren, had ik dan die hond nog een rotschop moeten verkopen? Das aan zijn baas, niet aan mij. ;)

Je ziet elkaar toch aankomen??

En ze heeft geen gil gehoord ofzo, dat houd in dat ze niet is blijven kijken....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:21

zolang die hond niet bijt of op een andere hond klapt heb je er gewoon AF te blijven. We zijn volwassen verstandige mensen, geen neanderthalers.
Laatst bijgewerkt door Caira op 09-01-12 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:22

jeetje wat een agressiviteit hier := ik zou het ook niet kunnen waarderen als iemand mijn hond een schop geeft, maar om dan vervolgens maar de eigenaar voor rotte vis uit te schelden en lijfelijk te bewerken vind ik net zo buiten proportie als de schop tegen de hond :=
bij mijn moeder in de buurt woont ook een terrier die mijn onschuldige jachthondje aanvliegt na het snuffelen. eerste keer denk je goh vervelend, kan gebeuren, tweede keer valt het hondje aan zonder te snuffelen en bij de derde en vierde keer begin ik me toch af te vragen waarom het mens het kreng niet aanlijnt als ze weet dat ie erop afvliegt als mijn hond in beeld komt. afijn, dat doet deze vrouw nu op verzoek, maar ik moet zeggen dat als ik weet dat zo'n hond eraan komt ik daar ook niet meer onbevangen tegenover sta als ze beginnen te snuffelen. als je dan meeneemt dat je misschien met een angstige eigenaar te maken hebt, kan ik me de reactie voorstellen en zou ik zelf zoals TS gedaan heeft de eigenaar aanspreken en ervoor zorgen dat het snuffelen volgende keer ook niet meer gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:23

Citaat:
Als je elkaar passeert ontkom je daar niet altijd aan.

Nope, en zeker neit op een dijk, die uitgeroepen is tot losloopgebied, dan ga je of links, of rechtsaf. In het bos is het weer anders wat, maar op een dijk heb je niet zoveel keus. En ik ga niet niet meer het losloopgebied in wat naast mijn huis ligt, om een vrouw te ontlopen die er eens in de maand komt of zo. Raphi is sociaal, al mag hij niet elke hond, en dat hoeft ook niet, 9 van de 10 keer negeert hij ze, maar hij is een puber, en heeft nu eenmaal een periode waarin hij niet altijd even denderend luistert. Voor een puber luistert hij goed.

Dimo haal ik bij me, en leid ik af, en dat gaat eigenlijk altijd goed, tot die ene keer dat je niet genoeg ogen hebt, en hij even aan de aandacht ontsnapt, en van de gelegenheid gebruik maakt om te snuffelen :roll: als ie er nou op was geklapt ofzo.

Maar goed, blijkbaar mag je alleen of een puppie golden of lab hebben, of een volwassen golden of lab en al het andere is eng. Word je ook helemaal niet moe van ofzo....... :+
ThreeFingers schreef:
Caira schreef:

Je ziet elkaar toch aankomen??

En ze heeft geen gil gehoord ofzo, dat houd in dat ze niet is blijven kijken....

Dat maak jij ervan, ik ben wel degelijk blijven kijken, ik had alleen geen close-up camera waar ik elk detail mee kan zien, en ook geen röntgenogen, en ik kon de bek van mijn hond niet zijn, zijn achterhoofd zat ervoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-12 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:24

Als ze dat bij mijn hond zouden doen hadden ze een hond aan hun been gehad :=
mijn hond is tegen zinloos geweld, dus als mijn vader met mijn zusje aan het stoeien is gaat ze er al om heen staan blaffen.. :')

Ik zou zelf niks doen, mijn hond zou dus zelf al wel wraak nemen. ~~}>

En dat is half labrador hé..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:25

hoe je het ook went of keert, ja ts had misschien beter haar hond terug kunnen roepen, maar zoiezo hoor je een hond niet te schoppen, in een gevecht of nood situatie zou ik dat nog snappen, ook ik geef mijn hond wel eens een tikje met mijn schoen, maar schoppen hoort hoe dan ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:26

MarlindeRooz schreef:
En dat is half labrador hé..

Kun je nagaan :')

Bij Raphi durft ook niemand zoiets, en met reden ~~}>

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:27

Kan t niet zijn dat ze hond gegromd heeft of zijn lip op heeft getild? En dat de eigenaresse bijten wilde voorkomen?

Ik vind t trouwens belachelijk dat iedereen meteen die vrouw aan zou vliegen.. Kom op hee, waar is je fatsoen gebleven? Zou mooi zijn als we elkaar op straat allemaal in elkaar gaan slaan omdat mensen nou eenmaal dingen doen die ons niet aan staan. Verlaag je toch niet tot dat niveau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:29

Ben toch blij dat er mensen hetzelfde over denken als ik, dat het niet echt helemaal normaal is om de hond van een ander te schoppen.
Jade schreef:
als je dan meeneemt dat je misschien met een angstige eigenaar te maken hebt, kan ik me de reactie voorstellen en zou ik zelf zoals TS gedaan heeft de eigenaar aanspreken en ervoor zorgen dat het snuffelen volgende keer ook niet meer gebeurt.

Nope, Dimo gaat volgende keer aan de lijn denk :)

Denk dat ik trouwens volgende keer Vegs meeneem, kan die terugschoppen }>

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:31

En wat is een schop? Vol pull aanhalen ( hond in de prak ) of meer een waarschuwings schopje om ergere problemen te voorkomen??

Anoniem

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:35

Hard genoeg om een doffe klap te horen van 3 meter afstand.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:37

Uit jouw post is mogelijk te halen dat je niet constant de hond in het vizier had?
(Ik heb geen piep gehoord, anders had je wel geschreven dat je het niet hebt gezien?)
Als ze al eerder ruzie hebben gehad kan het best zijn dat hij heeft gehapt uit onzekerheid
of om de ander op zijn plek te zetten. Dan nog mag een ander je hond nooit trappen.

En anderen mensen die anderen honden trappen vind ik ook onbegrijpelijk :n
Ik zou de andere hond wegjagen of de eigenaar zeggen dat ze hem wegpakken. Tenzij mijn
hond echt tot bloedens aan toe word aangevallen zou ik nooit een andere hond pijn doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:39

Schoppen vind ik not done, maar ik vind wel dat als je er voor kiest in een losloopgebied te lopen dat je hond echt wel moet luisteren, zo niet bij de eerste keer dan toch zeker bij de tweede, zodat je hem terug kunt hebben voor hij bij de andere hond is beland.
Ik denk zelf nog steeds met grote ergernis terug aan de mensen die hun loslopende hond richting mijn hond lieten vliegen die vervolgens bang af ging liggen en een keer zelfs haar urine liet lopen omdat er zo'n poedersuiker volle gas op haar rug dook 'om te spelen'. Ze is nu niet meer zo bang dankzij vele contacten op de hondenclub en ze heeft al vele pupjes de eerste kennismaking met andere honden gegeven. Maar ik kon toen echt hels worden van de mensen die riepen 'mijne doet niks hoor!' Heel fijn dat ie niks doet, maar mijn hond was alsnog over de flos want die wenste niet ineens besprongen te worden door een wildvreemde hond dus die raakte van dat soort ontmoetingen alleen maar schichtiger naar andere honden.
Jij stelt, als je je hond niet wilt laten snuffelen met anderen hoor je niet in een losloopgebied. Ik zeg: als je hond niet onder appel staat hoort hij niet in het losloopgebied. Jij moet als baas kunnen bepalen of je hond gaat snuffelen ja of nee. Als beide partijen het goed vinden, alleen maar leuk om de honden samen te laten spelen. Maar dat beslissen de bazen en niet de honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:42

LCharotte: Ik was even vergeten dat je voor Bokt alles exact moet formuleren :D

Nee, ik heb geen beet gezien en gehoord, en wel een schop gezien en gehoord.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:45

Yamcha schreef:
Hard genoeg om een doffe klap te horen van 3 meter afstand.

Zoooohw, dat is wel pittig ja

Anoniem

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:46

vond ik ook :j

en ik vind dat echt ontzettend overtrokken voor alleen maar snuffelen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:47

Ok! Is niet alleen op Bokt denk ik. Alles wat gelezen word staat open voor meer misverstanden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:49

LCharlotte schreef:
Ok! Is niet alleen op Bokt denk ik. Alles wat gelezen word staat open voor meer misverstanden :+

Klopt :D

En dat is amusant genoeg om er een topic op zich aan te wijden :D

Alleen soms is het wel lastig, gaan mensen dingen voor je invullen en zo.

Maar bedankt Bokt, dat ik ff kon spuien. Weet alleen nog niet wat ik nu volgende keer doe als ik haar tegenkom, denk dat het wel wijs is om de honden sowieso weer apart te gaan uitlaten, meestal doe ik dat ook, alleen die ene keer dat ik ze samen meeneem gebeurt er dan weer zoiets :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-12 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:49

dat had ze dus niet bij een van mijn honden moeten doen , die accepteren dat echt niet , dan had ze een hond in haar been hangen .
Ik heb 3 honden , een amerikaanse bulldog en een amerikaanse pitbull en een mastino napolitano .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:52

amigamia schreef:
dat had ze dus niet bij een van mijn honden moeten doen , die accepteren dat echt niet , dan had ze een hond in haar been hangen .
Ik heb 3 honden , een amerikaanse bulldog en een amerikaanse pitbull en een mastino napolitano .

Die honden schopt zij niet hoor, zo'n schijtbak is het dan weer wel. Bij Raphi zou ze het ook niet in haar hoofd halen denk ik, dat doet ze ook maar één keer, maar Dimo is gewoon te lief.......