Hond eet Carnibest, wat nu op vakantie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:57

er zal ook vast wel een dierenwinkel,of supermarkt in de buurt zijn,waar je kv krijgt.of een verkooppunt van carnibest,dan haal je steeds voor 2dagen.ook kun je bij supermarkt rodi kopen of smuldier.je zegt dat je geen granen en rijst in de kvv wilt,maar het ismaar voor 10dagen.of heeft je hond een allergie hier voor.geloof dat zelfs in carnibest ook granen/rijst zit.natudag is geheel vrij van rijst en granen.waar ga je op vakantie dan kan ik kijken voor je wat in de buurt te krijgen is

Anoniem

Re: Hond eet Carnibest, wat nu op vakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:00

Kun je de brokken niet wellen?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:06

Is K9Natural misschien een idee? Bevat in ieder geval geen rijst, granen en gluten.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:32

waarom kan je de Carnibest niet meegeven? Wij hadden onze Boerboel die 2kg! per dag at ook in dierenhotel en zij hadden de vriezer vol speciaal voor Biko.
En dit was geen kleine dierenhotel (in Berkhout)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:35

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:48

Misschien dat Orijen brokken nog iets is?

Hier de samenstelling van de regional red smaak:
Vers wildzwijn (8%)(zonder botjes), vers lamsvlees (7,5%) (zonder botjes), verse rundslever (7,5%), lamsvleesmeel (7%), aardappelen, vers varkensvlees (7,5%) (zonder botjes), erwten, zalmmeel (7%), vismeel van vis uit de Pacific (4%), haringmeel (7%), vers bizonvlees (zonder botjes)(4%), heel ei (5%), aardappelzetmeel, verse zalm (4%)(zonder graatjes), verse snoekbaars (3,5%)(graatloos), zongedroogde alfalfa, aardappelen, zalmolie (3%), erwtenvezels, pompoen, wortel, appels, cranberries, zwarte aalbessen, Chikoréewortel, wortel van zoethout, engelwortel, hoornklaver, goudsbloem, venkelzaadjes, zeewier, pepermuntblaadjes, kamille, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn, Lactobacillus acidophilus, Entercococcuis faecium.

Zit dus geen rijst in!

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:40

Volgens mij kan Renske ook buiten de koeling, maar wat de samenstelling daarvan is kan ik je niet vertellen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:46

Renske en het voer van Ecostyle is vacuumverpakt........dat kan dus buiten de vriezer.
Misschien is het een optie voor je.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:39

Ik zou gaan voor een kwalitatief goed blikvoeder oid. Geen brokken geven aan een dier die dat niet gewend heeft, daar gaat hij alleen maar hinder van ondervinden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:23

Overigens zeg je iets te zoeken zonder rijst/granen voer je van Carnibest dan alleen de diabetes varianten? Want in de gewone zit ook gewoon rijst.

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:30

Ik moest ook gelijk aan K9natural denken voor zoiets, gevriesdroogd "vers vlees" zonder granen rijst etc. Ik heb er al wel tevreden mensen over gehoord (behalve over de prijs dan).
http://www.k9natural.nl/

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:25

mijn hond doet het niet goed op andere merken dan carnibest. ik heb het geprobeerd, maar hij gaat er van kotsen.

als ik op vakantie ga dan krijgt mijn hond dus gewoon tijdelijk supermarkt vlees, want dat gaat wel goed.
in de diepvries heb je vaak kip/haantjes waar de ingewanden nog in een los zakje erbij zitten. en verder gewoon kijken wat er in het koelvak
te vinden is. wel vooraf even opzoeken wat de vertaling van rund en varken is.

hij leeft die dagen dan hoofdzakelijk op kip, een beetje eenzijdig maar voor een korte periode kan het vast geen kwaad is mijn gedachte dan.

ik heb de laatste keer 3 kilo carnibest meegenomen (hij krijgt 1,5 kilo per dag) en daarna ben ik overgestapt op supermarktvlees.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:17

Bedankt voor alle reacties, mijn hond eet nu de carnibest light, die is speciaal voor allergiehonden. En de hond loopt mee dus blijft niet in een dierenhotel HCranch, onze bagage wordt elke dag naar het volgende hotel gebracht terwijl wij al wandelend daarnaar toe gaan en dan is diepvriesvoer niet te doen maar ik denk dat ik het nu gevonden heb: ik ga die K9natural bestellen die hierboven getipt wordt ! Het is inderdaad niet goedkoop maar de kosten die ik zou moeten maken als de allergie weer terug komt zijn vele malen hoger bovendien zit hondje nu redelijk goed in zijn vachtje en dat wil ik graag zo houden. Volgende week ga ik alvast een doos bestellen en als ze het daar goed op doet dan neem ik dat spul voor de vakantie mee.
Zo kan ik eindelijk met een gerust hart verder gaan genieten van de vakantievoorpret, vanwege de paarden al 5 jaar niet meer weg geweest, heb er nu wel weer eens zin in !

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:25

zijn kattenbrokken niet een goede tijdelijke vervanger? heb je een wat breder spectrum waar je uit kunt kiezen. Vlees is vlees, toch? :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:25

hopelijk doet hij het goed op die K9.
laat je me even weten hoe het bevalt, ik ben wel benieuwd. misschien is het ook wel iets voor ons in de toekomst.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:31

loulou schreef:
hopelijk doet hij het goed op die K9.
laat je me even weten hoe het bevalt, ik ben wel benieuwd. misschien is het ook wel iets voor ons in de toekomst.

Ik laat het je weten Loulou, hopenlijk doet ze het er goed op want het lijkt me reuze handig eigenlijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:24

Ik heb toen vis uit een blik (dat moest op olie of waterbasis zijn, één vd twee, weet niet meer welke :+ ) meegenomen, maar dat vond ze niet lekker.. Heb maar gewoon brokjes gedaan dus en dat ging prima voor een weekje hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:30

carnibest light voor allergie honden!!! hoe kom je daar bij het is voor honden die snel te dik zijn of vet zucht hebben,eend/rijst lam/rijst en kalkoen van karnibest zijn voor de allergie honden
maras schreef:
Bedankt voor alle reacties, mijn hond eet nu de carnibest light, die is speciaal voor allergiehonden. En de hond loopt mee dus blijft niet in een dierenhotel HCranch, onze bagage wordt elke dag naar het volgende hotel gebracht terwijl wij al wandelend daarnaar toe gaan en dan is diepvriesvoer niet te doen maar ik denk dat ik het nu gevonden heb: ik ga die K9natural bestellen die hierboven getipt wordt ! Het is inderdaad niet goedkoop maar de kosten die ik zou moeten maken als de allergie weer terug komt zijn vele malen hoger bovendien zit hondje nu redelijk goed in zijn vachtje en dat wil ik graag zo houden. Volgende week ga ik alvast een doos bestellen en als ze het daar goed op doet dan neem ik dat spul voor de vakantie mee.
Zo kan ik eindelijk met een gerust hart verder gaan genieten van de vakantievoorpret, vanwege de paarden al 5 jaar niet meer weg geweest, heb er nu wel weer eens zin in !

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:53

bij de light variant staat niet vermeld dat er rijst in zit, dus als haar hond geen rijst mag zou het kunnen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:07

Keona: ik heb mijn hond laten testen en daar kwam een rijst en granen allergie uit, het voer wat geschikt voor haar zou zijn volgens diezelfde therapeut was de carnibest light en dat had niets te maken met feit dat hond te dik is want ze is juist mager omdat ze zo slecht eet maar omdat daar geen voedingstoffen inzaten waar ze allergisch voor was. De eend/lam/rijst die jij hierboven adviseert,zit net zoals het al aangeeft vol met rijst en daar krijgt ze ontzettende huidproblemen van ! Dus loulou je hebt gelijk, mijn hond mag geen rijst met als gevolg geen gewone carbibest :-)
Overigens is haar huid nog steeds niet optimaal ondanks de carnibest light en kluift ze ook nog wat op haar pootjes , wie weet doet ze het wel heel goed op die K9 natural. Het is het proberen waard.

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:55

Je zou misschien voor het dagelijkse eten kunnen overwegen om echt te gaan barfen, dus kippennekjes, lamsribbetjes, pens etc. Dan weet je echt wat je hond binnenkrijgt (met carnibest weet je dat ook wel, maar ben je wat beperkter). Ik ben zelf erg weg van het vlees van lotgering, zij hebben ook verschillende KVV-compleet mixen zonder rijst.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 12:34

Yvon, Ik heb toevallig net van een vriendin het aanbod gekregen dat ze voor een paar maanden barf voedsel voor me gaat klaar maken, ze geeft dat ook aan haar eigen honden en wil voor mijn hond ook porties gaan klaarmaken. Ik ben nl ook wel benieuwd of het dan beter gaat met de huid en pootjes van Swif. Volgens mij zou ze eind janauri een nieuwe voorraad maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:21

Al het zogenaamde kvv die je buiten de koelkast kan bewaren is niets meer dan een veredeld blikvoer en heeft totaal niets met de echte kvv en barf te maken.

Maar gewoon steeds onderweg wat vlees bij een slager/supermarkt kopen, gaat prima hoor!
Je zou eventueel op voorhad wat eigerschillen kunnen drogen en fijn malen. Zo heb je toch een calcium.

En van 1 á 2 weekjes wat minder compleet eten kan echt geen kwaad hoor!