Knaagdieren in de winter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Knaagdieren in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:19

Het lijkt mij niet de bedoeling dat de beestjes opgepakt worden, maar dat het meer kijkdieren zijn.
Want in een kinderboerderij kun je nooit zomaar mensen zelfstandig de diertjes eruit laten halen.

TS: Muizen zouden een goede optie zijn. Ik zou er een aantal nemen voor het hok dat je voorstelt. Stuk of 4 kan prima.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:22

Nee indd bij een kinderboerderij niet erg handig.
Vooral omdat gerbils heel sterk op geuren reageren, en als ze beide een andere geur hebben doordat ze in verschillende handen geweest zijn kunnen ze verschrikkelijk gaan vechten.

Gerbils kan je ook maar met 2 nemen, dus indd misschien dat muizen wel een optie zou zijn.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:18

Op school worden ook gerbils gefokt als voer voor de slangen (brr...) maar daar zitten 3 vrouwtjes samen met één mannetje in 1 labbak.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:51

Laptopmuis schreef:
Op school worden ook gerbils gefokt als voer voor de slangen (brr...) maar daar zitten 3 vrouwtjes samen met één mannetje in 1 labbak.

Wat bij de een goed gaat, gaat niet overal goed. Ik heb zelf een bak met 3 dikstaarten, over het algemeen word aangeraden deze alleen te houden. Ze komen in de natuur ook alleen samen om te paren. Bij mij gaat het prima, maar bij een vriendin van mij vechten ze elkaar het hok uit.
Ik heb ook een stageplaats gehad die mongoolse gerbils hield voor de verkoop. Ik heb bijna 3 weken lang dagelijks een of meerdere gerbils aan de slangen kunnen voeren omdat ze ruzie aan het maken waren. Helaas zijn er een aantal ook letterlijk dood gevochten. Weer een andere stageplaats hield er altijd 4 samen, verkocht ze meestal ook samen en dat ging perfect.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:21

Het kan nu goed gaan en ineens over 10 minuten is het over en moorden ze elkaar de bak uit.
Het is een heel erg groot risico om gerbils met meer dan 2 te houden.
En ook mensen die zeggen van ja maar heb een hele grote kooi, juist met hoe groter de kooi hoe groter de kans dat ze gaan vechten.

Met 2 heb je bijna tot nooit geen vechten.
Mits ze op de juiste manier gekoppeld worden.

En meerdere vrouwen bij een man is al helemaal slecht, de vrouwen kunnen jaloers worden op het andere vrouwtje die pups heeft, en dan stelen ze de pups van een ander en 9 van de 10 keer maken zij de pups dan dood.

Ook mensen die zeggen ja maar ze zitten al 2,5 jaar bij elkaar in een groepje en het zijn 3 broertjes, en die mijn adviezen niet aannam..
Maand later kreeg ik dan een mailtje dat ze beter had kunnen luisteren naar me omdat de mannen uit het niks snachts zijn gaan vechten en er 1 dood gebeten hadden...

Het kan met een groepje van meer dan 2 ineens 1 op het andere moment fout gaan.

En zelfs ervaren gerbil houders.
Zoals ik en de mensen van het gerbil forum (hier zitten ook meerdere fokkers die ook met stambomen fokken) en dan vooral de fokkers, krijgen iedere dag wel mailtjes met dat het fout gegaan is in een groep.
Omdat dus op sommige sites de verkeerde info staat en dat ze wel met meer dan 2 kunnen..

Zo heb ik hier in de opvang ook heel erg veel gewonde dieren binnengekregen, ook uit groepjes..