bull terrier mag nog wel bijgevoegd worden: zeer vaak last van huidproblemen.
Verder heb je qua makkelijk zeggen wat goede fokker is moeilijke rassen uit gekozen. Am bulldog wordt idd een eind raak gefokt vaak en zitten ook geen officiele stambomen bij dus kan veel verzonnen worden. Huidproblemen en heup problemen zijn helaas geen uitzondering maar eerder nog een kenmerk van het ras. En problemen met het karakter. Zeer kort lontje richting andere dieren en snel agressief.
Verder zou ik fokkers zoeken die aangesloten zijn bij rasverenigingen en fokkers zoeken die niet hun honden uitbuiten, waar de honden in huis leven (zou ik zeker bij deze rassen heel erg op letten omdat ze snel te felle karakters hebben) en wat ik ook wel belangrijk vind is dat ze gerust ook stamboom honden nemen die kerngezond zijn maar geen kampioen en dus ook niet 100x gebruikt gaan worden. Onbekende stamboomlijnen kunnen qua uiterlijk ook hele mooie honden hebben en qua gezondheid zitten ze vaak beter in elkaar omdat ze niet zo doorgefokt zijn.
Maar misschien dat een leuke kruising ook wel gevonden wordt en gezondheid is altijd afwachten alleen bij goed en zorgvuldig geteste ouders is de kans op gezonde hond groter.