Vers vlees C1000 voor de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myra87

Re: Vers vlees C1000 voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:25

Ik voerde mijn Berner van 50 kilo maar 800 gram Smuldier....
Ook mijn energieke teef van 30 kilo krijgt 800 gram. Vind 1050 gram voor een hond van 30 kilo wel heul veul.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:40

Myra87 schreef:
Ook mijn energieke teef van 30 kilo krijgt 800 gram. Vind 1050 gram voor een hond van 30 kilo wel heul veul.

Ken honden van 24 en 25 kg die beiden dagelijks 1 kg weg werken en nog aan de magere kant zijn. Deze zijn zeer actief met zeer actieve baas dus krijgen vele uren op een dag beweging dat dan wel. Het hoeft dus helemaal niet veel te zijn.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:51

mijn hond is zo,n 55 kg schoon aan de haak :')
dus dan zou 1 kg per dag genoeg moeten zijn ?

hij is aardslui en het enige waar hij voor op staat is om te eten.
verder ligt hij de hele dag te luieren. hij is niet te dik trouwens.
wandelen is met hem ook geen pretje gezien hij na ongeveer n half uur gaat liggen en dan niet meer vooruit te branden is :')
en niet omdat hij moe of uitgeput is hij wil gewoon niet verder :')

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:59

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:22

Aprils_joke schreef:
mijn hond is zo,n 55 kg schoon aan de haak :')
dus dan zou 1 kg per dag genoeg moeten zijn ?

hij is aardslui en het enige waar hij voor op staat is om te eten.
verder ligt hij de hele dag te luieren. hij is niet te dik trouwens.
wandelen is met hem ook geen pretje gezien hij na ongeveer n half uur gaat liggen en dan niet meer vooruit te branden is :')
en niet omdat hij moe of uitgeput is hij wil gewoon niet verder :')

Dan zou ik beginnen met 1 kg en kijken hoe hij het erop doet. Je merkt vanzelf of hij af valt of niet.

Zijn de gewrichten (ellebogen/heupen)van je hond al eens op de rontgenfoto gezet door een orthopeed? Mijn grootste hond was ook altijd erg rustig. Nooit wat achter gezocht. Toen hij 2.5 jaar was ging hij manken en na weken rust nog steeds. Toen naar orthopeed gegaan (normale dierenarts is niet kundig genoeg) en die zag gelijk aan zijn lopen dat hij zijn voorpoten niet goed bewoog. En heb al veel ervaring maar was me nooit opgevallen dat hij te korte passen maakte voor zijn grote met zijn voorpoten.
Na foto's bleek hij LPC (los zitten stukje bot in ellebogen) te hebben aan beide kanten.
Nu bijna 1 jaar na operatie en hij loopt weer makkelijk 2 uur mee door het bos te sjouwen en is nog steeds degene die het minst rent en vliegt echter hij is heel actief in het bos en loopt altijd voorop de andere honden en ons te leiden (voor zover hij de goede route kiest haha). Mank lopen doet hij niet meer en met extra therapie zie ik zijn loopwerk ook vooruit gaan (hi jheeft nu uit gewoonte nog regelmatig dat hij te korte passen maakt als ik niet op tijd train daar mee).

Hoeft niet zo te zijn natuurlijk en ook geen idee hoe jong/oud je hond is maar gewrichtspijn kan veroorzaken dat ze niet graag lopen en ze hoeven dus niet altijd mank te lopen om er wel last van te hebben. Zeker niet als ze het aan beide kanten hebben.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:26

nee biggy heeft ook een erge huidaandoening waardoor hij steeds ontstekingen enzo krijgt.
dus hij wordt zo,n beetje maandelijk door de dierenarts binenstebuiten gekeerd

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:19

Myra87 schreef:

Zijn richtlijnen he. de 1 wordt er moddervet van en de ander heeft er niet genoeg aan. mijn herder heeft een verteringsprobleem dus heeft wat meer nodig anders is hij broodmager. en eigenlijk zou hij richting de 40 kg. moeten wegen. het is een vrij grote duitse herder. maar dat is me nog nooit gelukt.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:19

Aprils_joke schreef:
nee biggy heeft ook een erge huidaandoening waardoor hij steeds ontstekingen enzo krijgt.
dus hij wordt zo,n beetje maandelijk door de dierenarts binenstebuiten gekeerd

Volgens gebruikers/kenners van Barf en KVV juist reden om van brokken af te stappen. Goed inlezen en proberen dan merk je van zelf of je hond er op vooruit gaat.
Ik ben voornamelijk overgestapt omdat ik ze graag beter wilde voeren en van de grote hopen poep af wilde en dat laatste is zeker gelukt. De pup stinkt veel minder en plast en poept ook veel minder. Bij de grote honden is de poep gehalveerd en de lucht is veel minder :j .

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:18

Je moet echt goed per hond kijken. mijn DH reu van rond de 50 kilo krijgt 3 pakjes per dag dus 1200 gram, hier doet hij het perfect op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:22

Myra87 schreef:

Mijn berner weegt een kleine 40 kilo (ik probeer haar op 40 te houden, maar meestal zit ze er net onder) eet 1 kilo per dag, ik probeer af en toe 1,5 te geven om haar naar de 40 te houden maar ze gaat het dan begraven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:37

colette_007 schreef:
Hoeveelheid kan ik zo niet zeggen maar naar mijn weten zit hier niet alles in en zul je af en toe brok moeten bijgeven een beetje

Niet waar, je hebt complete versies en daar zit alles in. Alleen niet iedere hond doet het goed op elke KVV :)

Onze hond staat volledig op vers vlees van de C1000, namelijk Smuldier. Je hebt daar enkelvoudige en complete varianten van. De enkelvoudige zijn niet compleet, de complete wel. Compleet heb je in Vlees compleet en pens/vlees compleet. De enkelvoudige in pens, hart, vlees en kip (geloof dat dat ze zijn)

Toen onze Duitse Herder aan moest komen, ze woog 21,5 kilo, kreeg ze twee pakjes per dag. Eén compleet en één enkelvoudige. Nu is ze mooi op gewicht en krijgt ze één pakje per dag. We zorgen ervoor dat ze minimaal 4 keer per week een compleet pakje krijgt en de andere dagen krijgt ze een enkelvoudige. Ze glimt je tegemoet, ziet er goed uit, stinkt niet uit haar mond en eet met smaak (dat deed ze met brokken totaal niet)

Zodra wij een tweede vriezer hebben, gaan we ook andere merken voeren voor de afwisseling, maar smuldier blijft ze voorlopig krijgen.

EDIT: Zo zie je maar hoe het verschilt, hier zijn we heel actief met haar en sinds ze op gewicht is, zijn we minder gaan voeren, maar ze valt niet meer af. Ze is nu 28 kilo en krijgt 400 gram, terwijl je hierboven ziet dat zelfde ras soms veel meer moet krijgen ;)