Werkende en een hond in huis, hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:37

Mijn ouders werken allebei fulltime , ik of me zusje komen meestal rond half 2 thuis en dan word ze weer uitgelaten ze zit dan 7 uur alleen ( niet in d bench) , volgens mij vind ze t wel prima , ze ligt altijd uitgebreid op de bank te pitten als ik thuiskom of als ik vrij ben naar beneden kom.
Toen ze een pup was zijn we met zn alle de eerste 4 weken thuis geweest :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:38

princesmax schreef:
Thirty schreef:
Kan je er dan geen hond bijnemen? Alleen is ook maar alleen...

heb je dat tegen mij?

:j

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:47

Fenny schreef:
Mochten we voor een pup kiezen dan ben ik er de eerste tijd wel bij. Ik heb het er ook met mijn moeder over gehad om een soort kennel bij de winkel te maken zodat bij eventuele lange dagen de hond ook mee kan naar de winkel.

Daar komt nog bij dat mijn moeder gek is op wandelen en bijna iedere avond (weer of geen weer) een blok om gaat. Dat een hond uitgelaten moet worden is niet meer dan logisch en dan ook bij ons bekend ;) Daar hoeven jullie niet over in te zitten! Ik stap na 10 jaar ook nog steeds op de fiets om door weer en wind naar mijn ponies te gaan, een blok om met een hond moet dan ook geen probleem zijn. Dan gaat hij/zij maar lekker mee naar stal :D

Mijn moeder ziet het niet zitten om een hond een hele dag in een bench te doen en dat lijkt mij ook geen strak plan. Een bench zal er misschien wel komen MOCHT ALLES DOORGAAN, maar dan niet om daar de hond uren lang in te laten.

Thirty

Re: Werkende en een hond in huis, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:49

En hoe doe je dat dan overdag? Een jonge hond die een hele dag alleen moet zijn gaat niet braaf liggen slapen (over het algemeen).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:53

Fenny schreef:
Fenny schreef:
Mochten we voor een pup kiezen dan ben ik er de eerste tijd wel bij. Ik heb het er ook met mijn moeder over gehad om een soort kennel bij de winkel te maken zodat bij eventuele lange dagen de hond ook mee kan naar de winkel.

Daar hoeft de hond toch niet de hele dag liggen te slapen?

En voor de duidelijkheid; onze winkel kun je niet vergelijken met de Jumbo / Super de Boer / Albert Heijn in de stad, mijn ouders hebben een (iets grotere) buurtsuper. Genoeg tijd om tussen het werken door een hond aandacht te geven mocht het zo zijn dat hij mee gaat naar de winkel omdat er niemand thuis is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:54

Tja, dan wordt ie alsnog weggesloten in een kennel.

Je onderschat het eea nogal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:56

Nee Thirty, jij overschat het eea nogal.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:57

@ thirty
Zoveel zit hij niet alleen, 3 dagen van 8 tot 5 en dan nog 4uurtjes op de dinsdag (bovendien heeft hij dan een heel erf voor zich alleen). Verder slaapt hij savonds bij ons in bed en als we weggaan op onze vrije dagen dan gaat hij gezellig mee.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:58

Ik krijg het idee dat je denkt dat je hier met een of andere penny te maken hebt die geen verstand van beesten heeft ...

Ik onderschat het niet, ik vraag hoe andere mensen het doen, breng zelf ideeën naar voren en vraag om tips hoe het anders kan. Maar volgens mij kun je alleen een hond in huis nemen als je geen werk hebt? Dat idee krijg ik nu namelijk.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:58

Neem geen hond als je er geen tijd voor hebt, anders heeft die hond er toch niets aan?
Een pup 8 uur per dag weggesloten in een kennel, is net zoiets als 8 uur per dag in een bench.
Schiet de hond niets mee op.

Ik gok zo dat dit pupje zo makkelijk verlatingsangst krijgt, de boel thuis heerlijk gaat slopen, en de boel bij elkaar gaat gillen in de kennel bij de winkel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:00

moet zeggen dat ik puur voor mijn honden altijd 2 honden minimaal zou hebben/heb zodat ze elkaar hebben en als het even kan geen bench in huis (nu dus ook niet). Mocht ik later op mezelf gaan en werken waar ze niet mee mogen dan kunnen deze honden dat al aan en voor de rest (ben toch al geen pup mens) zou ik alleen oudere honden nemen (vanaf 5 jaar ofzo) die wel actief zijn maar al wel goed alleen kunnen zijn.
Mochten ze overdag 8 uur alleen thuis moeten zijn dan is dat zo. Echter dan zal ik maken dat ze 's nachts bij mij zijn.
Merk het nu ook (3.5 en 5.5 jaar) dat ze genoeg hebben aan 3 á 4 uur per dag actief bezig zijn en als ze 's nachts ook nog eens bij me mogen zijn zou ik geen probleem zien.

Maar nogmaals, ik zou dus niet beginnen aan een pup of jonge hond die super energiek is en niet goed alleen kan zijn. Naar de situatie moet je een hond nemen.
In asiel hebben we nu een hond die je een paar keer per dag aan gang moet slingeren anders ligt hij de hele dag maar rustig te liggen. Zo'n hond is voor mensen die niets ondernemen ideaal. Ik zou een iets activere hond willen hebben. Zomaar uren rustig liggen is zeer gewenst maar daarnaast een paar uur heel actief zijn ook!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:01

Thirty schreef:
Neem geen hond als je er geen tijd voor hebt, anders heeft die hond er toch niets aan?
Een pup 8 uur per dag weggesloten in een kennel, is net zoiets als 8 uur per dag in een bench.
Schiet de hond niets mee op.

Ik gok zo dat dit pupje zo makkelijk verlatingsangst krijgt, de boel thuis heerlijk gaat slopen, en de boel bij elkaar gaat gillen in de kennel bij de winkel.

Mee eens, neem alleen een hond als je er ook echt tijd voor hebt. Is niet eerlijk voor die beesten :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:02

Fenny schreef:
Ik krijg het idee dat je denkt dat je hier met een of andere penny te maken hebt die geen verstand van beesten heeft ...

Ik onderschat het niet, ik vraag hoe andere mensen het doen, breng zelf ideeën naar voren en vraag om tips hoe het anders kan. Maar volgens mij kun je alleen een hond in huis nemen als je geen werk hebt? Dat idee krijg ik nu namelijk.

Jep, helaas wel :j want er is namelijk geen tussenweg tussen 40u/week werken en fulltime thuis zijn voor je poelewoele hondjes :j

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 22:03

Wie zegt dat we er geen tijd voor hebben? Ik vraag, wat ik net ook al zei, hoe andere mensen dat doen die werken, omdat het dus voor kan komen dat er dagen zijn dat de hond EVENTUEEL langer alleen kan zijn. De komende periode, MOCHTEN we besluiten een hond in huis te nemen, is er sowieso iemand thuis. Dit was ook het geval toen we een kitten in huis namen 6 jaar geleden. Maar volgens mij kan ik dat jou niet aan het verstand brengen ... Ik snap jouw punt ook wel hoor, dat een hond die in een gezin komt waar nooit iemand thuis is verlatingsangst kan krijgen, maar snap je nu ook dat dat bij ons niet het geval is, maar dat er dagen zijn dat het voor kan komen? Of blijf je me nu alleen maar aanvallen, zoals dit nu op mij overkomt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:03

princesmax schreef:
@ thirty
Zoveel zit hij niet alleen, 3 dagen van 8 tot 5 en dan nog 4uurtjes op de dinsdag (bovendien heeft hij dan een heel erf voor zich alleen). Verder slaapt hij savonds bij ons in bed en als we weggaan op onze vrije dagen dan gaat hij gezellig mee.

Dit moet heel goed kunnen maar niet als pup zijnde. Dit moet heel rustig en beheerst op gebouwd worden. Heb 8 jaar asiel ervaring en kan nu echt wel zeggen dat je dit niet moet verlangen van een hond voor 2 jaar leeftijd en zeer stabiel zijn. Geloof me, in die 8 jaar al heel veel voorbij zien komen en met zeer jonge honden/pups/pubers dus krijg je het gewoon neit voor elkaar dat ze 3 dagen zo lang alleen zijn (die 4 uur moet wel kunnen).

Hoe wil je een krusiing naakthond/mopshond als buitenhond gaan houden? Klinkt leuk maar pup en winter en deze combinatie en buiten zetten? verwacht maar dat hij een zeer dunne vacht heeft en het snel koud heeft. Dit zijn totaal geen buitenhonden als in de zomer met minimaal 20 graden en stabiel droog weer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:04

Fenny schreef:
Wie zegt dat we er geen tijd voor hebben? Ik vraag, wat ik net ook al zei, hoe andere mensen dat doen die werken, omdat het dus voor kan komen dat er dagen zijn dat de hond EVENTUEEL langer alleen kan zijn. De komende periode, MOCHTEN we besluiten een hond in huis te nemen, is er sowieso iemand thuis. Dit was ook het geval toen we een kitten in huis namen 6 jaar geleden. Maar volgens mij kan ik dat jou niet aan het verstand brengen ... Ik snap jouw punt ook wel hoor, dat een hond die in een gezin komt waar nooit iemand thuis is verlatingsangst kan krijgen, maar snap je nu ook dat dat bij ons niet het geval is, maar dat er dagen zijn dat het voor kan komen? Of blijf je me nu alleen maar aanvallen, zoals dit nu op mij overkomt?

Dagopvang zoeken dus voor die lange dagen! En dan niet een uitlaatservice voor een uurtje maar echt een opvang van 8 t/m 5

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:06

Fenny schreef:
Wie zegt dat we er geen tijd voor hebben? Ik vraag, wat ik net ook al zei, hoe andere mensen dat doen die werken, omdat het dus voor kan komen dat er dagen zijn dat de hond EVENTUEEL langer alleen kan zijn. De komende periode, MOCHTEN we besluiten een hond in huis te nemen, is er sowieso iemand thuis.

Maar over hoeveel dagen heb je het nou dat de hond alleen zit? En hoe lang blijft er iemand thuis dan?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 22:06

Laat maar, wat mij betreft is het einde discussie. Volgens mij neemt ook niet iedereen de moeite om alles te lezen.

Wij hebben geen verstand van beesten en het beestje zal alleen maar lijden bij ons.
Misschien moet ik mijn ponies, de konijnen en de kat de deur ook maar uit doen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:08

Niet. Een pup kost tijd, veel tijd. En daarnaast is een hond een roedeldier en alleen zijn gaat daar tegenin. Daarnaast moeten de behoeftes ook nog gedaan worden. Hond kan best alleen zijn, maar voor mij is 4 uur met een uitloop naar 5 uur de max. En hier hebben ze ook nog vriendjes. Zorg dat je een adequate oplossing hebt voor de lange dagen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:08

dierenfan schreef:
princesmax schreef:
@ thirty

Dit moet heel goed kunnen maar niet als pup zijnde. Dit moet heel rustig en beheerst op gebouwd worden. Heb 8 jaar asiel ervaring en kan nu echt wel zeggen dat je dit niet moet verlangen van een hond voor 2 jaar leeftijd en zeer stabiel zijn. Geloof me, in die 8 jaar al heel veel voorbij zien komen en met zeer jonge honden/pups/pubers dus krijg je het gewoon neit voor elkaar dat ze 3 dagen zo lang alleen zijn (die 4 uur moet wel kunnen).

Hoe wil je een krusiing naakthond/mopshond als buitenhond gaan houden? Klinkt leuk maar pup en winter en deze combinatie en buiten zetten? verwacht maar dat hij een zeer dunne vacht heeft en het snel koud heeft. Dit zijn totaal geen buitenhonden als in de zomer met minimaal 20 graden en stabiel droog weer.

Ff oplette, dit is niet TS die dit zei hè :)

Mensen LEES nou eens. De ouders van TS denken eraan, ALS ZE HET HONDJE NEMEN, om een kennel naast de super te maken zodat het hondje regelmatig aandacht krijgt en uit kan.

Oh trouwens TS, ik denk dat het wel scheelt als je een kat hebt. Het zijn dan misschien verschillende dieren maar het scheelt al dat ze niet helemaal alleen zijn :). Of je zou een kitten erbij kunnen nemen, kunnen ze samen spelen (twee pupjes is denk ik wat veel in één keer)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:09

Fenny schreef:
Laat maar, wat mij betreft is het einde discussie. Volgens mij neemt ook niet iedereen de moeite om alles te lezen.

Wij hebben geen verstand van beesten en het beestje zal alleen maar lijden bij ons.
Misschien moet ik mijn ponies, de konijnen en de kat de deur ook maar uit doen.

Of zijn de antwoorden niet wat je wilt horen?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:11

Wij hebben sinds een aantal jaar ook een hond in huis.
Wij hebben hem niet als pup gehad, maar met 1,5 jaar uit het asiel gehaald.
Mijn ouders en ik gaan rond 8 uur de deur uit ik kom omstreeks 3uur thuis van school.
Dan ga ik zeker een half uur met hem lopen, mag hij lekker los rauzen hier achter de dijk :)
Onze hond heeft er geen probleem mee om thuis te zitten en
als ik een x langer op school zit of niet naar huis kom vragen we de buren even een klein rondje te doen.
De buren horen hem nooit blaffen en hij ligt als ik optijd thuis kom altijd in z'n mand.
Ben ik een keertje wat later dan ligt ie voor de deur te wachten en dan voel ik me altijd meteen een beetje schuldig haha!

In jullie geval zou ik er toch goed over nadenken...
Hoelang ben jij nog thuis, als jij een goede baan vind sla je die niet af omdat er een pup thuis zit denk ik.
Hoelang is je zusje nog thuis? Is ze niet van plan het huis uit te gaan in de nabije toekomst?

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:12

wij hebben ook een hondje, ik zelf werk 24 uur per week en vriendlief 32 uur per week
wanneer wij beide overdag tegelijk moeten werken, komen mijn ouders 2x naar ons hondje toe,, hier zit dan een tijdsbestek van 4uur tussen en dat kan ze prima.
het is wel mogelijk mits je alles goed regelt en er verstandig aan doet om toch geen pup te nemen maar een iets oudere hond die al wat meer gewend is
ook wij hebben hier een kat rond lopen, dus alleen is die van ons ook niet

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:12

Iris82 schreef:
Maar over hoeveel dagen heb je het nou dat de hond alleen zit? En hoe lang blijft er iemand thuis dan?

Hier ben ik ook benieuwd naar :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:13

Ik ben het eens met Tamara.
Misschien is het inderdaad in jullie geval beter om, net als ons gezin, te kiezen voor een oudere hond.