Toen ze een pup was zijn we met zn alle de eerste 4 weken thuis geweest
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fenny schreef:Mochten we voor een pup kiezen dan ben ik er de eerste tijd wel bij. Ik heb het er ook met mijn moeder over gehad om een soort kennel bij de winkel te maken zodat bij eventuele lange dagen de hond ook mee kan naar de winkel.
Daar hoeven jullie niet over in te zitten! Ik stap na 10 jaar ook nog steeds op de fiets om door weer en wind naar mijn ponies te gaan, een blok om met een hond moet dan ook geen probleem zijn. Dan gaat hij/zij maar lekker mee naar stal
Fenny schreef:Fenny schreef:Mochten we voor een pup kiezen dan ben ik er de eerste tijd wel bij. Ik heb het er ook met mijn moeder over gehad om een soort kennel bij de winkel te maken zodat bij eventuele lange dagen de hond ook mee kan naar de winkel.
Thirty schreef:Neem geen hond als je er geen tijd voor hebt, anders heeft die hond er toch niets aan?
Een pup 8 uur per dag weggesloten in een kennel, is net zoiets als 8 uur per dag in een bench.
Schiet de hond niets mee op.
Ik gok zo dat dit pupje zo makkelijk verlatingsangst krijgt, de boel thuis heerlijk gaat slopen, en de boel bij elkaar gaat gillen in de kennel bij de winkel.
Fenny schreef:Ik krijg het idee dat je denkt dat je hier met een of andere penny te maken hebt die geen verstand van beesten heeft ...
Ik onderschat het niet, ik vraag hoe andere mensen het doen, breng zelf ideeën naar voren en vraag om tips hoe het anders kan. Maar volgens mij kun je alleen een hond in huis nemen als je geen werk hebt? Dat idee krijg ik nu namelijk.
want er is namelijk geen tussenweg tussen 40u/week werken en fulltime thuis zijn voor je poelewoele hondjes
princesmax schreef:@ thirty
Zoveel zit hij niet alleen, 3 dagen van 8 tot 5 en dan nog 4uurtjes op de dinsdag (bovendien heeft hij dan een heel erf voor zich alleen). Verder slaapt hij savonds bij ons in bed en als we weggaan op onze vrije dagen dan gaat hij gezellig mee.
Fenny schreef:Wie zegt dat we er geen tijd voor hebben? Ik vraag, wat ik net ook al zei, hoe andere mensen dat doen die werken, omdat het dus voor kan komen dat er dagen zijn dat de hond EVENTUEEL langer alleen kan zijn. De komende periode, MOCHTEN we besluiten een hond in huis te nemen, is er sowieso iemand thuis. Dit was ook het geval toen we een kitten in huis namen 6 jaar geleden. Maar volgens mij kan ik dat jou niet aan het verstand brengen ... Ik snap jouw punt ook wel hoor, dat een hond die in een gezin komt waar nooit iemand thuis is verlatingsangst kan krijgen, maar snap je nu ook dat dat bij ons niet het geval is, maar dat er dagen zijn dat het voor kan komen? Of blijf je me nu alleen maar aanvallen, zoals dit nu op mij overkomt?
Fenny schreef:Wie zegt dat we er geen tijd voor hebben? Ik vraag, wat ik net ook al zei, hoe andere mensen dat doen die werken, omdat het dus voor kan komen dat er dagen zijn dat de hond EVENTUEEL langer alleen kan zijn. De komende periode, MOCHTEN we besluiten een hond in huis te nemen, is er sowieso iemand thuis.
dierenfan schreef:princesmax schreef:@ thirty
Zoveel zit hij niet alleen, 3 dagen van 8 tot 5 en dan nog 4uurtjes op de dinsdag (bovendien heeft hij dan een heel erf voor zich alleen). Verder slaapt hij savonds bij ons in bed en als we weggaan op onze vrije dagen dan gaat hij gezellig mee.
Dit moet heel goed kunnen maar niet als pup zijnde. Dit moet heel rustig en beheerst op gebouwd worden. Heb 8 jaar asiel ervaring en kan nu echt wel zeggen dat je dit niet moet verlangen van een hond voor 2 jaar leeftijd en zeer stabiel zijn. Geloof me, in die 8 jaar al heel veel voorbij zien komen en met zeer jonge honden/pups/pubers dus krijg je het gewoon neit voor elkaar dat ze 3 dagen zo lang alleen zijn (die 4 uur moet wel kunnen).
Hoe wil je een krusiing naakthond/mopshond als buitenhond gaan houden? Klinkt leuk maar pup en winter en deze combinatie en buiten zetten? verwacht maar dat hij een zeer dunne vacht heeft en het snel koud heeft. Dit zijn totaal geen buitenhonden als in de zomer met minimaal 20 graden en stabiel droog weer.

. Of je zou een kitten erbij kunnen nemen, kunnen ze samen spelen (twee pupjes is denk ik wat veel in één keer) Fenny schreef:Laat maar, wat mij betreft is het einde discussie. Volgens mij neemt ook niet iedereen de moeite om alles te lezen.
Wij hebben geen verstand van beesten en het beestje zal alleen maar lijden bij ons.
Misschien moet ik mijn ponies, de konijnen en de kat de deur ook maar uit doen.