Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:43

Ik zou ook gewoon een gesprekje aangaan hoor! Je kunt dit toch gewoon heel normaal brengen? Ooit al een met ze gepraat trouwens of niet?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:06

shilady, daarom is een gesprek wel zo netjes. Of gewoon het land afzetten, zoals ik ook al eerder schreef.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:15

Ja ik heb wel al eerder met ze gesproken, maar je komt er niet vanaf..
Na de eerste ontmoeting, kreeg ik hun kinderen alle dagen over mijn terrein heen, En ze blijven continu hangen, als ik zeg dat ik verder bezig moet gaan blijven ze alsnog.
Als ik onder de douche sta blijven ze net zo lang voor de deur wachten totdat ik klaar ben, laatst was ik achter in het washok aan het strijken ( stond toevallig in mijn ondergoed omdat ik uit de douche kwam) trekken ze gewoon aan de achterdeur en zagen ze mij dus staan, nou ik kan er wat van zeggen, ook tegen die moeder wel gezegd, dat ik geen belang heb om hun kinderen uren per dag te gaan vermaken, maar vervolgens komt moeder wel 2x perdag mee om te vragen of ze bij mij mag spelen, ja kom op zeg ik ben 21 jaar en heb genoeg te doen hier rondom het huis en daarbij heb ik daar ook gewoon geen belang bij, maar ze lijken allemaal wel geen NEE te begrijpen.
Brengt ze bijvoorbeeld een tekening, nou Super lief en mooi..
Zeg ik dat ik weer verder ga met de stallen, komt ze even later weer met een tekening, ja pff..Nou zo komt alles wat we bespreken dus binnen, en ouders boeit het duidelijk ook niet wat wij ervan vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:19

Ik heb om die reden ook een extra stroomdraad moeten plaatsen... Ellendige mensen die het normaal vinden om de honden lekker bij de paarden te laten omdat 'hun hond toch niets doet'. Zit nog steeds met de pittige dierenarts rekening.
Dus extra draad gespannen.
Lopen onnozele mensen rond, dus dan maar zelf slim zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:22

Ben het helemaal met vuurneon eens !

ts ik was er allang uit dat je met deze buren er niet uit komt door een gesprekje

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:25

ik weet niet of je ook koeien houd op je land,want koeien kunnen hun kalf verwepen door honden poep op het land waar ze lopen,is tijd terug heel stuk over geschreven.ook vind ik het zeker niet normaal ik zou ze er op aan spreken,doen ze er niks mee dan de honden iedere keer naar het asiel brengen,kost dan iedere keer een hoop geld,dan houden ze hem wel vast

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:33

Ja heel vervelend dit.

Nee ik heb geen koeien op mijn land, maar ik heb het er vanmorgen nog even met mijn vriend over gehad
en we zorgen eerst dat er een stroomdraad bij komt, blijven ze dan nog steeds terug komen dan zal ik even een gesprekje houden.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:38

Zo te horen zijn het behoorlijk asociale mensen die zich niets van het woonplezier van andere mensen aantrekken. Het lijkt mij een zeer vervelende situatie van de honden en de kinderen die maar niet van je erf af gaan. Gaas of een stroomdraadje was ook mijn eerste gedachte want ik denk ook dat praten niet gaat helpen. Heb je geen hek en/of heg om je huis heen omdat de kinderen nu steeds op je erf kunnen komen?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:48

Mijn 2 honden hebben een speciale poepplek in de tuin die elke dag wordt schoongemaakt, woon ook op een soort boerderij met land. Daarnaast worden ze ook wel uitgelaten, maar dus niet speciaal om hun behoefte te laten doen. Lui zou ik mezelf niet willen noemen, ik vind het eigenlijk wel prettig voor de honden zo, ze hoeven nooit te wachten tot ik of mijn man tijd heeft.

Heel vervelend dat andermans honden op jouw terrein poepen. Wij hebben zelf bijna 2 hectare land en ook regelmatig de hond van de buren erop lopen, stoor me er eigenlijk niet zo aan.

Maar ben met je eens dat het niet netjes is. En de oplossingen zijn al genoemd, draadje of gaan praten... ;) Succes ermee!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 15:06

BenB schreef:
Zo te horen zijn het behoorlijk asociale mensen die zich niets van het woonplezier van andere mensen aantrekken. Het lijkt mij een zeer vervelende situatie van de honden en de kinderen die maar niet van je erf af gaan. Gaas of een stroomdraadje was ook mijn eerste gedachte want ik denk ook dat praten niet gaat helpen. Heb je geen hek en/of heg om je huis heen omdat de kinderen nu steeds op je erf kunnen komen?

Ja, zo ervaar ik deze situatie dus ook precies.

We hadden een poort voor onze oprit, maar iemand is de bocht uitgevlogen (wij wonen op een hoek) tegen ons hek aan , en daarvan is 1 kant stuk gegaan dus die kant niet meer dicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:12

Balen is dat hè? Ik ben een keer zo ontzettend boos op onze buurt kinderen geweest omdat zij ook telkens achterom gingen dat ze het nu niet meer durven zonder aan te bellen.
Tja, als gesprek met de ouders niet werkte , dan maar de kinderen aanpakken... Je moet iets.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 15:14

Ja zo denk ik er ook over vuurneon!
Ben der een beetje zat van, vind achterom ook echt niet netjes, hou daar sws niet van.
Mijn ouders komen ook altijd netjes door de voordeur dat verwacht ik dan ook van andere mensen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:18

Ik had nog zo duidelijk met de kinderen afgesproken dat ze onder geen voorwaarde in de tuin mochten komen als wij er niet waren, wat gebeurde er? Ik zat boven en hoorde kinderstemmen; stttt ze zijn er niet, kom gaan wij naar de dieren! Oudere zus zei nog; nee dat mag niet! En bleef ook wachten in het zijpad. Kleine ding zat al bij onze vijver.
Ben naar buiten gestormd, kind ontzettend streng toegesproken ook ivm gevaar. Kreeg een grote mond terug 'ik wist het niet' en ' ik kan goed zwemmen' waarop ik zei, als jij je hoofd stoot aan de rand heb je niets aan je zwemdiploma en je zus wist wel dat het niet mocht.
Ik was zo flauw, maar het werkte goed! Ze droop af met excuses.

Dus het kan zeker werken :j duidelijke afspraken maken met de kinderen en als ze het overtreden? Dan mogen ze gewoon het terrein de komende tijd helemaal niet meer op of zet je ze gewoon mooi buiten de deur.

Ons probleem met honden op het land is ook verleden tijd door het draad :j

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:21

Misschien kun je die kinderen dat toch duidelijk maken. Waarschijnlijk kunnen zij er niets aan doen omdat de ouders er niets van zeggen en het blijkbaar normaal vinden. Lastige situatie in elk geval.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:11

Ik zou ook niet gaan praten in dit geval , is erg duidelijk dat dat niks gaat oplossen. Dus gewoon op elke 30 cm een draadje met een kittige klap stroom er op , dan heb je geen last meer van honden en geen gezeur met de buren :)

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:08

wat een overlast seg als ik dat zo lees allemaal!
Hier grenst mijn weiland aan een straat waar 8 huizen staan. In één daarvan hebben ze 2 honden die ook in de wei hun behoefte komen doen. In een ander huis hebben ze dan weer 4 kinderen die vanalle afval in de wegkant smijten en in de wei. De paarden worden constant opgejaagd "want ze vinden het mooi als die zo rondcrossen".
Nog een andere vindt het heel normaal om alle tuinafval in de kant te deponeren.
Bij verschillende gesprekken met de bewoners was er bij geen enkele resultaat.
Ik plaatste een bekaert omheining rondom mijn weiland om de overlast te beperken maar nu graven de honden zich er nog onderdoor en de afval wordt er overheen gesmeten. Vorige zaterdag riep ik tegen één van die kinderen, die ik betrapte terwijl die een kapotte emmer over de draad smeet, 'hej dat mag je daar niet smijten he'
2 seconden later komen de 'niet zo slimme' ouders buitengevlogen en beginnen tegen de palen van de omheining te stampen en aan de draad te trekken tot er zelfs overheen kruipen om 'op mijn bakkes te kloppen' zoals ze het verwoordden.
De omheining is nu een kleine maand oud en is al beschadigd. Bij het bellen van de politie kreeg ik als antwoord: 'ja madammeke, daar kunnen wij ook niks aan doen ze' Eender wat je doet, het helpt niet. Je kan tonnen geld geven aan omheining, schrikdraad,.. en uren spenderen aan gesprekken of politie-aangiftes.. Uiteindelijk ben je toch de dupe en kan je maar beter zwijgend afval en hondenpoep rapen om zelf naar 't container te doen of ze breken heel je eigendom kapot waar ze ook niet voor gestraft worden..

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:26

Jeetje mina Zappertje84 .. ik hoop het echt niet zo mee te maken als bij jou zeg, krijg er een heel naar gevoel van.. wij proberen het gewoon met wat extra omheining en dan maar even afwachten..
Maar het land hooien wordt hem niet dit jaar denk ik .. niet echt fris voor de paarden met al die kak er tussen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:07

Waarom niet? Dat is allang weggespoeld met al die regen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:10

Ja het meeste zal wel weggeregend zijn, maar als ze gewoon door kakken vind ik het zelf ook een ranzig idee dat mijn paarden dat moeten eten

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:53

Ik hoop voor jou dat het goed meevalt!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:21

Juist op het platteland treft je veel mensen aan met honden die ze op het erf houden, en waarmee nooit gewandeld wordt. Die honden gaan hun eigen gang en dan krijg je dit soort dingen.
Een hond mag niet te veel tijd en energie kosten daar.

Dit geldt ook voor katten, maar dat is niet alleen op het platteland maar ook in de bebouwde kom. Juist in de bebouwde kom. Daar laten katteneigenaren hun kat ook uit in andermans tuin. Dat vinden ze heel normaal.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:30

Iedere keer dat de buurtkinderen achterom komen meteen een riek of bezem in de hand geven en mee laten helpen met niet zo'n leuke klusjes of meenemen naar je wei en hun hondenpoep laten opruimen,denk dat ze dan na een paar keer niet zo vaak meer willen komen spelen hoor. :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 14:32

@ Paddenpad hahahaha dat is ook nog een optie...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:38

Ja en dan ook zo dat moeders iedere keer flink wat was heeft van vieze kinderkleertjes en stinkende kindjes die gesopt moeten worden omdat ze naar paarden en hondenpoep ruiken natuurlijk,dan zegt mama vanzelf wel nee nu maar niet,als ze vragen of ze bij je mogen gaan spelen omdat ze dan schrik krijgt van al het werk wat staat te gebeuren wanneer kindjeslief weer thuiskomen. :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:40

Dan gewoon 380 op het stroomdraad zetten.